AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #181 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Beklager, tenkte ikke på å sjekke dato på lenkene. Her er et utvalg fra februar 2025. (Siden det virker som du mener at datoen noe skjer har betydning for hva som skjer) En "intens politijakt" for mindre enn 2 uker siden: https://www.glomdalen.no/to-pagrepet-etter-intens-politijakt/s/5-19-1681945 11. februar var det "politijakt i Narvik sentrum" https://www.fremover.no/politijakt-i-sentrum/v/5-17-1337381 9. februar: "Politijakt med helikopter og hund" https://www.nrk.no/innlandet/politijakt-med-helikopter-og-hund-1.17259817 Anonymkode: 4bd5b...6e5 De to første kan ikke leses uten abonnement, så det er umulig å vite hva det dreier seg om. Og hva gjelder den siste, skal politiet la være å jakte på ruspåvirkede biltyver, og heller vente og se om de melder seg selv? Eller vente på at de kjører på noen? Anonymkode: 9bfb3...c47
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #182 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nevn en gang en tilfeldig og uskyldig person har blitt skutt av norsk politi uten foranledning. Om dette er noe du går og tenker på hver gang du ser en politibil må det være slitsomt. Så heldigvis tenker 99,999% ikke det samme som deg. Anonymkode: cf2ed...87d "Fornebu-saken Hendelsen fant sted natt til 18. juli 1975. En patrulje fra Oslo politikammers hundetjeneste gjennomførte en bilforfølgelse av to biltyver. Etter at den stjålne bilen hadde stanset ved Fornebu i Bærum, ble gjerningspersonene forfulgt til fots. En av politibetjentene trakk våpenet og avfyrte skudd. Skuddet traff en av biltyvene i ryggen og medførte dødelig skade. Politibetjenten ble siktet og tiltalt for uaktsomt drap, straffeloven § 239, men ble frifunnet i lagmannsretten." Han hadde vært med på et biltyveri da, så kanskje "han fortjente det"? Heldigvis har ikke norsk politi allmenn bevæpning (men de ønsker det sterkt...POW POW!). Det er noe jeg frykter pga. fare for flere skyteepisoder, også med dødelig utfall. Så lenge politiet holder seg inni bilene sine føler jeg meg trygg. Men er de utenfor, MED våpen, DA blir jeg nervøs... Anonymkode: 4bd5b...6e5 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #183 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De to første kan ikke leses uten abonnement, så det er umulig å vite hva det dreier seg om. Og hva gjelder den siste, skal politiet la være å jakte på ruspåvirkede biltyver, og heller vente og se om de melder seg selv? Eller vente på at de kjører på noen? Anonymkode: 9bfb3...c47 Nei, de skal selvsagt legge seg på hjul, gjerne med blålys og sirener, og når den forfulgte øker farten for å komme seg unna så gjør de det samme... 80... 100... 120... 150... Så krysser vi fingrene og håper det beste. Anonymkode: 4bd5b...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #184 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Og en helt haug som ikke forstår forskjellen på trussel og informasjon, nødverge og dødsstraff mm., attpåtil at de argumenterer med saker fra media de ikke selv har lest. Men kan summere det ned til at man ikke får prikker av å bli målt i 65km/t i 60 - sonen og utgangspunktet til TS er faktafeil og endel følelser. Anonymkode: cf2ed...87d Det spørs hvilket tonefall dette ble formidlet i. Kommunikasjon er det noe politiet er trent til, likevel alle politimenn/kvinner er ikke gode på det. Dette vet du jo ikke noe om for du var ikke i situasjonen, likevel forsvarer du de med nebb og klør. Det er ts som er skjør og ikke forstod at det kun var litt informasjon. Det å bli stoppet av politi kan være skremmende for mange, politet bør klare å lese situasjonen og håndtere den som de blir lært og ikke ture frem uten å se den de har stoppet nå er usikker og redd. Kan du ikke innrømme at det også finnes dårlige folk som har blitt politi? I alle yrker finnes det mennesker som ikke burde være i det yrket. Min erfaring at det er flere av de i dag enn for 10 år siden. Politiet mistet også tilliten i samfunnet, det er krise og noe som må gjøre noe med. Anonymkode: 6d0da...3f1 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #185 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det spørs hvilket tonefall dette ble formidlet i. Kommunikasjon er det noe politiet er trent til, likevel alle politimenn/kvinner er ikke gode på det. Dette vet du jo ikke noe om for du var ikke i situasjonen, likevel forsvarer du de med nebb og klør. Det er ts som er skjør og ikke forstod at det kun var litt informasjon. Det å bli stoppet av politi kan være skremmende for mange, politet bør klare å lese situasjonen og håndtere den som de blir lært og ikke ture frem uten å se den de har stoppet nå er usikker og redd. Kan du ikke innrømme at det også finnes dårlige folk som har blitt politi? I alle yrker finnes det mennesker som ikke burde være i det yrket. Min erfaring at det er flere av de i dag enn for 10 år siden. Politiet mistet også tilliten i samfunnet, det er krise og noe som må gjøre noe med. Anonymkode: 6d0da...3f1 Jeg er enig med deg. Har møtt på to litt korttenkte politimenn. Har også møtt på en som tok feil av en trafikksituasjon, men det kunne han ikke innrømme, bad oss kun om å kjøre videre. Ellers har jeg blitt stoppet i promillekontroll av kun hyggelige betjenter. Anonymkode: 38df3...da8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #186 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, de skal selvsagt legge seg på hjul, gjerne med blålys og sirener, og når den forfulgte øker farten for å komme seg unna så gjør de det samme... 80... 100... 120... 150... Så krysser vi fingrene og håper det beste. Anonymkode: 4bd5b...6e5 Den forfulgte er jo på ingen måte uskyldig. Vedkommende har et valg, nemlig å stanse. Skjønner ikke hva du mener man skal gjøre annerledes? Anonymkode: 9bfb3...c47 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #187 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Den forfulgte er jo på ingen måte uskyldig. Vedkommende har et valg, nemlig å stanse. Skjønner ikke hva du mener man skal gjøre annerledes? Anonymkode: 9bfb3...c47 Ta bilnummeret og oppsøke personen senere? Legge ut spikermatte? Ta hensyn til allmennheten mener jeg bør veie tyngst her. Deeskalere, ikke eskalere en situasjon. Folk kan bli redde og få panikk når de ser politiet forfølger dem. Da tar de ikke alltid rasjonelle valg. Synes du det er greit at politiet ligger på hjul i 250 km/t gjennom bygatene? (Alle er uskyldige til det motsatte er bevist, det prinsippet gjelder vel fortsatt?) Anonymkode: 4bd5b...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #188 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ta bilnummeret og oppsøke personen senere? Legge ut spikermatte? Ta hensyn til allmennheten mener jeg bør veie tyngst her. Deeskalere, ikke eskalere en situasjon. Folk kan bli redde og få panikk når de ser politiet forfølger dem. Da tar de ikke alltid rasjonelle valg. Synes du det er greit at politiet ligger på hjul i 250 km/t gjennom bygatene? (Alle er uskyldige til det motsatte er bevist, det prinsippet gjelder vel fortsatt?) Anonymkode: 4bd5b...6e5 En politibil kjørte veldig fort her i en smal boliggate uten fortau, blindgate for øvrig. De forfulgte en syklist, han kom seg selvsagt unna. Det kunne endt fatalt, mange barn leker i denne blindgata, idioti av politiet! Anonymkode: 38df3...da8 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #189 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ta bilnummeret og oppsøke personen senere? Legge ut spikermatte? Ta hensyn til allmennheten mener jeg bør veie tyngst her. Deeskalere, ikke eskalere en situasjon. Folk kan bli redde og få panikk når de ser politiet forfølger dem. Da tar de ikke alltid rasjonelle valg. Synes du det er greit at politiet ligger på hjul i 250 km/t gjennom bygatene? (Alle er uskyldige til det motsatte er bevist, det prinsippet gjelder vel fortsatt?) Anonymkode: 4bd5b...6e5 .Som sagt, man har et valg om å stanse bilen. Får du panikk fordi du ser politet, har du enten gjort noe galt eller har paranoia. Jeg har aldri noen sinne fått panikk over å se en politibil eller politibetjent. Interessant at du har så stor sympati for kriminelle og har ukritisk forståelse for deres handlinger. Anonymkode: 9bfb3...c47 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #190 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Folk som påstår at politiet er full av psykopater, er de samme som har brutt eller bryter loven. Anonymkode: cc95e...885 Jeg bryter ikke loven. Men vi har på min hjemplass en politimann som har utsatt i hvertfall to kvinner for vold, og systematisk trakasserer med å stoppe og ransake biler helt grunnløst osv. Han gjør det i uniform på jobb. De er ikke kjenninger av politiet, bare helt vanlige folk. Har ikke en gang kjørt for fort, han bare liker å stoppe biler og løfter på matter og se i forskjellige rom i bilen. Regner med han leter etter noe ulovlig. Teit å gjøre det i bilene til folk som ikke er kriminelle. Finner jo selvfølgelig ingenting. Det er bare trakassering. Og så hvis du blir overveldet av situasjonen og begynner å grine, så gliser han, og du ser han er fornøyd med seg selv. Igjen, jeg er ikke kjenning av politiet. Jeg bryter ikke loven. Ikke de andre jeg vet om heller ang denne politimannen. Men jeg vet ingenting om den ene kvinnen og den situasjonen, annet enn at hun sier ble utsatt for vold av han. Men jeg tror på henne. Det er jo et mønster med han. Forstår ikke hvorfor de ikke sparker han. Ene gangen ble han ført bort og fraktet bak i en politibil selv fordi han utsatte en kvinne for vold. Hun trengte hjelp og var ikke utagerende. Men han er fremdeles i jobben. Anonymkode: df6b7...ba3
Traktor Skrevet 22. februar 2025 #191 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 17.52): 66-70 gir to prikker i 60-sonen. Feil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå