AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #101 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig vi ikke er så forskjellige, siden du nevner tegning. Jeg har regnet tegning/hjemmelaget kort som gavefritt, men det er altså det systemet vi har her. Barna tegner og skriver fine ting. De kommer altså ikke tomhendt. Anonymkode: 2157d...fbc Poenget mitt er at disse foreldrene lar ikke barna ha med noe som helst! Og da blir jeg sta. Barna mine synes det er koselig å lage egne gaver, og synes det er dårlig gjort å nekte de å ha led en tegning. Yngste ble faktisk stoppet i døra, og jeg måtte ta den med hjem igjen. Barne var knus da barnet hadde brukt masse tid på å lage den. Anonymkode: 6393b...99c 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #102 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg sykler til jobb hver dag, sommer som vinter, og det du skriver, stemmer ikke. Det kan være forsvarlig, hvis barnet har mye erfaring, og har veldig trygg og barnevennlig vei. Men det er veldig mange 8-åinger som ikke er modne nok til å sykle i blandet trafikk. Her er det gangvei det meste av veien, men også flere kryss og gangfelt. Jeg observerer små barn som plutselig skeiver over til andre siden av gangveien, som feilberegner når de skal sykle forbi fotgjengere, som sykler rett over gangfelt uten å se seg for fordi de tror bilene har vikeplikt, som sykler rett bak ryggende lastebiler uten å sjekke om fører har sett de... Stort sett går det jo bra, men det er ikke riktig å si at alle 8-åringer er modne nok. Selv med erfaring, og opplæring i vikepliktsregler, så er anbefalingen fra Trygg trafikk å vente, for evnen til å vurdere fart og avstand er rett og slett ikke riktig utviklet ennå. Anonymkode: 2157d...fbc Men da får du sette dine regner for ditt barn. Mine barn skal ikke lide fordi ditt barn ikke er modent nok. Anonymkode: 6393b...99c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #103 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Poenget mitt er at disse foreldrene lar ikke barna ha med noe som helst! Og da blir jeg sta. Barna mine synes det er koselig å lage egne gaver, og synes det er dårlig gjort å nekte de å ha led en tegning. Yngste ble faktisk stoppet i døra, og jeg måtte ta den med hjem igjen. Barne var knus da barnet hadde brukt masse tid på å lage den. Anonymkode: 6393b...99c Ja, det er jeg enig med deg, at det er ikke bra. Anonymkode: 2157d...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #104 Del Skrevet 23 timer siden Åh disse tullete fellesreglene man skal ha på ting og tang utenfor skoletid - jeg blir matt! Folk må da vitterlig få bestemme selv, og det har ikke du noe med. Anonymkode: 5ea26...d14 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #105 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men da får du sette dine regner for ditt barn. Mine barn skal ikke lide fordi ditt barn ikke er modent nok. Anonymkode: 6393b...99c Jeg tror noen leser mine innlegg som fanden leser Bibelen. Jeg har skrevet at hver og en må vurdere sin sykkelvei og sitt barns modenhet. Jeg mener ikke at ingen åtteåringer skal sykle, jeg mener det er feil når folk sier "Det er ingen grunn til å nekte åtteåringer å sykle". Jeg legger meg ikke opp i at noen av sentrumsbarna har begynt å sykle, de har jo fortau fra huset sitt og fram til skoledøra. Da er det null stress. Anonymkode: 2157d...fbc 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 23 timer siden #106 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Poenget mitt er at disse foreldrene lar ikke barna ha med noe som helst! Og da blir jeg sta. Barna mine synes det er koselig å lage egne gaver, og synes det er dårlig gjort å nekte de å ha led en tegning. Yngste ble faktisk stoppet i døra, og jeg måtte ta den med hjem igjen. Barne var knus da barnet hadde brukt masse tid på å lage den. Anonymkode: 6393b...99c Seriøst? Var jo å ta regler over i det absurde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #107 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette virkelig ett tema på foreldre møtene? Disse reglene er for foreldre som ikke klarer sette grenser og stå i det. Da må dere lene dere må felles regler enn å stå i det. Vi bor ikke i Nord Korea. Folk må bestemme selv hva som passer best. Denne innblandingen på privatlivet er ikke noe annet en utidig. Det er du som må lære deg at livet er urettferdig ts. Nå må jo barna lide for at dere voksne ikke klarer håndtere at ulike familier har ulike regler. Anonymkode: b1316...0c4 Det skal jeg love deg at det er! 😄 Det er like festlig hver gang, bare å poppe popcorn å ta med. Når du vet at 80 % av møtet går med til slikt så skjønner du også hvorfor noen ikke gidder gå i foreldremøte. Det er verre enn barnehagen, men ganske underholdende. Og det verste er jo at de som kommer med slike forslag tolker det at ingen gidder å motargumentere og sitter og stirrer ned i bordet for å ikke begynne å le høyt for at "det er bred enighet om at dette var et kjempegodt forslag, da er det vedtatt". For TS vil jeg tippe at disse mødrene er de eneste som prater og at de fikk helt sjokk over at noen faktisk svarte det som 80 % av foreldrene tenkte. Hva?? Var ikke vi enig??? Det var ikke så ille i klassen til eldste, men mellomste som nå går i 4. - herregud hva folk tror de kan innføre av regler for alle. Du ville ikke tro det mulig hva folk mener de har rett til å bestemme. Anonymkode: fc31d...c5c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #108 Del Skrevet 23 timer siden Bacteria skrev (3 minutter siden): Seriøst? Var jo å ta regler over i det absurde. Enig. Det har jo dukket opp en og annen gave her også i årenes løp. Det være seg nyinnflyttede, foreldre som ikke kan så godt norsk, eller foreldre som gir blaffen i reglene. Barnet blir overrasket, for gave er ikke lov, men vi avviser selvfølgelig ikke den som har gave medbrakt. Man takker pent for gaven. Anonymkode: 2157d...fbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #109 Del Skrevet 23 timer siden Bacteria skrev (5 minutter siden): Seriøst? Var jo å ta regler over i det absurde. Ja, derfor er jeg sterk motstander. Det er en tegning, hvilken skade gjør den. Blir så sykt oppgitt over slike folk. Anonymkode: 6393b...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #110 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det skal jeg love deg at det er! 😄 Det er like festlig hver gang, bare å poppe popcorn å ta med. Når du vet at 80 % av møtet går med til slikt så skjønner du også hvorfor noen ikke gidder gå i foreldremøte. Det er verre enn barnehagen, men ganske underholdende. Og det verste er jo at de som kommer med slike forslag tolker det at ingen gidder å motargumentere og sitter og stirrer ned i bordet for å ikke begynne å le høyt for at "det er bred enighet om at dette var et kjempegodt forslag, da er det vedtatt". For TS vil jeg tippe at disse mødrene er de eneste som prater og at de fikk helt sjokk over at noen faktisk svarte det som 80 % av foreldrene tenkte. Hva?? Var ikke vi enig??? Det var ikke så ille i klassen til eldste, men mellomste som nå går i 4. - herregud hva folk tror de kan innføre av regler for alle. Du ville ikke tro det mulig hva folk mener de har rett til å bestemme. Anonymkode: fc31d...c5c Joa, vi har en sånn en her også. "Ønsker at alle begynner med gymtøy to år før skolen har satt regler for å skifte til gymmen, for mitt barn blir så svett og hen vil ikke være den eneste som skifter". Ingen sa noe. De som vil, får ta med gymtøy, tenker jeg. Anonymkode: 2157d...fbc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #111 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hjelpe meg for en kvalm og nedsettende tone. Hvorfor kan ikke alle bare bruke slike hersketeknikker? Anonymkode: 8bd58...823 Det var TS som spurte om hun var fjern. Det bekreftet jeg, for ja det er fullstedig fjernt å tro at man kan bestemme når alle andre familier skal gi barna telefon, hvor de skal få lov å feire bursdag og når barna må legge seg. Ekstremt fjernt og ganske så invaderende i andre menneskers liv. Og ja, det er bare førstegansforeldre som kommer med sånt tull på skolen (for eldste barnet). Har hatt tre barn på skolen, så dette har jeg (dessverre) mye erfaring med. Slike foreldre som TS og gjengen hennes er dem du for enhver pris ønsker at ikke skal få barna i samme klasse som dine barn, for de er utrolig slitsomme å ha med å gjøre. De diskuterer jo til og med dette utenfor klasserommet og kritiserer denne trebarnsmoren for alt mulig rart de ikke har noe med. Anonymkode: fc31d...c5c 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23 timer siden #112 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Okey, nå må jeg høre hva dere tenker. Har ei mor i klassen til barnet mitt som hele tiden er sånn «vi kan ikke ha felles regler om telefon, vårt barn er minst av tre og må være litt alene om kvelden når vi skal kjøre de større». Det er mye sånn «vårt barn er minst av tre, så da blir det litt sånn». «Det er annerledes å være minst av tre enn det største». Er det virkelig så annerledes?? Kan man ikke forholde seg til at vi lager regler i klassen da og at vi prøver å ha det noenlunde likt? Fordi de kan ikke ha regler for det passer ikke deres liv… Eller er det jeg som er helt fjern? Er man SÅ mye mer erfaren ? Anonymkode: 85381...d0f Sånne regler bare sier jeg ja og ha til, for hva som passer hos dere trenger ikke passe hos alle andre... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #113 Del Skrevet 23 timer siden For å svare på spørsmålet: JA det er forskjell på eldstemann og minstemann i flokken. Med eldstemann er man kanskje mer rigid? Men jo flere barn man får jo mer forstår man at ting ikke er så svart/hvitt. Anonymkode: 80b92...a97 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #114 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Okey, nå må jeg høre hva dere tenker. Har ei mor i klassen til barnet mitt som hele tiden er sånn «vi kan ikke ha felles regler om telefon, vårt barn er minst av tre og må være litt alene om kvelden når vi skal kjøre de større». Det er mye sånn «vårt barn er minst av tre, så da blir det litt sånn». «Det er annerledes å være minst av tre enn det største». Er det virkelig så annerledes?? Kan man ikke forholde seg til at vi lager regler i klassen da og at vi prøver å ha det noenlunde likt? Fordi de kan ikke ha regler for det passer ikke deres liv… Eller er det jeg som er helt fjern? Er man SÅ mye mer erfaren ? Anonymkode: 85381...d0f Mener du at barn skal være forhindret fra å få kontakt med noen om det skjer noe når de er alene hjemme? Denne tankegangen skjønner jeg ikke. Vi har ikke fasttelefon, men mitt barn skal selvfølgelig kunne ringe meg eller noen andre om det skjer noe når det er alene hjemme. Å ha telefon betyr ikke å ha internett og skjerm. Det betyr å kunne ringe. Hadde jeg vært på foreldremøte med deg hadde jeg holdt helt kjeft. Jeg hadde ikke diskutert med deg, for dette har du ikke noe med. Jeg hadde tenkt at om jeg holder helt kjeft nå, så kommer dette møte til å gå fortere over og jeg kommer fortere hjem. Du skriver at de kan ikke ha regler for det passer ikke deres liv. Men det er feil. De har regler, de følger bare ikke dine regler. Hvorfor kan ikke du heller følge deres regler? På den måten blir reglene like. Hvis det er så viktig for deg med like regler. Anonymkode: 6fc43...4d0 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #115 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror dere misforstår meg litt 😭 Det jeg mener er; hvorfor skal jeg ta mer hensyn til de og deres behov- enn hva hun skal ta til meg og vårt behov? Skjønner jo at man blir mer avslappet, men hvorfor skal det gå utover meg og mitt syn på å oppdra? Anonymkode: 85381...d0f Men hvordan går det utover deg? Kan ikke du oppdra ditt barn som du selv ønsker fordi den familien gjør det annerledes? Jeg føyer meg for fellesskapet når det gjelder bursdag/gaver. Ellers står jeg stødig i egne valg. Jeg er nok strengere enn de fleste når det gjelder telefon og internett, grunnet erfaringer fra jobben min. Syns det er synd at de fleste foreldre gir etter altfor tidlig, men det kan jo ikke påvirke mitt valg og hva jeg ønsker for eget barn? Leggetid er uaktuelt å kjøre felles regler på, barn har forskjellige behov. Anonymkode: 1f46d...d7f 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #116 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et eksempel er at jeg (og flere) vil vente litt med bursdag på lekeland osv, men det går ikke disse med på pga «de har gledet seg siden søsteren hadde det, og vi sa alltid at det skulle få bursdag på lekeland når det ble 10». Så da MÅ det få det da? Kan ikke barnet tåle å stå i vanskelige ting og lære at livet er urettferdig? Samme med gaver, mange ville ha gavefritt, men barnet hennes så hva søsken hadde fått. Sykling til skolen og- det samme (ikke aktuelt nå såklart). Der synes jeg det er lurt å vente, men hun mente hennes barn fint klarte det og det var til hjelp for de at det sykler selv. Så da vil mitt og det, men jeg er ikke trygg på det. Jeg forslo fjerde/femte, men nei. De er 8 nå, 9 i år. Anonymkode: 85381...d0f Kan ikke ditt barn lære det? Så kan hun som ønsker feire på lekeland som søsknene har gjort, så får du lære barnet ditt at det er vanskelig og urettferdig i blant? Hvorfor er det mer okei at denne jenta må lære det enn ditt barn? For oss som har flere barn så er det rimelig problematisk med alle disse fellesreglene. Skal jeg med 3 barn, praktisere 3 ulike regelsett her hjemme? Basert på hva klassene til de ulike mener? Hvor kommer jeg og mine meninger inn? Dette har virkelig gått alt for langt. Anonymkode: 5f5f0...a37 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #117 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er som å høre denne moren faktisk!! Å høre at jeg framstår som et troll er litt sårende.. For jeg har liksom ikke så mye jeg skulle sagt jeg da, siden jeg ikke har så mye erfaring med skolebarn… Anonymkode: 85381...d0f Du har mye du skulle sagt, om ditt barn. Om andre barns sine regler og rutiner har du faktisk ingenting du skulle ha sagt, nei. Anonymkode: 5f5f0...a37 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #118 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror dere misforstår meg litt 😭 Det jeg mener er; hvorfor skal jeg ta mer hensyn til de og deres behov- enn hva hun skal ta til meg og vårt behov? Skjønner jo at man blir mer avslappet, men hvorfor skal det gå utover meg og mitt syn på å oppdra? Anonymkode: 85381...d0f Du tar jo ikke hensyn til hennes behov i det hele tatt men stempler hennes regler og valg som feil og asosiale og idiotiske? Hvorfor kan ikke du ta hensyn til hennes valg og godta dem, og så hellere lære barnet ditt at ikke alle får det samme alltid? Det er jo det samme som å si at fordi det bor en alenemor til leie i Holmenkollen som ikke har råd til å dra på ferie, så er det ingen som kan dra på ferie i Holmenkollen. Eller at du selv ikke kan feire bursdagen til barnet ditt fordi noen i klassen er Jehovas vitner som blir så lei seg når de ikke får være med - så da får hellere alle droppe å feire bursdag. Og jul for den sakens skyld, for det er så urettferdig. Du fremstår svært dømmende og virker til å tro at verden kretser rundt deg og alle skal gjøre som deg - slik er ikke verden og det kan du like godt lære både deg selv og barnet ditt fra start. Ellers kommer du ikke til å få det lett i foreldregruppa. Dette snakkes om hjemme hos alle de du prøver å overkjøre, bare så du er klar over det. Vi har også noen sånne foreldre i klassen, og du skulle visst hvor mange som ikke liker de men som bare ikke orker å si ifra fordi de ikke er interessert i konflikter. Jeg vet det fordi jeg har vært klassekontakt og fått mange urimelige henvendeser og reaksjoner fra mange andre på de urimelige henvendelsene. Anonymkode: fc31d...c5c 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #119 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror dere misforstår meg litt 😭 Det jeg mener er; hvorfor skal jeg ta mer hensyn til de og deres behov- enn hva hun skal ta til meg og vårt behov? Skjønner jo at man blir mer avslappet, men hvorfor skal det gå utover meg og mitt syn på å oppdra? Anonymkode: 85381...d0f Den dagen du skjønner at dere ikke trenger å ha like regler så skjønner du også at ingen av dere må ta så veldig mye hensyn til hverandres syn på å oppdra. Da gjør dere deres greie begge to. Hun gjør som hun vil, du gjør som du vil. Enkelt. Anonymkode: 5f5f0...a37 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #120 Del Skrevet 22 timer siden Jeg er overhode ikke interessert i å følge klasseregler fordi det er satt av felleskapet på et foreldremøte. Vi er selvstendige individer og tar valg ut i fra vår kompetanse og vår livsstil. Ingen mennesker er like, vi har alle forskjellige utgangspunkt. Jeg forsøker å lære barna mine til å bli selvstendige individer som stiller kritiske spørsmål før de tar valg. Det å hoppe etter en saueflokk som mener noe, er ikke å være selvstendig. Livet er urettferdig, like greit å reflektere over først som sist. Jeg står godt i mine valg, selv om mammaen til Mari, mener noe annet. Anonymkode: efce1...37c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå