Gå til innhold

Hvorfor finnes det fortsatt single damer?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

I HI spør jeg kvinner som er evige på Tinder til tross for gode forutsetninge om hvorfor de fortsatt er single. 

Med et par hederlige unntak bruker folk tråden til å slå fast at de trives som single og ikke ønsker seg en mann, eller de går til angrep på menn. Mao de går på autopilot og spyr ut det samme som de gjør i alle andre tråder de får sjansen. 

Hadde vært spennende med flere som svarer på hva det faktisk spørres om. Jeg synes faktisk det hadde vært interessant å lære mer om det perspektivet. 

Anonymkode: 4b9bd...e3d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt ikke. Man snakker om en som greier å plukke opp sokkene sine selv og har boevne, som kan kommunisere, ikke er egoistisk og som det er trivelig å være sammen med. 

Anonymkode: 430d1...3f8

Ok. Takk. Jeg tok "berikelse" litt bokstavelig. 

Beriker det livet ditt at en mann klarer å plukke opp sokkene sine og ellers er trivelig ? Høres ut som du forventer ganske lite. Ikke frekt ment, men er dette vanskelig å finne? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Snakker du om penger nå? 

Gud. Er det mulig. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I HI spør jeg kvinner som er evige på Tinder til tross for gode forutsetninge om hvorfor de fortsatt er single. 

Med et par hederlige unntak bruker folk tråden til å slå fast at de trives som single og ikke ønsker seg en mann, eller de går til angrep på menn. Mao de går på autopilot og spyr ut det samme som de gjør i alle andre tråder de får sjansen. 

Hadde vært spennende med flere som svarer på hva det faktisk spørres om. Jeg synes faktisk det hadde vært interessant å lære mer om det perspektivet. 

Det er bare en app, det er ikke sikkert to som passer sammen finner det ut av å bla raskt forbi hverandre.

Så du skal få høre gåta nærmest hvert eneste land i verden har som problem? Det er mobilen. 

Anonymkode: 21d2b...dfb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare en app, det er ikke sikkert to som passer sammen finner det ut av å bla raskt forbi hverandre.

Så du skal få høre gåta nærmest hvert eneste land i verden har som problem? Det er mobilen. 

Å sotte ved siden av noen vekker mer nyskjerrighet, enn å prøve å chatte på en app du også skal chatte med mange andre på. Hjernen tar ikke opp de rette intrykkene over nett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor finnes det fortsatt single damer: 

Som langtidssingle dame spør jeg meg ofte: hvor i all verden møtes folk? 

Anonymkode: 09c3e...f5f

Det er ikke lett i dag.

- I skogen vil dere heller møte på en morderisk bjørn enn en mann.

- På treningssenteret er dere ikke interessert i at en creapy mann skal ta kontakt med dere.

- På joggetur er dere visst bevæpnet til tennene og klare til å gå rambo på en mann som skulle være så ekkel at han skulle prate til dere, eller enda værre ta dere igjen eller snu for å få kontakt med dere.

- På byen er dere ute for å danse og ha det gøy med veninder, ikke få uønsket oppmerksomhet fra et mannekryp.

- På hobbyaktiviteter vil dere ikke bli belemret med slibrige menn som prater med dere med intensjoner om et romantisk forhold.

- På sjekk apper og nettsider er alle menn griser som sender dickpics i øst og vest.

Anonymkode: 450a0...ce0

• Nyttig 1
Skrevet

Får svare på HI jeg da, siden folk tydeligvis er mest opptatt av å informere om at de trives single 😅

Jeg vil tro en del kvinnfolk har/ beholder profil på datingprofiler mye for å få bekreftelse på eget utseende, selv om de ikke nødvendigvis er på utkikk etter noe seriøst. 

Anonymkode: 2c392...cf6

Skrevet

Det er ikke lett i dag.

- På treningssenteret er dere ikke interessert i at en creapy mann skal ta kontakt med dere.

- På joggetur er dere visst bevæpnet til tennene og klare til å gå rambo på en mann som skulle være så ekkel at han skulle prate til dere, eller enda værre ta dere igjen eller snu for å få kontakt med dere.

- På byen er dere ute for å danse og ha det gøy med veninder, ikke få uønsket oppmerksomhet fra et mannekryp.

- På hobbyaktiviteter vil dere ikke bli belemret med slibrige menn som prater med dere med intensjoner om et romantisk forhold.

- På sjekk apper og nettsider er alle menn griser som sender dickpics i øst og vest.

Å på alt det er det ment for å lære de med dårlige hensikter som ikke evner sosiale tegn at de skal slutte å utsette damer, så de kan få ferdes trygt.

Ikke at de ikke vil møte noen de vil møte, så se an kroppspråk. Noen ganger er det greit, hos feil dame er det bestandig feil. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Å på alt det er det ment for å lære de med dårlige hensikter som ikke evner sosiale tegn at de skal slutte å utsette damer, så de kan få ferdes trygt.

Ikke at de ikke vil møte noen de vil møte, så se an kroppspråk. Noen ganger er det greit, hos feil dame er det bestandig feil. 

Å se an deg. Er du 60, vit at du er 60. Foreksempel. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Den ser jeg, men stusser fortsatt litt på at man da velger å ha "søker noe seriøst" eller tilsvarende i profilen. Da hadde det vel passet bedre med noe som "Trives som singel men åpen for noe mer" eller noe slikt. Men man vet jo selvsagt ikke alltid intensjonene til hva folk skriver uansett, så man må jo fort innom en runde for profilsjekk...

Anonymkode: 92586...9ef

Nei. Så lenge det man søker er noe seriøst, er det irrelevant om man trives godt som singel eller ei..?

Mener du at alle som ikke sitter og gråter av ensomhet bør informere om at lista ikke er på et minimum..?

Anonymkode: 95d73...711

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Er på appen. Men har enda ikke turt å treffe noen😅Skummelt dette

Anonymkode: c9212...1a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke lett i dag.

Ja.. og? 

Dette med bjørnen tviler jeg på er tilfelle. Høres ut som noen har feilsitert noen ute av kontekst.  

Jeg er mann og jeg vil si jeg er enig i alle de andre punktene.

- Når jeg er ute og løper, har jeg musikk på ørene og er i min egen boble. Det skjer sjelden, men jeg ønsker ikke å bli forstyrret, uansett hva slags dame det er.  

- På byen er jeg ute med kamerater. Min holdning er at damer som er på sjekkern på byen ikke er den type damer jeg ønsker å involvere meg med. Så de blir høflig ignorert. Unntaket måtte være om det er en dame som er åpenbart seriøs og som ikke er typisk glad-jente på byen og letter etter kveldens underholdning. 

- Når jeg driver med min hobby er holdningen igjen den samme. Jeg er der av en grunn. Jeg er en sosial person og vi kan bli kjent og ta det derfra på en annen arena, men jeg ønsker ikke å bruke hobby som en sjekke-arena. 

- På apper har jeg til gode å få det tilsendt - men skulle en dame sende meg bilde av musa si, så går den rett i "blokkert"

Er dette vanskelig?  Jeg mener det jeg skriver her 100%.  

Både på app og i virkeligheten må jo fremgangsmåten være lik : Bli kjent først, ta det til date derfra. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At disse kvinnelige profilene er der i evigheter kan jo bety at de er passive medlemmer, eller trives bra som single, noe også noen menn gjør. 

De par jeg kjenner som har møttes på Tinder er forøvrig sosial mennesker ellers som går ut og har stort nettverk. 

Jeg tror ideen nettdating tiltaler menn mer enn kvinner. Det sies at der er kun 10% kvinner der og det forteller mye. Sammen med stadig rapportert uheldig oppførsel fra noen menn der, samt at noen bruker det kun for sextreff kan man vel skjønne hvorfor. 

Det er veldig synd om en del menn setter all sin lit til disse appene. De blir passive og tror det er håp så lenge snøret er ute ved å ha profil der. Så blir de skuffet og bitre om lite respons. Det de skulle ha gjort var å bruke tid på å flørte og å bli kjent med damer på andre måter. Er de ikke voksne folk? Skal man oppnå noe i livet må det jobbes for, og hvis ikke man gidder det så er man vel ikke noe å satse på heller. Når man vet at så mange menn ikke lykkes på Tinder, da skjønner jeg jaggu ikke hvorfor de ikke finner på noe annet. 

Anonymkode: 71cfa...fa3

Appene ikke bare tiltaler menn mer enn kvinner, kvinner er i svært liten grad egnet til å vurdere menn ut fra bilder. Det tar bort de fleste faktorer kvinner trenger å vurdere en mann ut fra, fordi det ikke er tilstrekkelig for kvinner å synes at en mann ser bra ut. Vi trenger å treffe og prate med menn for å virkelig kunne vurdere mannen, fordi det er kroppsspråk og kommunikasjon som er nødvendig for oss for å få kjemi med en mann. 

Kvinner flykter nå fra Tinder, og likevel brukes Tinder som mal for menn på hvordan kjønnsmarkedet fungerer. Det blir nesten som å bare handle i en bitteliten kiosk, og klage over at utvalget og service er dårlig, mens man ikke setter sin fot innenfor butikker med godt utvalg. 

Anonymkode: 1c73e...f05

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet

Tenker at forklaringen er sammensatt av flere ting - historien om at kvinner er mer selvstendig, internett og mulighet til møte "hele verden" er noe av forklaringen.

Vi står i en verden der vi nå kan med noen få tastetrykk finne millioner av valg når det gjelder partner, det vil si, vi trenger ikke en gang møte dem fysisk. Det blir sånn at man da ikke "tar seg til takke" med Ola som gikk på samme skole, som egentlig er helt grei, men kanskje ikke drømmemannen på alle områder?

Jeg personlig har det veldig fint alene, jeg trives godt i mitt eget selskap. Savnet etter en fast sexpartner og noen å reise med melder seg fra en tid til annen, men jeg tar meg til takke med de mennene jeg møter på min vei.

Datingapper er så overfladisk, og når man ikke er 10/10 utseende selv, så blir det ikke riktig å basere "potensielle partnere" vs "ikke potensielle partnere" først på utseende. 

• Liker 1
Skrevet

Er gift, men hvis det blir slutt så skal den personen være ekstremt fantastisk for at jeg er villig til å slippe hen inn i livet mitt

Anonymkode: dfe72...5cb

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mulig de er for kravstore? Veldig mange har så mange krav at de glemmer å se menneskene.

Anonymkode: 20b41...054

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er singel og jeg er ikke på datingapper 

Anonymkode: 3e603...1e7

Samme her.  Jeg er på trening , på butikken eller i skibakken.  Evt hjemmw... Bare å komme å finne meg 😄

Anonymkode: 04648...b2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skulle tro at det blir som å stå midt i en godtebutikk og klage høylytt over at man ikke klarer å finne et eneste sukkertøy... 

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Det hadde vært fint om incel-klubben holder både revolver og statstikk-fjas nede i lomma en stund og la damene få svare.  Jeg er rett og slett nysgjerrig på å forstå. 

Jeg vil ha en liten pose med smågodt, men i denne godtebutikken så selges det hovedsakelig chips, ostepop, gifler, giga-sjokolader og søte kjeks. Jeg har smakt på noen av de små sjokoladene som så delikate ut, men de inneholdt gelé-bringebær eller hasselnøtter, så de spyttet jeg ut. 

Det er vanskelig å sile ut de normale mennene med fast jobb, ok økonomi og boevne. 

Anonymkode: d62f5...23a

• Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig de er for kravstore? Veldig mange har så mange krav at de glemmer å se menneskene.

Anonymkode: 20b41...054

Man ser ikke mennesket på Tinder. Det er problemet for oss kvinner. Man ser et bilde, og siden det er andre faktorer som teller mest for kvinner angående tillit, trivsel, trygghet og tenning enn at mannen ser så og så bra ut, så fungerer Tinder elendig for kvinner. Derfor også for menn. 

Anonymkode: 1c73e...f05

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I  overskriften din skriver du kvinner, som i kvinner som overordnet gruppe. I hovedinnlegget spør du bare etter en undergruppe kvinner på Tinder, nemlig de spesielt attraktive med utdannelse og et visst sett kvaliteter. Når du først snakker om en stor hovedgruppe, for så å snevre det inn til en liten undergruppe på en app, er det ikke så rart at svarene spriker litt. 

Anonymkode: 2c6b9...430

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...