Gå til innhold

Singel mann som har katt - red flag?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg ble inspirert til å starte tråden etter å ha hørt på podkasten til Synnøve Svabø og Vanessa Rudjord. De kunne ikke se for seg å bli sammen med en mann som har katt som nevnt. Men jeg følte kanskje at de ikke var så representative i sitt syn. 

Godt å se at katt er godt akseptert.

TS.

Anonymkode: 05f27...744

Hvorfor mente de at det var negativt? Det høres jo veldig rart ut.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mann med katt er jo drømmen. 

Nest best er mann som liker katt. 

• Liker 4
Skrevet
Krabbekrølle skrev (1 time siden):

Hvorfor mente de at det var negativt? Det høres jo veldig rart ut.

I utgangspunktet snakker de om dilemmaer.

Vanessa må da i teorien velge mellom om typen skal ha stygge sko hele livet (bra klær ellers) eller om han skal ha kamphund.

Hun liker ikke hva det sier om en mann at han har kamphund. For de med kamphund så er den hunden en veldig stor del av de, sier hun. Sitat : «Her kommer jeg og Rambo»

Så kobler hun over til å si at hun hadde reagert hvis en mann var singel og har katt. Hun sier ikke noe mer spesifikt om hva hun ikke liker med det. Synnøve svarer på om hun kunne bli sammen med en som har katt. Sitat: «Nei, ikke hvis han bor helt alene og har kun en katt. Hvis han hadde to unger som han har annenhver uke så hjertelig velkommen. Da skjønner jeg hvorfor han har katt. Men hvis han har skaffet den til seg selv.. nei det er et eller annet altså, er du så ensom altså at du må ha katt. Det samme om det var en hund forsåvidt, eller annet kjæledyr»

De kommenterer tilslutt at de synes det er synd å ha disse synspunktene/fordommene (?), fordi det er jo mye selskap i å ha et dyr for en som er ensom. 
TS.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vanessa må da i teorien velge mellom om typen skal ha stygge sko hele livet (bra klær ellers) eller om han skal ha kamphund.

Hun liker ikke hva det sier om en mann at han har kamphund. For de med kamphund så er den hunden en veldig stor del av de, sier hun. Sitat : «Her kommer jeg og Rambo»

Så kobler hun over til å si at hun hadde reagert hvis en mann var singel og har katt. Hun sier ikke noe mer spesifikt om hva hun ikke liker med det. Synnøve svarer på om hun kunne bli sammen med en som har katt. Sitat: «Nei, ikke hvis han bor helt alene og har kun en katt. Hvis han hadde to unger som han har annenhver uke så hjertelig velkommen. Da skjønner jeg hvorfor han har katt. Men hvis han har skaffet den til seg selv.. nei det er et eller annet altså, er du så ensom altså at du må ha katt. Det samme om det var en hund forsåvidt, eller annet kjæledyr»

De kommenterer tilslutt at de synes det er synd å ha disse synspunktene/fordommene (?), fordi det er jo mye selskap i å ha et dyr for en som er ensom. 
TS.

Så rart. Om man har den teorien, er man vel like ensom når man skaffer seg hund. Jeg har aldri helt forstått hvorfor katt er så mye verre enn hund. Jeg liker forresten begge deler.

Anonymkode: ad7a2...003

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS.

Det er vanlig at folk med barn kun vil date folk med barn, og barnløse kun vil date barnløse. Så jeg ser det utsagnet som et uttrykk for det. De vil date folk som seg selv (med hjemmeboende barn).

Men de har jo rett i at man er mindre ensom med dyr, om man har hund eller katt. Slike dyr knytter jo sosiale bånd til sine eiere. Uten at jeg ser det som negativt. Tvert imot, det er direkte anbefalt etter et brudf å få seg husdyr. 

• Nyttig 1
Skrevet

Enormt grønt flagg! Glad i dyr, klarer å ta ansvar for noe og har nok initiativ til selv å skaffe seg et dyr og skape seg den hverdagen han ønsker. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS.

Ja, det vil jeg si var veldig fordomsfullt. Det er jo mange grunner til at man velger å skaffe seg et dyr. Man behøver jo ikke være en ensom einstøing som det antydes her selv om man som singel kjøper seg katt.

Anonymkode: 87ff3...676

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 0.37):

En katt han har skaffet seg selv. (Og denne mannen har ikke barn).

Kunne du blitt sammen med en slik mann. Eller er det for stort red flag?

For meg som er allergisk mot katt så er det ikke noe å satse på for meg. Men ikke noe rødt flagg i den forstand.. er bare at jeg er allergisk. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 20.22):

Jeg har nok brukt begrepet Red flag litt feil her. Det har med fare å gjøre ja. Synnøve og Vanessa bruker heller ikke det begrepet.

Den praten de har om det kan høres på ukens episode, fra 32:00 ut i episoden.

«Er du så ensom ja, at du må ha katt/hund» er tankegangen de presenterer. Så de har ikke lyst til å bli sammen med en mann som har skaffet seg katt selv. Hvis han har en katt fra tidligere familieforhold da er det derimot greit synes de.

Elsker katter jeg. Litt mer enn hunder forsåvidt.

TS. (Mann selv).

Ta det som ditt tegn til å slutte å høre på disse såkalte influensere og podcastene… 

Anonymkode: cfb05...93b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 20.12):

Jeg ble inspirert til å starte tråden etter å ha hørt på podkasten til Synnøve Svabø og Vanessa Rudjord. De kunne ikke se for seg å bli sammen med en mann som har katt som nevnt. Men jeg følte kanskje at de ikke var så representative i sitt syn. 

Godt å se at katt er godt akseptert.

TS.

Ikke bland Synnøve Svabø inn i det her😅😅

Anonymkode: e64fe...8c1

• Nyttig 1
Skrevet

Den eneste med katt jeg har datet var helt ute. Katter er heller ikke særlig delikate dyr

Anonymkode: 67be6...fc2

• Hjerte 1
Skrevet

Liker ikke katter. Kunne aldri bodd med noen som har dyr. Men må ikke bo med noen heller, og kunne godt vært i forhold med noen med dyr. Men måten de behandler dyra er mer avgjørende enn om de har og hva de har.

Anonymkode: de0fd...a61

Skrevet

Dette er jo en sånn dum, dummere-podcast. Jeg vet ikke om begge to er så totalt blåste som de høres ut, men har en mistanke om ingen av dem har gått på Harvard.

Anonymkode: 7a797...72f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 0.06):

Husker det var en teori på TikTok om dette, at menn som har katter er grønt flagg fordi katter krever tålmodighet og deres kjærlighet er ikke gitt, den må jobbes for. Å ha katt lærer en å respektere grenser og det å tåle at katten gjør som den selv vil. 

Bikkjer er ikke sånn, de tigger og er ganske lett å lese. Perfekt for menn som liker å ha kontroll. 

Så spørs hva slags mann du vil ha ;)

Anonymkode: 7bb5e...269

Herregud så mye fjas. 

Hva betyr det hvis kvinner har katt? Eller hvis de har hund? Det samme, eller noe helt annet? 🙄

Anonymkode: 1cf0e...890

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2025 den 15.37):

TS.

Lurer på om de synes det er greit for single kvinner å ha katt eller hund? Tenker de at katt og hund er noe man kun har for barnas skyld?

Anonymkode: 1cf0e...890

• Liker 3
Skrevet

Har du hørt på Synnøve og Vanessa sin podcast?😂

Skrevet

Jeg dater ingen som ikke er crazy cat lady, hilsen hetero kvinne 😻

Anonymkode: 08f8c...1bc

• Hjerte 4
Skrevet

OMG! La dette grønne flagget av en mann gå videre til noen som ikke har mistet vettet fullstendig. Hjelp. Du er et rødt flagg  pga din minimale kunnskap om mennesker.

Skrevet

Rødeste flagget er vel de som stiller spørsmålet om det er rødt flagg at singel mann har katt.........

• Nyttig 1
Skrevet

Vel det kan være et såkalt rødt flagg. Min ekssamboer hadde katt før jeg flyttet inn. Da vi fikk barn var han mer opptatt av katten enn barnet til tross for allergi. Det endte ikke bra i det hele tatt. 

Anonymkode: 7ef72...50d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...