Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville DU helst vært carnivore eller veganer for resten av livet ditt?

(pur gjetting her; men tror 98% velger carnivore da kjøtt er det deiligste i verden🫣😂)

Anonymkode: 34eef...a5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veganer

• Liker 6
Skrevet

Veganer!

• Liker 2
Skrevet

Hva er Carnovore? Kun kjøtt? Nei, absolutt ikke, MÅ ha grønnsaker og frukt. Må bli veganer da. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Veganer! 

Jeg hadde ikke orket spise kjøtt hele tiden. Jeg liker kjøtt og fisk veldig godt, og animalske produkter, men grønnsaker, frukt, korn og bær er essensielle også. 

Men spørsmålet ditt blir ganske tåpelig når du ender det i en kommentar om at du er skråsikker på at alle elsker kjøtt like mye som du gjør... da legger du en svært useriøs føring på debatten. 

Anonymkode: 7f747...ccf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Elsker kjøtt og har ikke gått en dag uten kjøtt på tiår, men den jævla carnivoresekten vil jeg virkelig ikke assosieres med. Ja, den er markant gærnere enn selv de mest slitsomme veganere. 

Anonymkode: 7ca95...bcb

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veganer, helt klart. 

Anonymkode: 5e3ca...ee3

• Liker 2
Skrevet

Veganer

Ost hadde vært mitt største savn som veganer. Men å ikke spise masse frukt og grønt hver dag? Helt uaktuelt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veganer. Mye mer variasjon.

Anonymkode: e5ae8...945

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veganer. Vært vegetarianer i 25 år så null stress. Topp helse.

Anonymkode: 54dd8...1f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veganer, lett. Har hovedsakelig et vegetariansk kosthold nå og det er jo ekstremt mye variasjon som er mulig (og ikke på langt nær så mye stress enkelte nordmenn tror det er). Hadde følt meg veldig dårlig og gått lei en carnivore diett etter få dager. 

Anonymkode: 21380...4f1

• Liker 3
Skrevet

Veganer. Jeg hadde savnet kjøtt og melkeprodukter, men av alternativene -absolutt veganer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veganer!

Spiser mye kjøtt nå, primært fra dyr jeg vet har hatt det godt, men også så klart mye grønnsaker. Føler meg kvalm bare på tanken av å leve av bare kjøtt og ikke noe annet, så da vil jeg heller velge bort kjøtt helt. 

Anonymkode: ddbb5...445

• Liker 3
Skrevet

Veganer 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bekjenner meg ikke til noen spesifikk retning i matveien. Men om jeg måtte velge bort noe, så hadde det blitt kjøtt pga at jeg dpiser det ganske sjeldent i utgangspunktet. Jeg spiser ikke svin og lam. Kylling er godt av og til. Storfe spiser jeg kanskje 2-3 ganger om året.

Anonymkode: 8df55...c27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Elsker kjøtt og har ikke gått en dag uten kjøtt på tiår, men den jævla carnivoresekten vil jeg virkelig ikke assosieres med. Ja, den er markant gærnere enn selv de mest slitsomme veganere. 

Anonymkode: 7ca95...bcb

Feil. Det er mye galt med vegansk kost. Oxalater og anti-nutrients som på sikt ødelegger kroppen. Og null kjøtt i dietten fører kan føre til alvorlige mangler deriblant B12. Av disse to ytterpunktene gir carnivore mere mening. Du mangler kunnskap.

Anonymkode: 34cd5...cbc

• Nyttig 10
Skrevet

Veganer. Trur faktisk jeg hadde overlevd lenger som veganer enn carnivore. For å ikke snakke om hvor lite variert kostholdet hadde blitt med kun kjøtt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Carnivore. Vi har mer til felles med dyreriket enn planteriket. Mange planter er også giftige. Kjøtt er aldri giftig.

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Carnivore. Vi har mer til felles med dyreriket enn planteriket. Mange planter er også giftige. Kjøtt er aldri giftig.

Vi er ikke planter selv om vi spiser planter 😅 Det finnes både planteetende og kjøttetende dyr. Og mange kjøttetende dyr spiser også planter. Kjøtt kan absolutt være "giftig" for mennesker om det ikke oppbevares og tilberedes riktig. 

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...