AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Hei! I dag jeg fikk sjokk når jeg hørte om tannregulering pris, og jeg vil gjerne å høre på noe erfaringer her. Barna mi er 11 år gammel, og fikk gruppe C (40% refusjon) fra kommunen tannlege. I privat klinikk betalte jeg 1200kr for første konsultasjon, og de tilbyr meg en tannregulering av stål i begge sider (opp og ned) for rundt 2 år behandling, for 39.000 kr Hva synes dere? Er det vanlig pris? Tusen takk for hjelpen Anonymkode: 07d16...e93
Soft mann Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! I dag jeg fikk sjokk når jeg hørte om tannregulering pris, og jeg vil gjerne å høre på noe erfaringer her. Barna mi er 11 år gammel, og fikk gruppe C (40% refusjon) fra kommunen tannlege. I privat klinikk betalte jeg 1200kr for første konsultasjon, og de tilbyr meg en tannregulering av stål i begge sider (opp og ned) for rundt 2 år behandling, for 39.000 kr Hva synes dere? Er det vanlig pris? Tusen takk for hjelpen Anonymkode: 07d16...e93 Dessverre så er heller ikke tenner en del av kroppen i Norge. Då hadde det vert vanlige egenandel der.. men hvis det er veldig gale så kan tanlege søke om at du får refundert alt. Men da har han en dårligere betaling å han må skrive det papiret. Mer arbeid for mindre penger, så derfor dei seie at det er i grensen for at det går under refusjonsavtale, men dessverre ikke i dette tilfellet. Men dei vil på det sterkeste anbefale at du gjør det. Bukken til havresekken her og. dette er som sagt en av delene som ikke hører til kroppen der er og andre deler og sykdommer som en må betale alt selv 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars Jaha, du er sjokkert over at det koster penger å ha barn? Staten subsidierer heldigvis ikke alt, og dette er noe du må betale selv. Men det er helt valgfritt, barnet kan også bekoste det på egen hånd som voksen. Prisen høres greit u den, det. Betales jo over tid og ikke som et engangsbeløp. Anonymkode: 7e943...e96 8 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars Ja vi betaler ca 30 000 fikk bare 10000 dekket . Anonymkode: 99ef0...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars 39000 egenandel eller 39000 totalt? For det ene er litt dyrt, det andre veldig billig! Anonymkode: 43e5c...249
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Høres riktig ut. Vi har gruppe B og betaler ca 26000 Anonymkode: 01e23...263
AnonymBruker Skrevet 13. mars #7 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 39000 egenandel eller 39000 totalt? For det ene er litt dyrt, det andre veldig billig! Anonymkode: 43e5c...249 39000kr er beløpet at jeg må betale Anonymkode: 07d16...e93
AnonymBruker Skrevet 13. mars #8 Skrevet 13. mars Vi har samme refusjon og betaler ca like mye. Anonymkode: cdd58...8b0
AnonymBruker Skrevet 13. mars #10 Skrevet 13. mars Synes det var billig. Tror vi betalte rundt 70k, men den var usynlig. Anonymkode: 1bd7b...c2d
AnonymBruker Skrevet 13. mars #11 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 39000kr er beløpet at jeg må betale Anonymkode: 07d16...e93 Høres riktig ja...😒 Har tvillinger som fikk BEGGE trengte regulering i fjor..... Pengene flyr..... Anonymkode: 6d97d...173
AnonymBruker Skrevet 13. mars #12 Skrevet 13. mars Normalt- heldigvis deler de det opp i bolker Anonymkode: b1ba2...4e2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #13 Skrevet 13. mars Hei Ts. Dette hørtes dyrt ut. Det er varierende pris ift barnets behov og behandlingstid. Det er likevel stor variasjon i hva kjeveortopeder tar i pris. Jeg anbefaler å kontakte flere klinikker for prisoverslag. Jeg jobber for en kjeveortped, og stort sett ligger behandling med normal tannregulering i begge kjever( for barn) på mellom 20- 25 000. Anonymkode: e486b...1b9
AnonymBruker Skrevet 13. mars #14 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! I dag jeg fikk sjokk når jeg hørte om tannregulering pris, og jeg vil gjerne å høre på noe erfaringer her. Barna mi er 11 år gammel, og fikk gruppe C (40% refusjon) fra kommunen tannlege. I privat klinikk betalte jeg 1200kr for første konsultasjon, og de tilbyr meg en tannregulering av stål i begge sider (opp og ned) for rundt 2 år behandling, for 39.000 kr Hva synes dere? Er det vanlig pris? Tusen takk for hjelpen Anonymkode: 07d16...e93 Nærmer oss så mange tusen at jeg har komt ut av tellingen for lengst... betaler 500-1500 pr gang selc for 2sek sjekk... noen tusen h er gang det byttes noe.. og mange tusen hver gang ny plate,skinne eller flytting av ting osv. Anonymkode: 4e14f...83c
AnonymBruker Skrevet 13. mars #15 Skrevet 13. mars Dette var rart. Min sønn skal ha regulering oppe og nede grunnet stort overbitt. 70% dekning og vi nå også betale 40 000🤔 Anonymkode: 4f952...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #16 Skrevet 13. mars Soft mann skrev (3 timer siden): Dessverre så er heller ikke tenner en del av kroppen i Norge. Då hadde det vert vanlige egenandel der.. men hvis det er veldig gale så kan tanlege søke om at du får refundert alt. Men da har han en dårligere betaling å han må skrive det papiret. Mer arbeid for mindre penger, så derfor dei seie at det er i grensen for at det går under refusjonsavtale, men dessverre ikke i dette tilfellet. Men dei vil på det sterkeste anbefale at du gjør det. Bukken til havresekken her og. dette er som sagt en av delene som ikke hører til kroppen der er og andre deler og sykdommer som en må betale alt selv Barn 0-18 år har gratis tannbehandling, bortsett fra kjeveortopedi. Hvorfor hevder du at man må betale alt selv? All nødvendig tannbehandling for å forebygge og behandle sykdom i munn/tenner hos barn er altså dekket. Det er ingen grunn til at bittanomalier skulle være hyppigere forekommende i Norge enn våre naboland, likevel har ca 33% av barn og unge i Norge hatt tannregulering, mot 25% i Danmark og 20-27% i Sverige. Anonymkode: 7407f...158
AnonymBruker Skrevet 13. mars #17 Skrevet 13. mars mi har hatt regulering oppe og nede. + tann somhadde vokst innover i gummen som måtte operers ut og dras frem med lenke... Betalte ca 25.000, var vel da 70% refusjon. Var ferdig for litt over 1 år siden, Og startet og fikk prisen for 3 år siden, så sikkert dyrere nå. Anonymkode: cbab1...84b
AnonymBruker Skrevet 13. mars #18 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nærmer oss så mange tusen at jeg har komt ut av tellingen for lengst... betaler 500-1500 pr gang selc for 2sek sjekk... noen tusen h er gang det byttes noe.. og mange tusen hver gang ny plate,skinne eller flytting av ting osv. Anonymkode: 4e14f...83c fikk dere ikke en fast pris`? Vi fikk en totalpris før hun startet og en nedbetalingsplan med en sum i mnd. vi betalte over 24 mnd. mener jeg det var. Anonymkode: cbab1...84b
AnonymBruker Skrevet 13. mars #19 Skrevet 13. mars Vi betaler 60 000,- for regulering oppe og nede. Dette er tredje barn med regulering. Anonymkode: daaea...b20 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #20 Skrevet 13. mars Litt på sida, men dere med barn som har hatt behov for regulering: når ble det oppdaget/bestemt at det var behov? vi er bare på tann nr 2 på vei opp nå, og den først står forskjøvet og på skrå. Føler det er pga lite plass, og hadde selv regulering i mange år og måtte trekke flere av de permanente tennene, så ser for meg noen dyre år framover… Anonymkode: 8424a...483
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå