Gå til innhold

Hvordan fungerer Tinder for menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Eg fekk mye mer respons på Match, men var vel ons stort sett. 🙈

Endret av Soft mann
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, men da er det bare å la være da. Blir som å bytte kanal på Tvn. Ingen tvinger deg.

Anonymkode: 61c18...4be

Ja, og akkurat det gjør vi og. Så det bør jo være et svar i seg selv på hvorfor andelen menn i forhold til kvinner på Tinder er som den er, og hvorfor da «flertallet menn sliter på Tinder».  Og det er jo nettopp fordi størsteparten av menn der inne ikke evner å oppføre seg. Kvinnene blir skremt vekk, rett og slett. Og basert på hva jeg hører andre damer og sier om plattformen, så har de nøyaktig samme erfaring. 

Anonymkode: 42c83...a2c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, og akkurat det gjør vi og. Så det bør jo være et svar i seg selv på hvorfor andelen menn i forhold til kvinner på Tinder er som den er, og hvorfor da «flertallet menn sliter på Tinder».  Og det er jo nettopp fordi størsteparten av menn der inne ikke evner å oppføre seg. Kvinnene blir skremt vekk, rett og slett. Og basert på hva jeg hører andre damer og sier om plattformen, så har de nøyaktig samme erfaring. 

Ja jeg har vært på en håndfull dates de siste månedene. Flotte damer på hver sin måte. Var veldig koslig og ikke var de skremt. Ikke noe klaff men slik er livet. Man velger jo selv hvem man vil matche, så blir jo opplevelsen deretter.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja jeg har vært på en håndfull dates de siste månedene. Flotte damer på hver sin måte. Var veldig koslig og ikke var de skremt. Ikke noe klaff men slik er livet. Man velger jo selv hvem man vil matche, så blir jo opplevelsen deretter.

De har da ikke bestandig en lapp i panna hvor det står: Jeg er pervers og blir sinnt når jeg ikke får ligge. Bryr meg ikke om deg møkkakjerring. 

Bra du er hyggelig på date, er ingenting bedre enn at folk har det fint men selvsagt dumt du kkke har funnet riktig enda, eller spennende, spørs hva du føler.

Men alle er ikke fine og det er ikke bare den som utsettes for dem sin skyld. Å det å påstå det gir deg minus poeng i mitt hyggelighetbarometer akkurat nå. Om det kun er fordi vi er på kg og du er en datende mann som trenger at damer møter opp for at du skal finne noen, eller om du har for vane å ikke gi andre en: Det er noe drit, da satser vi på at du finner noen i en annen setting 😊

Vi damer fremstår nok fiendtlige her inne, for det er mange av oss, vi biter. Men jeg føler vi så sjelden blir møtt og sett som person. Den skriftlige anonyme personen vi er.

Anonymkode: 54fe0...70a

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har da ikke bestandig en lapp i panna hvor det står: Jeg er pervers og blir sinnt når jeg ikke får ligge. Bryr meg ikke om deg møkkakjerring. 

Det er nettopp det som er problemet. Det er helt umulig å sile ut de som er ufine og drittsekker, da de som oftest gir et veldig greit førsteinntrykk. 

Og når det er sagt, jeg prøvde også flere andre datingapper/sider, og ble kontaktet av en god del menn. Og basert på det generelle inntrykket her på KG, så er alle de kjekkeste og flotteste mennene drittsekker, fordi de «vasser i damer», og dermed kan pule rundt som de vil… men den erfaringen jeg har gjort meg som singel kvinne er at de flotteste mennene stort sett har vært de som har vært mest seriøse, respektfulle og oppriktige. Mens de som har oppført seg verst, har vært de som har ligget lengst nede på skalaen utseendemessig… mulig det har noe med selvtillit å gjøre? 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

I et nøtteskall er Tinder for de fleste menn "a dating app with girls looking for followers on insta, super attractive guys looking for sex, and non-super attractive guys paying for swiping on hot models." 

Tinder er også på NASDAQ og Tinders eneste mål er å tjene penger. De bryr seg ikke om du møter folk eller ikke så lenge de tjener penger. Derfor vil de at du skal abbonere på premium. Men vil de det om de kan få alt på gratisversjonen? Nei. Så forulemp gratispassasjer. Ikke vis profilen deres til noen og konstant minn dem på at dette er fordi de ikke har premium. Men - da blir det jo noen problemer. Noen vil bli lei av å få null matcher og avinstallere appen. Jenter vil ikke få matcher og vil avslutte og installere en annen app. Du vil ha mye churn. Hvordan løse disse problemene?

Strategi for å lande mannerbukere:

- oversvøm feeden med niere og tiere for å resette IRL-standardene deres

- Auto-boost profilen for kvinner for umiddelbare matcher -> "Det virker jo!" -> mersalg til premium

- Forvent at de masse-sveiper, algoritmen utnytter dette til å mate kvinnebrukere med kuraterte kjekkaser

Strategi for å lande jentebrukere:

- Bare vis dem topp 5% av menn. De vil føle seg hyper-ettertraktede og øke hvor kresne de er helt til taket

- Matcher = validering; ikke noe poeng å konvertere til salg

Kun poserings-målinger

Nedlastinger, aldri aktive brukere

Abbonements-tall, aldri churn

Basically: om du ikke er topp 5% og betaler så er det mer hensiktsmessig å bli med i Røde Kors eller dra på gymmen eller danse på utesteder.

Det kan også som en kuriositet nevnes at Match (som eier både Tinder og okcupid) gjorde en undersøkelse for noen år siden. 

https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F50d7b601-db67-4942-a8a9-c185eed592d8_910x1198.jpeg

Det er ingen grunn til å tro at dette skal være annerledes for Tinder (selv om det bare er ja/nei på Tinder går det an å sammenligne).

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger (og hørt fra venninner at de opplever det samme) at menn veldig ofte sletter matchen midt i en samtale. Og da mener jeg samtaler som faktisk flyter. Aner ikke hvorfor de gjør det men det fremstår litt impulsivt? Ha litt is i magen kanskje. Blir jo ikke mye resultat dersom man bare sletter folk.

Og da sikter jeg ikke til samtaler som naturlig dør ut eller hvor man åpenbart ikke har kjemi.

• Nyttig 3
Skrevet

For meg funker det omtrent som følger:

Jeg registrerer meg, og får 4-8 likes i løpet av et par timer. 1-2 likes neste døgn, og 0-2 den neste uka. 0 etter det. 3 profiler er skjulte, og dukker aldri opp i køen. 3-4 er kvinner noen tusen kilometer unna. 1 profil ser falsk ut. Da er det kanskje 2 stk jeg kan matche med, som bor her og ikke er etnisk norske. Det siste er for øvrig helt ok, da jeg opplever kvinner som er født andre steder som mindre arrogante og ekstremt mye lettere å prate med. Ikke at akkurat de jeg matcher med er så snakkesalige, nødvendigvis. Har kun vært på to Tinder-dater etter 6 år med 1-2 registreringer i året. Det er nesten 6 år siden min første og eneste match der en kvinne likte meg etter at jeg likte henne. Swiping er altså dødfødt.

Happn er hakket bedre. Får ikke flere likes der, men får opp flere av profilene og opplever at kvinnene er flinkere til å kommunisere. Selv om jeg får få likes er de jeg faktisk kommer meg på date med veldig attraktive, som er litt overraskende. Jeg avviser ikke mindre attraktive kvinner, for de viser ingen interesse i utgangspunktet.

Anonymkode: 572ff...ab5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er nettopp det som er problemet. Det er helt umulig å sile ut de som er ufine og drittsekker, da de som oftest gir et veldig greit førsteinntrykk. 

Og når det er sagt, jeg prøvde også flere andre datingapper/sider, og ble kontaktet av en god del menn. Og basert på det generelle inntrykket her på KG, så er alle de kjekkeste og flotteste mennene drittsekker, fordi de «vasser i damer», og dermed kan pule rundt som de vil… men den erfaringen jeg har gjort meg som singel kvinne er at de flotteste mennene stort sett har vært de som har vært mest seriøse, respektfulle og oppriktige. Mens de som har oppført seg verst, har vært de som har ligget lengst nede på skalaen utseendemessig… mulig det har noe med selvtillit å gjøre? 

Flott å se et innlegg som er hakket mer nyansert 👏.

Kanskje min fremgangsmåte er at jeg klarer å holde en dialog oppe uten å spørre om bilder, sende bilder eller hinte om besøk,  er grunn nok til at jeg har fått en del dates. Og det ufarliggjør sikkert daten at jeg gjerne vil møte de på en cafe over en kaffekopp. Jeg har aldri vært ute etter noe. Tror det skinner fort gjennom for damer om menn er desperat. At du egentlig kunne vært hvem som helst.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er faktisk 89 % menn og 11 % damer. Så er nesten umulig å være mann på tinder.

Anonymkode: b62d5...1b2

Noen kvinneprofiler er dessuten falske. "Jeg" var på Tinder for et par år siden, med 15 år gamle bilder. (Som "jeg" også har vært på annet nettside da bildene var nyere, og kanskje flere ganger jeg ikke vet om. Har en sterk mistanke om hvilken mann det er som gjør dette også.)

• Hjerte 1
Skrevet
Trolltunge skrev (6 minutter siden):

Noen kvinneprofiler er dessuten falske. "Jeg" var på Tinder for et par år siden, med 15 år gamle bilder. (Som "jeg" også har vært på annet nettside da bildene var nyere, og kanskje flere ganger jeg ikke vet om. Har en sterk mistanke om hvilken mann det er som gjør dette også.)

Uffda 😣

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Trolltunge skrev (12 minutter siden):

Og hvorfor tror du han gjør det?

Anonymkode: 69c65...0a0

Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Oi, det er skremmende. 

Dette er en av grunnene til at jeg ikke vil ha profilbilder en gang, det er så mange slu mennesker. Og nå med ai også. 

Hva skal du gjøre med det, har du kontaktet noen?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg funker det omtrent som følger:

Jeg registrerer meg, og får 4-8 likes i løpet av et par timer. 1-2 likes neste døgn, og 0-2 den neste uka. 0 etter det. 3 profiler er skjulte, og dukker aldri opp i køen. 3-4 er kvinner noen tusen kilometer unna. 1 profil ser falsk ut. Da er det kanskje 2 stk jeg kan matche med, som bor her og ikke er etnisk norske. Det siste er for øvrig helt ok, da jeg opplever kvinner som er født andre steder som mindre arrogante og ekstremt mye lettere å prate med. Ikke at akkurat de jeg matcher med er så snakkesalige, nødvendigvis. Har kun vært på to Tinder-dater etter 6 år med 1-2 registreringer i året. Det er nesten 6 år siden min første og eneste match der en kvinne likte meg etter at jeg likte henne. Swiping er altså dødfødt.

Happn er hakket bedre. Får ikke flere likes der, men får opp flere av profilene og opplever at kvinnene er flinkere til å kommunisere. Selv om jeg får få likes er de jeg faktisk kommer meg på date med veldig attraktive, som er litt overraskende. Jeg avviser ikke mindre attraktive kvinner, for de viser ingen interesse i utgangspunktet.

Anonymkode: 572ff...ab5

Bra du har happn. Bruk det som fungerer 😊 Jeg forstår sulteforet på oppmerksomhet, men syns også det er litt trist om du vet dere ikke er en match foreksmepel, å møter henne selv bare fordi hun er fin. Det kan jo alle føle for henne, blir vanskelig på en annen måte å møte rett mann. 

Men, det vet du best. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Personlig, så har jeg godt over 50 match på tinder etter å ha vært  der i 1mnd omtrent og allerede vært på 3 dates og har mulighet til å møte flere. Jeg er vel blant" topp 20% "da, men kun utseendemessig, for jeg suger på dating og oftest blir d ikke noe mer🤣

Men mulig d er lettere i min aldersklasse (30-40 årene), også for menn!? 

Anonymkode: 25a0f...a83

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og hvorfor tror du han gjør det?

Anonymkode: 69c65...0a0

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi, det er skremmende. 

Dette er en av grunnene til at jeg ikke vil ha profilbilder en gang, det er så mange slu mennesker. Og nå med ai også. 

Hva skal du gjøre med det, har du kontaktet noen?

Hvorfor oppfører noen mennesker seg svært ugreit... nei si det! Han er bifil, var en gang i tiden litt sykelig opptatt av meg (stalker light), og antagelig må han tenne på å utgi seg for å være kvinne. Han tenner jo på menn, og lager seg vel heftige fantasier i dialog med menn/par som tror han er kvinne. Så hadde han også tilgang på en rekke bilder av meg, som han tok før jeg skjønte at han ikke var helt god. Ut fra beskrivelse av bildene på "mine" profiler forstår jeg at det må være ham, men vanskelig å bevise, og teoretisk kan han jo ha gitt bildene til noen andre som bruker dem. (Men med forhistorien tror jeg absolutt ikke at det er andre enn ham selv.)

Nei ønsker ingen kontakt med den personen, på noen måter. Ikke engang for å "diskutere " dette. Er ikke meg dette går mest utover egentlig. Jeg vet jo at det ikke er mine profiler. Bildene er heller ikke av typen det hadde vært grusomt for meg at noen publiserte på nettet, og nå er de bildene snart 20 år gamle. Om han fremdeles bruker dem slik vil ikke folk han melder med koble den mye yngre kvinnen på bildene til meg, om jeg tilfeldig møter på dem. (Slik det skjedde første gang jeg ble oppmerksom på dette. DA sendte jeg en rasende melding, og trodde det skulle holde. At det var så pinlig for ham å bli tatt i dette at...)

Tinder- profilen som ble oppdaget ble rapportert, og fjernet. Godt mulig "jeg" har vært på mange nettsider, og fremdeles er det, men jeg har ikke særlig interesse for å bruke tid på dette. Vil ikke gi ham den makta at jeg blir stresset av dette. Det er mer synd på dem han lurer... men mulig hans fantasier oppleves herlige for dem også. At det er en mann de flørter og fantasere sammen med får de nok aldri vite. Så mulig det er hyggelig så lenge det varer for dem også. Noe rl møte blir det nok derimot aldri. 😂

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bra du har happn. Bruk det som fungerer 😊 Jeg forstår sulteforet på oppmerksomhet, men syns også det er litt trist om du vet dere ikke er en match foreksmepel, å møter henne selv bare fordi hun er fin. Det kan jo alle føle for henne, blir vanskelig på en annen måte å møte rett mann. 

Men, det vet du best. 

#snikskryt

Anonymkode: ba0cb...803

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Personlig, så har jeg godt over 50 match på tinder etter å ha vært  der i 1mnd omtrent og allerede vært på 3 dates og har mulighet til å møte flere. Jeg er vel blant" topp 20% "da, men kun utseendemessig, for jeg suger på dating og oftest blir d ikke noe mer🤣

Men mulig d er lettere i min aldersklasse (30-40 årene), også for menn!? 

Anonymkode: 25a0f...a83

#snikskryt

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

#snikskryt

Eller at han deler hans erfaring.

Jeg gjør det bedre enn han. Ble du triggered😂

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fungerer fint for de oppegående mennene. 

Anonymkode: ea2b9...f50

Rettelse: Fungerer fint for de kjekke mennene

Anonymkode: 97872...f82

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...