Gå til innhold

Nytt svorskt frö planterat


Furstina

Anbefalte innlegg

Tyvärr får vi nog inget barselbesök från svärmor och svärfar :(

Jag förstår deras skäl men det är trist i alla fall. Jag hade så gärna sett att de kom på några dagars besök. De har bara varit här en gång (en snabb övernattning) sedan vi flyttade in i nya lägenheten i början på 2005. Vi får se när vi har möjlighet att åka dit. Mannen kommer ha svårt (om inte omöjligt) att ta ledigt från jobbet i december och första halvan av januari. Kanske efter det - eller om det blir till påsk? Men då är ju lilltjejen ett helt halvår redan.

Nåja, jag förstår deras hinder och skäl men det är ändå trist att vi inte får ses. Framför allt blir det så väldigt lång tid för storebror innan vi får träffas igen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjedelig når det blir så sjelden man får truffet familien. Det må være trist for din mann også? Vi sliter med litt av det samme, siden vi har nær familie (foreldre og søsken) spredd utover stort sett hele Norge.

Nå aner ikke jeg hva slags grunner de har for ikke å komme, men det føles jo ofte litt sårt å ikke få besøk også. Man føler seg vel litt nedprioritert, på en måte.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för tankar och klemmer.

Jag vill inte skriva för mycket om skälen eftersom det är min graviditetsdagbok och jag vill inte skriva för mycket om andra på nätet. Det är inte viljan eller ekonomin som saknas utan hälsoskäl. Det är i alla fall trist.

Fast nyss fick jag glada nyheter. Min ena svägerska funderar på att följa med svärmor för besök i början på december och ta med sig barn. Eftersom vi inte har allt för stort så undersöker de hotellmöjligheter till bra priser. Det är ju långt i från klart att de faktiskt kommer, men bara viljan och möjligheten gör mig jätteglad!

Jag ska se om jag hinner kolla lite hotell och övernattningspriser på rätt sida stan. De hade hittat något på andra sidan.

hoppas hoppas hoppas att det blir av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det BLIR besök! :hoppe:

Jag har mailat massor med min svägerska, de har beställt biljetter. Två vuxna, ett barn och ett spädbarn. Kommer i början av december!

happy happy

:danse:

Har dessutom haft ett bra samtal med min far. Han har troligtvis massa jobbtillfällen inbokade här i Stockholm i början av november så något tidigt besök blir det garanterat från hans sida. Klart han ska komma och titta på sitt nyaste barnbarn som han sa!

I dag och i går har jag haft mer sammandragningar. Flera gånger i dag har hela magen varit hård som en kanonkula. Undrar om det var det att min barnmorska faktiskt påpekade att jag hade sammandragningar som gjorde att jag började känna dem - elller att det faktiskt börjar närma sig... hmmm

Och jag tror att min man börjar bli orolig... jag berättade för honom i morse att jag faktiskt känner mer i magen nu. I dag var jag och sonen i bowlinghallen en dryg timme - utan mobiltäckning. Jag hann inte mer än upp på gatan igen så ringde mobilen - det var min man som ringde från jobbet. Han hade försökt ringa flera gånger och bara fått besked om att jag inte kunde nås.

- han hade inte tid att prata nu, ville bara kolla så jag inte låg och födde :ler:

stackars man till höggravid fru - det kan inte vara lätt.

Jag har dessutom tänkt att jag inte kan eller får ringa samma person (särskilt min mamma) flera gånger i rad om de inte svarar. Ser de att jag försökt ringa flera gånger så tror hon att det har dragit i gång... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så strålende at det blir desember-besøk fra Norge og november fra din pappa! Koselig! :)

Kan skjønne at det er veldig spennende dager for både deg, mannen og resten av omgivelsene om dagen, ja. :ler: Må nok bare holde deg innen mobildekning til enhver tid!

Lykke til på UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: JAG HAR SETT MIN BEBIS! :legrine:

Jag har fått en förhandstitt på underverket. Jag har sett hennes ansiktsdrag, hennes läppar, näsa och ögon, hennes runda goa kinder och en tunga som lipar åt mig :tunge1:

Så härlig liten tjej!

Hon är uppskattad till att väga ca 2985 gram nu, i 37+6 (svenska mödravården räknar 40+0 för graviditeter), vilket skulle vara -7% från genomsnittet. Alltså helt genomsnittlig.

Hon borde också lägga på sig ca 200 gram i veckan vilket i "värsta fall" skulle ge oss en baby på under 4 kilo. En barnlek att föda tänker jag. Och så liten (jämfört med sonen).

:hjerter_rundt:

jag är alldeles kär i min baby!

- och stackars mannen som inte kunde vara med. Han jobbar i dag. Det känns verkligen som om jag har fått tjyvtittat, öppnat en julklapp i förväg och vara alldeles glad för presenten som kommer!

Jag ringde min far på väg från sjukhuset. Han blev också alldeles gråt-glad i telefonen. Det gladde mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Och ja.... jag har haft sammandragningar hela natten. Jag har vaknat flera gånger av att magen varit hård som en kanonkula och tänkte flera gånger att det kanske tilltar så att vi måste åka till förlossningen redan NU...

och det berättade jag för mannen - han kommer ju inte kunna jobba i lugn och ro nu. Jag får definitivt inte stänga av telefonen för då blir väl han orolig så det förslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Och ja.... jag har haft sammandragningar hela natten. Jag har vaknat flera gånger av att magen varit hård som en kanonkula och tänkte flera gånger att det kanske tilltar så att vi måste åka till förlossningen redan NU...

Oioioi!!! :hoppe:

Så spenennde!!!

Håper det utvikler seg videre nå da!!!!

:hoppe:

Så deilig å sniktitte på babyen på UL da!!! :legrine: Kanskje det trigger flere rier? ;)

Tror du er nærmere fødsel enn meg for å si det sånn! :hoppe: Å så spennende!!! Masse lykke til når det store skal skje!!

Edit: Skriveleifer...

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag borde jag kanske inte ha varit på jobbet :rodme:

Jag har inte haft världens bästa koncentration eller tempo...

Kom att tänka på allt jag vill ha gjort innan det är dags för födsel:

* Tvätta fönster (huuu vad de ser ut)

* Baka lite paj och kakor att lägga i frysen

* Handla mat till frys och kyl

* Montera upp babysängen (göra i dag?)

* Handla picknick till födseln

* Ta upp babyklädeslådan från förrådet. Tvätta?

* Göra klart lillasysters hemsida tills nu (editerad graviditetsdagbok + ny UL-bild och magebilder)

* Bädda vagnen.

* Köpa ny madrass till vagnen? Eller bara vädra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så koselig at du har sett henne :hjerter:

Det nærmer seg..skjønner mannen din som er litt stressa...

Ta vare på deg selv den siste tiden nå..må du jobbe egentlig??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke at du er i stand til å jobbe en gang jeg... :sjenert: Jeg hadde aldri i verden klart det nå... Håper du kan roe ned litt snart Furstina! :kose: Du skal jo snart føde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må og må... för jobbets skull måste jag inte jobba men kanske för min egen?

Faktum är att även om jag emellanåt känner mig okoncentrerad och undrar varför jag sitter där i stället för att ligga hemma på soffan och halvslumra med en bok i knät så tror jag faktiskt att jag mår bäst av att jobba.

På jobbet sitter jag på en bekväm stol, jag kan luta ryggstödet, höja och sänka bordet och jag vilar fast jag jobbar. Ja, hjärnan och fingrarna vilar kanske inte. Jag får tänka, prata, fundera, programmera, knappa på datorn och har det egentligen ganska bra. Hade jag jobbat i butik, restaurang, på dagis eller i skolan så hade jag nog INTE jobbat nu.

För om jag var hemma skulle jag vara heeeelt slut.

Jag skulle tvätta fönstren, dammsuga, torka golv - gärna på samma dag.

Jag skulle gå turer för att shoppa och dricka kaffe - längre än jag borde gå

Jag skulle ställa mig och baka eller göra storkok med mat

jag skulle helt enkelt inte vila så mycket tror jag men framför allt så tror jag att jag skulle bli otroligt less på att vänta! Att vänta på att termin närmar sig, för att vänta ÄNNU längre om jag går över tiden.

När vi väntade sonen var jag ledig innan, men då var det jul och nyår. Jag bakade, shoppade julklappar och fixade hemma. Kring termin var mannen också ledig mycket. Han jobbade då bara vardagar och det var många helgdagar just det året - så vi hade varandra till sällskap. Men jag väntade, och väntade och väntade... 10 dagar över tiden gick vattnet äntligen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att göra (önske-)listan:

* Tvätta fönster (huuu vad de ser ut)

* Baka lite paj och kakor att lägga i frysen

* Handla mat till frys och kyl

* Montera upp babysängen (göra i dag?)

* Handla picknick till födseln

* Ta upp babyklädeslådan från förrådet. Tvätta?

* Göra klart lillasysters hemsida tills nu (editerad graviditetsdagbok + ny UL-bild och magebilder) Pillar lite med den nu...

* Bädda vagnen.

* Köpa ny madrass till vagnen? Eller bara vädra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mente ikke å kritisere, altså.. :sjenert: Bare tenker ut fra min egen jobb, som er fysisk og psykisk tung, og helt uforendelig med å være høygravid... Så lenge du har det fint på din jobb og det gir deg gode ting, så er ingenting bedre! :smilorange: Det er deilig å få brukt seg selv litt, helt enig! Å gå hjemme, som jeg gjør nå, er ikke akkurat stimulerende for intellektet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med noen gode ((((((((((((((FØDEVIBBER)))))))))))))

og en hel del helge :klem:

Lykke til med fødselen, blir spennende hvilken dag lillesøster velger å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...