AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #181 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I tråder om å ha gavefrie bursdager eller felles gave fra klassen som foreldre bare ordner så er flertallet alltid utrolig positive til at det er viktig å bli enige om og at alle da må følge det. Men om man våger å foreslå å stå litt sammen som foreldregruppe for å drøye ungenes avhengighet til skjerm, spilling og sosiale medier da er man omtrent kommunist som forsøker å styre andres hjem. Rart det der at ting som gjør hverdagen enklere er sååå mye viktigere og bedre å lage felles regler om enn ting som kanskje gjør ting litt mindre enkelt for foreldrene 😄 Anonymkode: c0cd2...579 Det er bare late foreldre som må ha regler å støtte seg på. Man må som voksen kunne sette grenser og bestemme dette for egne barn, helt uavhengig av hva faren til Nicolai og moren til Emma måtte mene. Så kan barna få vite at de kan bestemme alt for seg selv når de er myndige og har flyttet hjemmefra. Man lever jo ikke slik som voksen, heller, så fra hvilken alder skal barna lære at familier har ulike regler og behov og at alle behøver ikke å gjøre alt på samme måte eller til samme tid? Anonymkode: 67972...a55 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #182 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men igjen, hvorfor kan man ikke sette reglene selv for spilling, sosiale medier osv ? Synes det er fint tema å diskutere så man kan få ideer, men felles regler nei. Jeg har ikke engang like regler for mine egne barn. Den ene har avstengt nett om natta og har måttet legge fra seg ipad/telefon. Den andre er som regel i seng før leggetid hun fikk som 12-åring om ikke trening eller kamp er sent. Noen barn trenger strikte regler, andre ikke. Anonymkode: 6d087...df7 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er bare late foreldre som må ha regler å støtte seg på. Man må som voksen kunne sette grenser og bestemme dette for egne barn, helt uavhengig av hva faren til Nicolai og moren til Emma måtte mene. Så kan barna få vite at de kan bestemme alt for seg selv når de er myndige og har flyttet hjemmefra. Man lever jo ikke slik som voksen, heller, så fra hvilken alder skal barna lære at familier har ulike regler og behov og at alle behøver ikke å gjøre alt på samme måte eller til samme tid? Anonymkode: 67972...a55 Jeg har ikke lest hele tråden og har ikke barn på barneskolen selv. Men i tråder om skjermtid er det jo kjempemange som svarer at de ikke vil ha så mye skjerm men barna MÅ ha skjerm og telefon og sosiale medier ellers faller de helt utenfor sosialt. De blir mobbet og upopulære om de ikke får se det nyeste på youtube uannsett hvor skadelig og dumt det er for barn. Så jeg ser absolutt en grunn til å snakke om felles "regler" for dette blant foreldrene uten at det betyr at man ikke klarer å sette egne grenser. Om 5 av 20 foreldre har null problemer med å si nei uansett, 5 ville sagt ja til alt til barna uannsett men 10 ville egentlig sagt nei om flere gjorde det men sier ja for at barna "ikke skal bli utenfor".. så er det 15 barn med sosiale medier alt for tidlig og 5 som blir utenfor, når det kunne vært 5 med og 15 uten. Anonymkode: c0cd2...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #183 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Et eksempel er at jeg (og flere) vil vente litt med bursdag på lekeland osv, men det går ikke disse med på pga «de har gledet seg siden søsteren hadde det, og vi sa alltid at det skulle få bursdag på lekeland når det ble 10». Så da MÅ det få det da? Kan ikke barnet tåle å stå i vanskelige ting og lære at livet er urettferdig? Samme med gaver, mange ville ha gavefritt, men barnet hennes så hva søsken hadde fått. Sykling til skolen og- det samme (ikke aktuelt nå såklart). Der synes jeg det er lurt å vente, men hun mente hennes barn fint klarte det og det var til hjelp for de at det sykler selv. Så da vil mitt og det, men jeg er ikke trygg på det. Jeg forslo fjerde/femte, men nei. De er 8 nå, 9 i år. Anonymkode: 85381...d0f Men kjære vene , her legger dere opp i ting dere ikke har noe med. Selv syklet jeg på skolen fra 1 klasse. Men så hadde jeg syklet siden jeg var 3, over alt. Og vi var godt opplært iht å passe på oss selv i trafikken. De andre dvs de fleste andre fikk ikke lov å sykle til skolen. Men det var fordi flere av dem akkurat hadde lært å sykle. Hvorvidt de får sykle eller ikke, er isåfall skolen sin sak. Og ikke dere andre foreldre sin sak. Anonymkode: 2b482...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #184 Del Skrevet 14 timer siden Og de fleste forstår vel at fordi om man blir enige om noen felles linjer så betyr det ikke at man skal gjøre alt likt hjemme eller at andre bestemmer over ditt privatliv. Man kan bli enige om at de ikke skal ha snapchat i 4. klasse feks, og da kan likevel den ungen som er alene hjemme bruke telefon hvis foreldrene ønsker det. Men bare ikke sende snaps til de andre i klassen. Anonymkode: c0cd2...579 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #185 Del Skrevet 14 timer siden Jeg synes det burde vedtas felles regler i klassen for hva foreldrene skal gjøre også. Hvor de skal bestille ferie, hvilke klær de skal bruke (belastende for barna hvis noens foreldre har dyre klær eller reiser på fine ferier), middagen og interiøret hjemme bør også matche. Hva de skal stemme på kan vi bli enige om når valget nærmer seg. Aktiviteter i sengehalmen må begrenses til to ganger pr uke, men ikke under dette. Anonymkode: 15e76...34c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #186 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men kjære vene , her legger dere opp i ting dere ikke har noe med. Selv syklet jeg på skolen fra 1 klasse. Men så hadde jeg syklet siden jeg var 3, over alt. Og vi var godt opplært iht å passe på oss selv i trafikken. De andre dvs de fleste andre fikk ikke lov å sykle til skolen. Men det var fordi flere av dem akkurat hadde lært å sykle. Hvorvidt de får sykle eller ikke, er isåfall skolen sin sak. Og ikke dere andre foreldre sin sak. Anonymkode: 2b482...0ad På min barneskole på 90tallet var det ikke lov å sykle før 4. klasse (det som er 5. klasse nå), da tok alle "sykkel-lappen" og etter det fikk vi lov til å sykle. Anonymkode: c0cd2...579 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #187 Del Skrevet 14 timer siden Husker godt da foreldre i klassen til eldste gutten min prøvde å legge føringer for at ingen av guttene skulle få spille fortnite i femteklasse. Jeg lot min spille likevel (han er aktiv med mye annet også, blant annet fotball), og nå som 16 åring har han begynt så smått å tjene litt penger på å game ved å vinne cash cups i ny og ne. Veldig gøy! 😊 La folk gjøre som de vil! Anonymkode: d598c...bbb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #188 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Okey, nå må jeg høre hva dere tenker. Har ei mor i klassen til barnet mitt som hele tiden er sånn «vi kan ikke ha felles regler om telefon, vårt barn er minst av tre og må være litt alene om kvelden når vi skal kjøre de større». Det er mye sånn «vårt barn er minst av tre, så da blir det litt sånn». «Det er annerledes å være minst av tre enn det største». Er det virkelig så annerledes?? Kan man ikke forholde seg til at vi lager regler i klassen da og at vi prøver å ha det noenlunde likt? Fordi de kan ikke ha regler for det passer ikke deres liv… Eller er det jeg som er helt fjern? Er man SÅ mye mer erfaren ? Anonymkode: 85381...d0f Du er litt fjern. Det høres ikke ut som «vi» som lager felles regler, men «dere» som påtvinger andre deres ideer. Øv deg på å si til barnet «Sånn gjør de det, det betyr ikke at vi skal gjøre det sånn» og «Selv om Maj får ha telefon betyr ikke det at du trenger det». Lær deg å sette grenser for barnet ditt som ikke er betinget av at alle andre har de samme grensene. Anonymkode: c5052...37b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #189 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men sukker og karbohydrater ER viktig om barna trener mye eller sliter med matinntak. For noen er målet å få i nok og da er målet om kjøttfritt og masse fisk ikke relevant. Jeg lager ekstremt mye vafler til mine unger, noe andre kanskje fnyser av for å få i ungene nok etter trening (før de vet om innholdet) Cottage cheese, kulturmelk, proteinpulver, ekstra egg, havgregryn og litt sukker. Matpakke- vel brødskive er ikke riktig for alle. Innimellom har min som trener mye både muslibarer, sjokolade, hjemmelagede cookies, kun for å få nok energi. Hadde hun ikke trent så hadde hun ikke fått, min eldste får det ikke. Mobilbruk blir ulikt om man trenger duo eller facetime for kommunikasjon. Mine brukte det hver uke med besteforeldre som kunne hjelpe med lekser. Yngste sluttet på SFO etter 1. klasse, hun fikk smartphone da- for vi byttet ut en av våre gamle og så hadde hun også ipad til facetime/duo. Hadde de ikke gjort leksene før vi kom hjem så hadde vi hatt andre regler, men vi har aldri hatt skjermtid på ipad eller telefon. Anonymkode: 6d087...df7 Sukker er IKKE viktig! Ærlig talt? Sukker er gift og jeg er ikke en hysterisk mor men dette er noe ALLE vet. poenget mitt var svaret til en som mente at det var rett med forbud for mobil for alle, for å verne om barna. Da kan man likeså forby sukker også, og rask mat. Anonymkode: e5fbd...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #190 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Et eksempel er at jeg (og flere) vil vente litt med bursdag på lekeland osv, men det går ikke disse med på pga «de har gledet seg siden søsteren hadde det, og vi sa alltid at det skulle få bursdag på lekeland når det ble 10». Så da MÅ det få det da? Kan ikke barnet tåle å stå i vanskelige ting og lære at livet er urettferdig? Samme med gaver, mange ville ha gavefritt, men barnet hennes så hva søsken hadde fått. Sykling til skolen og- det samme (ikke aktuelt nå såklart). Der synes jeg det er lurt å vente, men hun mente hennes barn fint klarte det og det var til hjelp for de at det sykler selv. Så da vil mitt og det, men jeg er ikke trygg på det. Jeg forslo fjerde/femte, men nei. De er 8 nå, 9 i år. Anonymkode: 85381...d0f Ja, du er helt på bærtur. Om 2 storesøsken sykler til skolen så skal minstemann gå alene fordi du vil at klassen skal vente? Koko? Og dette med bursdag er helt legitimt og akkurat slik det har blitt her. Nr 1 feiret sin første barnebursdag da hn var 6 år. De andre to har fått det fra de årene de har vært gamle nok til å forvente det selv, rundt 3 år. Anonymkode: f3423...ff3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #191 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sukker er IKKE viktig! Ærlig talt? Sukker er gift og jeg er ikke en hysterisk mor men dette er noe ALLE vet. poenget mitt var svaret til en som mente at det var rett med forbud for mobil for alle, for å verne om barna. Da kan man likeså forby sukker også, og rask mat. Anonymkode: e5fbd...828 Sukker kan blant annet være veldig nyttig til restitusjon ved å fylle opp glykogenlagrene i musklene (sammen med protein). Jeg snakker ikke om store sjokoladeplater, men at det ikke er farlig med litt sukker. Toppidrettsutøvere spiser mer godteri, har du ikke sett dokumentarer om ledere som kommer med kilovis med smågodt. Sukker er ikke gift og man er hysterisk og uvitende om man synes det er det. Det handler om balanse og hva man gjør. Litt sukker før og etter trening er ikke gift. Anonymkode: 6d087...df7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #192 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke lest hele tråden og har ikke barn på barneskolen selv. Men i tråder om skjermtid er det jo kjempemange som svarer at de ikke vil ha så mye skjerm men barna MÅ ha skjerm og telefon og sosiale medier ellers faller de helt utenfor sosialt. De blir mobbet og upopulære om de ikke får se det nyeste på youtube uannsett hvor skadelig og dumt det er for barn. Så jeg ser absolutt en grunn til å snakke om felles "regler" for dette blant foreldrene uten at det betyr at man ikke klarer å sette egne grenser. Om 5 av 20 foreldre har null problemer med å si nei uansett, 5 ville sagt ja til alt til barna uannsett men 10 ville egentlig sagt nei om flere gjorde det men sier ja for at barna "ikke skal bli utenfor".. så er det 15 barn med sosiale medier alt for tidlig og 5 som blir utenfor, når det kunne vært 5 med og 15 uten. Anonymkode: c0cd2...579 Ikke sant. Jeg kjøpte smartklokke til barnet siste året i barnehagen fordi "alle andre" hadde, og så viste det seg at det var mer 50/50 av de som hadde klokke og ikke blant ungene i nabolaget. Klokke blir man ikke så avhengig av som tlf men det viser at man må snakke sammen og ikke løpe på butikken i panikk. Enig med deg i at det er dumt hvis alle løper og kjøper smarttlf med en gang "alle har" fordi de er redd barnet faller utenfor. Jeg mener ikke at man skal skrive kontrakt og ha regler men hvis man snakker sammen, så ser vi jo at dere er flere som vil vente. Anonymkode: 2157d...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #193 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Et eksempel er at jeg (og flere) vil vente litt med bursdag på lekeland osv, men det går ikke disse med på pga «de har gledet seg siden søsteren hadde det, og vi sa alltid at det skulle få bursdag på lekeland når det ble 10». Så da MÅ det få det da? Kan ikke barnet tåle å stå i vanskelige ting og lære at livet er urettferdig? Samme med gaver, mange ville ha gavefritt, men barnet hennes så hva søsken hadde fått. Sykling til skolen og- det samme (ikke aktuelt nå såklart). Der synes jeg det er lurt å vente, men hun mente hennes barn fint klarte det og det var til hjelp for de at det sykler selv. Så da vil mitt og det, men jeg er ikke trygg på det. Jeg forslo fjerde/femte, men nei. De er 8 nå, 9 i år. Anonymkode: 85381...d0f Her kan man jo også snu det på hodet, og spørre; kan ikke du TS stå i vanskelige ting med at ulike familier har ulike regler? Har ikke du lært deg at livet er urettferdig? Du forventer jo mer her av barneskoleelever enn av deg som voksen? hilsen trebarnsmor, som hadde et skjermfritt liv til førstefødte, med hjemmelaget mat, pedagogiske treleker og langpannebursdag og hjemmelagde smoothies, til nå med yngste med lekelandbursdag, plastleker, nesten fri tilgang til ipad og utelukkende simple middager i hverdagen. Livet med ett og livet med tre barn kan overhode ikke sammenlignes. Anonymkode: 4e3ad...f84 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #194 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): I tråder om å ha gavefrie bursdager eller felles gave fra klassen som foreldre bare ordner så er flertallet alltid utrolig positive til at det er viktig å bli enige om og at alle da må følge det. Men om man våger å foreslå å stå litt sammen som foreldregruppe for å drøye ungenes avhengighet til skjerm, spilling og sosiale medier da er man omtrent kommunist som forsøker å styre andres hjem. Rart det der at ting som gjør hverdagen enklere er sååå mye viktigere og bedre å lage felles regler om enn ting som kanskje gjør ting litt mindre enkelt for foreldrene 😄 Anonymkode: c0cd2...579 Her er jeg uenig. Forslag om gavefrie bursdager kommer som regel fra foreldre til en eldstemann. Vi som har flere barn har erfaring med at det er mulig å både glede andre og finne mye glede og læring i å kjøpe små bursdagsgaver. Vi har hatt grense på 50kr, og har klart å finne både nyttige og gøye ting. Vårt yngste skal nå ha gavefri bursdag, og da skal liksom vi foreldre kjøpe gaver fra de andre barna. Altså. Hææ? Og argumentet? Jo, det er jo de fattige. Her blir jo forskjellene bare større. Når det er opp til foreldrene å kjøpe alle gaver/gaven til barnet, vil jo noen barn få masse kult mens andre får kjedelige ting og andre igjen ikke får noe? Uansett. Mener bestemt at det er samme type folk som skriker om gavefrie bursdager, som og ønsker felles regler for leggetid og innetid og gud vet hva. Fullstendig misforstått opplegg. På barn nr.4 har jeg slutta å gå på foreldremøter. Det er jo helt bærtur der. Noen vil bestemme at klassekontaktene ikke kan arrangere sykkeltur en ettermiddag i tilfelle noen ikke kan sykle eller ikke har sykkel?!? Noen vil bestemme at ingen får ha med en kjeks eller muslibar i matboksen en gang i blant. En forelder mente til og med at det ikke burde være lov å ha søtet youghurt fordi hennes barn bare får gresk youghurt med friske bær.. Slutt. Bare slutt å skrik så høyt dersom du kun har et barn eller det er ditt første skolebarn. Sitt på hendene og vent til du er mer erfaren. Nyttig tips dersom du vil bli likt av de andre foreldrene. Anonymkode: 9a379...ea0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #195 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Et eksempel er at jeg (og flere) vil vente litt med bursdag på lekeland osv, men det går ikke disse med på pga «de har gledet seg siden søsteren hadde det, og vi sa alltid at det skulle få bursdag på lekeland når det ble 10». Så da MÅ det få det da? Kan ikke barnet tåle å stå i vanskelige ting og lære at livet er urettferdig? Samme med gaver, mange ville ha gavefritt, men barnet hennes så hva søsken hadde fått. Sykling til skolen og- det samme (ikke aktuelt nå såklart). Der synes jeg det er lurt å vente, men hun mente hennes barn fint klarte det og det var til hjelp for de at det sykler selv. Så da vil mitt og det, men jeg er ikke trygg på det. Jeg forslo fjerde/femte, men nei. De er 8 nå, 9 i år. Anonymkode: 85381...d0f Kan ikke du som nei til ditt barn da? De trenger ikke ha alt likt. Sånn er livet. Mitt hus, mine regler, og ditt hus dine regler. Anonymkode: 53b9a...909 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #196 Del Skrevet 11 timer siden Forvirret23 skrev (13 timer siden): Felles regler? Hvorfor i alle dager skal andre bestemme våre regler? Jeg synes også det er fjernt at barn på 9 får sosiale medier osv, men felles regler fungerer da ikke. Som mor til tre så er det annerledes med 3, også nummer 2. De må bare henge med, og oppdaget også at det var kanskje litt unødvendig streng med nummer 1 Ja, det er annerledes med nummer tre. Man kan ikke detaljstyre og ha 100% kontroll på alt hele tiden. Man har ikke tid eller energi på å styre med masse småting som ikke er viktige. Felles regler på slike ting i klassen er bare tull. Anonymkode: 25916...e40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #197 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Et eksempel er at jeg (og flere) vil vente litt med bursdag på lekeland osv, men det går ikke disse med på pga «de har gledet seg siden søsteren hadde det, og vi sa alltid at det skulle få bursdag på lekeland når det ble 10». Så da MÅ det få det da? Kan ikke barnet tåle å stå i vanskelige ting og lære at livet er urettferdig? Samme med gaver, mange ville ha gavefritt, men barnet hennes så hva søsken hadde fått. Sykling til skolen og- det samme (ikke aktuelt nå såklart). Der synes jeg det er lurt å vente, men hun mente hennes barn fint klarte det og det var til hjelp for de at det sykler selv. Så da vil mitt og det, men jeg er ikke trygg på det. Jeg forslo fjerde/femte, men nei. De er 8 nå, 9 i år. Anonymkode: 85381...d0f …Du kan jo også lære barnet ditt å stå i vanskelige ting. Som at noen får bursdag på lekeland og andre ikke. Anonymkode: def90...29f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #198 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Et eksempel er at jeg (og flere) vil vente litt med bursdag på lekeland osv, men det går ikke disse med på pga «de har gledet seg siden søsteren hadde det, og vi sa alltid at det skulle få bursdag på lekeland når det ble 10». Så da MÅ det få det da? Kan ikke barnet tåle å stå i vanskelige ting og lære at livet er urettferdig? Samme med gaver, mange ville ha gavefritt, men barnet hennes så hva søsken hadde fått. Sykling til skolen og- det samme (ikke aktuelt nå såklart). Der synes jeg det er lurt å vente, men hun mente hennes barn fint klarte det og det var til hjelp for de at det sykler selv. Så da vil mitt og det, men jeg er ikke trygg på det. Jeg forslo fjerde/femte, men nei. De er 8 nå, 9 i år. Anonymkode: 85381...d0f Er ikke like stas med lekeland når man er 12-13 altså😅 hvor lenge skal det liksom ventes md det? Er jo når skolebarna er fra 6-12 at det nok er det morsomste🙈 Anonymkode: dc523...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #199 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke like stas med lekeland når man er 12-13 altså😅 hvor lenge skal det liksom ventes md det? Er jo når skolebarna er fra 6-12 at det nok er det morsomste🙈 Anonymkode: dc523...bfb Mine har ikke vært på Lekeland siden de var 9. Anonymkode: 6d087...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #200 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke sant. Jeg kjøpte smartklokke til barnet siste året i barnehagen fordi "alle andre" hadde, og så viste det seg at det var mer 50/50 av de som hadde klokke og ikke blant ungene i nabolaget. Klokke blir man ikke så avhengig av som tlf men det viser at man må snakke sammen og ikke løpe på butikken i panikk. Enig med deg i at det er dumt hvis alle løper og kjøper smarttlf med en gang "alle har" fordi de er redd barnet faller utenfor. Jeg mener ikke at man skal skrive kontrakt og ha regler men hvis man snakker sammen, så ser vi jo at dere er flere som vil vente. Anonymkode: 2157d...fbc Min maste om å få telefon som sjuåring fordi 'alle andre' hadde. Hun fikk ikke, uavhengig av hvor mange andre som hadde. 'Du skal få telefon når du trenger det, når du er moden for å være litt hjemme alene.' Jeg gir blaffen i hvem/hvor mange som har telefon/snap/sjokomelk hver dag/har hull i ørene/får nugatti/har vært på månen - jeg tar de valgene jeg mener er best for mitt barn. Anonymkode: 6bdd1...88f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå