Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #61 Skrevet 24. mars 2006 Dersom det er slik at stemor overkjører far, merker meklerne dette fort og spørr henne ut om dette. Det kan være veldig positivt at stemor er med, nettop for evt. å sette henne litt på plass dersom det er behov for det. ← Går utifra at mekleren også setter X på plass da når hun overkjører mannen, eller griner seg til viljen sin på møtet.
Gjest regine Skrevet 24. mars 2006 #62 Skrevet 24. mars 2006 her var det da svært mange utrolig bitre stemødre...... Jeg syns uendelig synd på de barna som må være i hus med dere. Tror dere virkelig at den hat-holdningen mot mor som dere legger opp til gavner barnet? Tror dere at barnet ikke merker dette? Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor dere ikke kan godta at mannen har en fortid og at den fortiden faktisk har betydning fordi den inkluderer barn. Når du valgte en mann med barn så MÅ du også være villig til å ta konsekvensene av dette. Hvis du ikke takler at han har barn, eller takler at barna er en del av hans tilværelse, så får du avslutte forholdet. For din egen del også, men aller mest av hensyn til barna.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #63 Skrevet 24. mars 2006 her var det da svært mange utrolig bitre stemødre...... Jeg syns uendelig synd på de barna som må være i hus med dere. Tror dere virkelig at den hat-holdningen mot mor som dere legger opp til gavner barnet? Tror dere at barnet ikke merker dette? ← Hvorfor skal alltid stemor være den som har ansvar for den såkalte hat-holdningen? Har ikke tanken slått deg at det kan være X som har sørget for at man har kommet dit at man har fått en hat-holdning? Nå synes jeg hat er et sterk ord å velger å bruke dårlig forhold istedenfor. Å vi slemme stemødre som har fått denne dårlige stemningen tar oss godt av barna å lar ikke de få merke stemningen.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #64 Skrevet 24. mars 2006 Steforeldre er IKKE FORELDRE OG HAR IKKE MYNDIGHET til noe som helst. Og trenger dere ytterligere bevis for det, så finner dere det ut når ekteskapet er over. Dere SKAL IKKE megle om mannens eller konas barn, og dere SKAL IKKE ha samvær. I de fleste tilfeller, så forsvinner steforeldre kort og godt ut av livet til barna når de skilles. Og vanligvis av egen fri vilje! Så kom ikke her og snakk om at dere har noe medbestemmelse. Det er kun kontroll på partneren og exn hans eller hennes dere ønsker når dere blander dere oppi ungene slik!
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #65 Skrevet 24. mars 2006 Steforeldre er IKKE FORELDRE OG HAR IKKE MYNDIGHET til noe som helst. Og trenger dere ytterligere bevis for det, så finner dere det ut når ekteskapet er over. Dere SKAL IKKE megle om mannens eller konas barn, og dere SKAL IKKE ha samvær. I de fleste tilfeller, så forsvinner steforeldre kort og godt ut av livet til barna når de skilles. Og vanligvis av egen fri vilje! Så kom ikke her og snakk om at dere har noe medbestemmelse. Det er kun kontroll på partneren og exn hans eller hennes dere ønsker når dere blander dere oppi ungene slik! ← Hvem har sagt at stemor skal bestemme over stebarna. Det er snakk om å tilrettelegge forholdene her. Det er SITT EGET OG SINE BARNS LIV stemødre er opptatt av å ha et ord med i laget. Å skal man inkludere stebarna i familien, så må stemor nødvendigvis tas med i betraktning når ting skal planlegges.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2006 #66 Skrevet 24. mars 2006 Jeg har ikke lest tråden, jeg vil bare si at siste meklingsrunde med min ex var både min mann med og min ex`s samboer. Det var veldig konstruktivt, og anbefales. Noen evnet faktisk å stå på utsiden, samtidig som de hadde førstehåndserfaring med hvordan ting egentlig fungerte på hjemmebane.
Gjest M Skrevet 24. mars 2006 #67 Skrevet 24. mars 2006 Steforeldre er IKKE FORELDRE OG HAR IKKE MYNDIGHET til noe som helst. Og trenger dere ytterligere bevis for det, så finner dere det ut når ekteskapet er over. Dere SKAL IKKE megle om mannens eller konas barn, og dere SKAL IKKE ha samvær. I de fleste tilfeller, så forsvinner steforeldre kort og godt ut av livet til barna når de skilles. Og vanligvis av egen fri vilje! Så kom ikke her og snakk om at dere har noe medbestemmelse. Det er kun kontroll på partneren og exn hans eller hennes dere ønsker når dere blander dere oppi ungene slik! ← Neida, de er ikke biologiske foreldre men er en del av barnets liv. Noe annet er tull. En stemor/far er ikke nødvendigvis et negativt ord - det finns de stemødre/fedre som faktisk blir glad i stebarna sine og tar del i deres utvikling. Selv er jeg ikke stemor men er mor til en gutt på snart 15 år. Jeg er utrolig glad for at stemor bryr seg med hvordan min sønn har det når barnet mitt er hos far. Selv har jeg en samboer som virkelig følger opp sønnen min og er glad i han. Dersom vi går fra hverandre vet jeg at han og min sønn fortsatt vil bety mye for hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #68 Skrevet 24. mars 2006 Så fint at jeg ihvertfall har en som er enig med meg Begynte å føle meg ganske alene her inne med mine meninger ← Jeg er også med i gjengen din
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #69 Skrevet 24. mars 2006 Steforeldre er IKKE FORELDRE OG HAR IKKE MYNDIGHET til noe som helst. Og trenger dere ytterligere bevis for det, så finner dere det ut når ekteskapet er over. Dere SKAL IKKE megle om mannens eller konas barn, og dere SKAL IKKE ha samvær. I de fleste tilfeller, så forsvinner steforeldre kort og godt ut av livet til barna når de skilles. Og vanligvis av egen fri vilje! Så kom ikke her og snakk om at dere har noe medbestemmelse. Det er kun kontroll på partneren og exn hans eller hennes dere ønsker når dere blander dere oppi ungene slik! ← Ikke ha samvær? så deilig! Min mann vil at jeg skal stille opp for sønnen dersom han selv skulle dø. Da jeg sa at det kunne jeg ikke love, fikk jeg passet påskrevet både av ham og andre. For jeg er jo potensiell mor til stesønnens halvsøsken må vite. Jeg har en forbanna plikt til å være der for mine barns halvbror. Men godt å vite at det er noen som mener jeg ikke har et slikt ansvar! Jeg kan bare skifte ut dørlåsen og sende lekene hans med rekommandert sending. Nice to know...
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #70 Skrevet 24. mars 2006 I de fleste tilfeller, så forsvinner steforeldre kort og godt ut av livet til barna når de skilles. Og vanligvis av egen fri vilje! ← Nå vet jeg om flere tilfeller der barn har blitt knyttet til steforeldre som har lyst å opprettholdet kontakt med barna også etter et brudd, men de får ikke lov av mor eller far. Vet også om tilfeller der barn og steforeldre fortsetter å ha kontakt etter brudd. Så kom ikke her å si at i de fleste tilfeller så er det sånn. Veldig mange steforeldre får veldig god kontakt med og følelser for stebarn. Høres nesten ut på deg at alle steforeldrene har det hele å det store ansvaret for konflikter, å at de kun skal forholde seg til hva de får beskjed om, men sånn fungerer det ikke i den virkelige verdenen.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #71 Skrevet 24. mars 2006 Steforeldre er IKKE FORELDRE OG HAR IKKE MYNDIGHET til noe som helst. ← Steforeldre er gjerne foreldre også.... men fint å vite at jeg kan skjemme bort gullet, og la stesønnen sitte møkkete i en krok uten verken mat eller drikke.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #72 Skrevet 24. mars 2006 Ikke ha samvær? så deilig! Min mann vil at jeg skal stille opp for sønnen dersom han selv skulle dø. Da jeg sa at det kunne jeg ikke love, fikk jeg passet påskrevet både av ham og andre. For jeg er jo potensiell mor til stesønnens halvsøsken må vite. Jeg har en forbanna plikt til å være der for mine barns halvbror. Men godt å vite at det er noen som mener jeg ikke har et slikt ansvar! Jeg kan bare skifte ut dørlåsen og sende lekene hans med rekommandert sending. Nice to know... ← Har du ikke skjønt det Du er mor eller omsorgsperson der det passer seg at du stiller opp å yter noe for stebarna, men når det gjelder din eksistens ellers i husholdningen så skal du holde deg usynlig i bakgrunnen til du får beskjed om noe annet. Det er ihvertfall hva jeg har inntrykk av at enkelte mener vi stemødre skal gjøre.
Gjest Gjest_stemor_* Skrevet 24. mars 2006 #73 Skrevet 24. mars 2006 Kjære dere stemødre. er det slik at dere ikke liker stebarna deres? eller liker dere ikke stebarna deres fordi dere ikke liker moren. Skjerp dere litt da, blir kvalm av å høre på dere som har så negative tanker om biologiske mødre og barna til deres respektive. Skaff dere en mann som ikke har barn da, eller er dere så værpesjuke selv at dere er driiiit lei av å være "bare" stemor?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #74 Skrevet 24. mars 2006 Neida, de er ikke biologiske foreldre men er en del av barnets liv. Noe annet er tull. En stemor/far er ikke nødvendigvis et negativt ord - det finns de stemødre/fedre som faktisk blir glad i stebarna sine og tar del i deres utvikling. Selv er jeg ikke stemor men er mor til en gutt på snart 15 år. Jeg er utrolig glad for at stemor bryr seg med hvordan min sønn har det når barnet mitt er hos far. Selv har jeg en samboer som virkelig følger opp sønnen min og er glad i han. Dersom vi går fra hverandre vet jeg at han og min sønn fortsatt vil bety mye for hverandre. ←
Gjest M Skrevet 24. mars 2006 #75 Skrevet 24. mars 2006 Nå vet jeg om flere tilfeller der barn har blitt knyttet til steforeldre som har lyst å opprettholdet kontakt med barna også etter et brudd, men de får ikke lov av mor eller far. Vet også om tilfeller der barn og steforeldre fortsetter å ha kontakt etter brudd. Så kom ikke her å si at i de fleste tilfeller så er det sånn. Veldig mange steforeldre får veldig god kontakt med og følelser for stebarn. Høres nesten ut på deg at alle steforeldrene har det hele å det store ansvaret for konflikter, å at de kun skal forholde seg til hva de får beskjed om, men sånn fungerer det ikke i den virkelige verdenen. ←
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #76 Skrevet 24. mars 2006 Kjære dere stemødre. er det slik at dere ikke liker stebarna deres? eller liker dere ikke stebarna deres fordi dere ikke liker moren. Skjerp dere litt da, blir kvalm av å høre på dere som har så negative tanker om biologiske mødre og barna til deres respektive. Skaff dere en mann som ikke har barn da, eller er dere så værpesjuke selv at dere er driiiit lei av å være "bare" stemor? ← Jeg er både mor å stemor, å nei vi har nok barn som det er. De allerede eksisterende barna må ivaretas før vi villle vurdert tanken på flere barn. Det er vel ingen her som sier at de misliker stebarna, men at det gjerne er mannens X (barnas mor) ihvertfall jeg har kommet skjevt ut av det med. Å en av grunnene er at hun tar avgjørelser som får konsekvenser for våre liv over hodene på oss. Da må det jammen være menneskelig å reagere.
Gjest allium Skrevet 24. mars 2006 #77 Skrevet 24. mars 2006 Steforeldre er gjerne foreldre også.... men fint å vite at jeg kan skjemme bort gullet, og la stesønnen sitte møkkete i en krok uten verken mat eller drikke. ← Hvis min sønns stemor hadde latt ham "sitte møkkete i en krok uten verken mat eller drikke", hadde det isåfall ikke vært henne jeg var sint på. Jeg sier det igjen: Har ikke barnet en far? Og er det ikke hans ansvar at barnet får dekket sine behov? Trenger han hjelp, får han spørre deg. Men det er en sak mellom deg og ham. Ikke trekk inn barnets mor.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #78 Skrevet 24. mars 2006 Jeg sier det igjen: Har ikke barnet en far? Og er det ikke hans ansvar at barnet får dekket sine behov? Trenger han hjelp, får han spørre deg. Men det er en sak mellom deg og ham. Ikke trekk inn barnets mor. ← Ok, så en helt vanlig lørdagskveld står jeg å lager pizza, taco eller noe ennen god mat til meg å mitt barn. Sier bare til mannen at jeg håper du har husket på å handle inn mat til barnet ditt, å hvis du trenger hjelp til matlagingen er det bare å si ifra. For barnet hans er jo hans ansvar, ikke mitt, jeg har ingenting å si. Hah... det vil nok virkelig styrke samholdet å få alle i husholdningen til å føle likeverd.
Gjest allium Skrevet 24. mars 2006 #79 Skrevet 24. mars 2006 Ok, så en helt vanlig lørdagskveld står jeg å lager pizza, taco eller noe ennen god mat til meg å mitt barn. Sier bare til mannen at jeg håper du har husket på å handle inn mat til barnet ditt, å hvis du trenger hjelp til matlagingen er det bare å si ifra. For barnet hans er jo hans ansvar, ikke mitt, jeg har ingenting å si. Hah... det vil nok virkelig styrke samholdet å få alle i husholdningen til å føle likeverd. ← Dette blir for dumt. Jeg regner med at du og din mann fordeler oppgavene i deres hjem på en lurere måte enn det der. Hvis du virkelig er alene om alt av innkjøp, matlaging og husstell, vil jeg forøvrig forstå det om du går til streik overfor ham og hans barn. Men igjen - det sier isåfall litt om hvordan dere ordner dere... Og kanskje om at problemet ligger et annet sted enn hos stebarnets mor.
Gjest regine Skrevet 24. mars 2006 #80 Skrevet 24. mars 2006 Ok, så en helt vanlig lørdagskveld står jeg å lager pizza, taco eller noe ennen god mat til meg å mitt barn. Sier bare til mannen at jeg håper du har husket på å handle inn mat til barnet ditt, å hvis du trenger hjelp til matlagingen er det bare å si ifra. For barnet hans er jo hans ansvar, ikke mitt, jeg har ingenting å si. Hah... det vil nok virkelig styrke samholdet å få alle i husholdningen til å føle likeverd. ← ja - for det var jo akkurat det allium mente (sorry, allium - vet at du fint kan svare sjøl....) Det er synd at en del stemødre her inne virkelig bekrefter de fordommene jeg - basert på egen erfaring av stemor til mitt barn - til en viss grad har. Jeg trodde i min naivitet at dette var unntakene, at de fleste stemødre innså at det var FAR som hadde primæransvaret for ungene sine når de er hos han. Og at mor ikke pr. def er ond. Men - tydelig jeg har misforstått, det er visst en del heksete stemødre der ute ja...... Og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor noen av dere er sammen med menn med barn... :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå