Gå til innhold

Jeg aksepterer ikke alderen min

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
LadySyrien skrev (51 minutter siden):

Denne tråden her er veldig dumt. Jeg vet det. Men jeg vil gjerne  skrive om det. 

I juni blir jeg 40 år. Det er en fantastisk alder. Man har blitt voksen. Men... jeg aksepterer ikke det😢. Når jeg ser tallet 40, blir jeg så lei at jeg gråter.  Jeg har allerede en veldig lav mening av megselv, og jeg hater kroppen min når jeg ser det. Jeg klarer ikke å anerkjenne at jeg blir 40 år. I mitt hode er jeg fortsatt 26 år. Jeg ELSKER videospill og brettspill. Jeg liker drager og enjøringer. Jeg liker å kle meg som jeg vil. Jeg har mange T skjorter med anime eller tv serie.  Jeg elsker min "childish side" fordi det er det som jeg er, og jeg vil ikke slippe det fordi jeg blir 40 snart. 

Jeg vil ikke føle gammel for ting, ellers høre folk som sier til meg "Du bør slutte med det. Du er for gammel for å se tegneserier eller spille på Playstation. Er det noen som opplevde denne følelsen? 

Vær så snill, bli snille når dere kommenterer 🙂

Du høres herlig ut! 🤩🤩🤩 fortsett å være deg selv! Du er bra for verden! 

Anonymkode: 8a9c2...05b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Gjør det du har lyst til, selv om du bikker 40. Jeg er bikket 50, og liker fremdeles videospill, fordi det var en del av det jeg gjorde (for) mye i tidlig voksen alder. Jeg elsker fantasyfilmer/ sci-fi og serier, og leser masse fantasy. 

Jobber som lærer og tror det gjør at jeg trives med å være litt barnslig, og jeg føler ikke at noen ser ned på meg eller synes jeg er veldig rar. Mannfolka på jobb kan oppføre seg svært umodent når det kommer til f.eks. fotball, så hvorfor skal ikke jeg få oppføre meg som jeg vil og leve ut min indre ungdom? 😁

Anonymkode: c4ba9...aac

Jeg hadde virkelig likt å ha en lærer som deg da jeg var barn 🤩

• Nyttig 1
Skrevet

Alder er bare et tall. Ihvertfall med tanke på klær og hobbyer. 

Min mor feiret 70årsdagen sin med karuseller på tusenfryd, og hun slo hjul under feiringen. Hun går også med vesentlig mer ungdommelige klær enn meg, hennes datter på straks 40 😂. Hun har vært slik hele livet, og jeg er sikker på at hun fikk mange kommentarer på sin manglende "voksenhet" i noen tiår, men hun har alltid vært tro til seg selv. 😊

Vær den du er! Skit i hva andre mener om dine hobbyer og klær! 

Anonymkode: fe142...726

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hæ? Hva anser du som lange turer? Jeg er 46 og gikk i sommer MASSIV-turen sammen med en venninne som er 52, ingen av oss må stoppe, ta mer pauser enn 20-åringene, får vondt i knærne etc. Og dersom du ikke tenker sånne ekstremturer går foreldrene mine på ca 75 omtrent en mil gårtur hver dag, igjen uten problemer med knør eller andpustenhet. Man blir da ikke anpusten av å GÅ, med mindre man er helt ekstremt utrent!

Anonymkode: 86734...246

Kan du gå 10 kilometer uten å ta pauser? 

Anonymkode: ab782...a57

Skrevet
LadySyrien skrev (49 minutter siden):

Jeg vil ikke føle gammel for ting, ellers høre folk som sier til meg "Du bør slutte med det. Du er for gammel for å se tegneserier eller spille på Playstation. Er det noen som opplevde denne følelsen? 

Dette er jo bare det dummeste man hører. Det fine med å bli eldre, er jo at man (som oftest) faktisk har midlene til å gjøre og kjøpe det man faktisk har lyst til. At alderen skal være avgjørende for at man plutselig må endre interesser er så idiotisk at jeg spyr! 

Man kan da like både brettspill og gjøre andre såkalte voksne ting samtidig (ha orden på økonomi, følge med på politikk, vaske hus osv osv), det ene utelukker faktisk ikke det andre. 

Etter at jeg ble mor, mista jeg meg selv helt! Etter at ungen ble eldre og mer selvstendig, har jeg sakte men sikkert klart å finne tilbake til meg selv og med det kommer også gleden tilbake. For meg er det musikk og dansing. Det holdt jeg på med i mine yngre dager, men slutta med da jeg traff faren til ungen. Nå er det tilbake i livet mitt for fullt. 

Meningen med livet er å være lykkelig. Om enhjørninger og brettspill gjør deg lykkelig: Fortsett med det. 

Du skader ingen ved å holde på med det. Alderen er kun en konsekvens av hvor mange ganger rundt sola kroppen din har vandret. 

Anonymkode: a8f75...b3f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Sikkert flere ting, men det første jeg tenker på er å gå lange turer, uten å måtte stoppe, uten å få vondt i knærne, uten å bli andpusten. Lett når man er 30, men når man er 50? 60? 

Tenker du seriøst at man ikke greier GÅ lange turer når man er bare 60 år...?😳🙄🤪😂

Anonymkode: 8b9d2...ca4

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alder er bare et tall. Ihvertfall med tanke på klær og hobbyer. 

Min mor feiret 70årsdagen sin med karuseller på tusenfryd, og hun slo hjul under feiringen. Hun går også med vesentlig mer ungdommelige klær enn meg, hennes datter på straks 40 😂. Hun har vært slik hele livet, og jeg er sikker på at hun fikk mange kommentarer på sin manglende "voksenhet" i noen tiår, men hun har alltid vært tro til seg selv. 😊

Vær den du er! Skit i hva andre mener om dine hobbyer og klær! 

Anonymkode: fe142...726

❤️❤️❤️

Jeg vil og feire 70årsdagen min på tusenfryd, så sprekt! 

Anonymkode: de4ca...e5f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker du seriøst at man ikke greier GÅ lange turer når man er bare 60 år...?😳🙄🤪😂

«Gå turer» er jo selvfølgelig ikke gå en tur i byen, men en fjelltur, for eksempel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du gå 10 kilometer uten å ta pauser? 

Jeg kan i hvert fall det. Jeg er 56 og ikke spesielt sprek.

• Liker 1
Skrevet

TS, jeg syns du skal fortsette å gjøre det du liker.

Det er absurd å påstå at man blir for gammel til å ha en viss interesse/hobby.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

«Gå turer» er jo selvfølgelig ikke gå en tur i byen, men en fjelltur, for eksempel. 

Eh, ja..? Hvor gammel (ung) er du hvis du tror at man pga alder blir i så dårlig form allerede som 50-60 år?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eh, ja..? Hvor gammel (ung) er du hvis du tror at man pga alder blir i så dårlig form allerede som 50-60 år?

Jeg er 42. Ok, jeg håper at det ikke blir så ille når jeg er 50-60. Jeg er som ts, blir lei meg pga.alderen, aksepterer den ikke, trist å se at kroppen ikke funker som den gjorde for 10 år siden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 42. Ok, jeg håper at det ikke blir så ille når jeg er 50-60. Jeg er som ts, blir lei meg pga.alderen, aksepterer den ikke, trist å se at kroppen ikke funker som den gjorde for 10 år siden. 

Om kroppen din fungerer dårligere allerede nå ved 42 så bør du bevege deg mer.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig fint å ha morsomme hobbyer som man kan drive med, for da blir det mindre tid til å sitte og glo i speilet og deppe over alder. Finn noe gøy å drive med! Det hjelper, jeg lover.

Anonymkode: ead84...a82

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette kjenner jeg meg godt igjen i, selv om jeg er noen få år yngre! 

"Alle" andre får barn, kjøper seg ordentlige biler, fine hus og begynner med paddel eller sykling. Og det et sikkert gøy det altså, men jeg er stikk motsatt og jeg merker jo at jeg skiller meg litt ut. 

Jeg har valgt et liv uten barn, higer ikke etter karriere og elsker å finne på masse barnslig "tull". Elsker at det finnes flere og du må aldri slutte å være deg selv! 😃

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Sikkert flere ting, men det første jeg tenker på er å gå lange turer, uten å måtte stoppe, uten å få vondt i knærne, uten å bli andpusten. Lett når man er 30, men når man er 50? 60? 

Dette har jo med å være i dårlig form å gjøre. Jeg er snart 50 og kan gå lange turer uten stopp og uten å bli andpusten. Har heller ikke vondt i knær eller noe annet sted. Trener 5-7 dager i uka, tung styrke og løper. Man MÅ ikke bli en sånn gammel med vondter hist og her. 

Anonymkode: 4d17f...875

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Med mindre man er syk greier man fint å gå en lang tur uten å måtte stoppe når man er 50 eller 60 år😅 Min far på 73 går lange og forholdsvis strabasiøse fjellturer uten problem. Vondt i kne kan man like godt få når man er 30..

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har møtt en som nærmet seg 80 mange mils til fjells. Man bare tilpasser seg, stopper ved behov. Hva er poenget med å gå lange turer uten å stoppe? Er det et mål i seg selv? 

Anonymkode: 2a431...f4f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer selvfølgelig ikke. Noen ting kan man ikke gjøre, eller må gjøre litt redusert, bare pga.alderen 

Dette blir en avsporing tenker jeg. Ja, i teorien er det ting man ikke kan gjøre når man blir eldre. F.eks. kan man ikke lytte til musikk hvis man mister hørselen, men det er jo ikke det som menes når man sier at det ikke er aldersgrense på visse aktiviteter. Det handler om hva folk mener er passende for en viss aldersgruppe. Det er det som er tema for tråden.

Anonymkode: ead84...a82

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg gamer og jeg elsker t-trøyer med tegneseriefiguerer/gaming content/etc etc. Er 52 😁

Anonymkode: 559bc...80a

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...