Gå til innhold

Jeg aksepterer ikke alderen min

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gjør det du har lyst til, selv om du bikker 40. Jeg er bikket 50, og liker fremdeles videospill, fordi det var en del av det jeg gjorde (for) mye i tidlig voksen alder. Jeg elsker fantasyfilmer/ sci-fi og serier, og leser masse fantasy. 

Jobber som lærer og tror det gjør at jeg trives med å være litt barnslig, og jeg føler ikke at noen ser ned på meg eller synes jeg er veldig rar. Mannfolka på jobb kan oppføre seg svært umodent når det kommer til f.eks. fotball, så hvorfor skal ikke jeg få oppføre meg som jeg vil og leve ut min indre ungdom? 😁

Anonymkode: c4ba9...aac

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det stemmer selvfølgelig ikke. Noen ting kan man ikke gjøre, eller må gjøre litt redusert, bare pga.alderen 

Anonymkode: ab782...a57

Jeg er 60. Hva er det jeg ikke kan gjøre pga. alder? 

Anonymkode: aa9c6...fcc

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen her!

(Kanskje det er derfor midtlivskrise er en ting, når man føler det blir for stort gap mellom sånn man oppfatter seg selv vs. den man ser i speilet…?)

Jeg stresset litt rundt «den store 40-årsdagen». Men som en kollega sa til meg: det slutter jo ikke der, neste år er du 41, så er du 42 osv. Selv er jeg nå blitt 46 og klarer overhodet ikke å relatere til egen alder. Det blir litt bedre når jeg tenker at jeg har nådd LEVEL 46 (og målet er å nå 100). 😆

Finn deg en venn eller bli del av en flokk som er lik deg selv. Vær tro mot den du er! Jeg synes du virker som en bra og kul dame. Dette fikser du 🫶

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt panikk for alderen min siden jeg fylte 20🙈

Nå er jeg 56 år og har plutselig gitt fan i min alder, og har tatt Frem Dr Martens bootsene mine og min skotskrutete bukse fra min tid som litt punkete.

Anonymkode: c297e...c32

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet
LadySyrien skrev (4 minutter siden):

ikke sant? Jeg ELSKER Halloween for eksempel. Hvor jeg vokste opp, feiert vi ikke det fordi det var ikke i mitt kultur ( For oss er Halloween Djevelens fest). Jeg elsker å kle meg som en heks. Hvorfor må jeg droppe det fordi jeg er " gammel"? 

Jeg også! Jeg pyntet til halloween, også rundt hus og hage, til stor glede for andre 😁

Men jeg skjønner hva du mener når du sier du er fra Italia, jeg har en venninne fra et annet land i Europa og hun ble vel voksen og seriøs når hun ble 19, og hun er den som et mest sjokkert over mine barnsligheter som hun sier. Ikke en gang hennes barn leker med bamser og sånt lenger mens jeg kjøper enhjørning og drage figurer 

Anonymkode: de4ca...e5f

• Liker 3
Skrevet
Stabbursmusa skrev (15 minutter siden):

Nå ble jeg nysgjerrig:) Har du noen eksempler? 

Sikkert flere ting, men det første jeg tenker på er å gå lange turer, uten å måtte stoppe, uten å få vondt i knærne, uten å bli andpusten. Lett når man er 30, men når man er 50? 60? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan gjøre akkurat det samme etter fylte førti som før du fylte førti! 

Jeg er lik på deg, klarer ikke å akseptere at jeg faktisk er førti år. Vi verken si eller skrive eller tenke på alderen min. Og kompenserer med botox og sånne greier. 

Jeg gruet meg veldig til bursdagen min, men det hele endte med at jeg gikk gjennom en spontanabort den dagen jeg fylte førti slik at bursdagen kom og gikk uten at det var noe særlig fokus på det. Og så gikk livet videre uten at jeg helt merket at jeg hadde hatr bursdag. Så bare fortsett med det du liker du! 

Anonymkode: c5139...398

Så trist at du hadde spontanabort på bursdagen din 😢 stor klem til deg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert flere ting, men det første jeg tenker på er å gå lange turer, uten å måtte stoppe, uten å få vondt i knærne, uten å bli andpusten. Lett når man er 30, men når man er 50? 60? 

Dette er ikke noe problem for meg fordi jeg går ikke på turer 🤣

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg også! Jeg pyntet til halloween, også rundt hus og hage, til stor glede for andre 😁

Men jeg skjønner hva du mener når du sier du er fra Italia, jeg har en venninne fra et annet land i Europa og hun ble vel voksen og seriøs når hun ble 19, og hun er den som et mest sjokkert over mine barnsligheter som hun sier. Ikke en gang hennes barn leker med bamser og sånt lenger mens jeg kjøper enhjørning og drage figurer 

I tillegg kommer jeg fra en liten by hvor alle kjenner hverandre og hvis det skjer noe, vet alle dagen etter. Veldig lite frihet. Jeg jobber med barn/ unge og de er veldig overrasket når jeg snakker om ting som de liker. Å være "Barnslig" er en sterke side, ikke en svakhet.  

Skrevet

Jeg blir også 40 neste år. Ingenting positivt med det.

Har ikke partner og barn, og føler alle jevnaldrende er mer voksne enn meg.

Jeg er like engstelig og usikker som da jeg var 25.

Bare at nå er utseendet mitt en trist sorti. Klarer ikke akseptere at jeg er blitt skallet og at jeg ser ansiktsgammel ut.

Føler livet er inne i siste fase. Det er ingenting å se frem mot.

For sent med barn, ingen kvinner vil ha en mann med mitt utseende.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hæ? Hva anser du som lange turer? Jeg er 46 og gikk i sommer MASSIV-turen sammen med en venninne som er 52, ingen av oss må stoppe, ta mer pauser enn 20-åringene, får vondt i knærne etc. Og dersom du ikke tenker sånne ekstremturer går foreldrene mine på ca 75 omtrent en mil gårtur hver dag, igjen uten problemer med knør eller andpustenhet. Man blir da ikke anpusten av å GÅ, med mindre man er helt ekstremt utrent!

Anonymkode: 86734...246

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
LadySyrien skrev (8 minutter siden):

I tillegg kommer jeg fra en liten by hvor alle kjenner hverandre og hvis det skjer noe, vet alle dagen etter. Veldig lite frihet. Jeg jobber med barn/ unge og de er veldig overrasket når jeg snakker om ting som de liker. Å være "Barnslig" er en sterke side, ikke en svakhet.  

Jeg er enig i det, og spesielt i din jobb hjelper det nok masse på kontakt med de unge!

• Hjerte 1
Skrevet
Nowayback skrev (Akkurat nå):

Jeg blir også 40 neste år. Ingenting positivt med det.

Har ikke partner og barn, og føler alle jevnaldrende er mer voksne enn meg.

Jeg er like engstelig og usikker som da jeg var 25.

Bare at nå er utseendet mitt en trist sorti. Klarer ikke akseptere at jeg er blitt skallet og at jeg ser ansiktsgammel ut.

Føler livet er inne i siste fase. Det er ingenting å se frem mot.

For sent med barn, ingen kvinner vil ha en mann med mitt utseende.

Der tar du feil, det er menn med din offermentalitet ingen kvinner vil ha. Mange råstygge menn har både kone og barn. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg syns absolutt du bare skal fortsette å være deg selv. Hvis noen har et problem at du like animasjon og ting andre kan se som "barnslig" er jo helt klart et problem med dem og ikke deg. Hvis det værste de kan si om deg er at du liker slikt er jo det et kompliment. Jeg er bare 28 år og har selv begynt å innse at jeg store deler av livet bare har gått rundt å gjort det som forventes av meg, noe jeg absolutt ikke trives med. Håper etterhvert å komme ut av den bobla å gå med hva enn jeg ønsker (I mitt tilfelle er jeg veldig glad i sånn cottage core fashion osv. Gammel fantasy stil i klær osv) 

Kos deg. Det er ditt liv så lev det slik du vil. Resten av bygda kan bare ha det så godt tenker jeg....

Anonymkode: 7beae...652

• Hjerte 1
Skrevet

Det finnes ikke noen aldersgrense for Playstation, tegneserier, brettspill, drager, enhjørninger... Det kan du si hvis noen idioter legger seg opp i hva du synes er gøy og fint. Bare kos deg. Nyt livet.

Anonymkode: ead84...a82

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Frida skrev (40 minutter siden):

Du blir aldri for gammel til å gjøre ting du liker. 

Jo, det kan skje.

Anonymkode: 994c8...7b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Der tar du feil, det er menn med din offermentalitet ingen kvinner vil ha. Mange råstygge menn har både kone og barn. 

Enig med deg!

Skrevet
LadySyrien skrev (45 minutter siden):

Denne tråden her er veldig dumt. Jeg vet det. Men jeg vil gjerne  skrive om det. 

I juni blir jeg 40 år. Det er en fantastisk alder. Man har blitt voksen. Men... jeg aksepterer ikke det😢. Når jeg ser tallet 40, blir jeg så lei at jeg gråter.  Jeg har allerede en veldig lav mening av megselv, og jeg hater kroppen min når jeg ser det. Jeg klarer ikke å anerkjenne at jeg blir 40 år. I mitt hode er jeg fortsatt 26 år. Jeg ELSKER videospill og brettspill. Jeg liker drager og enjøringer. Jeg liker å kle meg som jeg vil. Jeg har mange T skjorter med anime eller tv serie.  Jeg elsker min "childish side" fordi det er det som jeg er, og jeg vil ikke slippe det fordi jeg blir 40 snart. 

Jeg vil ikke føle gammel for ting, ellers høre folk som sier til meg "Du bør slutte med det. Du er for gammel for å se tegneserier eller spille på Playstation. Er det noen som opplevde denne følelsen? 

Vær så snill, bli snille når dere kommenterer 🙂

Drager og enhjørninger, rosa hår og ring i nesa også da. Forferdelig stil, men ingenting med alder å gjøre. Jeg vil si at det ikke er videre håp for deg uansett, så bare fortsett som du stevner. Ingen bryr seg, de bare avskriver deg. 

Anonymkode: 07f28...935

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Drager og enhjørninger, rosa hår og ring i nesa også da. Forferdelig stil, men ingenting med alder å gjøre. Jeg vil si at det ikke er videre håp for deg uansett, så bare fortsett som du stevner. Ingen bryr seg, de bare avskriver deg. 

Anonymkode: 07f28...935

Hm så trist holdning, jeg tenker det må være mer ensomt og trist å være deg enn skikkelsen du beskriver. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er en gedigen nedtur å passere 40. Ingenting blir bedre, og alt morsomt blir utilgjengelig. I tillegg forvitrer man utseendemessig noe voldsomt. Spesielt det kjønnet som er mest avhengig av utseende.

Anonymkode: d6b05...d3a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...