Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Tida går sååååå fort!!!!

Hvor mange timer har du i ditt døgn? Jeg er helt sikker på at det bare er 16 timer i mine for tida... de siste to månedene har bare fløyet avgårde!

Lykke til i innspurten da! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt an på det, noen ganger har døgnet 16 timer, og andre ganger kunne jeg sverget på at det bare hadde 5... :overrasket:

Tida flyr hvertfall! :overrasket:

Nå har jeg avtalt prøvetime med sminke-venninne. Tar det på jobben hennes, så jeg regner med jeg betaler henne for det. (Hun har helt sikkert andre ting hun heller vil gjøre enn å sminke meg!)

Etterpå skal jeg forsøke å få bestilt blomstene. (Må få gjort det nå!) Og da er det vel bare å vente på at frisøren kommer hjem så vi kan begynne å teste frisyrer! (Gleder meg til det, for jeg tror jeg kommer til å bli kjempefin! Selv om jeg ikke har den minste anelse om hvordan jeg vil ha håret!) :hoppe:

I mellomtiden er det vel inngåing av sko som er tingen. (Forsøker å være flink til det nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var blomster bestillt! Det er avtalt at de hentes ca 11.00 på bryllupsdagen. Hvem som gjør dette husker jeg ikke...

Blomstene min forlover skal ha i håret, henter hun eller vi enten idet butikken åpner eller dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoene må gåes inn ja, det tror jeg er ganske viktig. (Selv om mine er gode å gå i i utgangspunktet.)

Og så må vi begynne med "dansetreningen" igjen når Elsklingen kommer hjem fra Tyskland. (Er fryktelig lenge siden sist, siden jeg har manglet overskudd.)

Men i morgen: prøvesminking

I overimorgen: dressprøving

Var ute og kjøpte noen telysestaker igår, så vi har til kaffebordene. (De var enkle og billige, og kan vel gjerne oppbevares til en senere anledning også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trasket rundt i mine nå i to dager :ler: Passer på å gjøre det nå som naboen under er på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen under meg er heldigvis nesten døv! (Jeg kan høre når hotell Cæsar begynner på TV! :ler: )

Går litt i skoene både nå og da. Dessuten må jeg snart trene på å danse i dem. Danse i høye heler er ikke helt min ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg handlet smellbonboner til kransekaka, som forøvrig har kommet fra "bakeren".

Og så fant jeg noen klistrelapper til å bruke på gavene, som jeg kjøpte. (Og en bok til å notere i har jeg alt.)

Var på jobben hos venninna og ble prøvesminket. (Fryktelig uvant! Men det ble utrolig bra!)

Vi snakket litt om hvordan vi skal gjøre alt på dagen. (Regner med vi møtes alle sammen, frisøren, sminke-venninna, forloveren og jeg, og så ordner vi alt, og så er det rett i kirken for oss alle sammen.)

Ellers har vi bestemt oss for å bestille opp så også fedrene får brystbuketter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk regningen for leie av lokalet idag, så nå er det vel bare å få betalt, så skal vi være sikret der.

Igår fikk vi kjøpt noen flotte vannkarafler til å bruke under middagen. De kostet nesten ingenting, men var kjempefine! (Beholder dem kanskje selv etterpå.)

Og i morgen er det dressprøving for Elsklingen. Blir spennende å se hvordan han ser ut i ordentlig pent! Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 3 av 4 serveringshjelper i boks... Og mulig bartender sklal straks spørres.

Desverre ble dressprøvingen utsatt til onsdag morgen, for i ettermiddag ville det være for varmt i butikken! (Butikkeieren ringte og ombooket! :overrasket: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gled deg til dressprøving! Jeg har aldri sett kjæresten min så kjekk som da han prøvde sjakett! :hjerter::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var selvfølgelig helt fantastisk stilig i sjakett. (Og så MYE tynnere ut i det enn i bryllupsdressen.) Men han synes dress er bedre, for da kan han kaste jakka, og så ser det ikke så "stivt" ut.

(Og det er da absolutt hans valg, så da blir det bryllupsdress!)

Han så kjempefin ut i dressen også, så det klages ikke! :hjerte:

Da er hvertfall dress og mansjettknapper til han ordnet! Så da mangler han evt. bare sko! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INVITASJONER: ferdige og sendt ut. Alle svar er inne, og de fleste kommer.

KJOLE: Kjøpt, trenger en bitteliten tilpassning oppe, og kanskje over magen?

SLØR,SKO,SMYKKE:Slør, sko og sansynlig tiara er i hus. Smykke mangler, men har muligheter. (Regner med å bruke gammelt gullsmykke etter farmor, selv om det ikke passer stilen.)

Må fortsatt gå inn skoene litt mer, men har begynt.

STRØMPE,STRØMPEBAND: strømpebånd har jeg kjøpt på e-bay, og dette har kommet. Strømper er kjøpt inn. To par i tilfelle... Må teste litt med strømper og strømpebånd før dagen.

UNDERTØY:Korsett er kjøpt, og prøvd til kjolen. Har også gått i det på en fest, og funnet ut at det sitter flott. Men p.g.a. baby kan det hende jeg må ut å finne alternativer! Ikke sikkert det er plass i kjolen.

DRESS: Ble bryllupsdress, og den er bestillt. Skal hentes to dager før!

BLOMSTER: Bestillt! Brudebukett med liljer, eføy og roser. 2 Knapphullsblomster og blomster til håret til min forlover. Bukett til bestemorgrav. (Må huske å få bestillt opp to knapphullsblomster til!)

KIRKE: kirke og prest er klar. Får ikke samtale med prest før ca 2 uker før. Tenkte å høre med organist før dette. Må få sendt Vigselserklæring eller hva det nå var de kallte det!

FORLOVERE OG TOASTMASTER: er avklart og har svart ja.

KIRKEPROGRAM M/MARSJER OG SALMER:Har laget utkast. Må få godkjent dette når vi snakker med presten.

TRANSPORT OG SJÅFØR:Har vært avttalt lenge, må huske å minne han på det. (igjen.)

BILDER I OG UTENFOR KIRKEN: Bror/Samboer, og kanskje filming, hvis vi får onkler til å ta med kamera.

FOTOGRAF: Har hatt samtale og booket dem på riktig dato. De er veldig flinke, og virker positive og lette å samarbeide med.

LOKALET: OK. Har lokalet fra fredag til søndag...

PYNTING AV LOKALET:Dagen før

BORD DEKKING: Dagen før. (Det meste av det vi trenger er avklart.

BORD KORT: Klare, må skrive på navn.

SERVIETTER,LYS,LYSESTAKER:Alt er handlet, til og med karaffler til vann på bordet, og lysestaker

DEKORASJONER: Svigermor ordner, rosene kjøpes samme dag? Bestille roser sammen med buketten? Kjøpe på Mester Grønn?

VELKOMST DRINK OG FRUKT: Ønsker "champagne" med jordbær i (og/eller farge/smak tilsatt) Fruktfat må ordnes, og bør være tilgjengelig hele kvelden. Må huske alkoholfritt alternativ til oss gravide o.l.

MIDDAG: Har funnet ny catering, og bestemt meny. Høres veldig bra ut!

SERVITØRER: Bekjent med fagbrev som kokk skal være hovedservitør, og vi må få henne til å få med 3 venninner. Hun har 2, og mangler bare den siste!

VIN: Har begynt å se på, men ikke avklart akkurat hvilken ennå.

DRIKKEVARER: Ser ut til at vi har det meste nå. Må toppe med litt småting, men det ordner seg.

BLANDEVANN: Brus m.m. Har handlet det meste, men mangler litt. Må også lage en stor haug isbiter like før!

GAVEANSVARLIGE: "tanter"? Må organisere litt. Dette ordner vi nærmere.

KAKEBORD: Baker det meste selv? Få noen til å bake? Bestillt kjempestor bryllupskake sammen med catering. Dekorere bordet med det fine prøvestoffet vårt?

BRUDEVALS: Må trene litt mer! Med sko!

GJESTEBOK: Del av bryllupsalbum. Men trenger det vi skal ha der.

BRYLLUPSALBUM: Jeg og Svigermor ordner sammen? Har album, og har begynt å ordne.

OVERNATTING:Hjemme? Mannens ansvar.

RYDDING DAGEN ETTER: Foreldre?

FRAKT AV GAVER HJEM: Vi selv? Foreldre? Søsken? Få hjelp av noen venner litt utpå kvelden?

RINGER: Må få bestillt gravering av ringer. Dette haster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som du har kontrollen her ja! Kanskje skulle man kopiere den lista og sjekke selv..? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å kopiere liste! Jeg har kopiert den av noen andre, og den er veldig grei å ha!

Ellers:

Bordkort og isbitposer er i hus, så nå kan vi begynne å gjøre det klart.

Min far har tatt ansvaret for vinen, og skal bestemme typen vin og kjøpe inn et passende antall 3-litere. (Må huske å betale han for dette, for det blir jo litt penger. :) )

Vi har betalt for lokalet, så nå er det sikret.

Elsklingen tar ansvar for ringene, så da finner vi nok ut hva vi gjør med de også.

Jeg har avtalt prøvetimer med frisøren i helga, så da kan det bli orden i det også!

(Må huske slør og tiara, og bilder av kjolen.)

Hun trengte visst ikke å se kjolen på meg alikevel, så da får jeg prøve å få til en prøving i helga på egen hånd. (Må vel ha litt hjelp av Mamma for å få den på.)

Må jo se om vi må tenke på å skaffe sydame eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha med sløret på prøvetime? Det har jeg ikke tenkt på! :ler: Men det blir spennende da!!! :hoppe: Jeg skal til uka, og er veldig spent!!!

Gleder meg til å se bilder! For vi får vel se bilder... :sjenert:

:ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

afr0dite: Skal se hva det blir til, men jeg legger av prinsipp ikke ut bilder som kan avsløre hvem jeg er. (Evt. bekrefte mistanker noen måtte ha.)

Så hvis jeg klarer bilder uten ansiktet mitt, så kan det jo bli.

Tenkte at det er greit for frisøren å vite hva slags slør og tiara jeg skal ha, siden det kommer til å bli noe hun må sette opp i håret på dagen. (Så jeg tar det med for sikkerhets skyld.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...