AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #21 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg forstår tankegangen din, men det er depresjonen og den lave selvfølelsen din som snakker her. Det er ikke sånn at du nødvendigvis må fikse deg selv til å bli den aller beste utgaven før du begynner å date, men jeg syntes du skulle ha ett større fokus på å ha det bra med deg selv enn å finne deg dame. Det er fort å velge feil partner når man er deprimert og det er du ikke tjent med i det lange løp. Også må du ikke finne på å sammenligne deg med den sosiale medier versjonen av mennesket. Det er bare ett glansbilde vi viser frem. Du er ensom og det er så vondt❤️ mange menn tror at de må ha en dame for å ta bort ensomheten, men det må man ikke. Man kan fylle livet sitt med flere mennesker slik at ikke alt avhenger av å finne den ene. Da har du flere å lene deg på når du føler deg ensom. Det kommer til å gå bra dette, fokuser først og fremst på å komme på en bra plass med psyken også tror jeg mye vil løse seg og føles mindre håpløst ut ettehvert🤗 Anonymkode: c6079...6f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #22 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Meld deg inn i noe lagidrett eller en hobby der man må være sosial. Hvor er vennene dine fra barneskolen, ungdomsskolen eller vgs? Anonymkode: 23845...89c Jeg hadde aldri lyst til å bli bitter og selvsentrert, men har bare blitt sånn. Har en hobby hvor jeg møter folk, men ikke fått så mange nye venner egentlig. De gamle vennene mine bor ennå på hjemstedet, etablert seg. Samme med de få andre som bor andre steder. Anonymkode: 7ae84...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #23 Del Skrevet 8. desember 2024 Fortiden din hadde jeg ikke brydd meg om - generelt bryr jeg meg om hvem de jeg dater er I DAG. Du har orden i økonomien, det er et pluss. Og at du holder deg i form. Men dealbreakeren er dessverre innstillingen din. De færreste jenter vil ha noen som er full av selvmedlidenhet og er konstant deppa og misfornøyd. Skikkelig turn off. Prøv å se lyst på livet, vær aktiv og kom deg ut. Du er frisk, du har jobb, og normalt utseende. Sjansene dine er gode, så lenge du komme deg opp av den gropen du har gravd deg ned i. Anonymkode: 2738b...df8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #24 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Men, oh boy. Klarte å finne some profilen til noen matcher som jeg kommuniserte med. Gikk kjapt opp for meg at det ikke er noen vits å prøve videre, siden vi har totalt forskjellig bakgrunn/liv. Majoriteten har tilsynelatende mye mer enn meg. Sosial status, venner, familie, respekt, opplevelser, karriere-nettverk. Anonymkode: 7ae84...76a Hvorfor kan du ikke være sammen med noen som "har høyere status" enn deg selv? Er det ikke meningen at en skal føle på litt nesegrus beundring over dama i ditt liv? Noen å være stolt av? Noen som løfter deg, og du løfter tilbake? Du er ikke interessert i "å fikse problemene" i forhold til damer med vekt. Hvorfor antar du at de har et problem, og at det er å "ta til takke med" å finne noen med en høy BMI? Så du vil ikke ha noen som har høyere eller lavere status som deg selv, ifølge dine egne overfladiske kriterier, men noen som er helt lik. Det høres ut som du sliter med selvtilliten, og kan komme til å avvise mange damer som kunne ha vert bra for deg. Incel tankegangen og språket lyser veldig gjennom på hele innlegget ditt, og det vil sabotere minst like mye som dårlig selvtillit. Vær litt mer nysgjerring på personene, og ikke avvis de før du har rukket å bli kjent. Anonymkode: 327da...cb2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #25 Del Skrevet 8. desember 2024 Få det godt med deg selv før du prøver å inngå et forhold med noen. Det er for øvrig mye lettere å finne en partner når en selv er på en god plass i livet, med en jobb man trives i, venner, aktiviteter og trening. Jobb med deg selv først, og slutt å synes synd på deg selv. Vi må alle ta i et tak i eget liv og skape det livet man selv vil ha, de færreste får ting servert på sølvfat. Anonymkode: 320d0...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #26 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vil nok ikke ha barn… men ville gjerne hatt en dame så jeg ikke er alene alle dagene. Problemet er at psyken blir aldri bedre av å fortsette å forbli alene og ikke få noe kontakt med andre mennesker, får ikke dekket viktige behov for å fungere normalt. Anonymkode: 7ae84...76a Helt riktig. Men jobber du med psyken? Det kan man gjøre også sosialt. Og det bør inkludere konkrete oppgaver og refleksjon Du trenger åpenbart eksponering. Har du noen venner eller familie du er glad i? Anonymkode: 459a3...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #27 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt riktig. Men jobber du med psyken? Det kan man gjøre også sosialt. Og det bør inkludere konkrete oppgaver og refleksjon Du trenger åpenbart eksponering. Har du noen venner eller familie du er glad i? Anonymkode: 459a3...d68 De er opptatt/bor langt vekk. Og venner er vanskelig å skaffe i denne alderen. Anonymkode: 7ae84...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #28 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): med en jobb man trives i, venner, aktiviteter og trening. Anonymkode: 320d0...846 Jobb klarer jeg ikke når jeg alltid kommer hjem til en liten hybel alene. Venner er vanskelig å skaffe seg i alderen min, prøver gjennom treningene men er ikke så lett at noen vil finne på noe utenom. Jeg vet ikke helt, men etter jul skal jeg være skikkelig seriøs på kostholdsendringer og søvn. Anonymkode: 7ae84...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #29 Del Skrevet 8. desember 2024 Du er ikke gammel, du er fortsatt veldig ung og i starten av livet. Du er heller ingen taper. Du har vært syk, depresjon er en sykdom, og det har lagt noen hindringer i veien for deg. Men du har alle muligheter fortsatt, og det er virkelig ikke noe tegn på mislykkethet å ikke være etablert med kjæreste og bolig i slutten av tjueårene. Jeg syns ikke du skal henge deg opp i «status». Du er et bra menneske, ikke dårlige enn andre du sammenligner deg med. Status er bare utvendig stæsj. Anonymkode: 1ffd6...e34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #30 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor kan du ikke være sammen med noen som "har høyere status" enn deg selv? Er det ikke meningen at en skal føle på litt nesegrus beundring over dama i ditt liv? Noen å være stolt av? Noen som løfter deg, og du løfter tilbake? Anonymkode: 327da...cb2 Damer vil ha en mann med høyere status enn seg selv. Anonymkode: 7ae84...76a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #31 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke gammel, du er fortsatt veldig ung og i starten av livet. Du er heller ingen taper. Du har vært syk, depresjon er en sykdom, og det har lagt noen hindringer i veien for deg. Men du har alle muligheter fortsatt, og det er virkelig ikke noe tegn på mislykkethet å ikke være etablert med kjæreste og bolig i slutten av tjueårene. Jeg syns ikke du skal henge deg opp i «status». Du er et bra menneske, ikke dårlige enn andre du sammenligner deg med. Status er bare utvendig stæsj. Anonymkode: 1ffd6...e34 Takk for oppmuntrende ord til dere i tråden, setter virkelig pris på det og skal reflektere mer og prøve videre å bli mer lykkelig neste år. Anonymkode: 7ae84...76a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #32 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De er opptatt/bor langt vekk. Og venner er vanskelig å skaffe i denne alderen. Anonymkode: 7ae84...76a Nei. De beste vennene er de du får når du blir eldre. Du jobber ikke, ser jeg. Kan jeg spørre hvordan du lever økonomisk nå når du bor i egen leilighet? Fortell litt om interesser, noe du er litt god på, eller nysgjerrig på. Anonymkode: 459a3...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #33 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Damer vil ha en mann med høyere status enn seg selv. Anonymkode: 7ae84...76a "Damer" er ikke en homogen gruppe, og det du skriver er feil. Jeg har flere venninner i forhold med menn med "lavere status" enn dem, enn omvendt - inkludert meg selv. Disse teoriene om rangeringer og status er nettopp det, bare teorier. Det fungerer ikke sånn i det virkelige liv. Legg fra deg disse teoriene og fokuser heller på at mange damer er ute etter en partner som får dem til å le, føle seg verdsatt og hørt, og som de kan ha gode samtaler og en trivelig hverdag med Anonymkode: a42f3...e17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #34 Del Skrevet 8. desember 2024 Sorry, ser du har jobb og økonomi. Men svar gjerne på det andre. Har du forresten lese/skrivevansker siden du skriver du er skoledum? Anonymkode: 459a3...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #35 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Damer vil ha en mann med høyere status enn seg selv. Anonymkode: 7ae84...76a Jeg klikket «like» på denne fordi det er sant - i gjennomsnitt. Men som individer «er» vi ikke gjennomsnittet. I fravær av annen info kan man si at kunnskap på gruppenivå er den beste prediktoren for hvordan en kvinne eller mann eller muslim vil te seg, men heller ikke mer. Hvis en kvinne med «høy status» (hva enn det innebærer) liker deg - eller kan line deg - så er det dumt å kaste det på båten over en eller annen statistikk. Anonymkode: 0b7ae...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #36 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Damer vil ha en mann med høyere status enn seg selv. Anonymkode: 7ae84...76a Damer vil ikke ha en mann som snakker sånn som dette. Legg det fra deg med en gang. Ordet chad også. Bort med det der. Anonymkode: 459a3...d68 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #37 Del Skrevet 8. desember 2024 Og en ting til: ikke tenk for mye på at du skal være på en eller annen bestemt måte for å få «damer» til å like deg. Bare vær deg selv, akkurat sånn som du er, og så treffer du en dag Henne som liker akkurat Deg. Anonymkode: 1ffd6...e34 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 8. desember 2024 #38 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ett stort hull i CVen pga. depresjon og er bakpå med studiepoeng og hele pakken. 70%, really? alt jeg vet er at 2/3 av de på min alder i dette landet får hjelp av foreldrene til å kjøpe bolig. Jeg er en av de 1/3. Anonymkode: 7ae84...76a Jeg er 35 år, bakpå med studiepoeng og har nå kastet meg inn på en del fag fra VGS. Kroppen min kollapset bare i starten av 20-årene og jeg gikk på en skikkelig smell med depresjon. Jeg har følt mye fortapt de siste årene og følt meg i en identitetskrise. Hele livet mitt har jeg gått på eggskall rundt min mor, livredd for hva som kunne skje og aner ikke helt hvem jeg er. Jeg er også litt der at jeg nok dyrker det litt, men samtidig så har det løsnet så mye de siste årene at jeg nok må dyrke det litt for å finne ut hvem jeg er. Jeg skjønner veldig godt tankegangen din og ønsket om å finne noen, for mange ganger har jeg tenkt at noen skal komme å redde meg fra og være så fortapt. Men spørsmålet du heller burde stille deg er hva kan du gjøre for å bli litt stolt av deg selv? For å selge produktet, for å være glad i deg selv og tenke at du fortjener noen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #39 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jobb klarer jeg ikke når jeg alltid kommer hjem til en liten hybel alene. Venner er vanskelig å skaffe seg i alderen min, prøver gjennom treningene men er ikke så lett at noen vil finne på noe utenom. Jeg vet ikke helt, men etter jul skal jeg være skikkelig seriøs på kostholdsendringer og søvn. Anonymkode: 7ae84...76a Første bud er å «klare»jobb. Du kan heller ikke forvente at et annet menneske skal redde deg fra ensomhet og psyken din. Da får du heller skaffe en støttekontakt. Begynn å ta tak i livet ditt med jobb, hobbyer og et lysere sinn. Da først kan du begynne å finne noen som kompletterer livet ditt, ikke redder det. Anonymkode: 76256...8c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 8. desember 2024 #40 Del Skrevet 8. desember 2024 Begynn med deg selv. Bli den du ønsker å være. Det virker som du har låst deg litt fast i dårlige tankemønstre. Logg av fra sosiale medier/ nett, og glem ord som Chad og lignende. Hva har du lyst å drive med? Kom deg ut hver dag, få frisk luft. Smil til dem du passerer. Meld deg på en hobby. Folk av alle typer får seg partnere, men det er gift å gå rundt og ruge på bitre tanker. Ingen blir tiltrukket av en voksen mann som går rundt og synes synd på seg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå