Gå til innhold

Min dagbok del 2...

*Lillian*

Anbefalte innlegg

Og nå er dette innlegg nummer 100 i dagboken min!!!

Og dessuten tror jeg det er det første på side 8 også......

Så hemer jeg litt etter alle andre som bare skriver fjåseinnlegg i dagbøkene sine........ :lol:

Lillian

ånei... Det bytta ikke til side 8 lell....... jaja.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God påske til deg også, Klips!

Men du skal da slettes ikke være her nå....... Kom deg på sykehuset og FØD, gitt!!! :ler: ånei... Det er ikke så lett, nei....... :lol:

God påske til alle, er ikke sikkert jeg får tid til å være her så mye nå framover, vi får kanskje ta over leiligheten allerede i kveld!!! :D

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede i KVELD??? Å så spennende da Lillian... Blir godt å få flyttinga overstått tenker jeg...

Men du: HA EN FLOTT PÅSKE DA VENNEN....

Stor påskeklem fra meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke tatt over leiligheten i kveld likevel... :-? Men, men.. Uansett så får vi senest på tirsdag, da! Håper på iallfall mandagskvelden, for det meste kommer tirsdag og da er det så dumt å måtte først ta over leiligheten og få dem ut før det kommer hvitevarer osv..... :lol:

Ja,ja....

Ha en god påske alle sammen!!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk leiligheten i dag!!!! :D

Så vi har styra og ordna i hele dag, fløyet att og fram med kasser på kasser... Litt mindre kasser her nå, vel og bra er det iallfall!!

Har hatt en "krangel" med sambo i dag, da... Årsak ser du her:

Sambo og jeg har vært og kjøpt noen ferdigsydde og noen metervare i gardiner. Alle vinduene vi skal ha gardiner i er like store, så sambo målte kun stuevinduet. Han målte det til 140cm høyt, så vi kjøpte inn metervare og ferdigkjøpte. De ferdigkjøpte var 150cm høye, så de ville henge litt nedenfor karmen. De metervarene var klippet opp i 180cm, slik at svigermor har godt med slimringsmonn da hun skal sy dem om en uke (kommer nedover på besøk da).  

I dag fikk vi nøklene til leiligheten, og vi hadde kjøpt kir til noen av vinduene. Sambo fikset og ordnet, og skulle henge opp ferdigsydde gardiner på kjøkkenet. (De som er 150cm høye). Veeel.... De var jo ALTFOR korte!!!!! Måtte sjekke pakka en gang til, om vi hadde lest feil... Men neida, de var faktisk 150cm høye disse her... Så jeg skjuler bort på sambo og ber han måle en gang til....... Vinduene i alle rommene hos oss er IKKE 140cm høye som han målte sist, de er faktisk 180cm høye!!!!!!!!!!  Jeg ble så sinna at dere kan ikke tro det! Han hadde virkelig klart å måle 40cm feil!!! Hvordan er det muuuulig?? Dermed hadde vi plutselig to ferdigsydde gardiner (to par, altså) som er for små og dermed til ingen nytte, og metervare som faktisk er bare akkurat i høyden uten noe som helst ekstra å sy på......  Sambo fikk gjennomgå ganske kraftig, det lover jeg!! "Du skal få bruke av DINE penger til å kjøpe nytt, for stuegardinene kosta faktisk nesten 300kr pr meter!!" (Ja, vi hadde slått på stortromma og kjøpt eksklusive gardiner) Sambo var selvsagt forbanna på seg selv han også, men jeg er sikker på at ingen var så sint som meg....  

Han ringte sin mor og forklarte hvor utrolig mye han hadde bæsja på leggen, og spurte om hun kunne klare å få det til på en eller annen måte...Heldigvis for han så har hans mor jobba som syerske i maaaange år, så hun visste råd. Dermed trenger vi bare å kjøpe litt ekstra stoff, og trenger ikke alt nytt. Hun skulle finne en løsning for gutten sin hun, vettu... Nesten så jeg hadde ønska han måtte brukt av sine "fritidspenger" til å kjøpe igjen gardiner etter den bommerten der...  

Heretter stoler jeg ALDRI på en mann igjen.........  

Heldigvis gikk jo alt vel til slutt, men gardinene blir jo ikke slik som planlagt, det blir noen større kapper og det blir noen andre mønstre øverst. Men fint skal det nok bli likevel, takket være svigermor.

DERFOR har sambo og jeg krangla litt... Eller, det vil si... Jeg har kjefta og han har tatt imot... :lol: Men han fortjente det...

Vi reiste på Ikea, hadde håpa på at vi skulle få kjøpt det meste stort i dag så vi slipper å vente til over helgen... Men de hadde ingen ledige hengere, og vi må faktisk ha det for å få frakta tingene. Så vi reserverte en henger til mandag kveld, slik at vi får kjøpt det da.

Så kjøpte vi bare sånne småtterier som vi skal ha, sånt som vi fikk plass til inni bilen. Men så spurte vi tilfeldigvis på de kjøkkenstolene og bordet som vi har sett oss ut... Så viser det seg faen meg at STOLENE ER UTGÅTT!!!! :evil:

Er ikke det typisk når man leser sitatet mitt fra tidligere i dagboka:

Kjøpte også først ett sett med kjøkkengardiner + kappe, fant ikke akkurat sånn jeg ville ha (med blå ruter osv), men de var veldig like bare at de var svarte og beige istedenfor hvite og blå. De kjøpte vi på Princess. Så gikk vi inn på Kid, og der hadde de akkurat sånne vi skulle ha, tilogmed i blått... (Litt mørkere blå enn stolene vi skal ha, men ellers prikk like!!)  Snakk om å kjøpe første og beste man finner?? hehe.. Neida, men vi har jo lett og lett uten å finne sånne, så vi hadde gitt opp det... Men da fant vi dem på Kid, så da måtte vi jo kjøpe dem der, da.. Så vi har da allerede to sett med kjøkkengardiner... hehe.. Ene i metervare, andre i ferdigsydde... Ja,ja, man må jo ha litt så man kan skifte innimellom lell..!  

:evil: DA, når vi endelig fant gardiner som var slik vi ville ha dem, så var jammen stolene utgått!! Ja,ja... Gardinene var jo for korte lell, takket være en viss sambo, så..... :roll: *sukke oppgitt*

Så på mandag må vi altså på jakt etter andre fine stoler og evt. bord som passer til på kjøkkenet... Ja,ja... Sånn er det nå bare..

Forresten så var skohyllene vi hadde funnet oss på Ikea utgåtte også.... :-? Er de på vei inn med en ny kampanje eller, siden så mye var utgått?? Typisk, når vi først skal kjøpe en del der så får vi ikke tak i det engang... Vi finner vel noe på mandag, men det var så teit når vi liksom hadde bestemt oss og sånn, da... :-? Ikke så mye å gjøre med det, da, men.....

Vel, ellers så har vi ikke gjort annet i dag. Det har gått i flytting og Ikea i hele dag. Vi kom hjem hit etter siste kjøring med esker da klokka var rundt 23.00, og da lagde vi oss pølse og pastagryte. Spiste det og så på reprisen av Big Brother. Etter det har vi stort sett sittet foran hver vår Pc og slappa av... Deilig, for man blir sliten av flytting, gitt... Men vi skal fortsette med flyttingen i morra, da. Det blir bedre når vi får inn de nye stuemøblene på mandag + sofa på tirsdag. Glær mæ! :P

Satt på chatten en liten stund tidligere i kveld, stakk derfra fordi jeg skulle legge meg.. Det er vel rundt to timer siden.... :oops: Treeeg, ja.. Men jeg kom på en del dilldall jeg bare "måtte" gjøre først, så jeg har ikke kommet meg i seng, jeg... Og nå kan jeg ikke akkurat si at jeg er så veldig trøtt for øyeblikket... Så da gidder jeg ikke legge meg heller...

Men jeg skal fortsette med litt dilldall nå, jeg... Sambo skal legge opp en nettside med bilder av kåken vår, både før og etter innflytning, slik at "utvalgte" mennesker kan se...

Legger nok linken ut her da... (for det er bare bilder vi tar med digitalt kamera) :wink:

Natta...

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet meg i seng enda, jeg....... :oops: Skal om ikke så aaaaltfor lenge... hehe...

Tenkte jeg skulle legge ut linken til bilder av vårt nye hjem, umøblert for øyeblikket, da!! Ta en titt, da vel! :D

Har skrevet ned full og ny handeliste til Ikea nå, jeg, da... :lol: Snaaart skal jeg finne senga.... Har bare så mye jeg vil gjøre akkurat nu!

Natta enda en gang......

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er bare innom her igjen en liten tur, jeg...

En bitteliten oppdatering, liksom... :wink:

Samb og jeg har altså flytta i hele påska, så jeg har ikke hatt særlig mye følelse av påskeferie, kan man si... Men nå er vi så å si heeelt i orden i vår nye leilighet, og vi trives veldig godt. Men så STORT det er... hehe... Det er såå deilig å ha såå mye bedre plass! Alle møbler er på plass, det er et par av sambos fotoesker som ikke er pakket ut, pluss at vi har selvsagt igjen å vaske ned leiligheten vi har leid. Fikk hjelp av svigermor i går, så vi har stort sett igjen bare gulvene å vaske der sånn det er nå. Herlig følelse, kan man si!! :D

Vi har ikke internett for tiden hjemme, de har ikke fått flyttet ADSL-luinja vår... Så jeg ble nesten preget av abstinenser kan man si... hehe.. Nå er jeg på jobben, men jeg starter ikke før om en halvtime, og derfor har jeg altså muligheten til å sitte her og oppdatere meg litt før jeg skal komme meg ned trappen og inn på avdelingen... hehe... Hardt, ja..

Vi har fått det utrooolig koselig hjemme, og alt har blitt så fint. Møblene vi har kjøpt er på plass, alle hvitevarene er på plass, og alt passe rså fint sammen! Gardiner er hengt opp, alle hvitevarer er testet ut et par ganger eller mer... :D Vi storkoser oss!!

Etter jobben i dag skal vi vaske siste rest i gamleleiligheten, så er vi faktisk ferdige der!! :D

Nå skal jeg ut og ta meg en blås før jeg skal begynne på jobb.

Ha en strålende dag alle sammen! :D

By the way; - It's great to be back!! :ler: (But I'm not back for good...)

Stikker innom de få gangene jeg har muligheten, jeg... :blunke: Håper vi får internett opp igjen hjemme snart...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Mzfire

Hei Lillian :)

Nå er det så sent at jeg kommer til å logge meg av tenker jeg. Tittet litt innom dagboka di, men kommer til å skrive en mer hyggelig hilsen neste gang. Du får sove godt da :D

Klem Mzfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back for good! :D :sjarmor:

I dag har vi fått tilbake internett i vårt nye hjem, og nå har jeg gått igjennom KG og oppdatert meg litt. Ikke at det hadde skjedd så masse spennende, men jeg har iallfall fått med meg det som interesserte meg :wink:

Skal snart legge meg. Tenkte bare jeg skulle si litt om hvordan jeg har det.. Det har skjedd utrolig mye den siste tiden, så jeg vet ikke egentlig. Jeg har det vel i utgangspunktet ganske bra, men det er noe som putter kjepper i hjulene når man i utgangspunktet har det bra, vøttø... Men jeg tror nok det ordner seg etterhvert. Skulle jeg fortalt om alt som har skjedd så hadde jeg blitt sittende her et par netter, tror jeg... hehe... Men det har skjedd både positive og ikke fullt så positive ting. Men jeg lever, og jeg lever sammen med verdens deiligste mann, og jeg lever i vårt nye hjem. Noe som absolutt ikke kan klages så veldig på. (Selv om vi har fått oss et par overraskelser som vi ikke hadde regnet med...)

Vel, alt i alt så har jeg det nok ganske bra, bedre enn jeg har hatt på en stund bortsett fra akkurat da vi hadde kjøpt osv... Skal få lagt ut bilder på nettet av vårt ferdig møblerte hjem en av de nærmeste dagene, jeg er jammen meg stolt over hvor fint vi har det her!! :lol:

Ha en god natt!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Ville bare gratulere deg med nytt hjem jeg! Ålreit i Drammen da :D

Håper dere kommer til å trives, og at vi får se bilder av hjemmet ferdig innredet snart :)

God natt og sov godt!

Klem fra Angeleyes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å ha deg tilbake *Lillian*

Håper dere vil trives i deres nye hjem.

Send meg flere blilder er du snill, jeg er så spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heeeeei vennen!! :D

Nå er jeg litt innom her igjen. Har tatt lang tid, jeg mista rett og slett lysten på KG en stund. Eller noen måneder :ler: Men nå er jeg tilbake. Tror våren har tatt tak i meg nå.

Har gått igjennom alle innleggene dine som jeg gikk glipp av tidligere, bare for å oppdatere meg. Spennende å lese hva du styrer med. Håper det går bra med nyinnflyttet kåk og allting. Jeg er kjempemisunnelig, men nå har vi begynt å legge masse planer vi og :D

Iallefall, hei på deg skulle jeg bare si :sjarmor:

Susser og klemmer i massevis fra hun nordpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med sånne hilsninger!! :D Det varmer veldig!!! :D Godt å se deg igjen også, Caliente! Long time, no seen.... :roll:

Vel, hvor skal man begynne, da??

I helgen var vi i konfirmasjon.. Det var i utgangspunktet greit, men jeg hadde et par kraftige angstanfall i forkant.. Gruet meg til alle disse menneskene, og dessuten visste jeg at to av tantene til sambo (det var konfirmasjon til svogeren min) ville studere meg opp og ned, og slikt gir meg angst... Jeg hadde rett, de stirret og glodde og undersøkte meg tydeligvis nøye... Følte meg SÅ naken og gjennomsiktig.. Enda så mye fett det er å skjule seg under... :lol: Vel, jeg overlevde, så da skal jeg vel ikke klage.

Men jeg grudde meg enormt mye til konfirmasjonen, og jeg hadde liksom ikke noe tid på å psyke meg opp. Fra vi kom til svigers fredag kveld og til vi reiste i kirken søndag morgen så ble vi "piska" rundt av svigermor som stresset verre... På toppen av alt hadde sambo og jeg skrevet sang til konfirmanten, og så kunne ikke toastmasteren den riktige melodien, så det ble feil og greier... Slikt takler jeg dårlig, tror det er min skyld, at ejg har gjort noe galt, at jeg er håpløs osv... :-? Trodde det fantes bare en melodi/versjon av Tom Dooley, jeg... Men neida... :-?

Vel, så da ble jo gårsdagen (mandag) helt forferdelig... Helt ødelagt. Ble hjemme fra jobb... Sa jeg var uvel og sånn til jobben, ville ikke si at jeg hadde angstanfall og var deprimert. Vet det blir snakk, kjenner folket der... Men det gikk over i løpet av kvelden, heldigvis.

Hadde en god chat her på KG med Lea, det hjalp litt på humøret selv om det var depressive ting vi egentlig pratet om... :lol:

Våkna i dag, potte tett og med rennende øyne og nese.... :x Blæh! Som om jeg ikek fikk nok i helga, skulle jammen bli fysisk sjuk også.. Gikk på jobb, men hadde det ikke særlig bra der. Hang fortsatt igjen litt fra i går, pluss at jeg da var blitt så sinnsykt forkjøla. Flere på jobben (hobbyleger eller hva jeg skal kalle dem, de har iallfall peil pga mye sjukdom i familien osv) mente at jeg sannsynligvis har bihulebetennelse. Ikke spør meg, aldri hatt det før. Men det var visst noe med hvor jeg har smerter og at jeg blir så svimmel og får så sinnsykt trykk i hodet o.l. når jeg bøyer meg. Går og myser i dagslyset, synes det blir for mye lys for meg.. Så jeg ble kommandert til å ringe legen i morra... :roll: De snakker om folk som er sjuke og som de ikke vet hva feileir på jobben, men at de tar seg av folk likevel, - DET skal de ha! :P Vel, så da blir det sikkert legevisitt på meg i løpet av morradagen. Er jeg modig nok, så kanskje jeg nevner i en bisetning at jeg kunne tenkt meg henvisning til behandling (samtaleterapi eller noe) for min spiseforstyrrelse også. Føler jeg har begynt å komme såpass langt at jeg føler jeg trenger litt mer profesjonell hjelp nå... Men jeg er litt skremt og usikker, så det kan hende jeg ikke gjør det likevel.

Ellers er det ikke noe nytt... Skulle se Friends i kveld, men jeg tror jeg legger meg snart isteden......

Natta...

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snufs*

Var hos legen i går, har en startende bihulebetennelse som han sa. Så jeg er sjukmeldt ut denne uka. Håper jeg blir bedre til over helgen iallfall. Fikk noen tabletter på resept som skal løse opp de tette bihulene. Håper de snart hjelper, har ikke merket så mye enda iallfall.

Begynt å hoste mer også... :x Hater å være sånn sjuk!! Ble dødssliten bare av å sette på en klesvask og henge opp en i stad... Så irriterende!!

Vel, jeg turte ikke si noe om henvisning eller noe til legen i går. Får ta det en annen gang, tenker jeg... :lol: Det passa liksom ikke å si noe, syntes jeg.

Vel, det er ikke stort som foregår her.. Jeg har blitt hekta på livet som en dansende pingvin, det er ikke noe gøy egentlig... Vil ikke være så glad i å være pingvin, jeg!! :ler:

Ellers har det ikke skjedd stort siden sist.. Jeg sover lenge, det er deilig å få gjøre det. Sover egentlig mesteparten av døgnet nå. Sov masse i går etter jobb... Og sovet masse i natt, og sov leeenge i dag. Det er omtrent det eneste som hjelper når jeg er så forkjøla.

Snart kommer sambo hjem fra jobb, da skal han lage middag til oss. Skal lage koteletter, tror jeg... namnam.. Ages siden jeg spiste det sist. Det blir godt.. Iallfall hvis jeg kjenner noen smak, da.. hehe...

Vel, ellers intet nytt under solen...

Ha en fin dag!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:murvegg:

Drittdag!

:lol:

Jeg er i strålende humør, formen er mye bedre (bortsett fra hostinga), og jeg er riiiimelig klar for en FEST... Men så er jeg blakk... Så da blir det ingen fest... :grine: Ikke hadde jeg hatt noen å feste med heller, for jeg orker ikke feste med sambo... :lol: Vi bare krangler i fylla lell...

Så jeg har da vært hjemme i hele dag og kjeeeeda meg... Det gjør jeg fortsatt; - aner ikke hva jeg skal finne på nå... Huset er shina, har gjort masse husarbeid.. Har skrevet masse drittinnlegg på KG :oops: og jeg har forført sambo noen ganger... :oops: :hjerte:

Har tatt bilder og fått opp av huset vårt ferdig innreda, har lagd taco og spist taco, har sett litt på TV (det er jo ikke noe kult å se på!!), har skrevet brev.... :roll: *sukk*

Hva mer skal man finne på da?? I dag hadde vært en perfekt kveld å ha KGtreff på for meg, tenker jeg, hehe.. Iallfall i den formen jeg er i nå.. :blunke:

Men neida, her sitter jeg og tørker inn....

JEG HAR IKKE NOE LIV!!!! :grine::grine:

*sukk, sukk, og dobbeltsukk*

Jatta... Ellers har jeg det bare bra... :lol:

GI MEG ET LIV FOR POKKER!!! :sinnatagg:

Lillian - som snart skal erte ihjel alle på MSN i det minste.... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...