Gå til innhold

8 land har smartere befolkning enn Norge


Blackjack

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Academics in the UK claim their research shows that men are more intelligent than women.

A study to be published later this year in the British Journal of Psychology says that men are on average five points ahead on IQ tests.

Paul Irwing and Professor Richard Lynn claim the difference grows when the highest IQ levels are considered.

Their research was based on IQ tests given to 80,000 people and a further study of 20,000 students.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/education/4183166.stm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Hvis vi ligger på 9. plass er det 8 land som har smartere befolkning enn Norge. Du bidrar da neppe til å trekke snittet opp...

Kanskje jeg er enda dummere nå, men var det ikke det det sto i overskriften da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kanskje jeg er enda dummere nå, men var det ikke det det sto i overskriften da?

Nå ja, i den første overskriften sto det 9 land har smartere befolkning enn Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Aftenposten mener vi ligger på en 8. plass:sjenert:

Aftenposten kan ikke telle :ler: Se selv på listen de presenterer... der teller du oss til 9.plass.

At svenskene er smartere enn oss, skylder jeg på skolematen deres.

De får mat på skolen, mens våre unger kaster matpakka si (hvis de har noen) og går på Prix og kjøper skolebolle og cola. Og sånn har det vært lenge..

De har også lange, gode lunsjer i arbeidslivet og spiser gjerne et varmt måltid mens vi her på berget hekser i oss et par brødskiver med ost, eller en youghurt.

Vi har også vært sykelig opptatt av IKKE å få i oss fett i noen form, og den som vet LITT om kosthold og helse vet at hjernen trenger fett. ALT fett er ikke usunt.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Ikke overrasket... Hvilket parti var det som er Norges nest største ved siste meningsmåling, igjen.....?

Og stadig i vekst... :ler:

Heldigvis er ikke alle idioter, det ser vi på hvem som er det aller største partiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens... dere burde sjekke ut lista hans over hele verden.. søk på Dr Richard Flynn så finner dere hjemmesiden hans. Tror lista ligger der et sted. I forhold til resten av verden er vi nordmenn ultra-smarte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke denne undersøkelsen så fryktelig seriøst, og jeg tviler sterkt på at en nasjons gjennomsnittlige iq kan ligge nærmere 20 poeng over en annens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_KR-øst_*
I fjor, når jeg bodde utenlands, var vi faktisk ned på 23. plass.

Da er det jammen godt at du er kommet hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Nordland

Hvis man kikker litt på innleggene på KF, så skjønner man hvorfor vi scorer så lavt... For hvis deltakerne her er representative for befolkningen er vi en nedsnødd nasjon. Bokstavelig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

He he ja er det noe rart at vi ligger lavt. ta en runde her i KG så skjønner du fort hvorfor vi er langt nede :ironi::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at de mener at jo lengre nord man kommer i Europa, jo smartere mennesker. Kan det ha noe med at vi ikke har noen tro på en gud lengre? Ingen som er spesielt religiøse her oppe....

;)

det finnes religøse her oppe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...