Diamant20 Skrevet 17. juni #301 Skrevet 17. juni Sen ve ben skrev (4 timer siden): Det synes jeg ble litt for mye, så mye gnål fra henne. Herlighet! Hadde de hatt alt annet på plass da så hadde jeg skjønt det litt, men de rakk jo ikke å rydde ferdig selv😅 Da fremsto det rart å bruke tid på å mase om det vannspeilet. Synes også det var dårlig av de og be om hjelp til kjøleskapet rett for klokka ringte, det burde de tatt før eller brukt tiden på andre ting de manglet 2
Blåttvann Skrevet 17. juni #302 Skrevet 17. juni Det er fortsatt mulig å kjøpe den grønne hytta fra SH22! https://www.finn.no/344410464 Norges riviera. 🤣🤣🤣
29_j Skrevet 17. juni #303 Skrevet 17. juni Kålrota skrev (På 16.6.2025 den 3.52): Normal? Han er jo helt ekstremt negativ og forsurer miljøet der. Jeg vet ikke om han er en av dem som synes det er artig å være gretten (kjenner flere), men det er jo virkelig ganske slitsomt å høre på. Enig 😅 han spiller på den sure gretne gubben. For meg er det ekstremt slitsomt. Hun må jo føye seg etter han hele tiden, han må vise henne respekt. Det gjør han ikke. Bare sutrete 5 5
29_j Skrevet 17. juni #304 Skrevet 17. juni Undrende123 skrev (22 timer siden): Dette er det rareste jeg har lest. Dinda er jo begge positive og i strålende humør hele tiden. De løfter hverandre opp, de støtter de andre og er hjelpsomme. Jeg blir varm i hjertet hver gang jeg ser de to. Bare good vibes, jo! Vidar er en surpomp og en einstøing. Det er direkte ubehagelig å se på hvordan Marianne går på nåler rundt ham, åpenbart livredd fordi hun vet han kan eksplodere når som helst. Ikke rart hun er utslitt, hun bærer en enorm mental belastning. Ja hun gjør det. Nesten så hun kan bli psykisk nedbrutt av han. Hun må få være seg selv, må få lov å bli sint hun også da vel? Han er jo sur. Ser ikke på henne når hun prater ei gang. Får skikkelig dårlig energi av han altså 5 2
29_j Skrevet 17. juni #305 Skrevet 17. juni AntiBullshit skrev (8 timer siden): Emosjonelt umoden heter det. Når man ikke klarer å regulerer egne følelser, men lar seg styre av dem som en trassig unge på butikken som går helt opp i limingen fordi mor og far sa nei til godis på en tirsdag Hehe, nettopp. Furten fjært 1 2
29_j Skrevet 17. juni #306 Skrevet 17. juni AntiBullshit skrev (8 timer siden): Emosjonelt umoden heter det. Når man ikke klarer å regulerer egne følelser, men lar seg styre av dem som en trassig unge på butikken som går helt opp i limingen fordi mor og far sa nei til godis på en Frida er litt for grei og ler bort om han er sur. Ikke rart menn ikke får respekt når ikke kvinnfolk får lov å vise sitt sinne selv. Alle må få lov til å uttrykke seg 5 2
Mollami Skrevet 17. juni #307 Skrevet 17. juni Babyface skrev (17 timer siden): Virker ikke som han bryr seg så voldsomt om Marianne heller, bare trist å se. Mangler noen antenner, ja… 7 2
Gjest Lawyam Skrevet 18. juni #308 Skrevet 18. juni Spoiler Jeg var helt enig med dommerenes avgjørelse i dag og føler ikke på, denne gang, at dette var en trøstepremie. Dette var hemsen som fristet mest til opphold så langt. Så avslappende atmosfære.
Sen ve ben Skrevet 18. juni #309 Skrevet 18. juni Mollami skrev (5 timer siden): Mangler noen antenner, ja… Synes synd på Marianne. Hun er så snill, positiv og god og prøver hele tiden å ha en dialog med Vidar, men han er så gretten og frekk. Han sa i går at han hater å snekre? Hallo, du har meldt deg på Sommerhytta. Nei uff, får vondt på vegne av Marianne jeg. 12 1
Ginny Skrevet 18. juni #310 Skrevet 18. juni Det spisser seg til, mye fint i dag! Men har de en oppdeling av hemsen i år (og)? Virker som om de fleste har fokusert på venstre side.. Utedusjen hos mor og datter må da være tiltenkt med badetøy på, spiler og gjennomsiktig forheng funker ikke ellers 🤭 Enten er klippingen litt rar denne uka, eller så følger jeg ikke helt med. Plutselig er vennskapet i ferd med å ryke hos Vidar og Marianne, og så er alt ok igjen. Hva skjedde der? Jeg liker Vidar, han er akkurat som veldig mange trøndere og nordlendinger jeg kjenner. De (og jeg) ville nok fort kunne høres sutrete ut med å haaaaate snekring, men egentlig er det helt ok. Han hadde jo ikke blitt med hvis han faktisk hatet snekring. Fyren er jo kjempeflink! I dag kunne det nesten vært hvem som helst, og det ville vært helt greit. De var flinke alle sammen. Men hvor praktisk en del av løsningene er, det kan man jo diskutere. Hvor skal de ha madrasser til alle disse fleksible soveplassene? Spoiler Helt greit at gul vinner, opplever det ikke som en trøstehammer denne uka. 2 2
Gjest Lawyam Skrevet 18. juni #311 Skrevet 18. juni Regner vel ikke med at vennskapet ryker, men det har nok vært litt intenst disse ukene, mer intenst enn de er vant med siden det nok ikke er slike aktiviteter og slikt stress når de er sammen til vanlig. Jeg tenker vel at de trengte en pause fra hverandre en tid etterpå, men tror vennskapet holder. De skal neppe pusse opp flere ting sammen under tidspress.
29_j Skrevet 19. juni #312 Skrevet 19. juni Lawyam skrev (På 18.6.2025 den 6.32): Skjul innhold Jeg var helt enig med dommerenes avgjørelse i dag og føler ikke på, denne gang, at dette var en trøstepremie. Dette var hemsen som fristet mest til opphold så langt. Så avslappende atmosfære. Veldig veldig riktig valg av dommerene. Superfint, lyst og sommerslig😍 Dina så ikke glad ut på deres vegne, og det trekker sykt mye ned. Jeg håper absolutt ikke Dina og Linda vinner. De hadde bygget en lav sofa som så fin ut den, men ikke mye behagelig å sitte i? Hva med å dekke til med puter hvertfall. De var nok litt i overkant forventningsfulle for jacuzzien. Jeg syntes Marianne er positiv og utrolig tålmodig! Litt mørke fargevalg for min del men fint. Mor og datter syntes jeg viser hode personligheter. Jeg ser de håper på å få gullhammer men forventer det ikke som Dinda gjør. Nå er favoritten paret, mye perdonlighetsmessig også. 4
Gjest Lawyam Skrevet 19. juni #313 Skrevet 19. juni 29_j skrev (1 time siden): Veldig veldig riktig valg av dommerene. Superfint, lyst og sommerslig😍 Dina så ikke glad ut på deres vegne, og det trekker sykt mye ned. Jeg håper absolutt ikke Dina og Linda vinner. De hadde bygget en lav sofa som så fin ut den, men ikke mye behagelig å sitte i? Hva med å dekke til med puter hvertfall. De var nok litt i overkant forventningsfulle for jacuzzien. Jeg syntes Marianne er positiv og utrolig tålmodig! Litt mørke fargevalg for min del men fint. Mor og datter syntes jeg viser hode personligheter. Jeg ser de håper på å få gullhammer men forventer det ikke som Dinda gjør. Nå er favoritten paret, mye perdonlighetsmessig også. Jeg liker også personlighetene til mor og datter mer og mer. Når andre vinner, ser de ut å kunne glede seg med dem, det vises i øynene og virker ekte hver gang. Det er gode egenskaper. Skulle bare ønske de hadde like gode egenskaper med hammer og sag
AntiBullshit Skrevet 19. juni #314 Skrevet 19. juni Jeg takler ikke hun moren. Skikkelig sytekjerring som virker helt uinteressert i å lære seg noe eller gud forby anstrenge seg litt. Hun vil bare «male og style», og når hun får beskjed om å skru skruene lengre inn så begynner hun bare å finne opp unnskyldninger som at hun har så små muskler så det går ikke. Altså, jeg er ikke store dama jeg heller, men det er bare å legge vekt på drillen mens man skrur. Og det gulvet på soverommet? Hvordan i h… kan man være 40+ og ikke skjønne at det ikke skal være sånne sprekker? Klikk-gulv er ikke vanskelig, man må bare bruke noen minutter på å skjønne logikken og faktisk sjekke at det er klikket på plass før man durer på videre, men det gidder ikke mor å bruke tid på. Det må datteren sette seg inn i og skjønne på egenhånd med litt hjelp av naboene, sånn at mor kan få en personlig gulvlegger-lærer. Det er så latskap, og jeg kjenner det trigger meg noe voldsomt av en eller annen grunn. For ikke å snakke om det hånfliret hennes hvor hun nesten stikker tunga ut… Og «lisen, lisen, lisen», hold kjeeeeft tenker jeg hver gang den dama er på skjermen. Hadde klikka for meg om jeg måtte jobbet med en så lat og sytete skravlebøtte som attpåtil tidvis er ganske frekk og ufin mot datteren, all ære til hun som takler det så eksemplarisk sier bare jeg. Priser meg lykkelig for at jeg aldri kommer til å bli en sånn 40-åring. 12 2
Babyface Skrevet 19. juni Forfatter #315 Skrevet 19. juni Ginny skrev (På 18.6.2025 den 10.46): Det spisser seg til, mye fint i dag! Men har de en oppdeling av hemsen i år (og)? Virker som om de fleste har fokusert på venstre side.. Utedusjen hos mor og datter må da være tiltenkt med badetøy på, spiler og gjennomsiktig forheng funker ikke ellers 🤭 Enten er klippingen litt rar denne uka, eller så følger jeg ikke helt med. Plutselig er vennskapet i ferd med å ryke hos Vidar og Marianne, og så er alt ok igjen. Hva skjedde der? Jeg liker Vidar, han er akkurat som veldig mange trøndere og nordlendinger jeg kjenner. De (og jeg) ville nok fort kunne høres sutrete ut med å haaaaate snekring, men egentlig er det helt ok. Han hadde jo ikke blitt med hvis han faktisk hatet snekring. Fyren er jo kjempeflink! I dag kunne det nesten vært hvem som helst, og det ville vært helt greit. De var flinke alle sammen. Men hvor praktisk en del av løsningene er, det kan man jo diskutere. Hvor skal de ha madrasser til alle disse fleksible soveplassene? Skjul innhold Helt greit at gul vinner, opplever det ikke som en trøstehammer denne uka. Uenig, gul er ikke teknisk gode, de ligger langt bak de to venneparene på den håndverksmessige gjennomføringen. Mulig TV2 tror de skaper spenning ved å få det hele til å fremstå som en jevn konkurranse, men for meg er det bare irriterende når de lar gult lag og mor og datter vinne noe som helst, de er bare ikke gode. Det er flaut å se hva de leverer fra seg teknisk. Og det er et hån mot de som faktisk er gode. Hadde jeg vært på et av vennelagene, tror jeg bare at jeg hadde takket for meg, siden det ikke teller noe å være teknisk gode der. Slik det er nå, er det helt tilfeldig hvem som vinner Og når Aina, som liksom påstår hun vektlegger funksjonalitet, lar en krakk med møbelhåndtak under beina vinne en designkonkurranse, da blir det bare for dumt. De møbelhåndtakene vi ripe opp gulvet og krakken kan ikke sittes på fordi disse håndtakene ikke tåler belastningen. 8 4
seigostepop Skrevet 19. juni #316 Skrevet 19. juni (endret) Denne uka like jeg best gult lag sin hems, og grønt lag sitt uteprosjekt. Gult lag - sommerlig og koselig hems. Glad for å se noen som ikke bygger sittemøbler, synes sjeldent det blir veldig pent. Fine farger, og praktisk og pent skap med skyvedører. Trekk for umalt bokhylle. Litt kjedelig ute med masse stein og planter som ikke overvintrer. Synes plantevalg kanskje får litt lite fokus generelt. Blått lag sin hems var fin, det ble ikke for lite greier der selv med deres minimalistiske stil. Bra uteprosjekt, det runde vinduet var lurt! Som Espen sier er jacuzzi sjelden noe pent å se på, men de fikk det til på en fin måte. Mor og datter hadde fin hems, men litt upraktisk utedusj. Hvis de uansett bare skal dusje med badetøy kunne de lagd den mindre. Grønt lag hadde god løsning på sofasenga på hemsen! Men litt mørkt og trist fargevalg. Så litt uferdig ut. Fint uteprosjekt! Endret 19. juni av seigostepop 4
Babyface Skrevet 19. juni Forfatter #317 Skrevet 19. juni seigostepop skrev (1 time siden): Denne uka like jeg best gult lag sin hems, og grønt lag sitt uteprosjekt. Gult lag - sommerlig og koselig hems. Glad for å se noen som ikke bygger sittemøbler, synes sjeldent det blir veldig pent. Fine farger, og praktisk og pent skap med skyvedører. Trekk for umalt bokhylle. Litt kjedelig ute med masse stein og planter som ikke overvintrer. Synes plantevalg kanskje får litt lite fokus generelt. Blått lag sin hems var fin, det ble ikke for lite greier der selv med deres minimalistiske stil. Bra uteprosjekt, det runde vinduet var lurt! Som Espen sier er jacuzzi sjelden noe pent å se på, men de fikk det til på en fin måte. Mor og datter hadde fin hems, men litt upraktisk utedusj. Hvis de uansett bare skal dusje med badetøy kunne de lagd den mindre. Grønt lag hadde god løsning på sofasenga på hemsen! Men litt mørkt og trist fargevalg. Så litt uferdig ut. Fint uteprosjekt! Men alle poengterer at det skal være en hytte for venner og familie, da er det rimelig feilslått å ha EN sitteplass og null sengeplasser på hemsen, som gult leverte. 8 2
Irja Skrevet 19. juni #318 Skrevet 19. juni Babyface skrev (6 minutter siden): Men alle poengterer at det skal være en hytte for venner og familie, da er det rimelig feilslått å ha EN sitteplass og null sengeplasser på hemsen, som gult leverte. De er ikke ferdige med hemsen. 4 2
Ginny Skrevet 19. juni #319 Skrevet 19. juni Babyface skrev (3 timer siden): Uenig, gul er ikke teknisk gode, de ligger langt bak de to venneparene på den håndverksmessige gjennomføringen. Mulig TV2 tror de skaper spenning ved å få det hele til å fremstå som en jevn konkurranse, men for meg er det bare irriterende når de lar gult lag og mor og datter vinne noe som helst, de er bare ikke gode. Det er flaut å se hva de leverer fra seg teknisk. Og det er et hån mot de som faktisk er gode. Hadde jeg vært på et av vennelagene, tror jeg bare at jeg hadde takket for meg, siden det ikke teller noe å være teknisk gode der. Slik det er nå, er det helt tilfeldig hvem som vinner Og når Aina, som liksom påstår hun vektlegger funksjonalitet, lar en krakk med møbelhåndtak under beina vinne en designkonkurranse, da blir det bare for dumt. De møbelhåndtakene vi ripe opp gulvet og krakken kan ikke sittes på fordi disse håndtakene ikke tåler belastningen. Gul hytte har hittil ikke vært teknisk gode nei. Derfor syntes jeg det var dårlig gjort at de vant for kjøkkenet, som er veldig teknisk. Men i denne oppgaven var det ikke så voldsomt mye teknisk. Oppgaven i Hagen var ikke teknisk, og ved å gå for kjøpt møbel slapp de unna der. Jeg syns skapløsningen deres så ganske bra ut rent teknisk. Så akkurat her var det ikke så mye teknisk å ta dem på, de har ikke gjort så mye rett og slett. Det har man jo sett tidligere år og, noen par gjør veldig mye og lager mye, mens de som vinner tok kanskje enklere veier. Den stolkonkurransen var jo bare tull, det er begrenset hvor mye man kan gjøre med en stol på så kort tid. De burde hatt eksterne dommere på alle småkonkurransene. Hva er kriteriene for å vinne egentlig? Det er jo ikke fornuftig med håndtak under beina.. 8
seigostepop Skrevet 19. juni #320 Skrevet 19. juni Babyface skrev (3 timer siden): Men alle poengterer at det skal være en hytte for venner og familie, da er det rimelig feilslått å ha EN sitteplass og null sengeplasser på hemsen, som gult leverte. Oppgaven denne uka var allrom. Soveplasser på hemsen blir oppgave senere. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå