Disni Skrevet 11. september #1 Skrevet 11. september Det er en sorgens dag…. en virkelig stor mann er blitt drept…. Er det noen her som følger saken? Noen som besitter informasjon som muligens ikke er mainstream? Mine kondolanser går til verdens befolkning. Han var en stor mann…. 3 10 7
Sirah Skrevet 11. september #2 Skrevet 11. september Jeg var langt fra enig i alt Kirk sto for, det skal jeg være den første til å innrømme. Men uansett så var han en mann som virkelig sto for meningene sine og som ofte utfordret motstanderne sine. Ingen fortjener å bli drept på denne måten. Nå må to små barn vokse opp uten faren sin og det er en tragedie.... 10 6 1
Zikkzakk Skrevet 11. september #3 Skrevet 11. september (endret) Sirah skrev (7 minutter siden): Jeg var langt fra enig i alt Kirk sto for, det skal jeg være den første til å innrømme. Men uansett så var han en mann som virkelig sto for meningene sine og som ofte utfordret motstanderne sine. Ingen fortjener å bli drept på denne måten. Nå må to små barn vokse opp uten faren sin og det er en tragedie.... Tja, jeg tenker at jeg blir ikke akkurat lei meg dersom for eksempel Putin eller Kim Jong-un blir skutt for å si det sånn. Så mye lidelse de påfører andre. Jeg ble ikke akkurat lei meg over at denne politikeren døde heller altså, men ja, det er selvsagt trist at to barn må vokse opp uten en pappa. Men med den politikken de fremmer så er det ikke rart at det skjer. Endret 11. september av Zikkzakk 27 12
Pippi Lotta Skrevet 11. september #4 Skrevet 11. september Det er helt klart trist for USA med politisk vold, men selv syntes han jo det var greit at folk døde av skyte våpen.... Så han er vel ikke den man trenger å gråte mest for... 21 16
Ssb Skrevet 11. september #5 Skrevet 11. september Aldri hørt om mannen, hva eksakt gjorde han "stor"? I ettertidens lærdom, så ser en jo att måten han døde på, nesten ble for ironisk, og det er jo fryktelig slik sett. Men ja, det er mye som taler att han levde som han predikerte, men jammen døde han som han predikerte også. Nå har høyresiden fått seg en martyr, en helgen og ei fallen stjerne, han er blitt kjent verden over, og landet bortafor leidarstjerna er blitt enda mer polarisert enn noen sinne. Mye som er trist med dette drapet. 19 7
Sirah Skrevet 11. september #6 Skrevet 11. september Zikkzakk skrev (8 minutter siden): Tja, jeg tenker at jeg blir ikke akkurat lei meg dersom for eksempel Putin eller Kim Jong-un blir skutt for å si det sånn. Så mye lidelse de påfører andre. Jeg ble ikke akkurat lei meg over at denne politikeren døde heller altså, men ja, det er selvsagt trist at to barn må vokse opp uten en pappa. Men med den politikken de fremmer så er det ikke rart at det skjer. Tja jeg ser jo poenget ditt der med Putin eller Kim Jong-un. Hitler kan jo også føyes inn i den rekken. Jeg stiller meg som sagt absolutt ikke bak de tingene han sto for, men jeg fordømmer likevel handlingen han ble utsatt for. 4 5
Maiken2025 Skrevet 11. september #7 Skrevet 11. september Jeg har ikke fulgt med på han og alt han har delt osv. Men synes det er grusomt at han ble drept. Det sies at konen og unger var også der. Stakkars . 4 7
Zikkzakk Skrevet 11. september #8 Skrevet 11. september Sirah skrev (Akkurat nå): Tja jeg ser jo poenget ditt der med Putin eller Kim Jong-un. Hitler kan jo også føyes inn i den rekken. Jeg stiller meg som sagt absolutt ikke bak de tingene han sto for, men jeg fordømmer likevel handlingen han ble utsatt for. Ja jeg hadde nok meldt meg frivillig hvis jeg kunne reist i tid og skutt Hitler, hvis det hadde hindret at så mange mennesker ble drept. Hvem vet om man unngår lidelse hos andre ved at denne Kirk døde, det er jo ikke godt å si. Politikken han står for fører jo definitivt til lidelse hos andre. Det betyr ikke at jeg mener det generelt er riktig å skyte folk eller er enig i at han burde bli skutt altså, bare så det er sagt. Det er bare en refleksjon. 2 4
Bubbleboy Skrevet 11. september #9 Skrevet 11. september Av alt det forferdelige som skjer her i verden er vel dette noe av det siste som får føle sjela mi akkurat nå. Man har ikke plass til alt og alle. Det skal riktignok bli spennende å se om denne handlingen utløser noe mer. Det er nok mange som er spente på det der borte spesielt. 11 7
Sirah Skrevet 11. september #10 Skrevet 11. september Zikkzakk skrev (1 minutt siden): Ja jeg hadde nok meldt meg frivillig hvis jeg kunne reist i tid og skutt Hitler, hvis det hadde hindret at så mange mennesker ble drept. Hvem vet om man unngår lidelse hos andre ved at denne Kirk døde, det er jo ikke godt å si. Politikken han står for fører jo definitivt til lidelse hos andre. Det betyr ikke at jeg mener det generelt er riktig å skyte folk eller er enig i at han burde bli skutt altså, bare så det er sagt. Det er bare en refleksjon. Tror egentlig vi er helt enige. Du var bare bedre til å formullere deg enn meg 1 1
Disni Skrevet 11. september Forfatter #11 Skrevet 11. september Sirah skrev (7 minutter siden): Tror egentlig vi er helt enige. Du var bare bedre til å formullere deg enn meg Hvordan fører politikken hans til lidelse hos andre? Er ikke ærlighet en fin ting da? 5 4
Sirah Skrevet 11. september #12 Skrevet 11. september Disni skrev (8 minutter siden): Hvordan fører politikken hans til lidelse hos andre? Er ikke ærlighet en fin ting da? Nå beveger jeg meg ut på dypt vann her, og det er veldig mye mulig jeg bommer fullstendig. Men når man har såpass mange kontroversielle meninger som Kirk, så risikerer man også at det finnes en eller annen halvautomat blant følgerne hans som tar det han sier litt for bokstavelig og går amok med f.eks ett eller annet skytevåpen. På den måten kan politikken hans potensielt føre til lidelse hos andre. Nå er det langt fra sikkert at dette hadde skjedd, og som sagt er jeg fullstendig åpen for at jeg bommer helt nå. Når det er sagt så fordømmer jeg absolutt handlingen han ble utsatt for og jeg syntes det er trist at noen skal miste livet på denne måten. Uansett hva de sier eller hva meningene deres er. Verden trenger stemmer som sier i mot også slik at de gode diskusjonene kan skapes. Uten de gode diskusjonene vil verden heller ikke gå fremover. 7 4
Disni Skrevet 11. september Forfatter #13 Skrevet 11. september Sirah skrev (5 minutter siden): Nå beveger jeg meg ut på dypt vann her, og det er veldig mye mulig jeg bommer fullstendig. Men når man har såpass mange kontroversielle meninger som Kirk, så risikerer man også at det finnes en eller annen halvautomat blant følgerne hans som tar det han sier litt for bokstavelig og går amok med f.eks ett eller annet skytevåpen. På den måten kan politikken hans potensielt føre til lidelse hos andre. Nå er det langt fra sikkert at dette hadde skjedd, og som sagt er jeg fullstendig åpen for at jeg bommer helt nå. Når det er sagt så fordømmer jeg absolutt handlingen han ble utsatt for og jeg syntes det er trist at noen skal miste livet på denne måten. Uansett hva de sier eller hva meningene deres er. Verden trenger stemmer som sier i mot også slik at de gode diskusjonene kan skapes. Uten de gode diskusjonene vil verden heller ikke gå fremover. Er meningene hans virkelig så kontroversielle? For hvem? kom med noen forslag om emnene han debatterte for det meste…. Det du skriver er for meg utrolig hårreisende, at man må forvente å potensielt bli skutt fordi man har andre meninger…..Hvem definerer det kontroversielle da? 12 8
Sirah Skrevet 11. september #14 Skrevet 11. september Disni skrev (1 minutt siden): Er meningene hans virkelig så kontroversielle? For hvem? kom med noen forslag om emnene han debatterte for det meste…. Det du skriver er for meg utrolig hårreisende, at man må forvente å potensielt bli skutt fordi man har andre meninger…..Hvem definerer det kontroversielle da? Hvor har jeg skrevet at man må forvente å bli skutt fordi man har andre meninger? Det mener jeg overhodet ikke! 2 5
Disni Skrevet 11. september Forfatter #15 Skrevet 11. september Sirah skrev (31 minutter siden): Hvor har jeg skrevet at man må forvente å bli skutt fordi man har andre meninger? Det mener jeg overhodet ikke! Unnskyld, du skrev risikere, uansett bør man ikke risikere det…. 10
Sirah Skrevet 11. september #16 Skrevet 11. september Disni skrev (5 minutter siden): Unnskyld, du skrev risikere, uansett bør man ikke risikere det…. Nei det er jeg så klart HELT enig med deg i. Ingen skal risikere å bli skutt for å ytre meningene sine, uansett hvor kontroversielle de er - eller hvor uenig man måtte være i de. Om jeg har formulert meg dårlig så beklager jeg det. 3 1
Bubbleboy Skrevet 11. september #17 Skrevet 11. september Det finnes en låt av Tool som heter Vicarious som dreier seg nøyaktig om hvor spennende og fascinerende det er å kunne oppleve vold på avstand som f.eks når man skrur på nyhetene for å nyte morgenkaffen for å se hva slags faanskap som har skjedd siden man gikk til sengs. Føler at denne saken er godt dekkende der. Vi elsker å våkne opp til nyheter som dette,selvfølgelig fordi det egentlig ikke affekterer oss eller spiller noen rolle for oss personlig, og man klarer ikke å virkelig føle så veldig mye over en ukjent perdons død. Låta treffer veldig mange, de fleste av oss vil jeg tro. Denne saken kommer til å dø ut iløpet av en dag eller to SÅ SANT ikke noen sørger for at saken eskalerer, hvilket kan være et nytt steg inn til borgerkrig i USA . Hvis så skjer, da blir det vel syk fra jobb og dobbel dose kaffe. 1
Stonegiant Skrevet 11. september #18 Skrevet 11. september Det som er mest trist er at denne situasjonen blir utnyttet for å få til noe politisk. Begge sider i Amerika driter en lang marsj i Charlie Kirk og familien hams. Her skal det hamstres politiske poeng! De små krangler, mens de store sitter tilbake og ser på med glis om munnen. Splitt og hersk! 8
no shame Skrevet 11. september #19 Skrevet 11. september Disni skrev (33 minutter siden): Unnskyld, du skrev risikere, uansett bør man ikke risikere det…. Å risikere er ikke å fortjene. 7
no shame Skrevet 11. september #20 Skrevet 11. september (endret) Disni skrev (3 timer siden): Hvordan fører politikken hans til lidelse hos andre? Er ikke ærlighet en fin ting da? Er det ærlig, alle tingene i mitt forrige innlegg? Eller er det ekstremt, rasistisk, kvinneundertrykkende og hatefullt? Å si at empati er tull, er vel så langt unna verdisettet til de fleste som det går ann. Endret 11. september av no shame Skrivefeil 7 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå