AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #41 Skrevet 30. september 2025 Bytter ukentlig og henger over dørene til tørk. Hvis jeg henger opp på formiddagen og snur det på kvelden, skal det være veldig fuktig ute for at det ikke skal tørke ila neste dag😊 Anonymkode: fc6e1...bde 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #42 Skrevet 30. september 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke innafor å kalle folk sine vaner ekle. Du er ikke noen fasit vet du. Anonymkode: 4ac3c...c8f Hvis du leiter etter fasit, kan du kikke her: https://viivilla.no/interior/renhold-og-inneklima/sa-ofte-bor-du-skifte-sengetoy/ Anonymkode: 68c8c...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #43 Skrevet 30. september 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg sover alltid med pysj. Og skifter til vanlige klær med en gang jeg står opp. Svetter ikke. Er det da innafor å bytte lakenet hver uke mens bytte dynetrekk hver 4.uke?? Grunnen til det er rett å slett at jeg sliter med å få de tørka hvis jeg skal vaske dette hver uke. Har ikke tørketrommel heller. Anonymkode: f3a1d...700 Hver 4.uke er litt for lenge. Det er jo ikke noe problem å få dynetrekk tørket? Det er bare tull. Det er jo bare å henge det opp til det tørker: på et tørkestativ eller mellom to stoler. Det er ikke sikkert det tørker samme dag, hvis du vasker på ettermiddagen, men du har vel mer enn ett sengesett? Anonymkode: 28193...009 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #44 Skrevet 30. september 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Da hadde ingen vært allergiske mot husstøvmidd, om det ikke er i sengene våre. Anonymkode: 68c8c...b5a Bare til opplysning; midd kan også leve i andre møbler, tepper, kosedyr og tekstiler, blant annet. Studier som er gjort viser dog at det er lite midd og middstøv å finne i de fleste norske hjem. Vi har stort sett ikke høy nok luftfuktighet over tid til at de trives i Norge. https://www.naaf.no/allergi/middallergi Anonymkode: f949f...1ac 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 30. september 2025 #45 Skrevet 30. september 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du leiter etter fasit, kan du kikke her: https://viivilla.no/interior/renhold-og-inneklima/sa-ofte-bor-du-skifte-sengetoy/ Anonymkode: 68c8c...b5a Så vidt jeg ser er det en anbefaling, ikke fasit. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #46 Skrevet 30. september 2025 Putetrekk hver mandag og resten hver 14-dag. Noe lengre og jeg ville følt det urenslig. Så mye som man svetter, mister hudceller, slever og mye mer så er nå dette bare sunt og godt og bytte litt oftere. Du TS må selvsagt bytte slik du vil, men anbefaler litt oftere enn en gang i mnd Anonymkode: 98551...a6b 1
lolitsme Skrevet 30. september 2025 #47 Skrevet 30. september 2025 Bytter hver uke i grunn, men noen ganger går det gjerne 2 uker.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #48 Skrevet 30. september 2025 Nå ligger jeg i senga og lurer på hvor lenge siden det var. Tenkte før jeg la meg; "gjerne på tide å skifte snart"? jeg tipper det er 2, 5 uker siden nå...jeg har vel en alarm på tre uker. Da er det i alle fall på tide. Anonymkode: a9a4f...22c
Grüner Skrevet 30. september 2025 #49 Skrevet 30. september 2025 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvorfor tror du folk oppretter tråder på et diskusjonsforum egentlig? For å sitte å se på alle som er enige? Anonymkode: 1a5f2...457 Hun skifter sengetøy bare 1 gang i måneden selv, så hun føler seg nok truffet selv over at andre synes det er ekkelt at ts skifter dyne bare hver 4.uke, siden hun selv skifter enda sjeldnere, derfor blir hun aggressiv. 1
Vibelator Skrevet 30. september 2025 #50 Skrevet 30. september 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg bytter annenhver uke (bare sånn som et alternativ til din hver uke vs hver fjerde -en mellomting er mulig) Anonymkode: 35fe6...6d0 Samme
TheLegendBellaGoth Skrevet 30. september 2025 #51 Skrevet 30. september 2025 Her byttes det hver andre fredag, slik som det er anbefalt
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #52 Skrevet 30. september 2025 Usj er min umiddelbare tanke. Her skiftes det på alle senger hver uke. Anonymkode: b878c...e93 3
Hensatt Skrevet 30. september 2025 #53 Skrevet 30. september 2025 Det tar ikke en hel uke å tørke et laken eller dynetrekk. Da må du gjøre noe med tørkeopplegget ditt. Her tar en full maskin ca ett døgn på snora for å bli tørt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #54 Skrevet 30. september 2025 Jeg skifter på senga hver 2-3mnd. Går helt fint Anonymkode: 16731...840
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #55 Skrevet 30. september 2025 Hvis noen her inne bytter sengetøy hver 4.uke og har noen på overnatting som bare ghoster vedkommende etterpå: DETTE kan være årsaken. Det begynner å lukte av sengetøy (og spesielt av puta) etter 14 dager, til og med av sengetøyet til damer som dusjer hver dag. Anonymkode: cca8b...a8b 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #56 Skrevet 30. september 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skifter på senga hver 2-3mnd. Går helt fint Anonymkode: 16731...840 Dette må være en spøk. Anonymkode: cca8b...a8b 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #57 Skrevet 30. september 2025 Bytter selv annenhver eller hver tredje måned, både lagene og trekk på dyne/pute. Anonymkode: 4b048...757
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #58 Skrevet 1. oktober 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis noen her inne bytter sengetøy hver 4.uke og har noen på overnatting som bare ghoster vedkommende etterpå: DETTE kan være årsaken. Det begynner å lukte av sengetøy (og spesielt av puta) etter 14 dager, til og med av sengetøyet til damer som dusjer hver dag. Anonymkode: cca8b...a8b Man lukter det sykt godt ja! Selv om de selv kanskje ikke merker det. Har opplevd det hos både venner og kjærester 😖 (mest i yngre år, nå har alle god hverdagshygiene med skift ofte nok). Anonymkode: e83c6...591 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #59 Skrevet 1. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er ikke innafor å kalle folk sine vaner ekle. Du er ikke noen fasit vet du. Folk er forskjellige og jeg gidder ikke å hele tida ha sengetøy hengende. Anonymkode: 4ac3c...c8f Når man blir spurt om sin mening, så er jo det ens fasit. Jeg utfordrer deg til å spørre en venn om å lukte på sengetøyet ditt etter 3-4 uker og å være helt ærlig. Jeg garanterer deg at du blir blind for lukten selv. Anonymkode: e83c6...591 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #60 Skrevet 1. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 7.59): Jeg sover alltid med pysj. Og skifter til vanlige klær med en gang jeg står opp. Svetter ikke. Er det da innafor å bytte lakenet hver uke mens bytte dynetrekk hver 4.uke?? Grunnen til det er rett å slett at jeg sliter med å få de tørka hvis jeg skal vaske dette hver uke. Har ikke tørketrommel heller. Anonymkode: f3a1d...700 Det tørker jo like seint om du vasker det oftere? Ville investert i et ekstra sengesett som kunne henge til tørk, mens det andre er på senga. Synes det er sjelden å bytte hver 4. uke. Jeg vasker og tørker sengetøy hver uke, og skifter sengetøy før jeg legger meg hos kjæresten. Jeg sover i pysj, og svetter lite (alle svetter litt uansett hva vi tror selv). Anonymkode: 8fefb...a4f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå