AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #161 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Andre har det verre enn meg , kos dere videre. Anonymkode: 69b3c...b8d Folk som har mange millioner i gjeld sa også det samme en gang i tiden. «Ess da, det er bare noen tusenlapper og jeg får da betalt det ned sånn og sånn». Så ble de gjeldsslaver resten av livet fordi de ikke innså alvoret. Og da lever man godt under fattigdomsgrensen for å si det sånn. Anonymkode: 5b870...62c 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #162 Skrevet 29. august 2025 Folk svarer jo ikke på det jeg spør om , jeg spurte om det kom til å bli trekk allerede på oktoberlønn eller om det kunne gå lenger tid . Jeg har mulighet til å betale slik at jeg får betalt noe i sept og resterende fra oktober til des Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #163 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk svarer jo ikke på det jeg spør om , jeg spurte om det kom til å bli trekk allerede på oktoberlønn eller om det kunne gå lenger tid . Jeg har mulighet til å betale slik at jeg får betalt noe i sept og resterende fra oktober til des Anonymkode: 69b3c...b8d Du har jo fått mange svar på det du spør om her. Men virker som at det eneste du vil ha, er svar du skulle ønske var realiteten slik som «det er ikke sikkert at det blir trekk». Du har vist gjennom hele denne tråden at du tar saken din lite på alvor, og du har fått svar på alt du har skrevet. Når folk her ønsker å tilbakevise dine feiloppfatninger er det for å hjelpe deg, det ligger omsorg bak. Men da går du bare rett i forsvar. Anonymkode: 5b870...62c 7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #164 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har jo fått mange svar på det du spør om her. Men virker som at det eneste du vil ha, er svar du skulle ønske var realiteten slik som «det er ikke sikkert at det blir trekk». Du har vist gjennom hele denne tråden at du tar saken din lite på alvor, og du har fått svar på alt du har skrevet. Når folk her ønsker å tilbakevise dine feiloppfatninger er det for å hjelpe deg, det ligger omsorg bak. Men da går du bare rett i forsvar. Anonymkode: 5b870...62c Har kontaktet skatteetaten ,har ikke gitt blaffen. Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #165 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk svarer jo ikke på det jeg spør om , jeg spurte om det kom til å bli trekk allerede på oktoberlønn eller om det kunne gå lenger tid . Jeg har mulighet til å betale slik at jeg får betalt noe i sept og resterende fra oktober til des Anonymkode: 69b3c...b8d Jaa! Det vil sannsynligvis bli trekk allerede på lønna i oktober. Fordi skatteetaten har namsmyndighet og ikke må gå via namsmannen. Anonymkode: 4bb43...e22 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #166 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jaa! Det vil sannsynligvis bli trekk allerede på lønna i oktober. Fordi skatteetaten har namsmyndighet og ikke må gå via namsmannen. Anonymkode: 4bb43...e22 Ehm det skal jo være utleggsforretning osv først . Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #167 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (På 28.8.2025 den 13.14): Har bare jobbet 48 % så har ikke hatt noe å sette av . Kan heller ikke jobbe overtid, da hadde jeg gjort det . Saken var om det kommer til å bli lønnstrekk allerede fra oktober? Anonymkode: 69b3c...b8d De tar kanskje pant i bilen først. Og ja, så ryker kredittverdigheten din og de kan ta trekk allerede nå. Galskap å skylde på skatten! Anonymkode: f4883...57b 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #168 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De tar kanskje pant i bilen først. Og ja, så ryker kredittverdigheten din og de kan ta trekk allerede nå. Galskap å skylde på skatten! Anonymkode: f4883...57b De kan ikke ta pant i en halv bil. Samboer står som eier og den er 11 år gammel. Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #169 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De kan ikke ta pant i en halv bil. Samboer står som eier og den er 11 år gammel. Anonymkode: 69b3c...b8d AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De tar kanskje pant i bilen først. Og ja, så ryker kredittverdigheten din og de kan ta trekk allerede nå. Galskap å skylde på skatten! Anonymkode: f4883...57b De kan ikke trekke før 2 uker er gått. Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #170 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De kan ikke trekke før 2 uker er gått. Anonymkode: 69b3c...b8d Hvorfor svarer du deg selv? De kan trekke når du har fått varsel. I det øyeblikket du får beskjed om at trekket er startet, er det for seint. Da har de alt lagt inn trekket Anonymkode: f4883...57b 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #171 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor svarer du deg selv? De kan trekke når du har fått varsel. I det øyeblikket du får beskjed om at trekket er startet, er det for seint. Da har de alt lagt inn trekket Anonymkode: f4883...57b De gjør ikke noe før 2 uker er gått. Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #172 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Når det blir påleggstrekk via lønn så ser Namsmannen på din inntekt og trekker fra penger til livsopphold. Det kan da hende at Namsmannen kommer frem til at du reelt kun kan betale 1000 i md i lønnstrekk mot din gjeld da du skal ha nok igjen etter lønnstrekket til å betale husleie, mat og andre vanlige utgifter. Da vil det tar år å nedbetale. Det er ikke slik at når det går til lønnstrekk at du da kan velge å betale i 3 avdrag spesielt om du har en lav stillingsstørrelse og stor gjeld. HUsk også at det i mellomtiden påløper renter og andre utgifter. Når ikke du har vist noen vilje til å innbetale det du kan før fristen er gått ut så tror jeg din sjanse for å få til en forlik med Skatteetaten er lik null. Men good luck frem over. Virker som du trenger det med den ringe økonomsike sans du har., Anonymkode: c87d7...164 Man har jo fullt lov å betale inn ekstra på gjelden, selv om man har lønnstrekk. Namsmannen/SI kan ikke nedfelle et trekk direkte fra lønn som er høyere enn at man sitter igjen med nok til å dekke livsopphold, men man står jo fritt til å leve på mindre for å betale inn ekstra på gjelden. Så selv om ts kan få et lavt trekk nå pga lav stillingsprosent, så skriver ts at hn kan betale mer fra oktober, og kan da betale ned gjelden raskere. Anonymkode: 389c4...2e4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #173 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk svarer jo ikke på det jeg spør om , jeg spurte om det kom til å bli trekk allerede på oktoberlønn eller om det kunne gå lenger tid . Jeg har mulighet til å betale slik at jeg får betalt noe i sept og resterende fra oktober til des Anonymkode: 69b3c...b8d Nøyaktig hva er det du har fått? Har du fått varsel om utleggsforretning med dato for avholdelse av utleggsforretning? I så fall hvilken dato er det? SI vil be om at lønnstrekk starter fra første lønning etter avholdt utleggsforretning. Så hvis utleggsforretningen skjer i september og de kommer til at det er overskudd å ta fra lønnen din, så kommet det fra oktober. Men sånn egentlig, hvis du uansett har tenkt til å gjøre større betalinger på restskatten fra oktober av og nedbetale innen desember. Har det så mye å si at det går direkte fra lønnen din? Anonymkode: 389c4...2e4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #174 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nøyaktig hva er det du har fått? Har du fått varsel om utleggsforretning med dato for avholdelse av utleggsforretning? I så fall hvilken dato er det? SI vil be om at lønnstrekk starter fra første lønning etter avholdt utleggsforretning. Så hvis utleggsforretningen skjer i september og de kommer til at det er overskudd å ta fra lønnen din, så kommet det fra oktober. Men sånn egentlig, hvis du uansett har tenkt til å gjøre større betalinger på restskatten fra oktober av og nedbetale innen desember. Har det så mye å si at det går direkte fra lønnen din? Anonymkode: 389c4...2e4 Jeg har fått varsel om tvangsinnkreving hvis jeg ikke betaler innen 2 uker . Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #175 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): De kan ikke ta pant i en halv bil. Samboer står som eier og den er 11 år gammel. Anonymkode: 69b3c...b8d Jo, de kan ta pant i en halv bil. De kan også kreve bilen solgt og ta halvparten av salgssummen, din samboer får andre halvpart. Sannsynligheten for at de gjør det er nok liten, men de kan gjøre det hvis det er eneste mulighet for å få inn pengene. Anonymkode: 62e79...56f 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #176 Skrevet 30. august 2025 Skatteetaten går ikke med på noe betalingsavtale, de skal ha pengene sine. Så da må de tvangsinnkreves via namsmann. Mest sannsynlig vil det bli trekk i lønn, behandlingstid varierer men det vil skje innen et par mnd. Det er ingen vits i å forsøke å få i gang en avtale med Skatteetaten, innbetal så mye du kan på saken din i det den har kommet inn til Namsfogden. Når saken har kommet til Namsfogden påløper rettsgebyr(906 kr) skrivesalær (ca 650) renter av hovedbeløp og eventuelle andre omkostninger. Så det må du legge på i tillegg til hovedbeløpet. Anonymkode: a1a89...e7c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #177 Skrevet 30. august 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ehm det skal jo være utleggsforretning osv først . Anonymkode: 69b3c...b8d Det går veldig fort, siden de ikke må innom namsmannen og du har jo allerede fått varselet om det… Anonymkode: 4bb43...e22
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #178 Skrevet 30. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skatteetaten går ikke med på noe betalingsavtale, de skal ha pengene sine. Så da må de tvangsinnkreves via namsmann. Mest sannsynlig vil det bli trekk i lønn, behandlingstid varierer men det vil skje innen et par mnd. Det er ingen vits i å forsøke å få i gang en avtale med Skatteetaten, innbetal så mye du kan på saken din i det den har kommet inn til Namsfogden. Når saken har kommet til Namsfogden påløper rettsgebyr(906 kr) skrivesalær (ca 650) renter av hovedbeløp og eventuelle andre omkostninger. Så det må du legge på i tillegg til hovedbeløpet. Anonymkode: a1a89...e7c Jeg venter på svar fra skatteetaten om betalingsavtale, de får jo pengene raskere om jeg betaler i 3 avdrag. Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #179 Skrevet 30. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går veldig fort, siden de ikke må innom namsmannen og du har jo allerede fått varselet om det… Anonymkode: 4bb43...e22 Ja fått varsel om tvangsinnkreving ja hvis jeg ikke betaler innen 2 uker ,men skal jo være utleggsforretning først og det skal jeg få beskjed om i god tid før det sku holdes stod det på nett. Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2025 #180 Skrevet 30. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg venter på svar fra skatteetaten om betalingsavtale, de får jo pengene raskere om jeg betaler i 3 avdrag. Anonymkode: 69b3c...b8d Men du har jo fått avslag på det. Ihvertfall ifølge hva du har skrevet tidligere. Skatteetaten er ikke opptatt av å få pengene raskt, de er opptatt av å sikre kravet. Noe som ikke er gjort ved å inngå en betalingsavtale. Anonymkode: 4bb43...e22 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå