Gå til innhold

Nytt svorskt frö planterat

Furstina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TERMIN i dag :hoppe:

- och hoppa kan jag göra... inte ett enda födselstecken här i gården. Jag har till och med sovit bra de senaste två nätterna. Kanske DET är ett tecken? Att kroppen förbereder sig med vila? *letar desperat efter födselstecken* :ler:

Men det är sant Linn3c - födseln närmar sig hela tiden. Fast det känns inte riktigt så.

Jag har föresten fortfarnade vigsel- och förlovningsringen på mig. De sitter lite tightare men det är allt.

Sonen hostar och är lite snorig fortfarande - han är hemma med mig i dag också. Nu leker han med dammsugaren, han kom och frågade om han fick dammsuga "det är smutsigt här" :ler:

och jag som torkade golven i går, nåja, han får leka lite med den en stund. Bättre aktivitet än TV-tittande och jag orkar inte krypa omkring och leka med brandbilar just nu.

Mannen är på jobbet men är lite risig han också. Hostar och känner lite i halsen. Han såg inte alls redo ut för en natt på sjukhuset som förlossningsassistent till mig :syk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til.

Jordmor sa til meg da jeg gikk å ventet på lillemor og sambo skulle komme hjem fra jobb 3 dager før termin; "Kroppen kan være så klar til å føde, men er du ikke mentalt klar til det, blir det ingen fødsel."

Så jeg tipper du føder når mannen er blitt bedre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, termin i dag! :smilorange:

Kan du bruke ringene dine??? Urettferdig!! :grine: Det er i hvertfall fem uker siden jeg måtte legge bort mine.... Ikke sjans å få dem på i det hele tatt... :sur:

Ønsker deg en fin dag, og masse god bedring til både dyk sønn og syk mann :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for termin!! :hoppe:

Da jeg ikke fikk Lukas på selveste termindagen så syntes jeg liksom ikke det gjorde noe om han kom litt senere..Så den dagen var vi på IKEA, kjørte hunpete veier hjem og spiste fødepizza.. :legrine: ..var ikke du på kino forrige gang eller husker jeg helt feil..

Men du føder jo i helgen, så her er det ingen problemer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för hopping och hälsningar allesammans.

Jo, kanske väntar kroppen på att man och son ska bli friskare. Sonen är egentligen inte "sjuk", bara lite snorig och hostig. Kanske ska han få gå på dagis i morgon?

Jag har bakat kanelbullar. Nu är det varmt i lägenheten och doftar riktigt gott. Väntar besök från mamma som gått kurs och slutat efter lunch. Njuter av en smoothie på banan, hallon/bringebär och yoghurt så länge. Mums. Sonen fick några tinade hallon att äta och vill ha mer.

Efter bakningen och all värme sitter ringarna lite tight men jag kan ha dem i alla fall (jag får inte av dem när jag är så varm men jag kan röra på dem på fingret)

Jo, sist försökte vi en massa knep. Långpromenader och inte minst BIO/kino. Vi såg Sagan om Ringen, tredje delen tror jag det var... tanken var att en 3 timmar lång bio, platser längst in i lokalen - DET lockar fram värkar och vi måste åka till sjukhuset. Men inte då. Mannen fick ont i ryggen och jag träsmak i rumpan men ingen baby kom ut.

Nu tror jag faktiskt att vi får vänta tills efter helgen eller ända tills nästa helg. Försöker intala mig det i alla fall för att inte bli allt för otålig.

Jag tittar hur som helst efter slemproppen vid varje toalettbesök - och försöker tänka fram en vattenavgång :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Still here...

har sovit på soffan med sonen en stund, ska nog laga lite fisk till middag. Har tinad urvattnad klippfisk i kylen och tänkte försöka mig på en liten baccalao-variant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...