AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #81 Skrevet 29. august 2025 Himmelen_91 skrev (12 minutter siden): Jeg vil nok tru at det vil finnes en løsning for dette. 40 000 er jo mye 😭 Håper det ordner seg for deg ❤️ Tusen takk ❤️ Anonymkode: 69b3c...b8d
Coachshinny Skrevet 29. august 2025 #82 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har ikke noe penger til overs nå Anonymkode: 69b3c...b8d Vet du hvorfor du fikk så utrolig høy restskatt med så lav stillingsprosent?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #83 Skrevet 29. august 2025 Coachshinny skrev (2 minutter siden): Vet du hvorfor du fikk så utrolig høy restskatt med så lav stillingsprosent? Fordi jeg var så dum og satte skattetrekket veldig lavt for lønna varierte med hvor mye ekstra jeg jobbet . Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #84 Skrevet 29. august 2025 det du bør finne ut av er hvor mye det har steget siden første varsel, for om det var 40` da er det ikke det nå. Så bør du regne på hvor mye renten er på å lpne 40`i banken og betale tilbake kontra å "sende melding til skatteetaten" uten å ta tak. For du har nok rotet bort en del penger på å ikke være mer PÅ overfor dem for å få til en løsning. Du har barn, så om du hadde stått på fra MArs av og ikke bare ventet på en løsning men aktivt gått inn for å finne en ville du vært i en bedre pososjon nå. Ja det er tøft å høre men det er ikke mindre sant av den grunn. Alle kan gjøre feil, det er hvordan man forsøker ordne feilene sine som avgjør om man har lært eller ikke. Anonymkode: c9011...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #85 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det du bør finne ut av er hvor mye det har steget siden første varsel, for om det var 40` da er det ikke det nå. Så bør du regne på hvor mye renten er på å lpne 40`i banken og betale tilbake kontra å "sende melding til skatteetaten" uten å ta tak. For du har nok rotet bort en del penger på å ikke være mer PÅ overfor dem for å få til en løsning. Du har barn, så om du hadde stått på fra MArs av og ikke bare ventet på en løsning men aktivt gått inn for å finne en ville du vært i en bedre pososjon nå. Ja det er tøft å høre men det er ikke mindre sant av den grunn. Alle kan gjøre feil, det er hvordan man forsøker ordne feilene sine som avgjør om man har lært eller ikke. Anonymkode: c9011...4e5 Er på 40.443 stod det i brevet .jeg har kontaktet de tidligere og forklart hvorfor jeg ikke har fått betalt .når jeg siste dagene har sendt de 2 meldinger om at jeg kan betale 5000 i september og 15.000 i oktober og resterende i november og desember så håper jeg det løser seg på en eller annen måte. Anonymkode: 69b3c...b8d
Apis Skrevet 29. august 2025 #86 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi jeg var så dum og satte skattetrekket veldig lavt for lønna varierte med hvor mye ekstra jeg jobbet . Anonymkode: 69b3c...b8d lønnstrekk er ikke verdens undergang og du er ikke den første, la det gå til lønnstrekk og så betaler du ekstra når du har mulighet. bare vær klar over at du ikke er kredittverdig i den perioden du har trekk, 1
Coachshinny Skrevet 29. august 2025 #87 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fordi jeg var så dum og satte skattetrekket veldig lavt for lønna varierte med hvor mye ekstra jeg jobbet . Anonymkode: 69b3c...b8d Okey, skjønner. Håper det ordner seg og at det finnes en minnelig løsning for deg❤️ Hjelper jo at stillingsprosenten din øker litt fremover. 1
Coachshinny Skrevet 29. august 2025 #88 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er på 40.443 stod det i brevet .jeg har kontaktet de tidligere og forklart hvorfor jeg ikke har fått betalt .når jeg siste dagene har sendt de 2 meldinger om at jeg kan betale 5000 i september og 15.000 i oktober og resterende i november og desember så håper jeg det løser seg på en eller annen måte. Anonymkode: 69b3c...b8d Her høres det ut til at du har en plan og at dette er ganske forholdsvis kortsiktig. Alt vil ordne seg❤️
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #89 Skrevet 29. august 2025 Hva skal du si til arbeidsgiver når trekket ditt settes i gang? Jeg har en ansatt som sliter økonomisk. Jeg har fått flere ganger brev om lønnstrekk fra lønnen. Jeg tenker jo hvordan allverden skal du klare deg denne mnd når det skal trekkes halve lønnen. Og jeg lurer jo på hvorfor man lever over evnen da. Jeg trur ikke dere tenker på at det er vi som arbeidsgiver som tar dette lønnstrekket. Anonymkode: 15057...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #90 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du kommer ingen vei med betalingsavtale med skatteetaten. Her må du nok ta opp lån eller leve med tvangstrekk. Anonymkode: c3b26...336 Joda man kan få til det og få ett par mnd ekstra sånn at man får delt opp Anonymkode: d77a4...372
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #91 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når det blir påleggstrekk via lønn så ser Namsmannen på din inntekt og trekker fra penger til livsopphold. Det kan da hende at Namsmannen kommer frem til at du reelt kun kan betale 1000 i md i lønnstrekk mot din gjeld da du skal ha nok igjen etter lønnstrekket til å betale husleie, mat og andre vanlige utgifter. Da vil det tar år å nedbetale. Det er ikke slik at når det går til lønnstrekk at du da kan velge å betale i 3 avdrag spesielt om du har en lav stillingsstørrelse og stor gjeld. HUsk også at det i mellomtiden påløper renter og andre utgifter. Når ikke du har vist noen vilje til å innbetale det du kan før fristen er gått ut så tror jeg din sjanse for å få til en forlik med Skatteetaten er lik null. Men good luck frem over. Virker som du trenger det med den ringe økonomsike sans du har., Anonymkode: c87d7...164 Hvem glemte å oppdra deg? Totalt unødvendig å skrive på den måten der Anonymkode: d77a4...372 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #92 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er på 40.443 stod det i brevet .jeg har kontaktet de tidligere og forklart hvorfor jeg ikke har fått betalt .når jeg siste dagene har sendt de 2 meldinger om at jeg kan betale 5000 i september og 15.000 i oktober og resterende i november og desember så håper jeg det løser seg på en eller annen måte. Anonymkode: 69b3c...b8d hvis du vet at du kan betale dette ta kontakt med banken din og be dem se på en løsning sammen med deg og betal i dag. Anonymkode: c9011...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #93 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva skal du si til arbeidsgiver når trekket ditt settes i gang? Jeg har en ansatt som sliter økonomisk. Jeg har fått flere ganger brev om lønnstrekk fra lønnen. Jeg tenker jo hvordan allverden skal du klare deg denne mnd når det skal trekkes halve lønnen. Og jeg lurer jo på hvorfor man lever over evnen da. Jeg trur ikke dere tenker på at det er vi som arbeidsgiver som tar dette lønnstrekket. Anonymkode: 15057...0fb Skal da ikke trekkes halve lønnen , sjefen min ver at jeg har hatt et tøft år av ulike grunner og jeg øker også til 80 % fra september Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #94 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvis du vet at du kan betale dette ta kontakt med banken din og be dem se på en løsning sammen med deg og betal i dag. Anonymkode: c9011...4e5 Kontakt med banken? Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #95 Skrevet 29. august 2025 Dette blir bare dyrere og dyrere for deg. Jeg har også bunad som hadde sittet veldig langt inne å selge, men hvis det var det som måtte til for å slippe å gå personlig konkurs så hadde jeg gjort det (ja det er det som skjer hvis du får gjeld fra staten du ikke greier betale ned, og da blir du aldri kvitt det, du blir gjeldsslave og fattig resten av livet og det blir helt umulig å komme ut av det). Hva er viktigst, å ha det greit resten av livet ditt, eller ha en bunad? Her må du rett og slett innse alvoret, for du har ikke noe alternativ. Staten er ikke grei med deg og bryr seg ikke om hva som er årsaken til at du ikke har fått betalt. Rentene kommer uansett. Og det eneste du oppnår med å ikke selge bunad nå, er at den blir tvangssolgt likevel, og at du i tillegg får uoverkommelige renter du ikke greier å håndtere som bare vokser og vokser. Du må tenke på resten av livet ditt, og ikke bare hva som skjer fra oktober. Anonymkode: 5b870...62c 1
Kålrota Skrevet 29. august 2025 #96 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Fordi jeg var så dum og satte skattetrekket veldig lavt for lønna varierte med hvor mye ekstra jeg jobbet . Anonymkode: 69b3c...b8d Dette ble et kræsjkurs i å bli voksen, nå lå du sette deg inn i disse tingene så du har kontroll fremover. Kjipt med restskatt, men jeg synes fremdeles du burde tatt ta i dette i april. Lær noe av det også, at alt er mye lettere å ordne når man tar tak med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #97 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kontakt med banken? Anonymkode: 69b3c...b8d banker kan gi deg kassakreditt eller kortsiktige lån med andre betingelser enn for eksempel forbrukslån, snakk med din rådgiver og spør hvilke alternativer du har. Anonymkode: c9011...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #98 Skrevet 29. august 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette blir bare dyrere og dyrere for deg. Jeg har også bunad som hadde sittet veldig langt inne å selge, men hvis det var det som måtte til for å slippe å gå personlig konkurs så hadde jeg gjort det (ja det er det som skjer hvis du får gjeld fra staten du ikke greier betale ned, og da blir du aldri kvitt det, du blir gjeldsslave og fattig resten av livet og det blir helt umulig å komme ut av det). Hva er viktigst, å ha det greit resten av livet ditt, eller ha en bunad? Her må du rett og slett innse alvoret, for du har ikke noe alternativ. Staten er ikke grei med deg og bryr seg ikke om hva som er årsaken til at du ikke har fått betalt. Rentene kommer uansett. Og det eneste du oppnår med å ikke selge bunad nå, er at den blir tvangssolgt likevel, og at du i tillegg får uoverkommelige renter du ikke greier å håndtere som bare vokser og vokser. Du må tenke på resten av livet ditt, og ikke bare hva som skjer fra oktober. Anonymkode: 5b870...62c Skatteetaten vet ikke at jeg eier en bunad .og som jeg har skrevet lengre oppe så har jeg skrevet til de at jeg kan betale 5000 i sept, 15.000 i oktober og resterende i nov og des. Anonymkode: 69b3c...b8d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2025 #99 Skrevet 29. august 2025 Kålrota skrev (4 minutter siden): Dette ble et kræsjkurs i å bli voksen, nå lå du sette deg inn i disse tingene så du har kontroll fremover. Kjipt med restskatt, men jeg synes fremdeles du burde tatt ta i dette i april. Lær noe av det også, at alt er mye lettere å ordne når man tar tak med en gang. Somsagt det var ulike grunner til at jeg ikke har fått betalt inn noe før . Anonymkode: 69b3c...b8d
Kålrota Skrevet 29. august 2025 #100 Skrevet 29. august 2025 Ja, du sier det. Problemet er bare at Skatteetaten ikke tar hensyn til det. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå