Klips Skrevet 19. februar 2003 #61 Del Skrevet 19. februar 2003 Takk for bursdagshilsen, Lillian. Hyggelig å bli husket på. Følger med på deg, vet du, og synes det er trist at du har det så vondt. Håper det kan være noe hjelp i denne selvhjelpsgruppen din. Sender ellers varme tanker, kanskje de kan hjelpe bittelitt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 20. februar 2003 Forfatter #62 Del Skrevet 20. februar 2003 I dag har vært en tung dag igjen..... :cry: Fikk først høre at ei til på jobben er gravid, jeg gleder meg kjempemasse på hennes vegne. Hun har trossalt hatt det tøffere enn meg, hun har nemlig mista 4 ganger før! Men det stikker litt likevel, og jeg HATER disse følelsene.... :evil: Hater meg selv for at jeg ikke bare kan kun glede meg på andres vegne uten disse stikkene inni meg når jeg ser gravide mager og hører om bekjente som er gravide... Men alle sier jo til meg at det er helt naturlig, og jeg viser jo aldri noe overfor dem det gjelder. Der holder jeg maska totalt og kun gleder meg med dem på utsiden. Så de merker jo ingenting av mine jævlige følelser.... Vel, kom hjem fra jobb litt over 15.00 i dag og knakk totalt sammen... Det var helt forferdelig... Da sambo kom hjem fra jobb en time senere trodde han jo at det hadde skjedd noe fryktelig, for jeg var jo helt opphovnet rundt øynene etter gråt og rødsprengt i hele det fuckings trynet mitt.... :cry: Men, sånn har jeg det innimellom, men i dag var det liksom ekstra ille. Skulle på en visning i dag egentlig, men droppa det. Det skal være visning på samme sted lørdag, så vi reiser da. Orka bare ikke i dag da jeg hadde det så tungt... Var på apoteket i dag, da, og kjøpte meg Libramin, Johannesurt. Håper det hjelper... (Etter tips herfra..) Brukes ved lett uro, forbigående innsovningsbesvær og lett nedstemthet sto det. Skal ikke brukes av gravide da det ikke er forsket på hva som kan skje... Så jeg får håpe at jeg ikke er gravid.. Eller, dvs, jeg håper jo at jeg er gravid, men jeg har jo begynt på pillene, liksom. Hvis det viser seg at jeg er gravid får jeg stoppe å bruke dem med en gang, da. Tar nå folsyre hver dag også. Hadde en veldig fortrolig samtale med min mellomste søster i dag i den tiden jeg hadde knekt helt sammen, hun ba meg gå til legen. Da jeg fortalte hvordan jeg virkelig føler det osv sa hun det hørtes ut som en skikkelig depresjon, for det var akkurat det samme mamma hadde pratet om til henne, visstnok. (Mamma har akkurat begynt på antidepressiva) Men jeg sa at neida, dette går nok snart over, så blir det så bra igjen. Nå prøver jeg Johannesurt og satser på at det virker på meg... I morgen er det karneval i barnehagen da... Har kjøpt meg antrekk, men jeg gleder meg ikke akkurat egentlig... :-? Liker ikke å kle meg ut, jeg, dessuten er jeg nødt til å jobbe en time overtid... Det har jeg heller ikke lyst til... Men når jeg er ferdig der i morra, så har jeg en heeel uke fri!!! Det skal bli ubeskrivelig godt, bare jeg klarer å fylle dagene med noe positivt og vettugt... Har blitt litt provosert av noen innlegg her de siste dagene, da... Ser folk skriver innlegg om depresjon o.l., også kommer folk med masse tips. Det er jo kjempepositivt. Mange nevner veldig ofte at man skal holde seg i aktivitet osv, fordi da lager kroppen "antidepressiva" selv eller hva de skriver... Begynner å lure på om noen av dem som skriver det noensinnne har opplevd og følt på kroppen selv en depresjon noen gang?!?!?? Det er greit, jeg er helt enig i at det hjelper å holde seg i aktivitet osv... Men det er ikke alltid det er nok!!! Og for noen av dem som har en dyp depresjon eller hva det heter, så er ikke alltid fysisk aktivitet den rette løsningen. Det er jo et ork bare å komme seg opp av senga!! Og det nytter ikke akkurat å tvinge en depressiv person til slikt... Det er det samme som å tvinge en depressiv person til å bytte fokus og fokusere positivt. Man kan be folk prøve, men man kan ikke regne med at folk klarer det. Det er en grunn til at folk blir depressive, og en av grunnene er jo som oftest at man ikke klarer å se noe positivt. Og sånn som meg, f.eks. (nå er jo ikke jeg depressiv, bare nedfor!!) så er jeg i aktivitet så å si hele dagen, det er ikke ofte jeg har tid til å sette meg ned på jobben annet enn når vi spiser og i pausene mine. Attpåtil går jeg til og fra jobb hver eneste dag, og jeg går gjerne turer på kveldene innmellom. I helgene går jeg stort sett hele dagen, uansett om det er planlagt trening eller bare gå steder. Så jeg er jo for tiden helt totalt skutt når jeg kommer hjem fra jobb o.l., så da er det for mye forlangt at jeg skal ut og bevege meg enda mer da... Synes jeg, da. Det kan jo hende andre synes noe annet, men nå er jo dette min dagbok, så da skriver jeg hva JEG synes her.... De fleste dager den siste tiden har det vært et pes å stå opp om morran, å stelle meg, å kle på meg, å gå til jobb, å være på jobb osv... Men jeg gjennomfører det, selv om jeg til tider er nesten litt apatisk... (rutiner...) Men noe ekstra, akkurat DET klarer jeg bare ikke for tiden... Før jeg begynner å trene må jeg gjøre noe med huset her... Noen dager er jeg superflink og gjør masse og det ser så fint ut her, så går det perioder igjen hvor alt bare er et rot og hybeldinosaurene har utryddet hybelkaninene og jeg bare ser på alt rundt meg og ikke orker å gjøre noe... (sånn er det nå.....) Må ta meg selv i nakken for å orke å gjøre noe som helst... Vil helst bare grave meg ned og bli der forever... Patetisk. Jeg er patetisk, og jeg lever livet mitt patetisk akkurat nå. Det er håpløst... Lurer på hva slags "misjon" jeg har i løpet av min tid på jorden... Tragisk... Mislykket tilfelle fra de som skapte meg, tenker jeg... Uansett, poenget mitt var egentlig at det kan ofte være for mye forlangt å alltid si at man skal bevege seg mer når man har en depresjon. Det er lettere sagt enn gjort, og jeg tror man må være i den aktuelle personens ståsted for å se om det er en måte for ham/henne eller ikke.... Nemlig... Dette blir jo som vanlig bare svada... Bare skriver det jeg kommer på, jeg... Skulle ha gått i dusjen nå, tenker jeg... Så kan jeg sove en time lenger i morra tidlig fordi jeg er ferdig dusja, liksom... Det er jo greit. Men da må jeg først orke å reise meg opp fra denne stolen, finne fram håndklær og slikt jeg trenger til dusjingen... Og det er et tiltak bare det... Heldigvis så har jeg fortsatt igjen såpass av selvrespekten min at jeg klarer å bevare min gode hygiene..... Selv om det er et pes.... Nei, nå skal jeg avslutte dette pisspreiket her... På tide å prøve å gjøre noe fornuftig, tenker jeg... Som å dusje, for eksempel... Nattinatt.... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 22. februar 2003 Forfatter #63 Del Skrevet 22. februar 2003 Her kommer et positivt innlegg fra meg igjen!!!! :o :o :o :o Ikke det at jeg har det så mye bedre enn jeg pleier å ha det, men det er bedre enn i går, også har jeg bestemt meg for å kun skrive om positive ting i dag..... Det var karneval i barnehagen i dag... Gleda meg ikke til å kle meg ut, men det gikk nå greit lell, da. Ungene var såååååååå nydelige!!! Jeg lo, jeg sukka, jeg var målløs av noen... De var så skjønne!!!!!! Og de kosa seg!! ..og det gjorde faktisk jeg og, bortsett fra min utkledning, da... Jeg har tatt masse bilder.... Gleder meg til å få fremkalt filmen!! :D Ellers kom jeg hjem fra jobb, sambo kom hjem rett etterpå. Så sjekka vi mail og så gikk vi og la oss "litt".... :oops: Ehm, sto opp igjen rett før klokka 21.00........ :oops: :oops: Det var litt teit, da, sov over butikken og middagen og alt som var... Slitne, ja... Men da reiste vi inni skauen et sted (bortgjemt sted, altså) og kjøpte oss burger... Litt av en middag, hehe... Etter det har jeg skrevet litt brev, også har jeg sittet...ehm...her... :oops: Tikka plutselig inn en SMS om at noen var på chatten, så da måtte jeg jo liste meg inn der en tur, da.... Men det var jo veldig koselig, da!!! Skal snart legge meg, tror jeg. Må tidlig opp igjen i morra, vi skal antagelig på noen visninger og litt sånn, så derfor er det greit å legge seg snart, tror jeg. Skulle ut og spise for å feire bursdagen til venninna mi i dag, men jeg var i kontakt med henne tidligere på dagen og spurte om hun ble veldig skuffa om jeg ikke kom. Jeg var så sliten. Men hun vet det meste om meg og hva som skjer i livet mitt, så hun hadde full forståelse. Så da skal hun og jeg treffes en dag til neste uke isteden... Det var snilt av henne, hadde jo dårlig samvittighet for at jeg ikke orka å være med og feire bursdagen hennes.... Hun er så forståelsesfull og snill, så heldigvis... :D Var godt å sove ut så mye som vi gjorde også, trengte det sååårt! Og nå....ER DET FERIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D 8) *strålende fornøyd med det iallfall* Det er sååå deilig å tenke på at jeg skal ikke på jobb på en hel uke!!! :D Skal virkelig få slappa av og hente meg inn igjen!! Jesssssssssss............. Nu har jeg fått fortalt sånne glade ting sånn at det ikke er bare sutringa mi her.... :blunke: Nattinatt Koz, Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 23. februar 2003 Forfatter #64 Del Skrevet 23. februar 2003 :cry: :evil: :x :veldigsur: :-? Jeg fikk mensen i går..... Så vet dere åssen jeg føler det, liksom... Men det visste jeg jo at jeg kom til å gjøre. Men, det der skal ikke få overskygge den lille positiviteten jeg har fått etter jeg begynte på Johannesurt!! (Det virker, det virker!!!) Hadde jo ikke egentlig regnet med at det skulle klaffe så fort etter SA lell, så derfor er det ikke noe stor overraskelse... Men man kan jo håpe lell, liksom... Har vært på visning i dag, da. Det var ganske fint der, men litt usikkerhet mht badet. Kanskje noe må gjøres der, vi skal få utfyllende rapport fra våtromstest i løpet av de nærmeste dagene. De trodde det var litt bløtt der, så noe må vel tørkes opp. Ellers var det veldig stort og fint der!! Likte ikke tapetene på soveromsveggene, men det er ikke verre enn å ta av og sette på malt strie, så blir det slik jeg vil ha lell. Det koster liksom ikke sååå mye, og det kan faktisk være ganske morsom oppussing også, det!! :D Ellers var det ikke noe spesielt å pusse opp der, så det vil ikke bli så mye ekstra utgifter sånn sett... Men det var det badet, da... Må avvente, for å pusse opp badet er ikke akkurat det billigste, og den kåken var akkurat på grensa i pris, så derfor har vi ikke råd til å ta opp lån for å legge nye fliser på badet eller noe.... Vel, ellers har ikke noe spennende skjedd. Jeg har sovet en del i dag, jammen er det godt... Jeg har ferie, jeg, så jeg skal ikke på jobb i morra!!! Det skal være SÅÅÅ deilig å bare være hjemme og gjøre akkurat det jeg føler for!!! Jeg kommer til å være en del husmor denne uka, da, men det er bare koselig det, når jeg har overskudd til det og ikke har vært på arbeid hele dagen tidligere. Nå skal jeg på døgnåpen post, for jeg har en masse store brev å sende... Ha en fin kveld.... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 23. februar 2003 #65 Del Skrevet 23. februar 2003 Uff, så kjedelig Også jeg som har gleda meg sånn til et to blå innlegg fra deg. Men men, det kommer nok snart vennen :D Jeg er hjemme igjen, skal surfe gjennom KG littegrann så skal jeg skrive en laaaaang PM til deg :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. februar 2003 #66 Del Skrevet 24. februar 2003 Oisann..her var det både gode og triste nyheter på en gang. Men det viktigeste er nå vel at Johannesurten virker, sånn at du har det bedre med deg selv! Det er hyggelig å høre det! Synes liksom du fortjener litt medgang nå. Bare vent dersom dere finner en fin leilighet som dere vinner budrunde på. Det er et MEGA kick man får da Trist at du fikk mensen, har også venta på "to blå" fra deg. Men det kommer nok, du vet jo at du er fruktbar..så da er det bare et spørsmål om tid Og som sagt...det viktigeste er at DU har det bra! Så forresten i "rosetråden" at du ble litt overraska over at jeg leser dagboka di, så da må jeg jo nesten få forklare litt da Vet ikke om du husker den diskusjonen vi hadde om når man var forlova og når man ikke var det? Den der du var uheldig å havne midt i kryssilden? Måtte jo finne ut hvem du var da...så da havna jeg inne her. Og så har jeg bare fortsatt å lese da...må jo se hvordan det går med folk liksom.. Så skumlere var altså ikke det. Men nå skal jeg være flink pike å legge meg, for på tirsdag er det eksamen. Og på onsdag drar jeg til Island en hel uke, så det blir deilig God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. februar 2003 #67 Del Skrevet 25. februar 2003 Takk for rose, søte Lillian. Gjett om det varmet! Hvordan er livet som husmor ? Klem fra Klips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 2. mars 2003 Forfatter #68 Del Skrevet 2. mars 2003 Lenge siden jeg har skrevet nå, gitt... Har ikke hatt ork, egentlig. Har hatt ferie og slappa av og ikke gidda og skrive dagbok da. Begynner på jobb igjen i morra, ser fram til det med blandede følelser. Er vel greit å begynne på jobb igjen, har liksom fått slappa av litt. Men likvel så er jeg fortsatt down og det er ikke så kult. Har ikke brukt Libramin på noen dager, da, så jeg får vel ta igjen i morra, tenker jeg. Da blir det forhåpentligvis bedre. Var på selvhjelpsgruppe i IKS onsdag. Greit nok, spennende å se. Orker ikke utdype det noe sånn veldig, men jeg følte kanskje at jeg ble litt "utafor" på en måte. De andre jentene som var der var bulimikere alle sammen, mens jeg satt der da som eneste tvangsspiser. Følte det ble litt feil, da... Men jeg er vel litt kravstor, tenker jeg. Må ta kontakt med en kompis i by'n som kanskje kan guide meg til riktig sted nå til onsdag, for vi skal et sted som jeg ikke har peiling på hvor er. Kanskje kompisen min kan vise meg vei... Blir spennende å se hvordan det blir framover, håper det blir bedre enn den følelsen jeg sitter med nå etter jeg har fordøyd tingene litt. Hatt besøk i helgen, av noen i familien. Greit, men slitsomt. Er visse mennesker som MÅ kommentere at de er tynnere enn meg, at jeg har så mye bredere hofter enn dem, at jeg passer bedre større størrelser osv.... Rett og slett for å stikke fra sine egne komplekser rundt sin egen kropp har jeg en søster som MÅ kommentere min størrelse hver jævla gang vi snakkes.... :-? (hun er en buksestørrelse mindre enn meg, men hennes mage er større enn min. Men hun presser på seg så små som mulig bukser for å kunne skryte av at hun bruker "sååå små" størrelser - jeg bruker heller større størrelser enn å få pustebesvær når jeg sitter i buksene mine) Dette tar jo på for meg, men min søster vet jo ikke om min spiseforstyrrelse. Men lell.. Normale folk med normal høflighet sitter ikke og legger ut om hvor digre andre mennesker er, uansett. Har aldri vært so close med denne søsteren at det er normalt å si sånt til hverandre. Hadde jeg sagt noe sånt til henne hadde hun sannsynligvis slått meg ned eller brutt kontakten med meg.... Men det kunne ikke falle meg inn å si noe slikt til andre mennesker heller, da.... Folk flest som er overvektige vet de er store og trenger ikke andre til å si det til dem hele tiden! Kjempekoselig med besøk av min nydelige nevø på snart 3år, da, men han har sovet på soverommet med sambo og meg (ikke spør meg hvorfor han ikke kunne sove sammen med sine foreldre, men de ville vel ha fri tenker jeg), så jeg har jo sovet så lett og lite at jeg er jo helt ødelagt! Skal snart legge meg, men jeg har for øyeblikket en "overtrøtt" periode så jeg kommer ikke til å få sove akkurat nå lell. Men altså, jeg våknet med det minste lille ekstra sukk av min nevø om natta, eller at han snudde på seg osv... Dessuten hadde han mareritt i natt, så han var en del høymeldt og grein og sånt. Hans foreldre hørte det ikke og reagerte dermed ikke, så tante måtte jo da steppe inn som barnevakt og trøste og få ham til å sove igjen... Så jeg har ikke akkurat sovet stort i helgen, og det tar på... Jeg som tenkte jeg kom til å være uthvilt og greier til jeg skal på jobb igjen i morra.... I wish...... Så var vi på visning i dag igjen, da, på en leilighet i en firemannsbolig. Vi visste ikke hvor mye husleia lå på da vi reiste dit, for vi fikk ikke utdelt prospektet før vi kom dit (hadde bare sett annonse på nettet). DET VAR DRØMMELEILIGHETEN!!!! :o Vi ble overbegeistret, og da vi gikk derfra ble vi enige med hverandre om at i morgen tidlig skal vi legge inn bud der....... Så kom vi hjem........... Så regnet jeg på hvor mye det vil bli hver måned med husleie og lån inkludert........... Også var det over den summen vi har satt som grense for hva vi tror vi klarer hver måned........... :-? :-? :evil: :cry: :cry: :x :evil: :-? Gjett om jeg ble SKUFFA!!!!!!!! Sambo ble også kjempeskuffet, da, men han klarte å vise det på en mer behersket måte enn meg.... :oops: Jeg banna og sværta og var riiiimelig mannvond.... Men, det gikk over etterhvert, da... Håper bare vi slipper flere sånne skuffelser. Nå har jeg iallfall gått igjennom og regna på alle prospektene vi har, og sila ut dem som blir for dyre pr. mnd med husleie og greier. Det var et par stykker det ikke sto noe om husleie på nå også, men da kontakta vi og hørte etter hvor mye det var før vi ba om visning.... hehe... Klok av skade... Irriterer meg fortsatt med den nydelige leiligheten... Det var nesten 1000kr over den grensen vi har satt, sjø, og hvis vi overskrider den grenser får vi ikke råd til fornøyelser og sånne ting. Da bor vi oss nesten ihjel... Og det vil vi ikke...... Skal på et par visninger i morra kveld også, da, så får vi krysser fingrer og håpe at det kommer en ny drømmeleilghet da.... Som vi faktisk har råd til.... (har jo regna ut så vi har råd til alle de vi har avtalt visninger på denne uken nå.....) Nå skal jeg snart legge meg, må vel ha en nattarøyk først, også skal jeg sende en mail. Må opp tidlig i morra selv om jeg ikke begynner på jobb så tidlig, for jeg har faktisk tenkt til en forandring å dusje i morgen tidlig istedenfor nå i kveld. Siden klokka har blitt så mye, liksom....... Nattinatt....... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 4. mars 2003 Forfatter #69 Del Skrevet 4. mars 2003 Hallois...... I går var vi på visning av en ny leilighet. (som vi faktisk har råd til.... ) Det var en ny drømmeleilighet, enda lekrere enn den som ble for dyr!!!! :o :D Men vi får ikke lagt inn bud enda. Det var nemlig en liten heftelse på leiligheten, og megleren og selgeren ville ikke ta imot noen bud før de hadde fått ordna på den heftelsen. Derfor får vi ikke lagt inn bud enda. Men vi skulle få beskjed så snart den heftelsen var ordnet og da komemr vi straks til å legge inn bud. Denne leiligheten SKAL vi ha!!! (nekter å gi meg, jeg tror jeg må myrde hvis noen går over meg i burdrunden her!!) Jeg bare tuller, asså... Jeg er ikke så farlig, men jeg kan bli rimelig mannevond hvis vi ikke skulle få den... Egentlig skulle vi være barnevakt for min snart 3år gamle nevø til helgen som kommer, men vi slipper!!! :D Jippi!! Jeg ringte min søster og fortalte at vi egentlig har litt dårlig råd nå, og da var det greit. De hadde backup, så det skulle nok ordne seg. Gjett om jeg ble glad!! :D Da skal vi være hjemme og slappe av og kose oss i helgen, og det gleder jeg meg til... Det blir deilig, bare sambo og meg hele helgen uten slitsomme søstre og nevøer med mareritt... I morgen skal jeg på ny i sånn selvhjelpsgruppe, da.... Kommer til å si ifra der hvordan jeg føler det med det at de andre er bulimikere og jeg er tvangsspiser. Så får vi se hvordan det blir, kanskje blir det bedre etterhvert lell. Jeg får vel prøve litt til før jeg gir opp...... Jeg har funnet kart på nettet om hvor det er da, så jeg trenger ikke hjelp av han kameraten min likevel, jeg skal nok klare å finne fram på egen hånd, tenker jeg... Håper iallfall det... Ellers så jobber jeg...Også har jeg vært flink og bakt kake som sambo skal ha med seg på jobben i morra, siden han hadde bursdag forrige uke og ikke hadde med seg da. Hans kolleger likte ikke at han hadde snytt dem for en kake, hehe... Også har jeg vasket opp og støvsugd og vaska en klesvask pluss lagt sammen en som var tørr.... Flink til at det er tirsdag og ikke helg, gitt... :blunke: Nå skal jeg ta en nattarøyk før jeg legger meg, også skal jeg sove heeelt til i morra tidlig... Da må jeg opp forholdsvis tidlig og dusje, for jeg orker ikke det nå. Nattinatt! Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 9. mars 2003 Forfatter #70 Del Skrevet 9. mars 2003 Howdy!! Søndag allerede.... Denne uka har gått sinnsykt fort, helt rått er det... Men når ukedagene går fort går selvsagt helgen like fort... Ja,ja, man får vel bare prøve å leve med det. Jeg får vel komme med en oppdatering siden sist, da.. I går la vi inn bud på leiligheten jeg skrev om sist!! :D :D Budet vårt står til i morgen, mandag, klokken 16.00.... Så det blir virkelig en spennende dag i morra! *bite negler* Så langt har det ikke kommet inn noen høyere bud enn vårt, men det kan jo skje... Fram til klokken 16.00 i morra er jo ganske lenge, da... Vi sitter iallfall her og krysser både fingre og tær... Er rimelig oppskjørta begge to, men akkurat i dette øyeblikk er vi ganske rolige.... Enn å lenge... hehe Jeg kommer nok med snarlig oppdatering i morra hvis kåken blir vår! Ellers så var jeg jo på ny selvhjelpsgruppemøte på onsdag. Det var mye bedre enn første gangen, det føltes mye mer riktig nå. Jeg sa ifra i innledningsrunden om hva jeg følte osv, og det hjalp... Det viste seg at flere hadde tenkt noen av de samme tankene. (om man passet inn osv) Så jeg fortsetter inntil videre, for jeg har en mye bedre følelse nå enn jeg hadde etter forrige møte. Det er jo bra. Så får man se hvordan det går. Ellers har det ikke skjedd noe annet denne uken, da. Ikke er jeg gavid (så vidt jeg vet) ogi kke har noen strøket med som jeg kjenner heller... Ikke så mye som skjer... Men det skjer nok for min del, for fy F så nervepirrende det er med budrunde og sånne ting ved kjøp av bolig.. :o Blir helt ødelagt av dette, jeg... Frynsete nerver, hehe... Om et par timer skal jeg benke meg foran TV'en og sette på TVN... Da er det klart for Big Brother 2003, Next Generation! Jeg MÅ vel se det, tenker jeg... hehe... Høy Harry-faktor i år, gitt.. (ehm, ja, jeg har allerede kikka på nettsida og på live derfra... :oops: ) Kulest er det at det er en Totning med, da, med DEN dialekta!! Skikkelig bonde er han også... Råkult.... Liker ikke at det bare er byfolk, jeg, sjø.. Riktignok bor han i Oslo, men han kommer ikke derfra og prater slettes ikke bokmål!! Jippi! Ja,ja... sånn er det... Nå skal jeg ut og ha meg en liten røyk før jeg skal skrive litt mer brev.. Har gjort omtrent bare det i dag, men jeg skyldte noen så da var det greit å bruke søndagen på det fant jeg ut... Ha en fin (Big Brother) kveld!! Koz, Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola Skrevet 9. mars 2003 #71 Del Skrevet 9. mars 2003 heia :D krysser fingrene for at leiligheta blir deres :D sånne budrunder er ekstremt spennende, har akkurat vært igjennom det selv, heldigvis med lykkelig resultat :D ønsker deg en riktig fin kveld og lykke til med budrunden :D klem fra sola 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 10. mars 2003 Forfatter #72 Del Skrevet 10. mars 2003 :D JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, vi fikk leiligheten vi ville ha!!!! Megler foreslo overtakelse 15.april, det er jo ikke lenge til engang!! :D Lillian - happyhappyhappy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola Skrevet 10. mars 2003 #73 Del Skrevet 10. mars 2003 GRATULERER KJEMPE MASSE MED LEILIGHETA Kjempe gøy at den ble deres :D kommer til å få nok å gjøre fremover du nå da med pakking og flytting :D klem fra sola :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 10. mars 2003 #74 Del Skrevet 10. mars 2003 Ååååååååjjååjjååjjjjjj, så spennende Så super flott at dere fikk leiligheta da Lillian. Nå ble jeg glad nå :D Så snodig, du flytter til Drammen og jeg surrer meg inn til Oslo.Kårny planlegging vi driver med asså Vi må nå uansett passe på så vi ikke mister kontakten med hverandre da. Det er jo snart ubønnhørlig slutt på min tid her på KG Men egentlig gjør det meg ingenting. Det skal bli godt å konsentrere seg om andre ting enn bare tv og internet hele tiden. Nå skal jeg være ungdom og pleie vennskapsforhold og meg selv :D Ta godt vare på deg selv vennen :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 12. mars 2003 Forfatter #75 Del Skrevet 12. mars 2003 Tusen takk for hilsninger!! :D Ingen fare, Thea, jeg skal iallfall prøve å fortsette å holde kontakten selv om din tid på KG snart er slutt.. :cry: Synes forresten det er kjempetrist!! I går var vi og skrev under kjøpekontrakt, den 15.april begynner vi å flytte! Gleder meg!! Må jo innrømme at det er litt sånn skrekkblandet fryd, da.. Da tenker jeg liksom på det digre lånet og sånne ting, liksom... Men så deilig det blir å eie sitt eget!!! :D Er glad for det, ja!! Var på selvhjelpsgruppe igjen i dag. Det funker greit nå. Har fått veldig god kontakt alle vi i gruppen, trives sammen og prater lett sammen. Jeg går selvsagt ikke inn på så mye mer her om gruppen, da jeg ikke føler for å brette ut om det til alle og enhver. (hva jeg prater om der, mener jeg). Neste onsdag skal vi forresten være her hjemme hos meg.. Jeg synes det blir deilig å slippe å reise inn til by'n og rote for å finne fram, men samtidig så er det litt skummelt å åpne hjemmet sitt for folk jeg ikke har møtt så mange ganger, da.... Men det går nok bra. Det er to som har gjort det før meg allerede, så... I morra er det først foreldrekaffe på jobben.... Etter det skal vi ha personalmøte... Kommer til å være utslitt innen dagen er omme... Dessuten har jeg senvakt, da... Ja,ja, det går vel det også. Det bare må gå, det... Fredag skal sambo og jeg rundt på litt forskjellige møbelbutikker og interiørbutikker og kikke. Vi skal konsentrere oss om 1-2 butikker pr. dag, liksom, så vi starter fredag. Vi skal ikke kjøpe nå, vi skal bare bestemme oss for hva vi skal ha av noen av de forskjellige tingene. Spennende, ja.. Har denne uka følt at jeg lever litt "utafor" meg sjøl... Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, det er en fryktelig rar følelse. Litt sånn at tingene som skjer med meg og som skjer rundt meg er liksom noe jeg bare er tilskuer til, jeg er liksom ikke med i livet sjøl. Jeg bare er utafor og observerer.... Høres sikkert kjempeteit ut, men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forklare det.. Det er så snodig, for jeg føler ikke jeg egentlig er tilstede selv om jeg får med meg alt som skjer av ting. Jeg glir litt vekk fra meg sjøl... Det er litt ekkelt, men samtidig så er det litt behagelig fordi jeg føler ikke at noen ting berører meg på samme måten som de samme tingene vanligvis ville gjort... Det er fryktelig forvirrende, men jeg vet liksom ikke hva som gjør det eller hvorfor jeg føler meg/det slik... Snodige greier... Begynner nesten å lure på om jeg er gal innimellom, jeg... Ja,ja.. Jeg får håpe jeg snart begynner å føle at jeg tar del i denne verden igjen, da... hehe :blunke: Nå skal jeg straks legge meg, jeg er nemlig stuptrøtt.... Blir utrolig sliten av å jobbe full dag (7,5timer) for deretter å reise i en halvtime, sitte og prate om følelser og div. i 3timer (ikke bare jeg prate, da, men..) for så å reise i en halvtime igjen før man er hjemme og føler at man kan slappe av, liksom... Dagen er over før man rekker å komme hjem på en måte... Nattinatt.... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola Skrevet 13. mars 2003 #76 Del Skrevet 13. mars 2003 heia:) kjenner igjen den følelsen med skrekkbalndet fryd når det gjelder å skrive under kontrakten ja... man sitter der og tenker på all gjelda man tar opp og at man antakeligvis har den gjelda i en ca 20 år fremover... det er jo rimelig langt frem i tid.. men sånn er livet , og så er det noe helt eget med å eie selv da.. det er herlig :D lykke til med pakking og flytting.. det er et slit... he he klem fra sola :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 14. mars 2003 #77 Del Skrevet 14. mars 2003 Kjære Lillian ! Jeg må bare si at jeg synes du er en tøff jente og at du er flink til å få følelsene skrevet ned ! Jeg kjenner igjen følelsene overfor andre gravide når man selv nettop har mistet. Livet føles rett og slett urettferdig. Synes det var interessant å lese om deg og det er mye jeg har lyst å si noe om, men det hadde liksom passet best å si det like etter at du hadde skrevet ned dine tanker om tingene. Du har en utrolig selvoppholdelsesdrift og makter å se mye lyst, dette må du fortsette med. Tror det ordner seg for deg, det pleier å gjøre det for de som klarer å opprettholde optimismen ! Klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 14. mars 2003 Forfatter #78 Del Skrevet 14. mars 2003 Tusen takk for kjempekoselige hilsninger i dagboken min til både sola og HildeKS! Så koselig når man får en hilsen!! Det er allerede fredag....... :o Denne uken har gått sinnsykt fort, det har vært noe hver eneste kveld denne uken! Mandag var jeg jo så i hundre pga leiligheten, så kvelden gikk bort til telefonsamtaler og sånne ting. Tirsdag var vi og skrev under kjøpskontrakten, slik at sånne ting var i boks. Onsdag var jeg på selvhjelpsgruppe, i går var det personalmøte på jobben og i dag har vi tråla butikker rundt for å se etter møbler og inventar til det nye hjemmet vårt! Ikke så rart at uka har gått fort, kanskje... Vi har ikke fått gjort en døyt her hjemme denne uka, så det ser ganske så...ehm...rotete ut her... Etter jeg har skrevet ferdig her skal jeg først ta oppvasken, deretter skal jeg kaste meg rundt i vill kamp mot hybelkaninene... Støvsugeren er min beste venn i den kampen, tenker jeg... Som sagt så har vi tråla butikker rundt etter jobben i dag. Vi har vært på Lefdal lavpris, Elkjøp, Skeidar og Ikea... Kjenner jeg er litt sliten, men ikke sååå sliten. Vel, hva har vi funnet? Vi har faktisk funnet det meste av ting vi skal ha til vårt nye hjem. De aller fleste hvitevarene kjøper vi på Lefdal, det er billigst og likevel har de gode varer der. Noen få ting skal vi kjøpe på Elkjøp, men det er bare snakk om en tørketrommel og en brødbakemaskin (min store drøm å ha en sånn...hehe). Vi har jo kun fryser av hvitevarer selv, alt annet har vi lånt i denne leiligheten. Så det blir veldig gøy med flunkende ny komfyr, oppvaskmaskin, vaskemaskin og kjøleskap! Vi kikka etter sofa på Skeidar. Vi hadde egentlig bestemt oss for at vi ville ha en 3+2 svart skinnsofa, meeeen... Vi fant ingen som falt i smak da vi prøvesatt dem... Det var mange som SÅ veldig fine ut, men enten var de altfor harde eller så var de så myke at lille meg følte nesten jeg satt på gulvet da jeg satte meg oppi... Etter å ha kikket en stund fant vi ut at kanskje vi skal kikke litt mer på bue/hjørnesofa isteden, men likevel helst i svart skinn. Vi skal kikke på både Jysk og Bohus, tenkte vi. Så får vi se hva vi finner. Håper vi finner noe snart, jeg er så ivrig at jeg kunne kjøpt alt sammen i dag hvis vi hadde hatt pengene klare... hehe... Men det har vi jo ikke, da... På Ikea blir det nok kjøpt en del ting, tror jeg. Vi fant en hyllekombinasjon som vi likte veldig godt, både med og uten dører. Den er i lys bøk (tror jeg...hehe..ikke så flink på hva slags type tre det er :oops: ). Du kan kjøpe hjørnehylle, du kan kjøpe vanlig hyller med flyttbare plater, du kan kjøpe CD-søyle... Vi kommer til å kjøpe en CD-søyle, en hjørnehylle og ca. 3stk av de vanlige hyllene. Du kan sette på dører på hyllene, så da får vi vitrineskap til glass osv. i ett også!! :D Very, very smart!! :blunke: Så fant jeg et høyskap som jeg skal ha på badet til sminke og kosmetikk og alt annet dilldall jeg har... :oops: Har jo så mye rart at det tar uuutrolig mye plass... Vi fant også spisestuebord og stoler, synes det var såå koselige stoler at vi bare MÅ ha dem! Bordet passet også veldig fint til, det "hørte" jo egentlig sammen på en måte. Ellers fant vi mye sånn småtterier som vi skal ha også, sånn som skohyller og hattehylle til entreen. Jeg har også et par bokhyller som du henger opp på veggen som vi skal ha, de er så kule og jeg har allerede bestemt at en av dem skal være på kjøkkenet til kokebøker o.l. Gleder meg så utrolig masse!! :D Dette blir jammen meg stas, asså!! Det vi ikke har kikka etter enda, som vi skal drøye til vi har kommet oss inn der og fått målt litt ting og tang, er gardiner + at vi lurer på om vi kanskje skal ha et "forheng" eller noe foran den karnappen. Tenker nemlig å prøve å få til et slags hobby-avlukke for meg i den karnappen. Alle mine maleting og sånt.. Veldig kjekt å ha et sted å ha det også. Hvis jeg skal ha det på gjesterommet (som vi forøvrig håper kan bli barnerom om ikke så lenge) så vil det ta så mye plass at gjestene ikke får noen plass å sove på... Nei, nå får jeg jammen meg få rævva i gir og kaste meg over den oppvasken... Kanskje jeg får lurt sambo til å ta opp kampen mot hybelkaninene... Ha en strålende kveld, og helg ikke minst!! :D Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 23. mars 2003 #79 Del Skrevet 23. mars 2003 Så flott at ting går din vei Lillian, det synes jeg virkelig du har fortjent :D Hold meg oppdatert på hvordan det går med barnerommet da snuppa Stor klem fra meeeejiiii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. mars 2003 #80 Del Skrevet 23. mars 2003 Grattis med leilighet da Lillian!!! Det er så koselig å flytte inn på en ny plass, selv om det er jækla mye stress og styr med pakkinga da :evil: Dere får kose dere masse med flytting og nyte deres nye rede :D Masse klemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg