Gå til innhold

Restskatt og tvangsinnkreving

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skatteetaten vet ikke at jeg eier en bunad .og som jeg har skrevet lengre oppe så har jeg skrevet til de at jeg kan betale 5000 i sept, 15.000 i oktober og resterende i nov og des.

Anonymkode: 69b3c...b8d

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Somsagt det var ulike grunner til at jeg ikke har fått betalt inn noe før .

Skatteetaten skal ha pengene sine uansett, og hvis det innebærer lønnstrekk til lik sum som bunaden er verdt så tar de det. Da har du ikke penger til livsopphold. Skatteetaten bryr seg ikke om hva som er grunnen til at du ikke fikk betalt, og du ødelegger veldig for deg selv ved å tro at de bryr seg om det. Det er bare å innse at de er ikke greie med deg, de krever inn pengene uansett. Så selg den bunaden så slipper du å ikke ha råd til mat eller tak over hodet.

Anonymkode: 5b870...62c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skatteetaten skal ha pengene sine uansett, og hvis det innebærer lønnstrekk til lik sum som bunaden er verdt så tar de det. Da har du ikke penger til livsopphold. Skatteetaten bryr seg ikke om hva som er grunnen til at du ikke fikk betalt, og du ødelegger veldig for deg selv ved å tro at de bryr seg om det. Det er bare å innse at de er ikke greie med deg, de krever inn pengene uansett. Så selg den bunaden så slipper du å ikke ha råd til mat eller tak over hodet.

Kommer ikke til å selge bunaden og ikke har jeg den heller hjemme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kommer ikke til å selge bunaden og ikke har jeg den heller hjemme. 

Nei, da må du ta konsekvensene av det og få lønnstrekk tilsvarende. Lykke til

Skrevet

Nei, da må du ta konsekvensene av det og få lønnstrekk tilsvarende. Lykke til

Får ikke lønnstrekk på 40.000 når jeg ikke tjener så mye

Skrevet

Skatteetaten kommer til å kreve inn alle pengene du skylder dem pluss renter. Jeg har ikke noe mer å tilføye her og du kommer ingen vei med å diskutere med oss. Ta ansvar for ditt eget liv selv. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Somsagt så har jeg kontaktet skatteetaten via melding for å finne en løsning.

Hvorfor ringer du ikke? Lettere og raskere å få svar. Dette med lønnstrekk er raskere enn man tror. De melder bare i fra til arbeidsgiver og går på dagen det. Om det gjøres før 25.10, så gjelder det fra okt lønna

Skrevet

Skatteetaten kommer til å kreve inn alle pengene du skylder dem pluss renter. Jeg har ikke noe mer å tilføye her og du kommer ingen vei med å diskutere med oss. Ta ansvar for ditt eget liv selv. 

Du har jo tydeligvis ikke peiling. Man skal ha igjen til livsopphold.

Skrevet
Hmmmmmm skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ringer du ikke? Lettere og raskere å få svar. Dette med lønnstrekk er raskere enn man tror. De melder bare i fra til arbeidsgiver og går på dagen det. Om det gjøres før 25.10, så gjelder det fra okt lønna

De skal ha utleggsforretning først , ja skulle ha ringt men da kommer jeg til å knekke sammen. 

Skrevet

Du har jo tydeligvis ikke peiling. Man skal ha igjen til livsopphold.

Ok. Men pengene blir krevd inn uansett. Ingen poeng i å være kvass her

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De trekker det de kan fra lønn og trygd. Men du må ha igjen til livsopphold 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Men pengene blir krevd inn uansett. Ingen poeng i å være kvass her

Du som er kvass ikke jeg ,virker som du tror at jeg ikke vil sitte igjen med noe.

Skrevet
Hmmmmmm skrev (Akkurat nå):

De trekker det de kan fra lønn og trygd. Men du må ha igjen til livsopphold 

Ja livsopphold + barnetillegg så skal sitte igjen med 12-+13.000

Skrevet

Du som er kvass ikke jeg ,virker som du tror at jeg ikke vil sitte igjen med noe.

Nå gir jeg opp her, når du tror at jeg er kvass fordi jeg forsøker å realitetsorientere deg. Du vil bli dullet med og fortalt at det går bra og Skatteetaten tar på deg med silkehansker fordi du har hatt det vanskelig? Godt mulig det er det du vil høre men det er jo ikke sannheten. Du virker veldig lite interessert i å se alvoret her og da vil konsekvensene komme. Ha en fin dag. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

i verste fall kommer namnsmannen hjem ti det og henter Tverdier der som de selger for inntjening. Så i verste fall sitter du ikke igjen med "noe" - finn frem litt tæl ts og ta litt ansvar for å løse dette, slutt å "sende melding" og gjør noe! 

Anonymkode: c9011...4e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De skal ha utleggsforretning først , ja skulle ha ringt men da kommer jeg til å knekke sammen. 

Ok. Da vil du først få et brev fra de om hva de har kommet frem til. Da trenger du ikke å bekymre deg om lønnstrekk helt enda

Skrevet

i verste fall kommer namnsmannen hjem ti det og henter Tverdier der som de selger for inntjening. Så i verste fall sitter du ikke igjen med "noe" - finn frem litt tæl ts og ta litt ansvar for å løse dette, slutt å "sende melding" og gjør noe! 

Hva mener du jeg skal gjøre da?

Skrevet

Aldri hørt at Namsmannen kommer hjem til folk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du jeg skal gjøre da?

ring de, be om en time, gå til kontoret og be om en tine, ring banken og be om en rådgivingstile for å se på evt løsninger du har - ikke bare sitt og vent for søren. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt at Namsmannen kommer hjem til folk 

Tvangsfullbyrdelse:
Namsmannen kan da tvangsinndrive pengekravet gjennom:
  • Tvangsdekning: Trekke penger fra en bankkonto eller et verdipapir. 

• Pant i eiendeler: Ta pant i en bil eller eiendom for å få sikkerhet for kravet. 

• Tvangssalg: Om nødvendig, kan namsmannen tvangsselge eiendeler, som en bil, for å dekke inn kravet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tvangstrekk for skatt en gang. Det er mange år siden, så jeg husker ikke helt. De trakk vel noen kroner i måneden over 1 år, maks er over 2 år de kan trekke, mener jeg.

Du får skjema hvor du skal fylle ut dine utgifter, så beregner de det månedlige trekket de tar. De kommer ikke hjem til deg og tar utlegg for kr 40.000.  Er nok høyere beløp som skal til før de tar seg bryderiet for det. Så bilen og bunaden tar de nok ikke.

Anonymkode: b78c6...9a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...