Gå til innhold

Bytte dynetrekk hver 4.uke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du svetter nok mer enn hva du tror. 

Men, om du lar være å re opp sengen, la dyna og senga få lufta seg i løpet av dagen så vil jo det hjelpe på. 

Anonymkode: 6d19a...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sover alltid med pysj. Og skifter til vanlige klær med en gang jeg står opp. Svetter ikke.

Er det da innafor å bytte lakenet hver uke mens bytte dynetrekk hver 4.uke??

Grunnen til det er rett å slett at jeg sliter med å få de tørka hvis jeg skal vaske dette hver uke. Har ikke tørketrommel heller. 

Anonymkode: f3a1d...700

Hvorfor sliter du med å få de tørka?

Du har jo vel minst to sett med sengetøy, så det ene tørker mens du bruker det andre?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

annenhver uke er vel både anbefalt og mest vanlig. Skjønte ikke hva du mente med sliter med å få tørka? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg sover alltid med pysj. Og skifter til vanlige klær med en gang jeg står opp. Svetter ikke.

Er det da innafor å bytte lakenet hver uke mens bytte dynetrekk hver 4.uke??

Grunnen til det er rett å slett at jeg sliter med å få de tørka hvis jeg skal vaske dette hver uke. Har ikke tørketrommel heller. 

Anonymkode: f3a1d...700

Alle svetter.🙄

Skiftes hver uke, alt annet er bare æsj, for meg.

Anonymkode: dabab...159

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi svetter rundt en halv liter(noen opptil en liter) væske om natten selv om vi ikke merker det, og det meste kommer fra pusten, så sengen blir klam selv om vi ikke merker det.

Å skifte på sengen hver fjerde uke er skikkelig ekkelt.

Jeg bytter én gang i uken og putetrekk et par ganger i uken, fordi jeg får fett hår og vil ikke ligge på skittent putetrekk med rent hår.

Anonymkode: 53745...ec9

Samme her. 👌🏻

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan skader det deg? Jeg fatter ikke at folk orker å jatte på dette i 700 tråder på KG! Uten å fatte at det er et fritt valg. 

Anonymkode: 4ac3c...c8f

Hvorfor tror du folk oppretter tråder på et diskusjonsforum egentlig? For å sitte å se på alle som er enige? 

Anonymkode: 1a5f2...457

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor tror du folk oppretter tråder på et diskusjonsforum egentlig? For å sitte å se på alle som er enige? 

Anonymkode: 1a5f2...457

Hvertfall ikke for å få høre æsj,gris osv. 

Skrevet

Jeg henger sengetøyet opp på badet, da tørker det granske fort. 

Å ikke bytte på 1 måned er ekkelt.

Anonymkode: 68c8c...b5a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg henger sengetøyet opp på badet, da tørker det granske fort. 

Å ikke bytte på 1 måned er ekkelt.

Å kritisere det andre gjør er ekkelt! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det går nok helt fint. Vi har forresten ikke midd i sengene våre i Norge. Klimaet her er for tørt 😊 https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/nei-du-deler-ikke-sengen-din-med-millioner-av-midd/9833829/

Anonymkode: 45c3b...4a3

Da hadde ingen vært allergiske mot husstøvmidd, om det ikke er i sengene våre.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg henger sengetrekket dobbelt opp over den tykkeste ytterstanga på klesstativet mitt. Dagen etter snur jeg det, slik at det tørker på andre siden. Laken henger jeg også opp dobbelt over den ene vingen på klesstativet mitt. 

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være vanskelig å få tørket sengetøy? 

Anonymkode: cca8b...a8b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å kritisere det andre gjør er ekkelt! 

Jeg går jo ikke etter folk på jobben og legger meg oppi vaner de har det hjemme. Men når noen frivillig oppretter tråd for å lufte sine hygienevaner, er det innafor å kommentere. 1 gang i mnd er "ungkars-hygiene".

Jeg har heller ikke tørketrommel, og synes det er et merkelig argument å ikke vaske sengetøyet ofte fordi det krever litt å tørke. Hver 2.uke går til nød an.

• Liker 4
Skrevet

Når det nærmer seg slutten av uke to, er det på tide å skifte. Da føles det ekkelt å vente lenger. Vi har flere sett med sengetøy, så vi må ikke vaske og tørke samme dag.

Anonymkode: 1d1b2...5d5

• Liker 3
Skrevet

Helt innafor det vel..

Anonymkode: 4d8b1...ddd

• Liker 1
Skrevet

Hvordan sliter du med å få tørket det?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg går jo ikke etter folk på jobben og legger meg oppi vaner de har det hjemme. Men når noen frivillig oppretter tråd for å lufte sine hygienevaner, er det innafor å kommentere. 1 gang i mnd er "ungkars-hygiene".

Det er ikke innafor å kalle folk sine vaner ekle. Du er ikke noen fasit vet du. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har heller ikke tørketrommel, og synes det er et merkelig argument å ikke vaske sengetøyet ofte fordi det krever litt å tørke. Hver 2.uke går til nød an.

Folk er forskjellige og jeg gidder ikke å hele tida ha sengetøy hengende. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bytt sengetøy når det passer deg. Det er det voksne, selvstendige mennesker gjør.

Om det går 4 timer, 4 uker, 4 måneder eller 4 år bestemmer du HELT på egen hånd, og det spiller ingen rolle hva andre mener, bare hva du ønsker selv. Det er det som er så fint med å være voksen - man kan bestemme over seg selv 😊

Anonymkode: f949f...1ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg bytter alltid hver 4. Uke og det har ikke skjedd noen krise enda.

Jeg orker ikke å ha sengetøy hengende hele tida,det tørker jo ikke over natta på vinteren. 

Oi hvordan bor du som vasken ikke tørker som vanlig om vinteren?

Anonymkode: 81392...be6

• Liker 1
Skrevet

Synes 4 uker er veldig lenge. Har du bard 1 dynetrekk?

Maks hver 14.dag her. Men nå elsker jeg følelsen av rent sengetøy. Som noen over sier, man svetter om natten selv om man ikke alltid merker det selv

Anonymkode: d28e8...428

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...