Gå til innhold

Jeg aksepterer ikke alderen min

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden her er veldig dumt. Jeg vet det. Men jeg vil gjerne  skrive om det. 

I juni blir jeg 40 år. Det er en fantastisk alder. Man har blitt voksen. Men... jeg aksepterer ikke det😢. Når jeg ser tallet 40, blir jeg så lei at jeg gråter.  Jeg har allerede en veldig lav mening av megselv, og jeg hater kroppen min når jeg ser det. Jeg klarer ikke å anerkjenne at jeg blir 40 år. I mitt hode er jeg fortsatt 26 år. Jeg ELSKER videospill og brettspill. Jeg liker drager og enjøringer. Jeg liker å kle meg som jeg vil. Jeg har mange T skjorter med anime eller tv serie.  Jeg elsker min "childish side" fordi det er det som jeg er, og jeg vil ikke slippe det fordi jeg blir 40 snart. 

Jeg vil ikke føle gammel for ting, ellers høre folk som sier til meg "Du bør slutte med det. Du er for gammel for å se tegneserier eller spille på Playstation. Er det noen som opplevde denne følelsen? 

Vær så snill, bli snille når dere kommenterer 🙂

• Liker 4
  • Hjerte 12
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir snart 40 selv og føler på det samme. Men husk at man ikke trenger å bli det samfunnet tenker at alderen din skal være, eller det du tenker at du må være når du runder 40. Du er jo fremdeles deg.

Anonymkode: 43f45...b19

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du blir aldri for gammel til å gjøre ting du liker. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Alt det du sier at du liker, kjenner jeg mange på 40+ som liker, det er helt vanlig. Problemet ditt er ikke alderen din, det er selvbildet - og i motsetning til alder er det noe man faktisk kan jobbe med, utvikle og endre. Gi deg selv det i bursdagsgave - et mål og og om nødvendig hjelp til å få det bedre med deg selv.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 50, jeg gjør hva jeg vil og bryr meg ikke om hva andre tenker 

Anonymkode: 4b871...d9c

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Frida skrev (7 minutter siden):

Du blir aldri for gammel til å gjøre ting du liker. 

Det stemmer selvfølgelig ikke. Noen ting kan man ikke gjøre, eller må gjøre litt redusert, bare pga.alderen 

Anonymkode: ab782...a57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Du er jo ikke for gammel, noengang, til å være deg selv. Vi i 40-50-årsalderen vokste opp i em gullalder for spill og mye som er gøy, og dette er på ingen måte yngre generasjoners domene. Her har du et oppheng, grunnet egne fordommer mot alder, som det er lett å gjøre noe med. Forstår ikke helt hvor denne oppfatningen kommer fra (kanskje fordi 40-50-åringer da du vokste opp ikke drev med de tingene, fordi det ikke var del av deres kultur på samme måte som for oss) men dette kan du med fordel reflektere mer over, så du får det bedre. Det trenger ikke være slik. 

Anonymkode: c6468...8c4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
LadySyrien skrev (4 minutter siden):

Denne tråden her er veldig dumt. Jeg vet det. Men jeg vil gjerne  skrive om det. 

I juni blir jeg 40 år. Det er en fantastisk alder. Man har blitt voksen. Men... jeg aksepterer ikke det😢. Når jeg ser tallet 40, blir jeg så lei at jeg gråter.  Jeg har allerede en veldig lav mening av megselv, og jeg hater kroppen min når jeg ser det. Jeg klarer ikke å anerkjenne at jeg blir 40 år. I mitt hode er jeg fortsatt 26 år. Jeg ELSKER videospill og brettspill. Jeg liker drager og enjøringer. Jeg liker å kle meg som jeg vil. Jeg har mange T skjorter med anime eller tv serie.  Jeg elsker min "childish side" fordi det er det som jeg er, og jeg vil ikke slippe det fordi jeg blir 40 snart. 

Jeg vil ikke føle gammel for ting, ellers høre folk som sier til meg "Du bør slutte med det. Du er for gammel for å se tegneserier eller spille på Playstation. Er det noen som opplevde denne følelsen? 

Du er ikke alene om det! For noen år siden var det en lang tråd her om akkurat det samme, vi er mange som føler det slik. 

Jeg er snart 40 selv og jeg gamer, samler på fine figurer og steiner jeg finner ute på tur. Jeg kler meg i fargerike tskjorter eller med rare trykk, jeg elsker å kjøpe Nemi og bla i wendyblader på butikken. 

Jeg kjører med vinduene nede og rocken høyt, trommer på rattet og synger med, jeg koser meg! 

Jeg får hele tiden høre det, spesielt fra vemninner med barn "når skal du vokse opp, du møter aldri noen på denne måten". 

Anonymkode: de4ca...e5f

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Alt det du sier at du liker, kjenner jeg mange på 40+ som liker, det er helt vanlig. Problemet ditt er ikke alderen din, det er selvbildet - og i motsetning til alder er det noe man faktisk kan jobbe med, utvikle og endre. Gi deg selv det i bursdagsgave - et mål og og om nødvendig hjelp til å få det bedre med deg selv.

Jeg går allerede til psygolog for å få det bedre.😄 Jeg har allerede gjort store steg. Selvbildet mitt? Vel, det blir bra i et annet liv 😅 Takk for dine snille ord Daria 😊

• Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det stemmer selvfølgelig ikke. Noen ting kan man ikke gjøre, eller må gjøre litt redusert, bare pga.alderen 

Nå ble jeg nysgjerrig:) Har du noen eksempler? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hæ? Du er jo ikke for gammel, noengang, til å være deg selv. Vi i 40-50-årsalderen vokste opp i em gullalder for spill og mye som er gøy, og dette er på ingen måte yngre generasjoners domene. Her har du et oppheng, grunnet egne fordommer mot alder, som det er lett å gjøre noe med. Forstår ikke helt hvor denne oppfatningen kommer fra (kanskje fordi 40-50-åringer da du vokste opp ikke drev med de tingene, fordi det ikke var del av deres kultur på samme måte som for oss) men dette kan du med fordel reflektere mer over, så du får det bedre. Det trenger ikke være slik. 

Anonymkode: c6468...8c4

Jeg kan si at jeg kommer fra Italia, og der.. well vi er veldige opptatte med hvordan vi ser ut og hvordan vi er. Jeg er veldig glad at jeg flyttet til Norge, fordi jeg kan være helt megselv her 🥰 De som har samme alderen som meg driver ikke med sånne ting. De har bare jobb og barna. Jeg har jobb og vil ikke barn 😅

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, man bør selvsagt slutte å klatre opp Mount Everest før eller senere. Men det å spille diverse ting og like enhjørninger kommer ikke i den kategorien, så det tror jeg nok ts trygt kan fortsette med i minst 40 år til. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Folk kan føle seg som det ene kjønnet i ti år og som et annet kjønn de neste årene. Noen tror de er heterofile, men så ender de opp som bifile hvor de bare har vært med en mann, men ti kvinner ila livet.

Du bestemmer selv hvor gammel du føler deg som. Kan til og med hende du bare har levd 1/3 av livet ditt

Endret av Majer
Skriveleif
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
LadySyrien skrev (15 minutter siden):

Det kan en fortsatt gjøre, men gjerne i form av en stilling gjennom kommunen eller helsevesenet - en ser ofte etter folk som kan spille spill og slikt sammen med folk som ikke har det helt bra eller er ensom.

Anonymkode: 80c81...ca2

AnonymBruker
Skrevet
LadySyrien skrev (15 minutter siden):

Alle føler seg yngre enn hva alderen tilsier når man har bikket 30. Du er voksen nok til å gjøre akkurat hva du vil, innenfor Norges lover. Så hva andre måtte mene eller si er du også voksen nok til å heve deg over. 

Anonymkode: 457e7...059

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Den aller største fordelen med å bli eldre er at man mister siste rest av " bry seg om hva andre mener". 

Anonymkode: 8b9d2...ca4

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er ikke alene om det! For noen år siden var det en lang tråd her om akkurat det samme, vi er mange som føler det slik. 

Jeg er snart 40 selv og jeg gamer, samler på fine figurer og steiner jeg finner ute på tur. Jeg kler meg i fargerike tskjorter eller med rare trykk, jeg elsker å kjøpe Nemi og bla i wendyblader på butikken. 

Jeg kjører med vinduene nede og rocken høyt, trommer på rattet og synger med, jeg koser meg! 

Jeg får hele tiden høre det, spesielt fra vemninner med barn "når skal du vokse opp, du møter aldri noen på denne måten". 

Anonymkode: de4ca...e5f

ikke sant? Jeg ELSKER Halloween for eksempel. Hvor jeg vokste opp, feiert vi ikke det fordi det var ikke i mitt kultur ( For oss er Halloween Djevelens fest). Jeg elsker å kle meg som en heks. Hvorfor må jeg droppe det fordi jeg er " gammel"? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Jeg er 43. Mannen 50.

I går satt han på loftstuen og spilte COD online mens jeg satt nede i stuen og gamet.

Ungene satt med Minecraft 🤭

Jeg går med magetopper på sommeren og er fremdeles meg med de samme interessene.

Bare mer erfaren, moden og tryggere i meg selv.

Alderen i seg selv betyr lite. Det er personlighet og interesser som teller 🤗

Anonymkode: 8139f...340

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gjøre akkurat det samme etter fylte førti som før du fylte førti! 

Jeg er lik på deg, klarer ikke å akseptere at jeg faktisk er førti år. Vi verken si eller skrive eller tenke på alderen min. Og kompenserer med botox og sånne greier. 

Jeg gruet meg veldig til bursdagen min, men det hele endte med at jeg gikk gjennom en spontanabort den dagen jeg fylte førti slik at bursdagen kom og gikk uten at det var noe særlig fokus på det. Og så gikk livet videre uten at jeg helt merket at jeg hadde hatr bursdag. Så bare fortsett med det du liker du! 

Anonymkode: c5139...398

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 46 år, jeg har t-skjorter med enhjørninger og drager, gummistøvler med dinosaurer, jeg klatrer, henger oppned og turner rundt, sitter i lotusstilling på gulvet når vi ser film og jeg leser fantasty for young adults.

Kroppen min er bedre enn da jeg var 16 eller 26, fordi jeg trener mer og har nå sixpack og er generelt definert. Huden på halsen og kjevelinjen er dog ikke som da jeg var 16 og 26, og akkurat det liker jeg ikke. 

Det eneste jeg føler meg for gammel til er å drikke meg driting, og det er ikke et savn - takk og lov å ha vokst fra det.

Anonymkode: 86734...246

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...