Gå til innhold

Hva er greia med menn og caps?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Pynter menn seg virkelig med caps?

Anonymkode: 1d45f...77b

Ser da bedre ut enn en begynnende måne.

Personlig ville jeg foretrukket hatt, men det er jo stort sett ikke sosialt akseptert lenger i dag.

Anonymkode: 59a9d...7f3

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hode plagg er jo noe med klesstil for mange gutter.

Sønnen her bruker mye caps på jobb hvis han ikke bruker hjelm,  slipper mye dritt i hodet som han sier.

Hjemme bytter han på med caps, sixpens og cowboy hatt ut fra hva han skal

Anonymkode: 2c57c...d60

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser da bedre ut enn en begynnende måne.

Personlig ville jeg foretrukket hatt, men det er jo stort sett ikke sosialt akseptert lenger i dag.

Sixpens har begynt å bli populært blandt unge menn der vi bor. Og da med skjorte til

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sixpens har begynt å bli populært blandt unge menn der vi bor. Og da med skjorte til

Det var populært på Løkka for 10-15 år siden 😛 

Anonymkode: 9340a...ae6

Skrevet

Er det ikke slik at enkelte menn bruker caps fordi de synes det er "kult"?

Anonymkode: c8c8c...973

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sixpens ser ut som noe fra gamle fattige Norge. Ser mye bedre ut med en fedora eller stetson, men som sagt ikke sosialt akseptert i dag.

• Liker 1
Skrevet

Sol og regn har vært nevnt, og for oss med 2mm "frisyre" skal det heller ikke være veldig kjølig før det er svært behagelig med noe på hodet. Ikke undervurder akkurat den komforten. 🙂

Anonymkode: 7d9fb...cfa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når jeg sykler til jobb så hindrer caps'en bustehår.

Caps-hår er mer sosialt akseptert :)

Anonymkode: 2424f...ad0

• Liker 1
Skrevet

Greia er at de ikke har hår.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når jeg sykler til jobb så hindrer caps'en bustehår.

Caps-hår er mer sosialt akseptert :)

Anonymkode: 2424f...ad0

what really? men hva gjør du for å forhindre at capsen faller av? bruker du hjelm over capsen? capsen falt av da jeg brukte den ifm elsparkesykkel her om dagen. :paff:

Anonymkode: d30d7...e80

Skrevet

Kan han ha begynnende måne? Noen bruker for å skjule at håret tynnes ut. Kjenner en som bruker fordi manglende hår på toppen har gitt solen fri adgang, og han fikk kreft. 

Noen bruker nok av vane fra ungdommen, og en slipper å tenke på sveisen. Er som annen sier ikke noe nytt at menn bruker hodeplagg. Tipper menn ikke tar av inne fordi de ikke har noe sted å legge den fra seg. 

Skrevet

Hva er problemet? 

Anonymkode: 8440a...e1c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

image.thumb.png.5073cfaded8d6b356d22ad88b4cea1b4.png

Kanskje de heller vil gå med caps fremfor å gå med en slik lue som dette? 

Anonymkode: d30d7...e80

Skrevet

Ville du foretrukket parykk?

Anonymkode: ecd01...66e

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Sixpens ser ut som noe fra gamle fattige Norge. Ser mye bedre ut med en fedora eller stetson, men som sagt ikke sosialt akseptert i dag.

Stetson er en produsent, fedora er en type hatt. Jeg har en fedora fra Stetson.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men kvinner gjør jo dette fordi de mener det gjør dem penere. Pynter menn seg virkelig med caps?

Jepp, har stort sett alltid hatt kort hår eller barbert. Men de få gangene jeg lar det vokse ut til det jeg kaller surfe hår, så er det caps med surfehåret som er "looken". Men går ikke uten caps når jeg har "langt" hår, ikke før jeg kortklippet eller begynner å barbere det igjen. For meg er det veldig forskjellig utseende og inntrykk kvinner får av meg siden skallet eller kort håret er veldig barskt mens surfehår og caps så ser jeg mye triveligere og folk tar mye mer kontakt. Så kjekt å variere det litt og for noen av oss så er det et flott tilbehør, kan fint ta capsen av og bruker den lite hjemme men langt hår på meg uten caps er ikke like spennende men håret er helt fint det også men ikke min favoritt look 😃

Skrevet

Hode plagg er jo noe med klesstil for mange gutter.

Sønnen her bruker mye caps på jobb hvis han ikke bruker hjelm,  slipper mye dritt i hodet som han sier.

Hjemme bytter han på med caps, sixpens og cowboy hatt ut fra hva han skal

Bor dere på gård?

Anonymkode: 5bec7...63b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er greia?

Den beskytter mot sol midt i ansiktet,den er designet slik.Litt som solbriller,veldig praktisk.

Anonymkode: 2fc83...a64

• Liker 3
Skrevet

"Har begynt"? Hvor da? Mjøndalen? 

Sixpens og hjemmebryggeri-skjegg har vært "populært" blant unge wannabe-menn i Oslo i snart 20 år. Trodde snart vi var ferdig med det greiene der nå. 

Sånne antrekk er bare innafor på Rødt-velgere som har stemt Rødt siden det het RV og NKP. De som er yngre enn det går i trendy klær og Ray-bans som de har stjælt sjæl. 

Capser kan både være kult og harry, avhengig av capsen. Men vanligvis mye mindre try-hard faktor enn mye annet, så det er ofte et tegn på at man har beina på bakken. Eller harry. Men det er selvforklarende. Du ser det på capsen. 

Anonymkode: 670fc...db5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du vet stetson er et merke og at de har sixpens

Texas Cotton Black Flat Cap | Hatstore.no https://share.google/Qq3TK4debHyVLOMx2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...