Gå til innhold

Nytt svorskt frö planterat


Furstina

Anbefalte innlegg

Epona - förstod att det inte var för att kritisera det är bara så att många höjer på ögonbrynen och reagerar på att jag fortfarande jobbar. Som om jag vore lite galen på nåt sätt... :sprettoy:

...och det är jag ju kanske också :ler:

Cr@sh - ja, det var speciellt med en sniktitt. Mannen fick titta på ansiktsfotot jag fick från UL i går när han kom hem från jobbet. Han blev också så där härligt rörd.

Pondusa - tack för vibber... Jag tror dock att det dröjer lite (hoppas kanske också, fast ändå inte eller :forvirret: )

Min mamma börjar masa nu. *suck*

Jag tror inte hon gjorde det sist. Har inte minne av det i alla fall... andra masedagen i dag och jag är redan less :ler:

I går ringde jag och frågade:

"var det i dag och i går, eller i går och i förrgår som du hade aktiviteter med jobbet?"

"Hurså???? Är det på gång!?!?"

"Neeeej *suck* jag bara undrade om du ville följa med mig och sonen till Coop Forum för lite storhandling och sällskap."

I förmiddags ringde hon mig till JOBBET:

"Hur är läget? Nåt på gång???"

jag svarade ärligt: "Nej nu får du ge dig! Sluta tjata"

Det är trots allt två veckor kvar till termin.

hehe... tänk om jag skulle vara lite busig och tjyvringa hennes mobil från min, lägga på direkt, ringa om igen och lägga på direkt - och sen stänga av min egen... hehe :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe... tänk om jag skulle vara lite busig och tjyvringa hennes mobil från min, lägga på direkt, ringa om igen och lägga på direkt - och sen stänga av min egen... hehe  :twisted:

Hehe...gjør det! Min svigermor var også sånn da jeg nærmet meg termin. Veldig irriterende.

Jeg synes babyen kan komme neste søndag. Det er en fin dag å ha bursdag på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hi..mamma'r er jo litt ekstra masete og spente vil jeg tro når de skal få barnebarn...Men to uker før termin var litt tidlig da...

Hun skal kanskje passe storebror når det skjer? Det skal min mamma, forrige gang var det så greit, da visste hun det ikke før han var ute..og det tror jeg passet henne ypperlig, nå er det ikke noe valg..må være med på hele gangen i det og ventingen..stakkars mamma'r! :legrine:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes babyen kan komme neste søndag. Det er en fin dag å ha bursdag på  :)

Nästa söndag, den 22:a? Då har vi redan en födelsedag i familjen, nej föresten, det är den 21:a. Jo det går bra :ler: Bara jag hinner gå på dopet och det stora dopkalaset vi är bjudna till på lördag ;)

Hi, hi..mamma'r er jo litt ekstra masete og spente vil jeg tro når de skal få barnebarn...Men to uker før termin var litt tidlig da...

Hun skal kanskje passe storebror når det skjer? Det skal min mamma, forrige gang var det så greit, da visste hun det ikke før han var ute..og det tror jeg passet henne ypperlig, nå er det ikke noe valg..må være med på hele gangen i det og ventingen..stakkars mamma'r! :legrine:

God helg! :klem:

Jo, två veckor är ju lite tidigt.

Mamma ska passa storebror denna gång så det är nog det hon förbereder sig för. Han går ju på dagis i veckan så hon kan ju jobba nästan fulla dagar - men är så allert och redo nu.

God helg! :vinke:

God helg till dig också Linn3c - och till alla andra som är inom dagboken min :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tack Cr@sh :vinke:

Jag har nog inte så mycket att skriva just nu. Men så här långt i graviditeten törs man väl inte vara "osynlig" innan ryktena börjar gå? :ler:

Vi har haft en bra familjehelg tillsammans som också gett egentid för både mig och mannen.

Barnvagnen är nu parkerad i barnvagnsskjulet och liggvagnsdelen/dypvognsdelen är uppe i lägenheten för att vädras lite och bäddas i ordning. I går tog vi också upp "babylådan" från förrådet med kläder i stl 50-62 och sängkläder + vagnting i.

I går kväll låg mannen och jag i sängen och pratade lite om förlossning, att bli föräldrar igen, att få en liten tjej och annat babysnack.

Nu är det sista veckan på jobbet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att göra (önske-)listan:

* Tvätta fönster (huuu vad de ser ut)

* Baka lite paj och kakor att lägga i frysen

* Handla mat till frys och kyl

* Montera upp babysängen (göra i dag?)

* Handla picknick till födseln

* Ta upp babyklädeslådan från förrådet. Tvätta?

* Göra klart lillasysters hemsida tills nu (editerad graviditetsdagbok + ny UL-bild och magebilder) work in progress - skrev lite i helgen

* Bädda vagnen.

* Köpa ny madrass till vagnen? Eller bara vädra?

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gjorde vi ingenting babyaktigt alls :)

Vi var på klubbmöte i Bowlinghallen, jag och sonen.

En av tjejerna som har två små barn (knappt 1½ år och 3½ månad) ifrågasatte skarpt om jag var riktigt klok som hade CYKLAT dit, höggravid och med sonen bak. :ler:

Hon hade å andra sidan svåra bäckenproblem när hon väntade andra barnet och var sjukskriven över halva graviditeten - så jag förstår att hon tycker jag är knäpp som sätter mig på en cykel.

En annan av tjejerna frågade när jag ska ha - om en dryg vecka...

men OJ! du är ju inte klok som du sprätter runt, studsar och håller på (jag lekte lite med sonen, låg på golvet och brottades längst bak i mötesrummet...). Hennes gravida vän som ska ha om en dryg månad är en "flodhäst" som klagande vaggar fram.

Jag mår ju oförskämt bra - det har jag sagt hela tiden.

Visst blir det extra tydligt ibland när man pratar med eller hör om andra gravida som har "helt normala" graviditeter och småplågor jag inte ens är i närheten av.

*tacksam*

"mös" lite med mannen när han kommit hem från jobbet. Låg sedan och pratade i sängen om att få en baby igen. Mannen tänkte ta ut sina 10 pappadagar (80 arbetstimmar) DIREKT för att vara hemma med mig och lillasyster. Ta henne på en trilletur så jag kan få sova en timme om det behövs. Att bara vara familj tillsammans. När svärmor och svägerskan kommer i början på december tar han bara "vanligt föräldraledigt" och utnyttjar de ledighetsdagar vi har kvar på sonen.

Jag längtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu är det sista dagarna på jobbet innan föräldraledigheten.

Jag funderar på att baka äppelpaj på torsdag och ta med till på fredag men vet inte för hur många jag ska baka till. Vårt utvecklingsteam är bara 5-6 personer, mjukvarugruppen är ca 10 + en drös konsulter. Hela avdelningen är 60 personer (och DET är för många).

Jag längtar hem till man och barn i dag.

Jg längtar efter lillasyster.

Vill ha min baby här.

Gosa, mysa, amma, sköta... jag har bara idylliska tankar just nu. Födselförberedande kanske? :ler:

---

jag har föresten inga födseltecken alls på G... lite sammandragningar - javisst men inget muller eller ingen smärta. Jag siktar in mig på mitten av nästa vecka - alltså kring termin.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinneguiden-ticker var nytt for meg.. Hm, dette må sjekkes ut :)

Ha en fin onsdag! :vinke:

Ny grej, lanserad i dag. :)

ha en fin dag själv!

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifrågasatte skarpt om jag var riktigt klok som hade CYKLAT dit, höggravid och med sonen bak. :ler:

Jag mår ju oförskämt bra - det har jag sagt hela tiden.

Visst blir det extra tydligt ibland när man pratar med eller hör om andra gravida som har "helt normala" graviditeter och småplågor jag inte ens är i närheten av.

*tacksam*

:ler: Synes jeg ser deg sykle med stor mage og sønnen bakpå!

Flott at du har vært såpass frisk under hele svangerskapet. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Synes jeg ser deg sykle med stor mage og sønnen bakpå!

Flott at du har vært såpass frisk under hele svangerskapet. :kose:

Ja jag är tacksam för att kunna vara så frisk och rörlig, pigg och obesvärad som jag är. Visst har jag några småplågor men de är knappt värda att nämnas så små de är.

Jag har ju dessutom en herrcykel, en mountainbike, med barnsätet på... *swoosh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uppdatererar lite

Att göra (önske-)listan:

* Tvätta fönster (huuu vad de ser ut)

* Baka lite paj och kakor att lägga i frysen

* Handla mat till frys och kyl

* Montera upp babysängen (göra i dag?)

* Handla picknick till födseln Påbörjat

* Ta upp babyklädeslådan från förrådet. Tvätta?

* Göra klart lillasysters hemsida tills nu (editerad graviditetsdagbok + ny UL-bild och magebilder) work in progress - Har skrivit 3½ månad till

* Bädda vagnen.

* Köpa ny madrass till vagnen? Eller bara vädra? -Vädrat

I går tog vi föresten nya magebilder men jag hann aldrig göra i ordning dem och lägga ut dem. Det kommer kanske i kväll. Jag har fått en riktig "strutmage" som mannen sa - och sonen skrattande upprepade. Magen har sjunkit en del och strutar ganska rakt ut - fint men det ser lite lustigt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hann aldrig pilla med magbilderna i går - jag fick dock lite tid till lillasysters hemsida. Nu har vi en förstasida med UL-bilder klar och jag håller på att skriva rent graviditetsdagboken så att den bara handlar om graviditeten och symptom. Det är mycket att skriva men jag hoppas att både hon och storebror (som har en likadan sida) kanske uppskattar notaten när de själva blir större?

I dag är sista dagen på jobbet :tommel:

Jag har bakat äppelkaka som står i kylen, den ska värmas i micron på eftermiddagen och serveras med vaniljsås (jag hade så gärna velat haft Piano vaniliesaus men för nöja mig med svenskt pulver som blandas ut i mjölk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tvättade mannen upp babykläderna så nu är de nytvättade och torra.

:husarbeid:

Är vi kanske lite sent ute? :ler:

Det var några nya plagg och de vi hade från sonen.

I kväll ska jag lägga ner de i lillasysters klädlåda (måste flytta lite saker som ligger där i först)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...