Gå til innhold

Hvordan fungerer Tinder for menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
SPOCA skrev (1 time siden):

Javel, deg om det. Jeg er derimot evig takknmelig for Tinder. Det er som min mann sier: hvordan ellers skulle ha få seg dame? Sånn var det for meg også, siden jeg er både sjenert og ikke spesielt god til å flørte med menn.

Ja, jeg ser på han som kjekk, og jeg tror en del kvinner også gjør det, men han har noen kvaliteter (eventuelt ikke, alt ettersom) som kan gjøre det vanskelig. Deriblant et barn med spesielle behov. Han har derfor opplevd å bli ghostet av enkelte kvinner. Hjelper ikke å være kjekk, hvis det er andre ting som kan stå i veien for deg. Jeg var vel den første som aksepterte at han hadde barn (jeg er ufrivillig barnløs, så det passet godt). 

Sjenerte menn fikk seg kjæreste før internet kom. Faktisk har den statistikken nå gått ekstremt ned! Aldri før har det vært flere ufrivillig single menn i sin beste alder som nå. Til tross for at Tinder er her og skal gjøre det enklere for folk.

Dere er en av de få virkelig gode historiene på Tinder. For menn generellt har det blitt en katastrofe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Thanos skrev (1 time siden):

Sjenerte menn fikk seg kjæreste før internet kom. Faktisk har den statistikken nå gått ekstremt ned! Aldri før har det vært flere ufrivillig single menn i sin beste alder som nå. Til tross for at Tinder er her og skal gjøre det enklere for folk.

Dere er en av de få virkelig gode historiene på Tinder. For menn generellt har det blitt en katastrofe.

Nå handler det ikke om sjenerthet, men det faktum at det ikke er for alle å møte noen fysisk utenom nettdating. Jeg har aldri klart å få meg kjæreste utenom nett, min mann hadde ikke lyst eller tid til å gå ut. Når man ikke drikker alkohol og heller ikke liker å ta seg en fest begrenses det gjerne da til kanskje en fritidsaktivitet - om mulig. For mannen med sitt barn var det nesten en umulighet. 

Jeg tenker vel at de som er lei nettdating og Tinder får heller finne seg kjæreste andre steder. 

Endret av SPOCA
  • Nyttig 1
Skrevet
SPOCA skrev (12 minutter siden):

Nå handler det ikke om sjenerthet, men det faktum at det ikke er for alle å møte noen fysisk utenom nettdating. Jeg har aldri klart å få meg kjæreste utenom nett, min mann hadde ikke lyst eller tid til å gå ut. Når man ikke drikker alkohol og heller ikke liker å ta seg en fest begrenses det gjerne da til kanskje en fritidsaktivitet - om mulig. For mannen med sitt barn var det nesten en umulighet. 

Jeg tenker vel at de som er lei nettdating og Tinder får heller finne seg kjæreste andre steder. 

Nettdating er en suksess for et mindretall av befolkningen. Veldig veldig bra at du har funnet kjærligheten der. Desverre har nettdating også skapt krav og satt listen for hva man aksepterer i en kjæreste, blitt urealistisk høy pga nettdating. Så flere har måtte lide for Tinder enn de som har fått nytte av det. Se rundt deg hvor sjukt mye hat og forakt det har blitt mellom kjønnene. Unge som vokser opp nå vil ikke engang ha seg kjæreste og familie. De har brent seg og ser ikke lenger noen grunn til å finne seg fast partner. Det er den største konsekvensen av nettdating.

Skrevet
Thanos skrev (1 time siden):

Nettdating er en suksess for et mindretall av befolkningen. Veldig veldig bra at du har funnet kjærligheten der. Desverre har nettdating også skapt krav og satt listen for hva man aksepterer i en kjæreste, blitt urealistisk høy pga nettdating. Så flere har måtte lide for Tinder enn de som har fått nytte av det. Se rundt deg hvor sjukt mye hat og forakt det har blitt mellom kjønnene. Unge som vokser opp nå vil ikke engang ha seg kjæreste og familie. De har brent seg og ser ikke lenger noen grunn til å finne seg fast partner. Det er den største konsekvensen av nettdating.

Ser en helt annen verden enn det du gjør. Eller tenker du at brukere på KG reflekterer befolkningen 😅

Anonymkode: 61c18...4be

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser en helt annen verden enn det du gjør. Eller tenker du at brukere på KG reflekterer befolkningen 😅

Jeg lener meg på en rekke studier som er gjort på nettdating. Ikke hva jeg føler om det. Jeg har aldri brukt tinder. Men ratioen menn vs. Kvinner der og hvordan sveipeprosessen og hele businessmodellen der påvirker brukerne, har skakkjørt hele konseptet dating. Du ser en tydelig klar linje og et enormt skille før og etter nettdating startet. På sitt beste fungerer plattformen for en liten prosent brukere, på sitt aller værste blåser den opp kvinners krav og forventninger til menn pga måten Tinder er bygd på.

De fleste menn finner seg ingen match på Tinder. Kvinner kan det dersom de ønsker det, så kvinner stusser selvsagt fælt når en mann forteller dem at Tinder er ubrukelig. Realistisk sett er det bare et kjøttmarked.

Skrevet
Ludovica- skrev (På 13.8.2025 den 13.18):

Jeg har opplevd flere ganger (og hørt fra venninner at de opplever det samme) at menn veldig ofte sletter matchen midt i en samtale. Og da mener jeg samtaler som faktisk flyter. Aner ikke hvorfor de gjør det men det fremstår litt impulsivt? Ha litt is i magen kanskje. Blir jo ikke mye resultat dersom man bare sletter folk.

Og da sikter jeg ikke til samtaler som naturlig dør ut eller hvor man åpenbart ikke har kjemi.

Har opplevd dette mange ganger. 🫨

Folk som har villet og kunnet tekste en hel masse. Får til å føre veldig morsomme og innholdsrike samtaler. De tar initiativet til å møtes en dag i nær fremtid. Vi avtaler noe som passer begge.

Midt i en hyggelig samtale hvor de har brukt masse latteremojis, sagt at de ler høyt, osv. plutselig så unmatcher de.👻

Har blitt sittende igjen som et spørsmålstegn etterpå. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil nok hevde at de som har størst forventninger til Tinder, er de som ofte får et problem. Når du ser tråder her inne fra enkelte menn, så fremstår de både dysfunksjonelle og med et kvinnesyn som aldri ville gitt de en date, totalt uavhengig av dating apper.

Kvinner klager over at det ikke er seriøse menn der inne. Alle er bare ut etter et ligg etc. Det er selvsagt ikke hyggelig å bli unmatchet om man finner tonen med noen. Ville heller snudd det og blitt glad for at enkelte spiller kortene sine tidlig.

Så er Tinder et kjøttmarked? Ja, for noen så er det kanskje det. Det frarøver ikke meg eller andre damer som ikke er så desperate å finne hverandre. Jeg ser mer på dating apper som å ha flere strenger å spille på. De som «lett» får en date i hverdagen, er også de med størst suksess på Tinder. Tror både menn og kvinner burde skjerpe filteret når de «liker» noen. Desperate mennesker lykkes aldri!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ludovica- skrev (På 13.8.2025 den 13.18):

Jeg har opplevd flere ganger (og hørt fra venninner at de opplever det samme) at menn veldig ofte sletter matchen midt i en samtale. Og da mener jeg samtaler som faktisk flyter. Aner ikke hvorfor de gjør det men det fremstår litt impulsivt? Ha litt is i magen kanskje. Blir jo ikke mye resultat dersom man bare sletter folk.

Og da sikter jeg ikke til samtaler som naturlig dør ut eller hvor man åpenbart ikke har kjemi.

Dette skjer fordi de sletter sin egen profil for å resette den. Over tid blir de får de fleste mannlige profiler dårligere internrating hos Tinder, noe som fører til at de blir eksponert for færre og færre damer. Da lønner det seg å resette fordi du får en bedre rating. Ulempen er at du mister sine matcher

Skrevet
Thanos skrev (12 timer siden):

Jeg lener meg på en rekke studier som er gjort på nettdating. Ikke hva jeg føler om det. Jeg har aldri brukt tinder. Men ratioen menn vs. Kvinner der og hvordan sveipeprosessen og hele businessmodellen der påvirker brukerne, har skakkjørt hele konseptet dating. Du ser en tydelig klar linje og et enormt skille før og etter nettdating startet. På sitt beste fungerer plattformen for en liten prosent brukere, på sitt aller værste blåser den opp kvinners krav og forventninger til menn pga måten Tinder er bygd på.

De fleste menn finner seg ingen match på Tinder. Kvinner kan det dersom de ønsker det, så kvinner stusser selvsagt fælt når en mann forteller dem at Tinder er ubrukelig. Realistisk sett er det bare et kjøttmarked.

Har du noe bedre alternativer da? Hva spesifikt mener du Tinder skulle gjort anderledes?

Jeg lagde en tråd for en stund siden om staten burde lage en datingapp som et alternativ til de komersielle, men da uten incentiv om å beholde "kundene". Men det var det særdeles lite interesse for her. Fikk stort sett bare negative kommentarer til det forslaget.

Anonymkode: 69c65...0a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noe bedre alternativer da? Hva spesifikt mener du Tinder skulle gjort anderledes?

Jeg lagde en tråd for en stund siden om staten burde lage en datingapp som et alternativ til de komersielle, men da uten incentiv om å beholde "kundene". Men det var det særdeles lite interesse for her. Fikk stort sett bare negative kommentarer til det forslaget.

Anonymkode: 69c65...0a0

Høres bare creepy og kommunalt ut. Litt som at du må melde inn med pass og vips så har staten blandet seg for mye i kjærlighetslivene våre, det blir helt feil og ganske usexy. 

App er for mye drama til å skulle være et fint sted å møte noen for mange nok uansett, når det å møte fremmede på nett fra starten av er upersonlig, distansert, vi kjenner ikke noe av den vi prater med. 

Hva føler du for meg her? Du ser meg ikke, jeg tipper du ikke føler noe for noen, som vi andre sikkert heller ikke gjør. Små intrykk er det, men ekstremt lite opp mot at vi kan møte noen på ekte. Et bilde hjelper ikke mye. Vi mennesker trenger mer.

Anonymkode: 54fe0...70a

• Nyttig 1
Skrevet

Dårlig? 

Selv betydelig styggere damer enn deg selv swiper ikke på deg. Fordi om de bare swiper på 100 kjekkaser så er det garantert en av dem som kjeder seg og er villig til å knulle noen av svært lav standard. Så da gjør dem det. Og så klager de samtidig at de ikke finner noen som er intr i forhold. 

Anonymkode: 52080...0f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dårlig? 

Selv betydelig styggere damer enn deg selv swiper ikke på deg. Fordi om de bare swiper på 100 kjekkaser så er det garantert en av dem som kjeder seg og er villig til å knulle noen av svært lav standard. Så da gjør dem det. Og så klager de samtidig at de ikke finner noen som er intr i forhold. 

Anonymkode: 52080...0f6

Det er da ikke sikkert de unngår å svipe fordi de syns du er stygg, kan være fordi de vet du er penere. 

Dere tro vi damer har så simple hjerner at vi ser en mann være kjekk og tanketomt sviper uten noe av refleksjon i valgene vi tar og hvorfor.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er da ikke sikkert de unngår å svipe fordi de syns du er stygg, kan være fordi de vet du er penere. 

Dere tro vi damer har så simple hjerner at vi ser en mann være kjekk og tanketomt sviper uten noe av refleksjon i valgene vi tar og hvorfor.

Vennligst ikke bruk «dere». Jeg er ikke en del av det sytende, selvmedlidende hylekoret av menn som skylder på alt og alle,  alene av den grunn at de ikke lykkes på Tinder.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vennligst ikke bruk «dere». Jeg er ikke en del av det sytende, selvmedlidende hylekoret av menn som skylder på alt og alle,  alene av den grunn at de ikke lykkes på Tinder.

Dere kan jo bety den gruppen som gjør. Det er ingen regel som sier dere må omfatte hvert individ av samme kjønn som den argumentet er rettet mot, det kan handle om mye.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å jec sa etgodt argument og dette er alt du gir det, å klage på meg. Du kunne likegjerne vært en av dem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å jec sa etgodt argument og dette er alt du gir det, å klage på meg. Du kunne likegjerne vært en av dem.

Du er den typen ja. Så trist.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er den typen ja. Så trist.

Jeg har slitt med å ikke bli hørt av menn her inne i sikkert 4 år snart, jeg følte det argumentet satt så kommer du en som påstår å være den greie sorten å du sier ikke, ja ikke sannt. Kan handle om mye det, du sier ikke alle menn. Deflect.

Jeg er trist i humør, ikke person.

Skrevet

Det er vanskelig fordi bilder ikke sier nok, og profilene ellers enten er tomme, har masse ikoner (yuck), en svadaquote fra internett, eller noe annet som ikke er særlig egnet til å avgjøre om noen er en god kandidat eller ikke.

Jeg ramlet borti profilen til en venstre-politiker-kvinne der en gang. Teksten: "Stem Venster, sveip Høyre". Det var vittig og kreativt nok til at hun fikk for den, men hvis en random vits bærer preg av at man har funnet den i en vitsebok går sveipen i bøtta. Det bør i det minste være noe originalt, siden originalitet sier i alle fall bittelitt om kreative evner og en viss teft for god lingvistikk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...