Gå til innhold

Singel mann som har katt - red flag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei hvorfor skulle det være det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 20.12):

Jeg ble inspirert til å starte tråden etter å ha hørt på podkasten til Synnøve Svabø og Vanessa Rudjord. De kunne ikke se for seg å bli sammen med en mann som har katt som nevnt. Men jeg følte kanskje at de ikke var så representative i sitt syn. 

Godt å se at katt er godt akseptert.

TS.

Anonymkode: 05f27...744

Men det er stor forskjell på å ikke ville bli sammen med noen av en grunn, og å påstå det er rødt flagg. 

Røde flagg er generelle egenskaper/tegn som kan tyde på trøblete psyke/traumer/holdninger som kan medføre fare for deg, dvs fysisk/psykisk vold/voldtekt/overgrep/drap. 

Preferanser: Det man ønsker av egenskaper og livssituasjon av en potensiell date. 

Dealbreaker: Preferanse du ikke kan hoppe over, dvs noe som gjør at uansett hvor bra andre ting er, så går det ikke. 

«The Ick»: Noe som gjør at han brått fremstå ekkel for deg. Noen som har aversjon mot føtter vil kanskje kunne få «the ick» om hun ser hår på tærne, mens andre ikke bryr seg om det. 

Red flag/rødt flagg: Tegn som gjør at man bør være obs på flere tegn, for å ikke sette seg selv i fare. Har man vært i dårlige forhold og lært hva trygghet er vil man kanskje rømme unna allerede ved et eneste rødt flagg, fordi man ikke vil risikere alvor. Andre tør kanskje se an selv med 5-6 røde flagg, før de begynner å innse at risikoen blir for stor. Andre igjen overser røde flagg og fortsetter konstakt. 

Anonymkode: 2f213...c09

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Katt er et pluss 😁

Anonymkode: 6fa4c...971

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg mann og derfor irrelevant for TS. Men jeg dater ikke damer med katt fordi 1) jeg er allergisk og 2) de fleste jeg kjenner som har katt er mer eller mindre sprø. Så jeg har litt fordommer. 

Så for meg så tenker jeg enslige menn med katt er feminine og småsprø.

Men ingen regel uten unntak. En bekjent av meg er en svær muskelbunt av en yrkesmilitær, som har vært i krig (på ekte). Jævlig tøff fyr. Han gråt når katten hans døde.. Bare da. (han er forøvrig gift) 

Anonymkode: ba3c4...1b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 15.37):

I utgangspunktet snakker de om dilemmaer.

Vanessa må da i teorien velge mellom om typen skal ha stygge sko hele livet (bra klær ellers) eller om han skal ha kamphund.

Hun liker ikke hva det sier om en mann at han har kamphund. For de med kamphund så er den hunden en veldig stor del av de, sier hun. Sitat : «Her kommer jeg og Rambo»

Så kobler hun over til å si at hun hadde reagert hvis en mann var singel og har katt. Hun sier ikke noe mer spesifikt om hva hun ikke liker med det. Synnøve svarer på om hun kunne bli sammen med en som har katt. Sitat: «Nei, ikke hvis han bor helt alene og har kun en katt. Hvis han hadde to unger som han har annenhver uke så hjertelig velkommen. Da skjønner jeg hvorfor han har katt. Men hvis han har skaffet den til seg selv.. nei det er et eller annet altså, er du så ensom altså at du må ha katt. Det samme om det var en hund forsåvidt, eller annet kjæledyr»

De kommenterer tilslutt at de synes det er synd å ha disse synspunktene/fordommene (?), fordi det er jo mye selskap i å ha et dyr for en som er ensom. 
TS.

Synes det er en merkelig fordom å ha at de med katt er ensomme, asosiale mennesker? Venninnen til moren min er en av de mest ekstreme ekstroverte jeg har møtt, og hun har to katter. 

Anonymkode: a19f6...20d

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er en merkelig fordom å ha at de med katt er ensomme, asosiale mennesker? Venninnen til moren min er en av de mest ekstreme ekstroverte jeg har møtt, og hun har to katter. 

Anonymkode: a19f6...20d

Ja, mange folk har jo dyr. 

Dette er vel helger i direkte en fordom mot barnløse, slik jeg leser det. De burde hatt barn istedenfor dyr, er tanken.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er singel. og katter er hyggelig selvskap. har selv 2 stykker, og om trådstarter får røde flagg av en single mann med katt så er det trådstarters problem. om man i det hele tatt kan kalle det problem???   er det allergi for katt inne i bildet her? 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 0.37):

En katt han har skaffet seg selv. (Og denne mannen har ikke barn).

Kunne du blitt sammen med en slik mann. Eller er det for stort red flag?

Viser bare mann er snill😀

Anonymkode: 780db...b27

Skrevet

Nå kommer jeg garantert til å få mye pepper :D 

Jeg anser det ikke som et rødt flagg, men mer som en "ick" kanskje?

Er noe med singel mann med katt som er en litt rar vibe, blir litt feminint, og føler det blir annerledes enn med hunder og andre dyr. Katt er så... jeg vet ikke, er noe rart med heteroseksuelle menn som har "kattebaby".Å ha ei katte gående som han gir mat i ny og ne og har et avslappa forhold til er helt greit, men en mann som er helt forgapt i katta si.. tror jeg står over gitt

Skrevet

Herregud hvor mye rart folk henger seg opp i. Blir helt fysisk dårlig. Det er så mange bekmørke sjeler.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Typisk KG. Har han katt? Løp. Har han hund? Løp. Har han hest? Løp. Har han en føflekk på feil sted? Løp. Er han lav? Løp. Har han barn? Løp løp løp løp osv. (Kattedamer og kattemenn skrives forøvrig uten orddeling)

Anonymkode: b255f...ffa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Typisk KG. Har han katt? Løp. Har han hund? Løp. Har han hest? Løp. Har han en føflekk på feil sted? Løp. Er han lav? Løp. Har han barn? Løp løp løp løp osv. (Kattedamer og kattemenn skrives forøvrig uten orddeling)

Er han toxic? Løp for livet!

Anonymkode: be5f2...e05

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er han toxic? Løp for livet!

Exactly. And the list goes on. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Exactly. And the list goes on. 

Å ha en toxic adferd er veldig alvorlig...Det er farlig.

Handler ikke om en liste.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å ha en toxic adferd er veldig alvorlig...Det er farlig.

Handler ikke om en liste.

Ja selvsagt skal man styre unna de som er farlige.

Men det var ikke poenget i innlegget mitt heller. 

Skrevet

Katt må jo være det største grønne flagget noensinne? Det betyr at han forstår grenser og samtykke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 8.11):

Men det er stor forskjell på å ikke ville bli sammen med noen av en grunn, og å påstå det er rødt flagg. 

Røde flagg er generelle egenskaper/tegn som kan tyde på trøblete psyke/traumer/holdninger som kan medføre fare for deg, dvs fysisk/psykisk vold/voldtekt/overgrep/drap. 

Preferanser: Det man ønsker av egenskaper og livssituasjon av en potensiell date. 

Dealbreaker: Preferanse du ikke kan hoppe over, dvs noe som gjør at uansett hvor bra andre ting er, så går det ikke. 

«The Ick»: Noe som gjør at han brått fremstå ekkel for deg. Noen som har aversjon mot føtter vil kanskje kunne få «the ick» om hun ser hår på tærne, mens andre ikke bryr seg om det. 

Red flag/rødt flagg: Tegn som gjør at man bør være obs på flere tegn, for å ikke sette seg selv i fare. Har man vært i dårlige forhold og lært hva trygghet er vil man kanskje rømme unna allerede ved et eneste rødt flagg, fordi man ikke vil risikere alvor. Andre tør kanskje se an selv med 5-6 røde flagg, før de begynner å innse at risikoen blir for stor. Andre igjen overser røde flagg og fortsetter konstakt. 

Anonymkode: 2f213...c09

Du misforstår selv hva røde flagg er. Det gjelder ikke kun ved vold eller fare. Det kan være at fyren er urenslig. Da er det et stort rødt flagg. Røde flagg er alt som gjør at du ikke vil gå videre med forholdet. Noe du bør passe deg for. Ikke nødvendigvis om han har katt. Det viser jo omsorg for dyr.

Anonymkode: a7952...9f1

Skrevet
Runnah skrev (På 13.9.2025 den 1.17):

Bedre enn å kjøpe sokker fra Dressmann i hvert fall, da er det fullstendig game over

🤣

Skrevet

Hadde ikke sett på det som et rødt flagg. Men er ikke noe spesielt glad i dyr selv, så hadde ikke orka å "spille med" ala "ååå så søøt kattepus" eller sittet og kost med katta når jeg hadde vært på besøk.  😅 Spesielt ikke hvis den røyter 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 0.37):

En katt han har skaffet seg selv. (Og denne mannen har ikke barn).

Kunne du blitt sammen med en slik mann. Eller er det for stort red flag?

Ehm...v e t du at han har katt eller har han skrevet  i bioen sin på en sjekkeapp hans? Min ex er nesten 39 år og har ingen katt...men skriverpatron Tinder at han har katt i bioen PLUSS at han oppgir at han er 27 år der.......noen lyver så det renner!!!!!

Anonymkode: 18784...a6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...