Gå til innhold

Nytt svorskt frö planterat


Furstina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer lillesøster snart? :klø:

"Snart kommer min lillasyster. Snart kommer lillasyster"

så säger sonen i alla fall... och jag hoppas han har rätt :ler:

Nu mullrar det lite i magen och i ryggen. Det trycker på lite men ingen slempropp och inget vatten. Inga riktiga värkar/rier heller. Lillasyster verkar dock försöka klia sig i öronen eller något annat som känns "skönt" för mamma. Huvudet ligger ju långt ner och är fixerat så det lyckas hon nog inte så bra med...

Nu sover både han och mannen. Sonen har feber - igen - efter att ha varit pigg och fräsch hela dagen.

jag ska snart förflytta mig till sängen jag också. Ska bara ta en liten runda till i några dagböcker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica, linn3c och Leo - tack för hopping och klemmer.

Jag har nog inte så mycket tankar inför förlossningen - eller ja, jo det har jag ju. Jag glädjer mig. Jag tycker det gick så pass bra sist och då hade jag en baby som var drygt kilot större än vad lillasyster kommer vara.

Jag gläder mig. Ingen form av gruing eller oro. Jag är mest otålig på att det ska sätta igång så vi kan fortsätta med vårt nya liv.

Jag försöker komma ihåg hur värkarna/rierna kändes sist men det verkar lönlöst. Krystvärkarna kan jag minnas. Inte som så där smärtsamma utan som kraftfulla. En urkraft som ska driva fram och ut ett barn, en kraft som kan förflytta berg - och som inte går att värja sig mot (och, ja, jag lät... urkraftsbröl :ler:).

Det närmste jag kan likna det med är kraften och styrkan när jag tränat på gymmet och tar i med benpress... aaarrrggghhhh - liksom... fast krystvärkarna bara "kommer".

Jag hoppas att hon mår bra, är frisk och hel. Funderar lite ibland på förlossningsskador - men "det händer inte mitt barn". Och det är ju ganska sällsynt. Jag är egentligen övertygad om att det kommer gå bra både med värkar, förlossning och barnet + amning, storebror, nattsömn och allt annat.

Ibland träffas jag av tanken att jag kanske tar för lätt på allt sammans? Tänk om det gör så mycket ondare än jag minns, tänk om jag inte förberett mig för att det ska vara svårt och jobbigt - och att jag därför får en chock för att det inte år så lätt som jag tänkt mig? DET är kanske enda riktiga oron.

och nej, inga fler tecken på födsel inom kort. Jag tror hon väntar över helgen... fast det vore riktigt riktigt komiskt om hon föddes på lördag - då fyller en väninna till mig år, min mammas bästa väninna fyller år, och jag känner tre till som fyller år den dagen.

I går konstaterade jag i alla fall att det är en liten Skorpion vi får. Jag och sonen är stenbockar, mannen är vädur och lillasyster blir Skorpion. Inte för att jag lägger mer i det än att jag konstaterar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var fint å lese tankene dine rundt fødselen jeg :) Synes det er godt å lese om positive minner fra tidligere fødsler, og avslappede forventninger til den kommende. Ikke fordi jeg gruer meg til min egen fødsel, for det gjør jeg ikke, men jeg bare synes det er godt og beroligende. Selv om jeg altså ikke er redd og trenger å beroliges. Vanskelig å forklare hva jeg mener. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på dine vegne!

Tror ikke du har et urealistisk forhold til fødselen. Du har jo vært med på det før.

Jeg var også veldig avslappet i forhold til fødselen, og hadde bestemt meg for å bare ta det som det kom.Da det nærmet seg, fikk jeg beskjed av jordmoren om at jeg måtte komme ned på jorda og begynne å grue meg litt :overrasket: . Merkelig ting å si. Hun trodde vel jeg ikke var forberedt, men det var jeg absolutt, og det gikk helt fint (jeg skulle til å si smertefritt, men det er vel ikke helt sant).

Kanskje det er litt sånn for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Har ikke helt fått med meg at du har termin så nærme meg jeg.. :sjenert: Men nå skal jeg jaggu følge med her inne!! Enig med Epona, det er godt å lese at du ikke gruer deg til fødselen. Selv går jeg rundt å lurer på hva slags vondter jeg skal kjenne etter, men det er jo ikke akkurat lett når man ikke aner hva man går til..

Lørdag er det forresten flere som har bursdag; min søsters tvillinger har bursdag da, og søsteren min syns jeg skal føde samme dag... Jeg kan godt føde i dag jeg, bryr meg svært lite om datoen må jeg si, hvertfall så lenge det fremdeles er oktober når babylille kommer... :sjarmor:

Ha en fin dag da, og lykke til om noe skulle skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jobbigaste sist var dels att det tog så lång tid och att både mannen och jag var ooootroligt trötta, dels att laga lite efteråt då lokalbedövningen inte tog och jag kände varje stygn.

Vattnet gick den 5:e kl 03:30, vi var inne på en första check på BB vid 8:00, fick åka hem igen och kom tillbaka på kvällen vid 22-tiden när värkarna tilltagit. Sonen tittade ut 09:41 och då hade vi inte sovit mycket....

Andra bra minnen är att de faktiskt respekterade våra önskningar, det var ingen som pushade mig att ta mer smärtlindring eller att mannen absolut skulle klippa navelsträngen.

Jag hade en mental bild av att det skulle vara ungefär som att vara sjösjuk. Alltså; olidligt jobbigt när det pågår (men med pauser i värkarna), en enorm längtan att få det över, och när det väl ÄR över så är smärtan och det jobbiga borta - man är bara sliten. Jag tänkte mig också att om någon hade sagt till mig kl 04:00 att: "du jobbar på bra, det är bara 4 timmar kvar..." så hade jag aldrig klarat det, men 5 minuter till, en kvart till - det klarar jag alltid.

Jag tycker nog att det är en bild som stämmer rätt bra - i alla fall för mig.

Jag var aldrig på någon omvisning på BB inför sonens födelse, jag tänkte att det i stort sett ser likadant ut på alla ställen och att det är bättre att inte ställa in sig på att "här" får jag föda. Jag oroade mig då för att inte få plats på BB utan bli skickad i Taxi till ett sjukhus 10 mil bort (trots att det finns flera BB i stockholm har det varit ont om platser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har föresten varit duktig, både i går och i dag.

Visst får man skryta om sig själv? ;)

I går dammsög jag medan mannen och sonen städade bland skor i hallen. Jag dammade och hängde ut mattan på vädring (nu är den riktigt blöt efter allt regnande...) Jag dammtorkade och plockade lite.

I dag har jag torkat golven.

Sonen är hemma i dag med, han hade feber i går kväll och var genomsvettig. Får se vad vi ska hitta på i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med det forestående.

Og håper du får hvilt deg godt i forkant sånn at du har mye energi når det først begynner.

Håper også dere har hatt en fin dag i daa og at gutten din er på bedringens vei.

Klemmer herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saa du faar en skorpion i hus? Har bare (eller mest!) gode erfaringer med slike klypdyr selv, da mannen min er skorpion. Tror de er ganske intense, lojale og sta. I foelge boken, da. ;)

Lykke til med foedselen, flott at du er saa avslappet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Furstina! Er du her ennå?!

Gå og fød på deg, kvinne, nå har du ventet lenge nok :frustrert:

Åh, ahh... jo ja, jag är här... kanske jag skulle ta och föda snart, tanken har slagit mig men lillasyster och kroppen min verkar inte förstå sitt bästa :ler:

Sonen är piggare men inte pigg. Han sover en stund (har sovit allt för länge egentligen) och jag sov en timme på soffan nyss.

Tack för lyckönskningar allesammans :klem:

i dag busade jag lite... hihi... min mamma, som ska passa sonen när det är dags, är på kurs och har förvarnat kursledare och deltagare om att hon behöver stå på "stand by" i fall hon ska bli mormor igen.

Jag skickade ett litet SMS till henne när vi var ute och handlade tidigare i dag... "skräms bara lite med ett SMS ;) vi är ute och handlar :tunge1:"

jag tyckte det var skoj... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å se etter noe action.. ;)

Masse lykke til når lillesøster bestemmer seg for å komme ut!! :klem:

Hvor mye over gikk du sist gang?

:rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å se etter noe action.. ;)

Masse lykke  til når lillesøster bestemmer seg for å komme ut!! :klem:

Hvor mye over gikk du sist gang?

:rosasmil:

tack tack.

11 dagar gick jag över... 10 dagar tills dess vattnet gick.

räknar

26 okt + 11 dagar = 6 november uhuuuu :grine: vill inte vänta SÅ länge!

jag har nästa tid för kontroll hos barnmorskan/jordmor 6 november och övertid från 10 november. Usch... sånt vill jag inte tänka på. Jag vill ha barn nu i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...