Gå til innhold

Bytte dynetrekk hver 4.uke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sover alltid med pysj. Og skifter til vanlige klær med en gang jeg står opp. Svetter ikke.

Er det da innafor å bytte lakenet hver uke mens bytte dynetrekk hver 4.uke??

Grunnen til det er rett å slett at jeg sliter med å få de tørka hvis jeg skal vaske dette hver uke. Har ikke tørketrommel heller. 

Anonymkode: f3a1d...700

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sover alltid med pysj. Og skifter til vanlige klær med en gang jeg står opp. Svetter ikke.

Grunnen til det er rett å slett at jeg sliter med å få de tørka hvis jeg skal vaske dette hver uke. Har ikke tørketrommel heller. 

Glemte å legge til at jeg oppholder ikke i senga på dag tid. Har aldri spist i senga. Og dusjer hverdag.

TS

• Liker 1
Skrevet

Det går sikkert fint 🙂

Anonymkode: 4808e...04c

• Liker 3
Skrevet

Du bestemmer selv hvor ofte du vil skifte dynetrekk - det er ingen som kommer og kontrollerer det.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå):

Du bestemmer selv hvor ofte du vil skifte dynetrekk - det er ingen som kommer og kontrollerer det.

Morgengretten?

Skrevet

Jeg bytter annenhver uke (bare sånn som et alternativ til din hver uke vs hver fjerde -en mellomting er mulig)

Anonymkode: 35fe6...6d0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns det er i lengste laget og foretrekker selv å bytte begge deler hver 10-14 dag. 

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke farlig, men jo lenger du lar dynetrekket ligge på uten å vaske det jo mere midd kommer du til å få i senga. Så lenge du ikke er allergisk mot midd så går det fint, men om du kjenner at du begynner å klø eller hoste så ville jeg byttet det oftere.

Anonymkode: c5722...a02

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke bare å vaske og tørke på en stol over natta?

Hver fjerde uke ville jeg tenkt var for sjeldent. Koloni av midd

Anonymkode: 77d20...e26

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Morgengretten?

Nei? Hvorfor tror du det? Stemmer ikke svaret mitt?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Gjør som du selv vil, det er ingen som bryr seg så lenge du ikke forteller om det. Men her inne mener nok de fleste at det skal byttes hver dag, og helst en gang for natten også da🤪

Anonymkode: efbff...2fe

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette er jo selvsagt helt opp til deg selv. Jeg tror ikke jeg bytter noenting før 3-4 uke. Rister og henger dynen ut nesten hver dag, da blir det så deilig duft av dynen.

Kanskje urt å ønske seg flere laken du kan bruke mens de andre tørker.

Føler du at andre må godkjenne hvor ofte du skifter på sengen? Det er bare opp til deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bytter alltid hver 4. Uke og det har ikke skjedd noen krise enda.

Jeg orker ikke å ha sengetøy hengende hele tida,det tørker jo ikke over natta på vinteren. 

Anonymkode: 4ac3c...c8f

• Liker 4
Skrevet

Jeg sover også alltid med pysj, og har ikke kontroll på hvor ofte jeg skifter på senga. Egentlig burde jeg laga meg en liste for å ha kontroll på at jeg gjør det rundt hver andre til fjerde uke. Det er bare tiltak med vektdyne og stor seng :fnise:

Skrevet
Millimani skrev (2 minutter siden):

Jeg sover også alltid med pysj, og har ikke kontroll på hvor ofte jeg skifter på senga. Egentlig burde jeg laga meg en liste for å ha kontroll på at jeg gjør det rundt hver andre til fjerde uke. Det er bare tiltak med vektdyne og stor seng :fnise:

Jeg har som regel at når det er ny mnd så skifter jeg, greit å huske. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg merker middene raskere enn det, så for meg er det absolutt ikke aktuelt å vente så lenge. Får en svak kløe på tilfeldige steder, og det er skikkelig ekkelt når man skjønner at det er pga midd 😖

Den gode nyheten er at så fort du selv merker det neste gang, vil det kickstarte en motivasjon til å få det gjort oftere 😂

Jeg bytter putetrekk hver 2-3 dag (MYE bedre hud siden jeg begynte med dette, fra nesten acne til nå nesten glasshud, ingen endring i produkter). 

Laken bytter jeg hver uke og dyne bytter jeg hver andre uke. 

Anonymkode: e83c6...591

• Liker 2
Skrevet

Skifter hver uke, cirka. Har tørketrommel,  så alt er rent og tørt på 2-3t. Ser ut som jeg aldri skifter,  for jeg bruker jo bare det samme hele tida.

Anonymkode: 3cd4d...031

• Liker 3
Skrevet

Vi svetter rundt en halv liter(noen opptil en liter) væske om natten selv om vi ikke merker det, og det meste kommer fra pusten, så sengen blir klam selv om vi ikke merker det.

Å skifte på sengen hver fjerde uke er skikkelig ekkelt.

Jeg bytter én gang i uken og putetrekk et par ganger i uken, fordi jeg får fett hår og vil ikke ligge på skittent putetrekk med rent hår.

Anonymkode: 53745...ec9

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi svetter rundt en halv liter(noen opptil en liter) væske om natten selv om vi ikke merker det, og det meste kommer fra pusten, så sengen blir klam selv om vi ikke merker det.

Å skifte på sengen hver fjerde uke er skikkelig ekkelt.

Hvordan skader det deg? Jeg fatter ikke at folk orker å jatte på dette i 700 tråder på KG! Uten å fatte at det er et fritt valg. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bytter én gang i uken og putetrekk et par ganger i uken, fordi jeg får fett hår og vil ikke ligge på skittent putetrekk med rent hår.

Anonymkode: 53745...ec9

• Liker 4
Skrevet

For meg er det et stort nei. Bytter fast på sengene hver uke. Skjønner ikke at dere orker ligge i skittent sengetøy, dere som sier dere skifter hver 4.uke. Det er ekkelt. Da hadde jeg enteninvestert i en tørketrommel, eller hatt tøy hengende oppe litt lenger 

Anonymkode: 72891...c35

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...