Gå til innhold

Naboen min....tenker på henne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et nabolag med flere leiligheter. Ved siden av meg bor en dame som jeg synes virker veldig flott person, men jeg har aldri pratet med henne – eller egentlig noen av de andre naboene mine. Tilfeldigvis måtte vi en dag ta en prat ute (pga rydding på uteareal), og det endte med at vi snakket sammen i en halvtime. I løpet av samtalen kom det frem, uten at noen av oss sa det direkte, at vi begge er single. Vi har liten aldersforskjell, og hun fortalte også at hun ikke kjenner noen av de andre naboene.

Etter den praten har jeg tenkt mer og mer på henne. Jeg synes det hadde vært interessant å bli bedre kjent. Jeg er ganske tilbakeholden av natur, og absolutt ingen «player» eller en som flørter for å få damer til sengs (bare så det er klinkende klart). Jeg ble nok litt småbetatt av henne, men samtidig føler jeg at det blir veldig feil å invitere henne på en kaffe eller lignende etter bare én kort samtale. For alt jeg vet, var hun bare høflig fordi hun følte hun måtte, og kanskje synes hun at jeg var en skikkelig klyse 😅. I tillegg lurer jeg på om det kunne bli kleint, siden vi er naboer.

Så jeg lurer på: Hva tenker dere om dette? Hvis du hadde vært i hennes situasjon, uavhengig av om du syntes jeg var hyggelig, pen, eller det motsatte – ville det vært upassende eller frekt hvis jeg forsøkte å ta kontakt igjen på en høflig og casual måte? Jeg setter stor pris på innspill og råd.

Anonymkode: 7f838...97c

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kunne nok vært verdens kjekkeste og hyggeligste, men jeg finnes virkelig ikke interessert i å vurdere gå på date en nabo.

Anonymkode: ef4c3...c0e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kunne nok vært verdens kjekkeste og hyggeligste, men jeg finnes virkelig ikke interessert i å vurdere gå på date en nabo.

Takk for svar. Selv om det kunne vært bra kjemi? Gjerne utdyp hvorfor du mener det er kleint, har egentlig ikke tenkt over det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bor i et nabolag med flere leiligheter. Ved siden av meg bor en dame som jeg synes virker veldig flott person, men jeg har aldri pratet med henne – eller egentlig noen av de andre naboene mine. Tilfeldigvis måtte vi en dag ta en prat ute (pga rydding på uteareal), og det endte med at vi snakket sammen i en halvtime. I løpet av samtalen kom det frem, uten at noen av oss sa det direkte, at vi begge er single. Vi har liten aldersforskjell, og hun fortalte også at hun ikke kjenner noen av de andre naboene.

Etter den praten har jeg tenkt mer og mer på henne. Jeg synes det hadde vært interessant å bli bedre kjent. Jeg er ganske tilbakeholden av natur, og absolutt ingen «player» eller en som flørter for å få damer til sengs (bare så det er klinkende klart). Jeg ble nok litt småbetatt av henne, men samtidig føler jeg at det blir veldig feil å invitere henne på en kaffe eller lignende etter bare én kort samtale. For alt jeg vet, var hun bare høflig fordi hun følte hun måtte, og kanskje synes hun at jeg var en skikkelig klyse 😅. I tillegg lurer jeg på om det kunne bli kleint, siden vi er naboer.

Så jeg lurer på: Hva tenker dere om dette? Hvis du hadde vært i hennes situasjon, uavhengig av om du syntes jeg var hyggelig, pen, eller det motsatte – ville det vært upassende eller frekt hvis jeg forsøkte å ta kontakt igjen på en høflig og casual måte? Jeg setter stor pris på innspill og råd.

Du er mann, hun er kvinne, du liker henne; inviter henne på  en date. Det verste som skjer er at hun takker nei. 
At hun er nabo er irrelevant, skulle dere like hverandre og bli kjærester så er det flott, blir dere bare bedre naboer så er det også flott.

Lykke til. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it! Ikke upassende eller frekt i det hele tatt! Send en melding eller bank på og inviter henne over, verste som kan skje er jo at det blir kleint og møtes i oppgangen om hun ikke er interessert.

Har datet naboen min en gang selv, og det var helt supert. Så lett å bare banke på døra eller prates fra balkongene, og ble mange random middagsdater ut av det. 

Anonymkode: 37536...961

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er frekt, men håper du trår varsomt. Jeg har opplevd ved to tilfeller at mannlige naboer har vært interessert, når jeg bare har vært normalt høflig tilbake. En av de ble litt pågående, og jeg opplevde det som vanskelig å være «for avvisende» nettopp fordi vi var naboer. Ønsket å ha en god relasjon til ham, men måtte til slutt være veldig avvisende, da han ikke leste situasjonen og mine forsøk på å styre unna. Ble rart etterpå. Du virker jo som en tålelig oppegående fyr ut fra innlegget ditt, ved at du er klar over at hun kan ha en helt annen oppfatning av situasjonen, og ber om råd. Mitt råd vil i så fall være å gå veldig forsiktig ut, og trekke deg tilbake umiddelbart hvis du får inntrykk av at hun ikke virker så veldig interessert. 

Anonymkode: 027ce...532

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker du ikke har noe å tape på å spørre henne på kaffe eller noe. Er vel ikke så mange andre måter å komme i mer kontakt på? Med mindre det skjer ting felles i nabolaget hvor du kan sørge for at dere får slått av en prat til. Selvsagt også utveksle noen ord eller prat om dere møtes i oppgangen e.l. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send henne en melding og si du skal gå en tur om hun har lyst å bli med

Anonymkode: 25ab5...b93

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Inviter henne. Hva er det verste som kan skje? 🥰 lykke til! 

Anonymkode: c3130...6ff

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar. Selv om det kunne vært bra kjemi? Gjerne utdyp hvorfor du mener det er kleint, har egentlig ikke tenkt over det selv.

Jeg hadde kappa av meg en fot før jeg gikk på date med en nabo, med mindre det var så amazing kjemi at jeg ville gifte meg ved første blikk.

Men gå på date med henne, du blir forelsket, hun blir ikke det. Så skal du smile å være hyggelig mot alle hennes videre dater. Om hun player deg og har fem andre menn på siden, så skal du smile å være hyggelig ved postkassen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde kappa av meg en fot før jeg gikk på date med en nabo, med mindre det var så amazing kjemi at jeg ville gifte meg ved første blikk.

Men gå på date med henne, du blir forelsket, hun blir ikke det. Så skal du smile å være hyggelig mot alle hennes videre dater. Om hun player deg og har fem andre menn på siden, så skal du smile å være hyggelig ved postkassen. 

Å jeg hadde vært drit glad om kjærligheten var rett der. Er ikke noe knyttet til bo stedet mitt og har uansett lyst til å flytte. Idag om det var mulig.

Å som om livet går under av å unngå en nabo. De hadde aldri pratet sammen en gang. Han kommer over det om det ikke blir. Slutt å la ditt dramatiske hjerte stå i veien for at noen andre kan finne hverandre.

Anonymkode: 8487c...26b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send henne en melding og takk for en hyggelig samtale. Du merker fort om det er noe kjemi mellom dere på måten hun svarer på eller fortsetter samtalen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal gjøre det dersom du har gode intensjoner. Min nabo hadde ikke det da han sjekket opp meg.

Anonymkode: ef1d4...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (3 minutter siden):

Send henne en melding og takk for en hyggelig samtale. Du merker fort om det er noe kjemi mellom dere på måten hun svarer på eller fortsetter samtalen.

Takk for innspillet! 😊 Jeg har dessverre verken telefonnummer, Facebook eller noe annet på henne – jeg vet knapt bare fornavnet hennes. Hun virket veldig hyggelig, og selv om hun kanskje ikke likte meg noe særlig, så var det i seg selv veldig fint å få pratet litt og bli litt bedre kjent med henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg syns du skal gjøre det dersom du har gode intensjoner. Min nabo hadde ikke det da han sjekket opp meg.

Hva gjorde din nabo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei men vær realistisk!!!! Gjør det kun om du er kjekk og dere er på samme alder(vet du sa liten aldersforskjell, men altså IKKE gjør det om det er typ over 3-4 års forskjell)! Hvis ikke var ho nok bare høflig og ville droppa det. Er selv i 20-årene og får helt klump i magen av tanken på at en nabo jeg var hyggelig mot skulle ha spurt på date hvis man er i helt ulik liga....

Anonymkode: 6553a...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for innspillet! 😊 Jeg har dessverre verken telefonnummer, Facebook eller noe annet på henne – jeg vet knapt bare fornavnet hennes. Hun virket veldig hyggelig, og selv om hun kanskje ikke likte meg noe særlig, så var det i seg selv veldig fint å få pratet litt og bli litt bedre kjent med henne

Dere er naboer, det kan ikke være så vanskelig å spore opp navn og få sendt henne en melding på Messenger eller sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Okei men vær realistisk!!!! Gjør det kun om du er kjekk og dere er på samme alder(vet du sa liten aldersforskjell, men altså IKKE gjør det om det er typ over 3-4 års forskjell)! Hvis ikke var ho nok bare høflig og ville droppa det. Er selv i 20-årene og får helt klump i magen av tanken på at en nabo jeg var hyggelig mot skulle ha spurt på date hvis man er i helt ulik liga....

Anonymkode: 6553a...21d

3-4 år er da ingen aldersforskjell kjære deg.

Anonymkode: 8c93b...e8d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...