Gå til innhold

Nytt svorskt frö planterat


Furstina

Anbefalte innlegg

Ja Pondusa, det är fint att förbereda lika mycket för att försteman ska bli storebror eller storasyster som att få baby. De är ofta mycket stolta.

Tack för permissionsgratulationer Epona

I går kväll gick jag och la mig tidigt men sov inte så mycket, vilade meste. När jag äntligen kunde sova kring midnatt så kom sonen in till oss med rosslande hosta. Han och jag låg på soffan hela natten sen. Har sovit dåligt, är ledsen, deppig och sur idag. Sonen upprepar "dumma dig" eller "gå bort" till mig hela tiden - jag blir bara ledsen. Har inte heller någon aning om vad han och jag ska göra idag...

jag vill ha baby. nu.

det blir säkert bättre utöver dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tack för omtanke allesammans.

Vi har trots allt haft en bra dag.

Jag limmade ihop köksluckan som ramlat ner från ovan köksfläkten (äntligen). Nu får vi se om mannen och jag lyckas skruva upp den i kväll eller vad vi gör med den. Den satt bara med magnetlås förut och ramlade ner när man kom åt den...

Så har sonen och jag varit och lekt på Lekplatsen med bilar, bollhav, hopptorn och klätterställningar. Träffade en bekant och hans son där så jag fick lite vuxensällskap i bollhavet.

Nu har han sovit middag men är lite rosslig i halsen - jag vet inte om han börjar bli förkyld kanske? Han låter som vi vuxna brukar göra när en förkylning eller halsinfektion är på gång...

nu skiner solen igen - det regnade desutom i morse och i förmiddag.

Jag tror vi ska ge oss ut och köpa mjölk, ägg och socker. Kanske middagsmat också? (matbutikerna är ju fullt öppna på söndagarna i Sverige ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Härligt att se att ni kollar läget - men det är hur lungt sin helst. Jag känner absolut ingenting i dag. Kanske känner jag nåt när vi lägger oss för att sova?

Sonen är fortfarande lite rosslig. Hes i rösten, hostar lite när han skrattar och är lite varm. Får se om det går över i natt eller om det blir värre och han får vara hemma i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter etter nytt! :)

Håper formen er fortsatt bra!

Eller - egentlig håper jeg den er ganske endret i retning fødsel! :sjarmor:

Ha uansett en god mandag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej jenter :vinke:

Fortfarande här och med baby i magen :enig:

I dag var mannen ledig och efter att vi lämnat sonen på dagis åkte vi in till Stockholms City för att shoppa skor åt mig. Jag hade sett ett par blå skinnstövlar på nätet- som naturligtvis bara fanns i brunt i butiken och inte alls var snygga. Vi letade vidare efter skor och jag hittade ett par fina vita vinterstövlar i skinn. *nöjd*

Fick köpte en bok av årets nobelpristagare, Orhan Pamuk, också; Snö. Tänkte på att det kanske är ett födselteama - när jag fick sonen läste jag "100 år av ensamhet" av Gabriel Garcia Marquez.

Kontrollen i dag gick bra. Lite högre blodtryck än tidigare men fortfarande helt normalt 120/70 tror jag det var. Nu är det bara att vänta...

Jag fick en ny tid den 6 november men DÅ tänker jag redan ha fött!!!

Igångsättning för övertid skulle ske ca 10 november i värsta fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tack för hoppning... men jag tror inte det händer nåt i dag :sjenert:

Jag kände nåt ont i morse och nu trycker det lite nedåt men jag tror ändå att det dröjer. Jag går liksom och väntar på att det är på natten det ska dra igång - och på morgonen när jag vaknar så tänker jag "nähä, då klarade vi en natt till"

Kanske ska sonen vara hemma idag, han var lite varm efter dagis i går. Jag ska strax väcka mannen och fråga vad han tycker. Mannen är ledig i dag med. Han jobbar bara onsdag-torsdag denna vecka (8-21 dock) så det vore skönt för honom om något hände i dag så jag slapp ringa hem honom från jobbet.

Mormor som ska vara barnvakt är så väldigt på alerten och redo. Hon går på kurs måndag-torsdag och jag tror att hon stolt varnat både kursledarna och deltagarna att hon måste ha mobilen på i fall att jag ringer och hon ska bli mormor igen, och måste åka och hämta sonen på dagis eller hemma hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still no action...

eller egentligen är det ju det, men inte av rätt sort ;)

Både mannen och sonen är hemma idag. Mannen är ledig och sonen hade lite feber i går och är hes i halsen. De städade nere i hallen, plockade undan sommarskor, motorcykelkläder och fixade. Jag har dammsugit och möblerat i vardagsrummet (bara rullat runt på sofforna lite).

Nu är de och hämtar ut bilder från framkallning. Vi håller på att framkalla digitalbilder från sonens första år så vi kommer ikapp med albumen lite innan lillasyster kommer.

Jag har också fått sova middag i 1½-2 timmar :sove:

Är fortfarande lite mosig i kroppen...

näe, nu ska jag ta och impregnera skor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...