Gå til innhold

Barnet mitt er psykisk utviklingshemmed

Fremhevede innlegg

Skrevet

Meld deg inn i NFU. Gå på seminarer, få info. Husk mange har tråkket på denne stien før deg❤️

Jeg er en av de.

Informasjon gir trygghet. 

Anonymkode: a6fc8...ba4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 9.44):

Hei, jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal skrive dette, men jeg må prøve…

Sønnen min på 6 år fikk i går diagnosen uspesifisert psykisk utviklingshemming. De mener han ligger et sted mellom moderat og lett. Vi har tatt en stor gentest, men har ikke fått svar ennå. I tillegg har han mange andre diagnoser på hjerte og lunger++

Jeg føler at hele livet mitt har rast sammen. Jeg klarer nesten ikke å puste. Selv om jeg har visst innerst inne at noe ikke stemte, så er jeg likevel i sjokk. Legene har alltid sagt at han bare hang etter på grunn av sykdomsbildet. Nå føles det som om bakken er revet vekk under meg.

Jeg elsker gutten min mer enn noe annet, han er fortsatt den samme fantastiske lille personen – men jeg kjenner en enorm sorg, som om jeg har mistet noe. Alle bildene jeg hadde av fremtiden er borte. Jeg klarer ikke å se for meg hvordan hverdagen skal være fremover. Jeg er redd, jeg er fortvilet, jeg er knust.

Jeg har tusen spørsmål og ingen svar. Vil jeg alltid ha et barn nå? Hvordan kan jeg være den beste mammaen for ham når jeg selv føler meg så ødelagt? Hvordan finner man styrken igjen? Hvordan lever man videre med denne tyngden i brystet?

Anonymkode: 78869...7c9

Jeg har et søskenbarn med lett psykisk utviklingshemming og han fungerer helt normalt i livet. Han har 100% stilling som baker, gift og har 2 barn. Han er mer oppegående enn mange andre jeg kjenner så dette er ikke verdens undergang ts ♥️♥️

Anonymkode: 8ff81...2e3

• Hjerte 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (På 11.9.2025 den 21.24):

Ja, jeg skrev det.

Men tror ikke du forstod spørsmålet mitt?

Jeg lurer på:

For de som opplever alt går fint, HVORFOR DIAGNOSE. 

Spør ikke for å shame, men dette svares aldri på i tråden.

Tilrettelegging i skolen. Det kan være det som som utgjør all forskjell i livet. Derfor er det er fordel med diagnose på papiret. 

Anonymkode: 8ff81...2e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2025 den 8.14):

jeg har jo ikke gitt meg selv den diagnosen det er jo noe jeg har fått fra ppt 

Anonymkode: 45ce2...ae0

Kan PPT setta den diagnosen? Eg trudde at BUP var rette plassen for slikt.

Skrevet
Munter skrev (1 time siden):

Kan PPT setta den diagnosen? Eg trudde at BUP var rette plassen for slikt.

Eller habiliteringstjenesten 

Anonymkode: a6fc8...ba4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...