Gå til innhold

Nytt svorskt frö planterat


Furstina

Anbefalte innlegg

Jag har separationsångest... vi har lagt ut bilen till försäljning.

I onsdags var det en man och tittade på den. Han vill ha en Chevrolet Caprice och håller på att titta på flera som är till salu. På måndag vill han att en mekaniker-kompis ska titta på bilen.

Jag både hoppas att det går bra och att det skiter sig. :forvirret:

Jag GILLAR vår bil men både mannen och jag har lyssnat mer till huvudet än till hjärtat denna gång. :sjenert:

Vi behöver egentligen inte bil. Särskilt inte när en av oss är hemma med lillasyster. Vi har gott om bussar och tunnelbanna + gångavstånd till butiker och dagis. Det kostar egentligen ganska mycket pengar med bilen, pengar vi kan lägga på taxi, hyrbil eller något helt annat. Och med en amerikansk bil från -89 riskerar vi alltid att något dyrt går sönder.

:enig: Lillasyster sparkar på i magen. Det är rejäla sparkar, krumbukter och vågrörelse över hela magen. Mysigt. Fast jag har EN fläck på magen där det ibland gör riktigt ont. Lite till höger ovanför naveln. Jätteont kan det göra när hon är där och petar... tur att det inte är så ofta.

Jag åker fortfarande motorcykel till jobbet men i går kände jag att magen börjar bli för stor. Jackan går precis att stänga och det är lite bökigt att få på särskilt skorna.

I förrgår fick jag chefen att skriva under min ledighetsansökan - jag kunde äntligen bestämma mig.

Sista arbetsdag blir fredagen den 20 oktober

Termin 26 oktober

Och sista ledig dag blir fre 27 april, då börjar jag jobba onsdag 2 maj och mannen och jag får en långhelg tillsammans.

Jag ska begära ersättning från försäkringskassan också. Lika bra att göra det snart så det är gjort och jag får pengar i tid. Fast jag har trots allt bara bra erfarenheter med kontakterna med dem (trots allt strul jag hört om).

Helgen är i antågande. Mannen jobbar hela helgen och på lördag kväll ska sonen och jag gå tjejträff med bowlinggänget. Mannen får hämta upp sonen när han har jobbat klart. Annars har jag inga direkta planer. Borde hitta på någon bra aktivitet till sonen och mig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillasyster sparkar på i magen. Det är rejäla sparkar, krumbukter och vågrörelse över hela magen. Mysigt. Fast jag har EN fläck på magen där det ibland gör riktigt ont. Lite till höger ovanför naveln. Jätteont kan det göra när hon är där och petar... tur att det inte är så ofta.

Et slikt punkt på magen har jeg også hatt! Og det lå også like til høyre over navlen! Var verst fram til uke 30 eller noe, men nå har det gått over. Legen min forklarte at det visstnok var underhuden som kunne bli litt øm dersom barnet lå spesielt mye og sparket på ett sted.

Lykke til videre i svangerskapet, dette går jo kjempefort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack Eliza.

Fötterna till lillasyster går mest rakt ut i höger sida annars, och rumpan till vänster om naveln (precis som storebror hade det), den här onda punkten verkar mest träffas vid nattgymnastiken...

Nå ja. Det är fart i magen nu i kväll också men nu ska jag umgås lite med mannen min som precis kom hem från jobbet.

Fiser/promper ljudlöst men luktfyllt - extremt mycket på kvällarna. Jag har börjat tända rökelse i datorrummet för att maskera det värsta... Jag vet att prutt/fis/promp ökar när jag är gravid men lukten??? huu... jag "hoppas" att det bara är ett tecken DENNA vecka att jag börjat äta mer fibrer i maten och att magen snart lugnar sig... Är samtidigt mycket glad över att det inte är samma läge på jobbet - i kontorslandskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag är gravid

Hormoniell

Känslig

Sover sämre

och reagerar...

I helgen hade vi väl en sämre relationshelg än vi någonsin haft :(

Men i går kväll var vi "på banan" igen. :)

Jag har svårt att hitta en skön ställning att somna i. Jag brukar sova på magen men det är lite svårt nu. Så hittar jag en skön ställning i sängen - som lillasyster i magen inte gillar. Hitta ny ställning så magen blir lugnt - sin inte känns i resten av kroppen.

Sover sämre och drömmer massor. Vaknar kring femtiden av sparkar? nästan varje morgon.

I helgen har sonen vaknat TIDIGT (05:15) och vi var lite "oense" om vem som skulle sova när. Mannen jobbade dessutom hela helgen och gravida jag var full med tårar och ilskna (överdrivna) reaktioner. Lägg på en 2½ åring som får något utbrott och världen är HEMSK...

Fast i dag känns det bra.

Mannen VET att jag reagerar och är duktig att tackla det - bättre än jag själv är. I går när han kom hem från jobbet hade han köpt ett kort format som en blomma och skrivit fina ord i det.

---

Jag är gravid i 32:a veckan.

Längtar efter barnets ankomst så jag får sova - hur absurt är det?

Vill bli "normal" igen även om jag trivs med att vara gravid.

Vill ha mina känslor tillbaka! (förtränger förlossningshormonerna, barseltårar och allt sånt nu)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tack för omtanken lillesky och Klips :klem:

En av fördelarna med hormonsvängingarna är att det glöms ganska fort redan nu... men 32:a veckan och redan tycker jag att det är länge att vänta... 8 veckor... 2 månader...

Föresten är jag less på värmen. Jag vill ha lite kyligare väder så jag kan ha snygga gravidbyxor på mig på jobbet. De oranga sommarbyxorna som slutar under knät är för små nu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otålig.

Vill ha baby nu.

Lillasyster sparkar så det gör lite ont. Det kan ju också bero på att de oranga gravidbyxorna är för små och skrivbordet för nära magen...

---

Nu borde mannen visa vår bil för en seriös spekulant. Han har åkt 30 mil till Stockholm bara för att titta på den. Mannen la ut flera detaljbilder på bilen i går på hemsidan vi gjort i ordning som stöd till annonsen...

Spännande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast jag har EN fläck på magen där det ibland gör riktigt ont. Lite till höger ovanför naveln. Jätteont kan det göra när hon är där och petar...

Det har jeg også!!! Ganske i nærheten av navlen, men litt til venstre i mitt tilfelle. Så pussig!! Skikkelig skarp, vond følelse når Knøttet treffer der!

Kjnner så godt igjen tankene dine om å ville bli "normal" selv om det er deilig å være gravid.. Det er lov å føle seg lei innimellom.. :kose: Det betyr ikke at man ikke nyter det som skjer likevel! MAn MÅ ikke være 110 % lykkelig hele tiden!

Håper dagen i dag blir kjempefin! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack Epona :klem:

Visst är det så. Tankarna och känslorna kring graviditeten, magen, humöret, att få ett barn (till) och allt ÄR motstridiga. Det är härligt och jobbigt på en gång. Jag ÄR lycklig och ledsen på samma gång. Konstigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen är fortfarande kvar. Han som verkade mest intresserad och som hade kört 30 mil för att titta på den kommer nog inte att hitta någon bil alls. Han hade en max-gräns på 45.000 och då skulle det inte vara en enda defekt på bilen tror jag. Den kombinationen tror jag blir svår att få ihop.

Nåja. Magen växer, Lillasyster sparkar.

Mannen min är lite chockad över hur mycket hon sparkar och hur magen bågnar och gungar från sida till sida. Han minns inte att sonen var SÅ aktiv i magen och är nästan orolig för att det är för mycket aktivitet.

Jag talade om för honom att jag är i vecka 33 och att hon borde vara ca 43 cm lång nu - han trodde inte på mig :overrasket:

Hon borde också väga ca 2 kg.

Det är 1½ vecka kvar till nästa kontroll. Det är alltid spännande. Då ska jag få tid för nästa glukosbelastningstest och beställningen på tillväxt UL ska skickas i väg. Jag har sagt att jag vill ha med mannen på den kontrollen. Han är ledig då och vi hinner lämna sonen på dagis innan kontrollen och jag ska åka till jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh ja - vi hade husmöte i veckan (vi bor ju i en villa med tre andra familjer) och jag tog upp renovering av vårt cykelskjul. Vi behöver nog ställa barnvagnen där i höst och vinter.

Skjulet har tre väggar och ett tak, men det är utrymme mellan taket och väggarna så det kommer blåsa in snö och kanske vatten. Skjulet i sig är lite skrangligt och vi har tidigare pratat om att byta ut det i vår.

Vi kom fram till att jag och mannen bygger en liten "låda" av plywood som vi kan parkera vagnen i under vintern. :)

Jag tror vi ska rita, mäta och fundera på bygget i helgen :Nikke:

Vi i huset kom också på att vi ska försöka få tag i en valstuga som vi kan använda som cykelskjul. Det är ju val i Sverige 17 september och nu har jag spanat in valstugor i flera dagar. Det finns de som ser ut som små stugor/hytter, de som ser ut som en liten liten bod, och så har Moderaterna en perfekt design som skulle passa som cykelskjul. Högt, och breda ladgårdsdörrar/låvedörrer på bredaste sidan av huset. Får se om vi får köpt en sån billigt efter valet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for en smart ide!

Skal ha et skjul i hagen vi også er planen, kanskje vi får ta oss en tur over svenskegrensa når valget er over *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man erbjuder sig att demontera skjulen och frakta bort dem kanske man till och med får ett skjul gratis? *hoppfull*

I dag har jag och mannen varit ute på Restaurang! och på Bio!

Jag ville egentligen bara göra "nåt" och hittade en hårdrocks/metall mässa med konserter i Stockholm men jag tror att mannen (kanske jag också) börjar bli gammal... han sa "kan vi inte bara gå ut och äta i stället, bara vi två?" :ler:

Så jag ringde mormor som gärna ställde upp som barnvakt. Mannen och jag köpte biljetter på nätet och hittade en trevlig restaurang mitt emot bion (fantasilöst?). Jag åt en god fisk med sparris och truffelhollandaise, drack ett glas alkoholfritt vin. Mannen åt pepparbiff och tog två öl. Tänt ljus på bordet och öppna fönsterväggar med utsikt över folket som myllrade på Drottninggatan i centrala Stockholm.

(och turistande norrmän vid bordet precis utanför fönstret :ler:)

Vi kom på att vi nog ska göra fler sådana middagar på tu man hand innan vi blir fyra i familjen. Sonen är jättesnäll och trivs bara SÅ bra med mormor. Nu har vi pratat om att han ska övernatta där nästa gång. Det blir andra övernattningen hemifrån utan mamma och pappa. Bra träning i fall det behövs när lillasyster ska komma.

Nu är det svenskt EM-kval på TVn, norskt EM-kval på (web)radion och vi sitter romantiskt framför varsinn dator... en superavslutning på en romantisk kväll? :ler:

Nåja, det finns ju flera "punkter" att bocka av i romantiklistan innan vi somnar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med middag på resturant og kino-besøk. Håper filmen var bra også. Koselig å kunne gjøre sånne ting!

Hvordan går det med bilsalget? Er det noen flere interesserte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epona - visst är romantik så mycket. Både middag ar med tända ljus och att sitta brevid varandra på varsin stol...

Fjellrypa - Vi hade jättetrevligt. Filmen var bra. Jag skrattade mycket och hade det trevligt. Mannen också.

Bilförsäljningen går trögt. Han som lät SÅ intresserad i telefon, "30-milaren" kan vi kalla honom, var bara för petig för sina ekonomiska ramar. Han sa att han skulle höra av sig men det gjorde han aldrig. Mannen min ringde till och med upp killen som äger den andra bilen "30 milaren" skulle titta på och det var ungefär samma intryck och besked där. Jag tror inte han får sig någon bil.

Men i går fick mannen mail från en kille i norra sverige (80-100 mil norrut eller så) som var intresserad och ville veta mer. Han tittade på detaljbilderna (vi har ju gjort en hemsida med massor med detaljbilder av motor, interiör, lack, däck etc) och skulle kolla pengar och transport för att höra av sig.

Vi får se vad som sker där. Jag tror att det kan ta tid att få bilen såld, inte för att den är dålig och/eller priset är högt utan för att den är speciell och det gäller att hitta rätt spekulant.

I går på gymmet vägde jag mig föresten. 71,9 kg. Det betyder att jag gått upp närmare 14 kg redan. Det låter mycket men jag vägde ju ganska lite innan med tanke på min längd. Jag antar att det är ungefär som med sonen.

I går hade jag föresten ett trevligt telefonsamtal med min "extramamma" (mammas kusin som nästan är som en moster/tante till mig). Hon bor i Norrland och ska komma ner till Stockholm sista helgen i oktober med sitt barnbarn på 11 år. Han har höstlov och de ska gå på ishockey. Sista helgen i oktober. Då är jag nybliven tvåbarnsmor räknar jag med (eller på några dagars övertid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...