Gjest gjesta Skrevet 17. juni 2006 #21 Del Skrevet 17. juni 2006 Ble ikke nå fest på oss igår. Både sambo og jeg hadde migrene. Sånn går det når man gleder seg til noe. Da kan jeg banne på at jeg får migrene Jeg er frisk idag heldigvis, men det er ikke sambo...Han ligger fortsatt. Hadde tenkt oss på ei messe som er her i nærheten i helga. Håper han blir frisk sånn at vi kan dra senere idag. Men hvis ikke, så har vi muligheten i morgen også. Kunne selvfølgelig dratt alene, men det er ikke så gøy da... Kjeder jeg meg...lurer på om jeg skal gå ut å gjøre noe hage-arbeid, men vet ikke om jeg har ork til det....Været er ikke helt topp heller. Bare 10 grader og overskyet. Blir vel å henge her på KG en stund til...får lete etter litt inspirasjon for å få gjordt nå..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. juni 2006 #22 Del Skrevet 19. juni 2006 Hæ?? hvor er det jeg skrev i morrest blitt av..? Hm...mulig jeg var trøttere enn jeg trodde...ja-ja... Har hatt min første dag på jobb idag. Glad jeg bare skal være der i 9 uker...KJEDELIG!! Folka som jobba der virke greie, men selve jobben er dødskjedelig! Har forressen begynt på en fabrikk hvis jeg ikke har skrevet det før... Dessuten lukta det kvalmt...og litt ekkelt... er litt pinglete når det gjelder lukter... Sambo er forressen syk idag å...har nettopp vært nede og pratet med han. Han skulle gjøre et forsøk på å stå opp.Så får vi se da... Idag har jeg ingen andre planer enn å se Akutten på Tv3. Så forressen at det skulle gå noe som het Baby-akutten også idag. Klokken sju var det visst. Tror jeg må sjekke ut det, jeg! Liker "sykehus"-serier, enten de er virkelige eller ikke Nei,nå må jeg gå å finne nå å spise, sånn at jeg får sett Baby-akutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. juni 2006 #23 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Idag har jeg vært hos psykologen. Gikk helt greit. Og han var ikke så treg som jeg fryktet...Virket ganske koselig faktisk. Pratet ikke så mye idag. Var mest at han spurte meg om livet mitt fram til nå for å få vite litt mer om meg, og mine problemer... Neste time blir ikke før 1.august for han skulle på ferie nå. Kanskje like greit at det blir et lite opphold mellom første timen og den neste...kanskje. Var også å fikk tatt ny blodprøve idag. Kunne ringe dem allerede på fredag for å høre svaret. Er spent på om det er noe feil med stoff-skiftet mitt eller ikke. Håper nesten det er det, for nå har jeg likssom innstilt meg på at depresjonen og det dårlige humøret mitt kommer av dette Vil selvfølgelig ikke at noe skal feile meg, men... Var helt greit på jobb idag selv om jeg bare var der i 2 timer (psykolog/ blodprøve tok resten av dagen). Skal prøve å bare tenke positivt om jobben, ellers er jeg redd jeg blir litt smågal...Er jo så rutinepreget, og det samme heeele tiden. (Tror jeg begynner i morgen med den positive tenkingen ) Sambo er foressen syk idag også. Igår sto han opp i seks-tiden, men han var ikke bra da heller. Lurer på om jeg skal ringe sykehuset å høre om det er nå sjangs at han får komme til spesialist litt fort...har ikke noe lyst til å vente helt til september når han er så mye plaget som han er. Får se litt...Har telefon-skrekk, og det virker kanskje litt rart at en mann på over 30 ikke kan ordne slike ting selv. Vil ikke at de på sykehuset skal tro jeg er helt "fjern"... Hm...lurer på hva jeg skal ha til middag idag...lyst på noe skikkelig godt, men er en kattastrofe på kjøkkenet. Er sambo som pleier å lage middagen her i huset... Så det vil si at de siste dagene har det blitt dårlig med middag på oss...Rett-i-koppen er fine greier I morgen skal jeg på grilling ilag med "gammel-jobben". Gleder meg! Får bare håpe været ikke blir verre.Fryser så lett, og da er det ikke mye gøy å være ute.(finnes det ikke en"fryse-smiley"?) Har overskyet og småregn for tiden. Endret 2. juli 2006 av cola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #24 Del Skrevet 21. juni 2006 Innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. juni 2006 #25 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Koselig at du stikker innom Rosin! til deg. Er noen dager siden sist nå. Har skjedd en del her faktisk. På onsdagen var jeg på grilling. Var koselig å treffe de gamle arbeidskollegaene igjen. Jeg savner gammeljobben min Alle der er så koselige! Været var helt okay, så jeg slapp å fryse På torsdagen kom svigerinnen min for å snakke med sambo. Han var syk da også. Har forressen vært syk i nesten en mnd sammenhengende...Svigerinnen min var bekymret for sambo, og ringte legevakten for å få dem til å se på han når han er på det verste. Han protesterte, og ville ikke høre snakk om at lege skulle kontaktes, men slik ble det. De dro nedover til legevakten mens jeg ble hjemme. Etter 2 timer kom de tilbake. Da kunne de fortelle at grunnen til at han fikk Cluster-anfall var psykisk. Faren deres døde i høst, og sambo slet med det. Legen mente han hadde en depresjon, så han fikk antidepressiva. Håper det hjelper, men er litt i tvil egentlig... Ble forferdelig skuffet over at han ikke har sagt noe til meg om hvordan han har hatt det. Har jo prøvd å spurt han om han har det bra og sånt, men han har ikke sagt noe om at han har det vanskelig...Begynner virkelig å lure på hvilket forhold vi har når vi tydeligvis ikke kan prate med hverandre om ting som plager oss... Uff, synes det er vanskelig for tiden...har så mange egoistiske tanker. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kunne godt tenkt meg å begravd meg under dyna og blitt der noen uker. Vet ikke om jeg takler å være sterk lengre...Er deprimert selv, men det virker som sambo ikke fatter det...Og nå kan jeg ikke "plage" han med mine tanker siden han er deprimert. Skulle ønske noen ville ta vare på meg for en gangs skyld...høres bitter ut, men det er slik jeg føler det. Og føler meg som en forferdelig person som kan tenke sånn. Nå skulle jeg virkelig ønske at psykolog-timen min var litt nærmere... Men sett fra en annen siden så er jeg kjempeglad for at han får hjelp... Over til noe helt annet . Pappa og samboeren han kom opp fra sør-Norge torsdags kveld. De bor der, så det er ikke mye vi ser til dem pga avstanden. Egentlig like greit, for verken jeg eller sambo takler samboern til pappa. Hun skravler og drikker, og slarver og gjentar seg selv hele tiden Det er til å bli gal av! Ingen andre slipper til i samtalen etter at hun har tatt seg 2 glass vin. Verken jeg eller sambo drikker noe særlig. Kanskje 2 ganger i året eller noe sånt. Mulig det er derfor vi reagerer så negativt på henne. For hun drikker hver dag de gangene vi treffer dem. Mulig hun er mer moderat i hverdagen, men jeg tviler på det egentlig...Fatter ikke at pappa gidder å bo ilag med henne...Ja-ja, det er nå hans valg. De skal være hos oss til mandag, så vi får prøve å holde masken så lenge... Igår var vi på besøk hos broren til sambo i campigvogna deres. De har den stående 3-4 mil unna her. Var kjempekoselig! Var ett vennepar av dem også der. Dessuten de to tenårings-sønnenen til broren og kona. Var ute på båt-tur med guttene, grillet og hadde det riktig koselig. Kom hjem i 2-tida, og ble sittende opp å prate med pappa og samboeren hans noen timer.Dvs hun pratet, og vi andre prøvde å slippe til. Hun kunne i det minste prata med "innestemmen" De hadde hatt en fin kveld hos ett vennepar av dem. Er bare jeg som har stått opp foreløbig, og det er deilig med litt fred og ro. Sitter her å koser meg med frokost og en kopp te. Måtte bare stillheten vare... På jobb går det bedre. Begynner å bli litt mer kjent med folkene, og de virker greie. Men jobben er fortsatt rimelig kjedelig. Får trøste meg med at det bare er en sommer-jobb, og at jeg tjener penger. Fikk forressen bekreftelse på at søknaden min var mottatt, og at det var 3 søkere på en jobb jeg har søkt på. Har skikkelig lyst på den jobben , men trodde ikke jeg hadde noen sjans på å få den, men siden det bare var 3 søkere er jeg litt optimistisk nå. Skulle få høre nå om 6 uker. Får bare krysse fingrene og håpe...Er jo 33% sjanse sånn statistisk sett Ha en fin dag alle sammen! Endret 25. juni 2006 av cola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #26 Del Skrevet 24. juni 2006 Hei på deg! Jeg stikker innom dagboka di så fort jeg ser at du har vært her for å høre hvordan det går med deg. Mye som skjer hos deg for tiden da, så bra at det går bedre på jobben Har en kommentar til det du skrev om at samboeren din er deprimert og derfor kan ikke du "plage" han med dine egne tanker. Det tror jeg er feil. Han trenger nok å høre at det ikke bare er han som har det tungt, man har en tendens til å bli fryktelig selvsentrert når man er deprimert - "ingen kan ha det så fælt som meg, ingen forstår hvordan jeg har det" osv. Samtidig er dere jo et par, og det er jo meningen at mennesker som lever sammen skal forsøke å hjelpe og støtte hverandre som best man kan, men det avhenger jo av at dere klarer å formidle det til den andre hvis det er noe som skurrer eller en ikke har det bra. Du bør ikke skjule for han at du har det tøft tror jeg, jeg tror ikke det er bra hverken for deg eller han. Jeg og samboeren min har perioder vi er deprimerte. Før gikk vi liksom hver for oss og skulte og var sure en god stund, helt til all frustrasjonen endte i en krangel fordi en av oss eksploderte. Krangelen endte raskt i tårer -i hvertfall fra min side- og det kom jo noe godt ut av det- vi fikk tømt oss begge to og ble venner igjen. Etterhvert har vi blitt litt flinkere til å ikke la det bygge seg opp over tid, vi tar ut frustrasjonene våre i mindre porsjoner, og vi prøver å ikke svare "ingenting" når den andre spør hva det er for noe, selvom det er vanskelig å sette ord på depressive tanker er det jo ikke "ingenting". Det har tatt tid, men nå føler jeg at vi klarer å støtte hverandre mye bedre enn vi gjorde før. Det har selvfølgelig krevd at vi har måttet åpnet oss veldig begge to, og det er vanskelig. Jeg vet ihvertfall at det er vanskelig... Lykke til med jobbsøking og håper du får en kjempefin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. juni 2006 #27 Del Skrevet 25. juni 2006 Tusen takk for fine og kloke ord, Rosin! De hjelper meg mye faktisk. Du høres så klok og omtenksom ut. Kjempestor til deg. Du har sikkert rett i at jeg ikke bør tenke at jeg "plager" sambo med mine tanker siden han har det som han har for tiden. Har bare ikke tenkt det på den måten før... Sambo har ikke hatt Cluster siden han var hos legen Er så glad for det. Men han er blitt veldig "vrang-søvd" i det siste. Igår natt hadde han ikke sovnet før halv ni på morran. Skal prøve å få han opp i "rett" tid idag, sånn at døgnet blit "rett" igjen, men tror ikke det blir lett Igår hadde vi en rolig dag med grilling på ettermiddagen, og bare tv-kos på kvelden. Pappa og samboeren hans var på fest, og kom hjem i fiiiiin form Idag har vi ingen spesielle planer. Blir vel litt surfing her på KG før jeg steller i stand frokost til alle. Skal drive på litt i hagen tenkte jeg også. Pappa og samboeren hans dra på mandagen, så snart blir det rolig i huset igjen :-D. Eller det vil si bare litt rolig for søsteren min kommer oppover på mandagskvelden. Hun skal være her en uke. Gleder meg til å se henne igjen selv om det ikke er så lenge siden sist.Hun var hjemme en tur i februar også nemlig. Lurer på hvordan hun har det. Tror ikke hun har det så lett hun heller. Hun er nemlig ilag med en fyr som er 19 år eldre enn henne, og det syns ikke pappa noe særlig om...Skjønner han litt, for fyren er en komplett idiot...Alle i familien syns det, men det er stort sett bare pappa som sier det rett ut. Jeg mener at så lenge hun er fornøyd med han så trenger ingen andre å bry seg med det. Må jo være litt sårt for henne at alle missliker samboeren hennes. Jeg hadde iallefall syns det hvis familien ikke hadde likt min samboer. Heldigvis så gjør de det da. Gleder meg iallefall til hun kommer. Ha en fin-fin dag, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanasol Skrevet 26. juni 2006 #28 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Hei! Hvordan har du det? Bare innom å sier hei, jeg! Håper du har det fint! Endret 26. juni 2006 av sanasol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. juni 2006 #29 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) For en dritt-dag på jobb!!! Sovna så sent i går kveld (natt) at jeg bare hadde sovet 3 timer da klokka ringte. Har i tillegg pms for tiden...så dagen idag har vært PYTON!!!!! Men da jeg kom hjem hadde jeg fått beskjed på svarern fra en jobb jeg har søkt på. Om jeg kunne kommet til intervju førstkommende torsdag. Og det kan jeg selvfølgelig! Om jeg så må skulke sommerjobben noen timer. Regner ikke med de sier nei når jeg spør om fri, men det kan jo hende.... Ble så glad, for dette er en jobb jeg har skikkelig lyst på, men som jeg egentlig ikke er kvalifisert til. Regna ikke med jeg hadde noe sjangs i det hele tatt. Og så var det var bare 3 som hadde søkt Er så glad, så glad!!! Nå er det bare å satse på at intervjuet går bra. Har litt dårlig tro på det, for jeg er ikke så flink å prate for meg, men skal bruke de neste dagene på å forberede meg godt. Jeg VIL ha den jobben!! Endret 28. juni 2006 av cola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #30 Del Skrevet 26. juni 2006 Krysser fingrene for at du får jobben! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. juni 2006 #31 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Har ikke skjedd noe særlig i det siste. Sambo var syk igår, men heldigvis ikke Cluster, "bare" vanlig migrene. Ille nok det da...Han er frisk idag, men jeg har hatt migrene selv idag. Har nettopp stått opp... Igår ble det overtid på jobben. Var der i 13 timer, så var rimelig sliten da jeg kom hjem. Lillesøstra mi er hjemme på ferie en snartur denne uka. Var skikkelig koselig å se ho igjen. Ho dra allerede tilbake på søndag, så vi må benytte tiden godt Virket som hun har det bra for tiden. Uff, gruer meg til intervjuet i morra...men det går vel bra hvis jeg bare klarer å huske å puste Blir så fryktelig nervøs i sånne situasjoner... Ringte forressen for å høre resultatet på blodprøvene mine igår. Nå var stoff-skiftet normalt. Lurer på om det er vanlig at det svinger litt fra prøve til prøve, men det er vel det. Trengte iallefall ikke ta flere prøver sa dem. Idag skal vi muligens til svigermor en tur. Hun reiser på ferie i morgen tidlig. Til Svalbard. Tror hun får det fint. Endret 2. juli 2006 av cola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. juni 2006 #32 Del Skrevet 29. juni 2006 Skal på intervju om 2 timer!! Er så nervøs, men har øvd en del så får bare krysse fingrene for at det går bra. Etterpå blir det litt shopping for å feire at det gikk bra, evt for å trøste om det ikke gikk bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #33 Del Skrevet 29. juni 2006 Så spennende! Lykke til! God helg til deg cola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. juni 2006 #34 Del Skrevet 29. juni 2006 Håper intervjuet går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. juni 2006 #35 Del Skrevet 29. juni 2006 Takk for lykkeønskninger, Rosin og Epica! Intervjuet gikk bra! Fikk skryt for både attestene og karakterene mine , men de sa det at det var en søker foran meg i "køen" som hadde mer erfaring enn meg...så nå er eneste mulighet at hun takker nei til jobben. Og det tror jeg ikke er særlig sannsynlig at skjer... Men får ta intervjuet som god trening til senere intervjuer. Men det er litt surt, for jeg hadde så lyst på den jobben Hjalp litt med shopping etterpå da Fikk kjøpt meg bukse, to skjorter, sandaler og en veske. Ikveld har vi være å spist pizza ilag med lillesøster. Koseli! Nå skal jeg straks ta kvelden.Er passe trøtt og sliten... Sov godt, alle sammen! Og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. juli 2006 #36 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Humøret er på bunn...har vært så godt humør de siste dagene, men da jeg våkna opp i går morrest var alt bare tragisk...Sambo sto ikke opp før klokka to, selvom han var frisk. Er vrangsøvd da så det er jo vanskelig å komme seg opp, men det blir jo ikke noe bedre av at han sover til langt på dag... Igår var jeg på gartneriet å kjøpte litt sommer-blomster. Var ikke så godt utvalg siden jeg er litt sent ute, men fikk kjøpt sånn at jeg fikk fylt opp krukkene mine. Ble koselig med blomster på verandaen. På kvelden grillet vi ilag med lillesøster og mamma. Hadde det hyggelig med god mat! Men knotten var plagsom... Sovna på sofaen i 2-tiden i natt, og våkna ikke før halv seks i morrest. Tusla ned i senga å la meg...Hater å sovne på sofaen! Er så sur og gretten når jeg våkner der. Ligger vondt, det er varmt, eller kaldt og ekkelt...Var godt å legge seg i en orntlig seng Hører klokka til sambo ringer nå, men kan aldri tenke meg at han står opp allerede...Da tror jeg hadde fått ett aldri så lite sjokk, faktisk Håper humøret bedrer seg i løpet av dagen...er tungt å gå her å være sur når man helst vil være sprudlende og blid dagen lang...Skal snart gå ut i hagen å få gjort nå hagearbeid...hvis jeg gidder da... Lillesøs drar hjem idag. Har vært koselig å hatt henne på besøk, men det er litt deilig når hun drar igjen å. Skal bli deilig å få sambo "for seg selv" igjen...Håper vi får prata litt, men jeg tror ikke han er så intressert i det. Virker ikke sånn iallefall. Hvis jeg prøver å ta opp noe får jeg likssom ikke noe respons uannsett hva det er....ARG!!! Men får prøve å være positiv og blid så kommer vi vel igjennom denne dagen også...må bare få ut litt aggresjon her inne sånn at humøret forhåpentligvis bedrer seg før han står opp. Hadde en plan om å vaske huset idag, men det spørs om det blir utsatt litt...Selv om det ser ut som "ett bomba horehus" her nå...hjelper ikke akkurat på humøret det da...Får prøve å ta meg sammen. Har forressen bursdag på onsdag som kommer. Sitter her å lurer på om jeg skal droppe å ha familieselskap. Tror ikke jeg har overskudd til å få folk på besøk...men samtidig vet jeg at jeg ville fått dårlig samvittighet for det. Er tradisjon å feire bursdagene sine...men jeg synes egentlig ikke det er noe å feire i år. Får tenke litt på det...Er jo meningen at man skal ha det fint når man fyller år, men jeg syns bare det er stressende og slitsomt med kakebaking og rydding og alt som hører med. Føler for å være helt alene... Endret 2. juli 2006 av cola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. juli 2006 #37 Del Skrevet 2. juli 2006 For en pyton dag! Har gått rundt med "gråten i halsen" i hele dag...humøret har vært helt elendig...men nå skal jeg snart gå å legge meg så får jeg håpe morgen-dagen blir bedre, selv om jeg har mine tvil. Har prøvd å være blid mot sambo, men tror ikke det har lyktes helt... Får så dårlig samvittighet for at humøret er på bånn, men det er jo ikke noe jeg bestemmer over selv så det er vanskelig å gjøre noe med, syns jeg. Lillesøs dro hjem idag. Fulgte henne ikke til flyplassen for da var det Gilmore Girls. Humøret ble litt bedre etter at jeg fikk den ukentlige "dosen" Håpe sambo får sove i passelig tid inatt sånn at han kommer seg opp i morgen. Ble ikke tid og ork til husvask og rydding idag, så da har jeg noe å "se frem til" i morgen...arg, kjedelig-kjedelig-kjedelig!!! Men humøret pleier å komme seg når huset er rent og ryddig. Får se frem til det. God natt; alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. juli 2006 #38 Del Skrevet 2. juli 2006 Lurer på om jeg skal la sambo få vite om dagboka mi...kanskje det blir lettere for oss å prate sammen etter at han har lest den...Alt går bare i ball hvis jeg prøver å prate med han...føler meg så dum og teit over alle de teite følelsene mine. Får gruble litt på det, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #39 Del Skrevet 2. juli 2006 Innom med en natta- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. juli 2006 #40 Del Skrevet 4. juli 2006 Nå klarer jeg ikke mer! Driver å vasker huset mens tårene renner i strie strømmer... Alt er bare fælt...Sambo syk idag å...vanlig hodepine. Får så dårlig samvittighet for at jeg blir sint på han for det. Men kan ikke noe for det. Har bare lyst å legge meg rett ned og aldri stå opp. Bare så vidt jeg klarer å se hva jeg skriver for tårene triller så fælt... Vet ikke hva jeg vil med å skrive dette, men håper vel på at det føles litt bedre etterpå...men akkurat nå tror jeg aldri noenting vil bli bedre. Uff...vil faktisk bare dø. Vil bare at sambo skal være frisk sånn at han kan trøste meg, men det er vel for mye forlangt, tipper jeg. Jeg HATER meg selv, og livet mitt nå... Fatter ikke hvor jeg skal hente styrke til noenting lengre. Ikke minst jobben min som jeg også hater...Vil ha ett normalt liv, med normale rutiner, og normale følelser...uten dårlig samvittighet. Dette kan ikke fortsette, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Hjalp litt å få det ned, men bare litt. Får prøve å vaske resten av "bombehuset" vårt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå