AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #261 Skrevet 19. juli 2025 5 dager igjen med hetebølge her jeg bor nå…hatt hetebølge siden forrige lørdag..pittelitt kaldere igår og idag…nede på 27 grader altså..ellers har det vært 32-34 grader hver dag. Og en temp på 28-34 her inne konstant 😭 nå sitter jeg i trappa..her og på badet er eneste plassene i huset det er levelig i denne varmen. jeg skjønner virkelig ikke folk som mener at dette er hærlig..psykopater 😅 jeg får angst av tanken på at det er igjen fem dager nå..går rundt med pustebesvær hele tiden..er helt utslitt i kroppen og har leddsmerter. Jeg GLEDER meg til høst og vinter!!!!❤️❤️ Anonymkode: 41eca...86e 4 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #262 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vi bor på den nordlige halvkule. Det har sine fordeler og ulemper. Jeg har venner fra Afrika som sier at sola steiker mer i Norge enn i Afrika. Anonymkode: 24265...0ba Afrika er stort og variert. Alger f.eks har snitt-temperatur i juli og august på 27 grader. Det er nok ganske mye steiking midt på dagen der også. Anonymkode: 31ccb...838
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #263 Skrevet 19. juli 2025 Hadde ønsket meg en mellomting, enten er det for kaldt eller alt for varmt. Er virkelig lei denne varmen nå 🥵 Hater å våkne kokt med hodepine og dyna klistret fast på kroppen. Å kjøle seg ned i dusjen funker bare så lenge man faktisk står i dusjen 😩 Anonymkode: df51d...4f2 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #264 Skrevet 19. juli 2025 34 grader i stua nå, skrue på kjøling på soverommet og legger meg! Gleder meg til jeg står opp og kan nyte morgenkaffen i 20 kjølige grader ute. Anonymkode: 651ad...c84 2 1
Tessa12 Skrevet 19. juli 2025 #265 Skrevet 19. juli 2025 Jeg er så heldig at jeg har ac både i 1. og 2. etg, i tillegg har jeg gått ned en del i vekt, så det går helt greit😊
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #266 Skrevet 19. juli 2025 Varmepumpe ❤️ på kjøling selvsagt, er 20 grader inne hos meg. 30 ute. Anonymkode: caf74...90b
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #267 Skrevet 19. juli 2025 Føler meg max uheldig med denne hetebølgen. Fikk tlf fra sykehuset at de har funnet stor kreftsvulst i brystet på mandag sjokk!😲 og ble satt på første cellegiftkur i går. Ikke av den aggressive typen, puh! Men dagen i går var pyton med ekstremvarmen. Mannen min klarte å få tak i siste A/C på en Maxbo-butikk i dag, har akkurat satt den på🙏💪 Så nå ligger jeg her og leser om parykker og hodeplagg 🙈 Sorry for å være gledesdreper deluxe her inne.. med godt å få klaget litt til noen Anonymkode: 4d826...5ad 11
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #268 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ta med parasollen ut i vannet mener du? Sola skinner på vannet, og i sola er det for varmt å oppholde seg. Nå gjør du deg vanskelig. Skal du levitere over vannet istedenfor å bade? Slik gjør man når man er på stranda og bader: Man går ut i vannet og senker seg ned i vannet slik at kroppen dekkes. Da blir man avkjølt. Man kan oppholde seg i vannet i kortere eller lengre tid. Det folk ofte gjør er at de svømmer. Det er fin trim, og vannet er en veldig behagelig plass å være når det er så varmt. Når man går opp på land, så legger man seg eller sitter under en strandparasoll. Da er man så avkjølt at det går an. Når man blir varm igjen så gjentar man prosessen. Anonymkode: 35e9b...305 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #269 Skrevet 19. juli 2025 Hvorfor gidder dere komme med forslag til oss som hater varmen? Tror dere ikke vi har prøvd det som kunne prøves,det blir ikke mer kult for det! Bare å gå utpå verandaen gjør meg gjennom vår av svette,hodet verker og jeg er kvalm. Spar meg for gode råd og la oss håpe at dette er over i morgen. Blir som å prøve å gi gode råd til en nøtteallergiker; du kan spise nøtter hvis du gjør sånn og sånn. Anonymkode: 1db32...a6f 12 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #270 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 0.46): Deilig. Elsker sommer. Bare å nyte før regn, kuling og snø kommer. Anonymkode: 5b48e...51d Lettere å kle på seg enn å ikke ha mer å kle av seg Anonymkode: dae58...c31 10
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #271 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): 5 dager igjen med hetebølge her jeg bor nå…hatt hetebølge siden forrige lørdag..pittelitt kaldere igår og idag…nede på 27 grader altså..ellers har det vært 32-34 grader hver dag. Og en temp på 28-34 her inne konstant 😭 nå sitter jeg i trappa..her og på badet er eneste plassene i huset det er levelig i denne varmen. jeg skjønner virkelig ikke folk som mener at dette er hærlig..psykopater 😅 jeg får angst av tanken på at det er igjen fem dager nå..går rundt med pustebesvær hele tiden..er helt utslitt i kroppen og har leddsmerter. Jeg GLEDER meg til høst og vinter!!!!❤️❤️ Anonymkode: 41eca...86e Dere som sliter med varme inne nå, sliter dere også med kulde om vinteren? Usikker da jeg nettopp har begynt å leie denne boligen. Anonymkode: dae58...c31
Fru Uperfekt Skrevet 19. juli 2025 #272 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere fremstår ikke som løsningsorienterte og forståelsesfulle. Dere fremstår som nedlatende og irritable over at ikke deres løsninger blir godt mottatt når ingen har bedt om dem eller de ikke er til nytte for absolutt alle. Solhatt hjelper ikke, solen varmer opp den også og gjør meg overopphetet. Jeg vil ha behagelig skygge, dvs skygge som holder maks 24 grader. I dag har jeg fått det her jeg bor, og føler meg 250 ganger bedre enn de siste dagene. Anonymkode: df8e7...8a0 Ingenting er til nytte for alle, men minst til nytte er sutring 1 2
Fru Uperfekt Skrevet 19. juli 2025 #273 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nå gjør du deg vanskelig. Skal du levitere over vannet istedenfor å bade? Slik gjør man når man er på stranda og bader: Man går ut i vannet og senker seg ned i vannet slik at kroppen dekkes. Da blir man avkjølt. Man kan oppholde seg i vannet i kortere eller lengre tid. Det folk ofte gjør er at de svømmer. Det er fin trim, og vannet er en veldig behagelig plass å være når det er så varmt. Når man går opp på land, så legger man seg eller sitter under en strandparasoll. Da er man så avkjølt at det går an. Når man blir varm igjen så gjentar man prosessen. Anonymkode: 35e9b...305 Virker som vedkommende kverulere for kveruleringens del 1
Fru Uperfekt Skrevet 19. juli 2025 #274 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Føler meg max uheldig med denne hetebølgen. Fikk tlf fra sykehuset at de har funnet stor kreftsvulst i brystet på mandag sjokk!😲 og ble satt på første cellegiftkur i går. Ikke av den aggressive typen, puh! Men dagen i går var pyton med ekstremvarmen. Mannen min klarte å få tak i siste A/C på en Maxbo-butikk i dag, har akkurat satt den på🙏💪 Så nå ligger jeg her og leser om parykker og hodeplagg 🙈 Sorry for å være gledesdreper deluxe her inne.. med godt å få klaget litt til noen Anonymkode: 4d826...5ad Ønsker deg god bedring, så jula her jeg bor hadde fått inn masse vifter 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #275 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (På 18.7.2025 den 0.39): "Ååååååå så deilig og varmt!" I nyhetene. Helt fantastisk! Deilig, deilig, deilig...,bla, bla, BLÆH!!!!! Er folk helt tullerusk? Og hvorfor bor de i Norge i utgangspunktet? Hva faen? Når ble 30 grader fantastisk???? Har folk det så varmt i stua si til vanlig eller?????? Faensjævlafuckings hete! Gleder meg til vinteren. Bare et par mnd igjen.... Anonymkode: e561a...8c3 Vi bor i Norge fordi ingen av forfedrene våre emigrerte til mer tempererte strøk. Om mine tipp-tipp hadde vært av de som migrerte til normandie så ville jeg bodd i - normandie. (Og hadde de migrert til usa så ville jeg bodd der, og vært fucka som resten av dem) Ekstremt få nordmenn bor i Norge fordi de elsker norsk klima. Absolutt alle som er fra 2. generasjons innvandrer og oppover bor her fordi mora deres bodde her da de ble født. Uansett så er dette den nye normalen. Det kan du takke deg selv, foreldrene dine og folk rundt deg for, som har gitt blanke i forskning som viser at klimaendringer blir brutale. Ikke fordi folk ikke trodde på det, fordi folk i Norge ikke trodde det kunne bli ubehagelig for dem (litt som Trump-tilhengere ikke trodde han kunne gå utover dem). Velkommen til en verden der 30+ i Norge er normalt. Der jordskred ikke er dramatisk. Der skogbrann er hverdagslig. Finn deg helst tilrette - det skal bare bli verre. Mye, mye verre. Anonymkode: 9e20c...cd1 2
Fru Uperfekt Skrevet 19. juli 2025 #276 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jeg foretrekker regn slaps og sludd fremfor temperaturer over 24 grader i skyggen. La meg sutre over høye temperaturer slik jeg er overbevist om at du sutrer over slaps og sludd. Anonymkode: df8e7...8a0 Sutrer ikke over slaps og sludd, det er en naturlig del av å bo her jeg bor. Jeg reiser på ferie på den tiden av året for å få avbrekk
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #277 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nå gjør du deg vanskelig. Skal du levitere over vannet istedenfor å bade? Slik gjør man når man er på stranda og bader: Man går ut i vannet og senker seg ned i vannet slik at kroppen dekkes. Da blir man avkjølt. Man kan oppholde seg i vannet i kortere eller lengre tid. Det folk ofte gjør er at de svømmer. Det er fin trim, og vannet er en veldig behagelig plass å være når det er så varmt. Når man går opp på land, så legger man seg eller sitter under en strandparasoll. Da er man så avkjølt at det går an. Når man blir varm igjen så gjentar man prosessen. Anonymkode: 35e9b...305 Sola steker fortsatt på hodet så det hjelper ikke. Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå): Ingenting er til nytte for alle, men minst til nytte er sutring Delt glede er doblet glede, delt byrde er halvert byrde. Min sutring hjelper meg, og å sutre i fellesskap med andre som sliter med hetebølgen gir et fellesskap som faktisk hjelper. Rådene dine legger stein til byrden. Gå ut og kos deg med heten du som kan, i stedet for å gnåle til oss som vil sutre. Anonymkode: df8e7...8a0 5 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 19. juli 2025 #278 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da hadde hvertfall jeg blir uføretrygda for jeg kunne ikke utført jobben min i slik varme. Anonymkode: 1db32...a6f Du hadde vent deg til det, samt ac hadde blitt vanligere. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2025 #279 Skrevet 19. juli 2025 Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå): Sutrer ikke over slaps og sludd, det er en naturlig del av å bo her jeg bor. Jeg reiser på ferie på den tiden av året for å få avbrekk Denne varmen er ikke en naturlig del av å bo her jeg bor, og jeg har ikke mulighet til å reise til et sted med mer behagelig klima akkurat nå, så da forbeholder jeg meg retten til å sutre. Anonymkode: df8e7...8a0 7
Fru Uperfekt Skrevet 19. juli 2025 #280 Skrevet 19. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sola steker fortsatt på hodet så det hjelper ikke. Delt glede er doblet glede, delt byrde er halvert byrde. Min sutring hjelper meg, og å sutre i fellesskap med andre som sliter med hetebølgen gir et fellesskap som faktisk hjelper. Rådene dine legger stein til byrden. Gå ut og kos deg med heten du som kan, i stedet for å gnåle til oss som vil sutre. Anonymkode: df8e7...8a0 Du legger selv stein til byrden, og ønsker kun å være negativitron istedenfor å se på løsninger. Men ha det gøy i din egen negativitet så kan vi andre som heller ikke takler den ekstreme varmen som er nå tilpasse oss og gjøre det beste ut av det. EOD 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå