Gå til innhold

Nytt svorskt frö planterat


Furstina

Anbefalte innlegg

Jo, vanlijvisp är gott - men Piano vaniliesaus är godare. Kanske för att vi bara äter det på sommaren i Norge?

Till Kipas sommerkake med jorbär :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin nedteller du har fått!

Tenk, 6 dager til termin! :overrasket:

Synes ikke det er lenge siden du viste frem den bittelille kulen på magen.

Gleder storebror seg?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej linn3c, pondusa och lillesky

:vinke:

Tiden går ju ibland väldigt väldigt långsamt - som när man väntar på att få testa, eller till första kontrollen i vecka 10... och så wooops, är det Ultraljud... och sen har det varit en himla massa kontroller (så känns det DENNA gång i alla fall) och så har det hösten ramlat iväg och i dag är sista dagen på jobbet. Termin nästa torsdag. woooops vad tiden har gått.

Storebror (för det ÄR han redan i sin egen värld) gläder sig. Han pratar med lillasyster, ska fotografera lillasyster i magen och är nog spänd. Men jag tror inte han har förstått att hon kan komma när som helst. Han har väntat på lillasyster sen i somras han, det är kanske ett "normalläge" för honom?

Han har hjälpt till att göra i ordning hennes vagn, vagnskjulet och barnvagnen - och vi pratar en del om att mamma ska på sjukhuset och få hjälp av en doktor för att föda fram eller få ut lillasyster.

Han har lärt sig att hon INTE kommer via naveln utan via "musen".

Vi har också pratat om att bara mamma och pappa får vara på sjukhuset när doktorn ska hjälpa mamma - för att lillasyster inte ska bli så skrämd om det är många där. Och så får han och mormor komma och hälsa på - precis som mormor gjorde när HAN föddes. Och så har vi visat bilder från när jag födde honom, på sjukhuset och mormors första besök.

Pedagogiskt i högsta grad :ler:

Vi har ätit äppelkaka och jag har fått beröm över min bakkonst *stolt*

Nu "ska jag bara" och sen skiter jag i det här... hehe...

Mannen som skulle ha varit ledig idag, egentligen är det hans jobbhelg fre-lör-sön men så hade de planerat in en ledighetsdag, var i alla fall tvungen att jobba lite - för de hade glömt att planera in en ersättare... :murvegg:

Men vi ska ha familjefredag och mysa tillsammans. Jag hoppas på en god (fisk?) middag lagad av mannen, en snäll och kramig son. Och så ska vi nog titta på IDOL i kväll, de har Rock-tema. Det kan vara intressant. Mysa i soffan, äta frukt och nötter, titta på idol och koppla av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin nedteller du har fått!

Tenk, 6 dager til termin! :overrasket:

och visst har jag skrivt fint på norska! Enkla meningar kan jag snickra ihop...

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

och visst har jag skrivt fint på norska! Enkla meningar kan jag snickra ihop...

Ha en god helg!

Liker at du skriver på svensk jeg! :) God helg til deg også! :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu är väskan packad!

Jag kände behov för det. Nu. Jag törs inte riktigt tro eller skriva att det är nåt på gång men det är på väg... kanske?

I kväll efter vi tittat på Idol tillsammans så har sammandragningarna tilltagit, lite ondare har det gjort, och lillasyster har bråkat och boxats där nere. Jag kände till och med att jag hade svårt att koncentrera mig på att prata med mannen - kanske är det dags snart?

Kanske inte? Kanske det bara var en liten bråkig stund?

Nåja, väskan är packad i alla fall.

* Kläder till mig och till lillasyster i en väska.

* Journal, tidning, bok, mp3-spelare i skötväskan (som jag jag använt som "handväska" senaste månaden)

* Mannen har rena kalsonger och strumpor i en ryggsäck som ska fyllas med dricka, frukt och choklad när det verkligen är dags att åka.

Jag har kissat massor i kväll, eller många gånger är kanske mer rätt att säga. Kanske det tyder på att nåt är på gång? Eller så är det bara en konsekvens av att hon pressar nedåt.

Först läckte jag på jobbet när jag kröp under skrivbordet för att plocka hem extraladdaren till mobilen (har funderat på om det var fostervatten men det var det nog inte, bara ett "uhell").

Nåja, vi tar det lungt. Mannen har duschat nu och vi ska gå i säng.

Ja - jag lovar att skriva någon rad i morgonbitti. :tommel:

Jag tror säkert det lugnar sig i natt och dröjer en vecka till innan det är "skarpt".

God natt. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hade en hel del onda sammandragningar i natt. mellan 2 och 3 tror jag det var 10-15 minuter mellan dem - fast nu har det lugnat sig. Jag har sovit i sträck från 4? till 7, och har kanske bara kännt en nu på morgonen.

Jag skickar mannen till jobbet om en stund - nu ska vi äta sen frukost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gallery_1519_44_58986.gif

Bilden på lillasysters ansikte från tillväxtultraljudet. Jag är 38+0 med två veckor kvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tack för ros om magen. :bukke:

Jag är trött (sov ju dåligt i natt med rier) - och mätt.

Sonen och jag har varit på dop hela dagen. Katolskt dop 45 minuters cermoni med bibelläsning, predikan och solosånger följt av en "lätt lunch".

"Lätt lunch" enligt rumänska traditioner betyder förrättsbuffé med paj, korv, grönsakstårta, köttpiroger, sallad, gurka, paprika med mera. Så kommer varmrättsbuffé, denna gång med kyckling, köttfärskorvar med röd sås, ris med grönsaker och flera skålar med inlagda grönsaker.

Följt av kaffe, kakor, fruktfat och stor marsipantårta.

Jag är mätt.

Sonen skötte sig duktigt både i kyrkan och i leken med de andra barnen. Han sov en stund i vagnen innan vi gick hem. Jag önskar att jag också hade kunnat göra det :ler:

Nåja, värkarna har stannat av. Det har varit lungt i magen hela dagen - får se vad som händer i kväll och i natt? Kanske var det bara kroppens sätt att få oss att bli redo och förväntansfulla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte forberedelser dere har gjort for han som skal bli storebror. Jeg tror det er kjempelurt.

Vi forberedte også lillemor mye, viste bilder og forklarte. Da dagen kom og hun dro til tante & onkel, var det med et kyss i døra og "vi snakkes når babyen er kommet ut, mamma".

Da hun fikk komme på sykehuset 5 timer etter fødselen, la en liten storesøster-gave å ventet på henne. Jeg hadde lagt pondus i kurven, slik at lillemor kunne komme rett på fanget mitt og kose. Hun følte seg kjempestolt, og vi vendte oppmerksomheten over på lillebror da hun ville det. Hun var jo så stolt fordi hun & pappan hadde kjøpt bamse til pondus.

Jeg tror at vi fikk avverget masse sjalusi på denne måten, og den første tiden med baby gikk kjempefint. Nå, 15mnd senere, har de et kjempeforhold og leker kjempebra sammen.

Nydelig mage, nydelig ul-bilde. :hjerter:

Lykke lykke til!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med vonde sammentrekninger i natt!! Kanskje kommer det mer denne natten? :hoppe:

Nydelig mage!!! Tenk, snart blir magen borte og du får lillesøster i armene i stedet!! :legrine:

Uansett hvordan vi vrir og vender på det, så ER det ikke lenge igjen!! :hoppe:

Grattis med fersk permisjon forresten! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...