Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man kan ikke ta med parasollen ut i vannet, og sola skinner for varmt til å oppholde seg i - også når man samtidig er i vannet.

Jeg kverulerer ikke, jeg forsøker å belyse hvorfor vi som klager på hetebølgen klager, fordi flere av varmeelskerne her ser ut for å fullstendig mangle forståelse for at det de trives med kan være ulevelig for andre.

Anonymkode: df8e7...8a0

Den varmen kan ingen styre, det hjelper lite å klage. Så da kan vel de som liker det, få lov å kose seg. Det er mange måter å kjøle seg ned på. Om man ikke liker denne varmen, så er det å holde seg inne å skru på vifter, evt sette seg i kjelleren, om man har. Må vi virkelig bruke tiden på å synes synd på de som ikke liker varme, kan vi ikke få lov å nyte den i fred. Det er tross alt sommer. 

Anonymkode: b2107...cbf

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel det samme som meg som sutrer fælt når mørket,regnet og ikke minst vinteren kommer. Er jo en grunn for at jeg "rømmer" landet ved første sjanse jeg har. Er bare det at jeg ikke klarer å relatere til de som ikke synes dette været er fantastisk,så beklager til alle som sier de gleder seg til varmen forsvinner. Jeg kjenner på frustrasjonen deres,men forstår dere aldri!

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor er det kaldest i Sør-Norge nå? Vurderer å dra dit.

Anonymkode: 717b3...626

Coop prix🤣

Anonymkode: ae777...fe7

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjølig og deilig inne- varmt og deilig ute! ☺️

Anonymkode: 26aa7...a82

AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til Torsdag. Blir deilig med regn å "bare" 25 grader i Oslo.... 

Anonymkode: 40891...47e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Den varmen kan ingen styre, det hjelper lite å klage. Så da kan vel de som liker det, få lov å kose seg. Det er mange måter å kjøle seg ned på. Om man ikke liker denne varmen, så er det å holde seg inne å skru på vifter, evt sette seg i kjelleren, om man har. Må vi virkelig bruke tiden på å synes synd på de som ikke liker varme, kan vi ikke få lov å nyte den i fred. Det er tross alt sommer. 

Men da synes jeg samme regel må gjelde for alle de som velger å bo her i landet når det er mørkt 20 timer i døgnet, 25 minus og glatt over alt. Det er vel mer normalt enn hetebølge i "hele landet". De kan la være å klage, de bor her og vet at det kommer hber vinter. 

Anonymkode: ae777...fe7

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis helvete er en brøkdel så ille som denne hetebølgen, så burde jeg seriøst begynne å skjerpe meg fremover!! Over mitt lik om jeg skal leve slik evig! 

Anonymkode: db313...bd1

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vi bor i Norge fordi ingen av forfedrene våre emigrerte til mer tempererte strøk. Om mine tipp-tipp hadde vært av de som migrerte til normandie så ville jeg bodd i - normandie. (Og hadde de migrert til usa så ville jeg bodd der, og vært fucka som resten av dem)

Ekstremt få nordmenn bor i Norge fordi de elsker norsk klima. Absolutt alle som er fra 2. generasjons innvandrer og oppover bor her fordi mora deres bodde her da de ble født. 

Uansett så er dette den nye normalen. Det kan du takke deg selv, foreldrene dine og folk rundt deg for, som har gitt blanke i forskning som viser at klimaendringer blir brutale. Ikke fordi folk ikke trodde på det, fordi folk i Norge ikke trodde det kunne bli ubehagelig for dem (litt som Trump-tilhengere ikke trodde han kunne gå utover dem).

Velkommen til en verden der 30+ i Norge er normalt. Der jordskred ikke er dramatisk. Der skogbrann er hverdagslig. Finn deg helst tilrette - det skal bare bli verre. Mye, mye verre.

Anonymkode: 9e20c...cd1

Oj, så dramatisk at det nesten var poetisk. Og slutte som bare henger der i den hete, klamme lufta liksom...."Det skal bli verre. Mye, mye verre"...  Sterkt.

Anonymkode: e561a...8c3

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vi bor i Norge fordi ingen av forfedrene våre emigrerte til mer tempererte strøk. Om mine tipp-tipp hadde vært av de som migrerte til normandie så ville jeg bodd i - normandie. (Og hadde de migrert til usa så ville jeg bodd der, og vært fucka som resten av dem)

Ekstremt få nordmenn bor i Norge fordi de elsker norsk klima. Absolutt alle som er fra 2. generasjons innvandrer og oppover bor her fordi mora deres bodde her da de ble født. 

Uansett så er dette den nye normalen. Det kan du takke deg selv, foreldrene dine og folk rundt deg for, som har gitt blanke i forskning som viser at klimaendringer blir brutale. Ikke fordi folk ikke trodde på det, fordi folk i Norge ikke trodde det kunne bli ubehagelig for dem (litt som Trump-tilhengere ikke trodde han kunne gå utover dem).

Velkommen til en verden der 30+ i Norge er normalt. Der jordskred ikke er dramatisk. Der skogbrann er hverdagslig. Finn deg helst tilrette - det skal bare bli verre. Mye, mye verre.

30+ er ikke plutselig normalen selv om vi har hatt noen dager med det nå. Gamle varmerekorder står seg godt.

Kom tilbake når været faktisk blir varmere enn det var før klimaendringer kom på moten.

Anonymkode: 31ccb...838

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som sliter med varme inne nå, sliter dere også med kulde om vinteren? Usikker da jeg nettopp har begynt å leie denne boligen. 

Anonymkode: dae58...c31

Jeg sliter med kulda men ikke med varmen. Er 30C her inne nå og ingen problem. Men liker ikke når det blir minusgrader.

Anonymkode: 35e9b...305

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere som sliter med varme inne nå, sliter dere også med kulde om vinteren? Usikker da jeg nettopp har begynt å leie denne boligen. 

Nei, vi sliter ikke. På vinteren kan vi fyre. Huset holder ekstremt godt på varmen, og nettopp derfor blir det så ulevelig nå.

Anonymkode: 9f13b...12a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min leilighet er veldig dårlig isolert, spesielt verandadør og ytterdør. Ytterdøren må byttes ut, for den er ille. Har god skygge på begge sider av leiligheten. Får bare litt sol når solen er for lavt og når den går opp så klart. Når solen er på sitt verste og høyest så er jeg heldigvis skjermet for det. Takk gud for det! 
Om vinteren er det iskaldt her inne og det å varme opp med varmeovn på gulvet eller å skru opp gulvvarmen er bortkastet penger. Det er umulig å få det varmt uansett hva, eneste rommet som er varmt og holder på varme er badet. Om sommeren har jeg overlevd mye lengre enn andre (familie og venner), og det har vært svalt her lenge på grunn av lavere temperatur i skyggen. Men, nå når sola har stått på som fult døgnet rundt (føles det ut som) og luften er varm og det har vært varmt i skyggen, så har det blitt hetebølge inne også. 

Jeg klager ikke på det om vinteren altså, jeg sover med vinduet åpnet året rundt. Det er jo bare å kle på seg og problemet er løst. . Og jeg elsker at det er iskaldt på soverommet om vinteren. På gulvet må jeg ha gulvteppe da, for det å gå barfot gjør vondt. 

Så for å oppsummere; jeg overlever lengre enn andre en vanlig sommer/sommervarme og jeg sliter om vinteren. Men i en hetebølge så er det et helvete uansett hvor jeg er. Eneste plassen som er behagelig er fryseren, men jeg er dessverre for feit til å få plass inni den. Hadde jeg fått plass så hadde flyttet inn dit for lengst! 

Anonymkode: db313...bd1

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Verre eller bedre? Jeg får lyst å gå ut og brenne litt plast og fly noen ekstra innenlandsturer bare for å få litt fart på disse hetebølgene. Jeg har i flere år bodd steder det er 45-50 grader også, og det er helt flott. Alt annet enn «normalt» norsk drittvær. Håper den globale oppvarmingen får skikkelig fart på seg.

Anonymkode: 83daf...ad0

• Liker 1
Skrevet
Nowayback skrev (På 18.7.2025 den 2.30):

28 grader her i dag. Eller i går blir det jo. Syns ikke det var så ille. Jeg pleier å klage fælt på varmen.

Ble kjølig nok i kveld til at jeg fikk luftet godt inne. Kun 24 grader inne, det funker.

Skal bli like varmt de 3 neste dagene. Regn til uka blir meget bra!

Skal for helvetes jævla SATAN I FØKKINGS FAEN være 28 grader med det regnet 😤

WHY???

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Verre eller bedre? Jeg får lyst å gå ut og brenne litt plast og fly noen ekstra innenlandsturer bare for å få litt fart på disse hetebølgene. Jeg har i flere år bodd steder det er 45-50 grader også, og det er helt flott. Alt annet enn «normalt» norsk drittvær. Håper den globale oppvarmingen får skikkelig fart på seg.

Anonymkode: 83daf...ad0

Fjott 

Anonymkode: 3c8b0...0e3

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er digg med varmen akkurat når man bader, men når man skal legge barn i 30 grader så er det ikke gøy. Det er bare ikke verdt de 10 minuttene med badeglede. 

Anonymkode: 8f297...5e8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (14 minutter siden):

Skal for helvetes jævla SATAN I FØKKINGS FAEN være 28 grader med det regnet 😤

WHY???

Trist. Skulle gjerne hatt 13-15 grader nå.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er en tråd som kalles «hetebølgehelvete.» Det er ingen som nekter deg å nyte varmen. Det er heller ingen som tvinger deg til å gå inn på denne tråden. Det nytter ikke med vifter. De senker ikke temperaturen, og når den fremdeles er over 30 grader inne etter kl 21, så synes jeg det er ganske slitsomt. Blir lite søvn også.

Anonymkode: e1cea...10b

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, vi sliter ikke. På vinteren kan vi fyre. Huset holder ekstremt godt på varmen, og nettopp derfor blir det så ulevelig nå.

Anonymkode: 9f13b...12a

Det kjennes sånn ut her og 🙈 holder seg varmt så lenge selv etter sola har gått ned. Jeg har vedovn i 4 rom, varme i gulv på 2 bad. Håper det vil gå bra. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må vi virkelig bruke tiden på å synes synd på de som ikke liker varme, kan vi ikke få lov å nyte den i fred. 

Det er ingen som tvinger deg til å delta i denne tråden 😆 Hvis du vil  nyte  varmen i fred anbefaler jeg deg å ikke bruke tid på denne tråden.

Anonymkode: 9dfa8...4d9

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...