Gå til innhold

Brudd og bosted

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvis han ikke ønsker ha barnet mest TS syns jeg han er vanskelig. Hvis dette er en måte å kontrollere deg og barnet på og få det som han vil er han i tillegg manipulerende. Dersom dere er enig om fordelingen og sanvær og han fortsetter krangle på dette ville jeg valgt en ny meglingsrunde om jeg var deg. 

Anonymkode: 325a9...e44

Vi har i utgangspunktet vært enige om 60/40, men hvis han nå ikke får det som han vil, vil han gå for 50/50, slik at jeg ikke kan bruke det at han bor mest hos meg som argument.

Ts

Anonymkode: fca1e...dfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2025 den 22.22):

Du kan bo hvor du vil innad i kommunen. Skal du flytte ut av kommunen har du varslingsplikt. Han kan ta velge å ta dette opp i tingretten, i forhold til barnets bosted. Det at han har flyttet først uten dialog med deg, gjør at han ikke stiller sterkt. Han har ingen rett til å bestemme hvilket nabolag du skal bo i

Anonymkode: bf978...6d4

Kommune har ikke noe å si. Man har varslingsplikt om flytting vil påvirke avtalt samvær. 

Det står i barneloven: 

Sitat

Dersom ein av foreldra vil flytte i Noreg eller ut av landet, og det er avtale eller avgjerd om samvær, skal den som vil flytte, varsle den andre seinast tre månader før flyttinga.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7/KAPITTEL_7#§42

Anonymkode: d46d0...7da

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi har i utgangspunktet vært enige om 60/40, men hvis han nå ikke får det som han vil, vil han gå for 50/50, slik at jeg ikke kan bruke det at han bor mest hos meg som argument.

Ts

Kjøp noe nå. Ikke informer barnefar før etterpå. Dere har faktisk per nå avtale om 60/40. Du skal ikke snakke  noe mer med han. DA vil det si at per nå kan du kjøpe, og da er gjort. Da kan ikke han gå til 50/50 og kreve hvor du skal bo. Men slutt å la han true, styre og presse deg.- 

Anonymkode: 3a2c4...f62

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjøp noe nå. Ikke informer barnefar før etterpå. Dere har faktisk per nå avtale om 60/40. Du skal ikke snakke  noe mer med han. DA vil det si at per nå kan du kjøpe, og da er gjort. Da kan ikke han gå til 50/50 og kreve hvor du skal bo. Men slutt å la han true, styre og presse deg.- 

Anonymkode: 3a2c4...f62

Skulle gjort dette, hadde det ikke vært for at jeg da risikerer at han nekter for at barnet bytter skole, og da får jeg, som ikke har bil, fryktelig lang vei når jeg skal hente og levere. Han sier han kommer til å nekte skolebytte, om jeg flytter det som han mener er for langt vekk.

Ts

Skrevet

Om barnet folkeregistres med deg bestemmer du område og skole.

Om han vil du skal bo der han bor må jo han spytte inn nok til at du klarer det.

Anonymkode: ca641...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...