AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #41 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg hadde aldri lyst til å bli bitter og selvsentrert, men har bare blitt sånn. Har en hobby hvor jeg møter folk, men ikke fått så mange nye venner egentlig. De gamle vennene mine bor ennå på hjemstedet, etablert seg. Samme med de få andre som bor andre steder. Anonymkode: 7ae84...76a Men du har fått noen? Er det noen flere du vet om, noen du spesifikt har lyst å bli venn med? Dyrk de vennskapene du har, tenk over hva du setter pris på ved dem. Lag en liste. Ting ER ikke bare sånn. Du skal ikke tenke at i dag er sånn det kommer til å fortsette å være. Ting endrer seg, men det krever praksis og refleksjon. Har selv vært bitter, og en dag var jeg ute av det. Livet mye lettere da. Anonymkode: 459a3...d68 1
Blått Skrevet 8. desember 2024 #42 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Damer vil ha en mann med høyere status enn seg selv. Anonymkode: 7ae84...76a Dette må du bare gi slipp på. Det lager negative tanker i hodet ditt som ikke er gode. Hva med «damer vil ha en mann som er glad i dem og respekterer dem»? Jeg kjenner en dame som er lege og som er sammen med en mann som har mindre utdanning og mindre lønn. Det er derimot noe med hvordan han lyser opp når hun kommer inn i rommet, hvordan han smiler og behandler henne. Vær deg selv og ha fokus på å være et godt menneske. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #43 Skrevet 8. desember 2024 Problemet ditt er ikke hva du har i dag, eller fortiden din. Det er hvordan du ser deg selv. Du har åpenbart lavt selvbilde og selvtillit og du hater deg selv og livet ditt. Det er ikke forenelig med å finne en partner. Hvordan kan du gi hele deg og elske et annet menneske når du hater deg selv? Du burde oppsøke psykolog og jobbe med deg selv og lære å bli glad i deg selv. Jeg kommer fra en traumatisk barndom og har vært kasteball i systemet siden fødsel. Slet også med skolen, men var ikke dum. Ting jeg interesserte meg for ble jeg ekspert på. Null kontakt med familie. Og ble skilt og alenemor for et barn med spesielle behov i voksen alder. Livet ble ikke som jeg en gang drømte om. Men på din alder ble jeg utbrent og gikk aktivt til psykolog for å rydde opp inni meg. Jeg jobbet beinhardt med meg selv og klarte å legge fortiden bak meg. Min bakgrunn definerer ikke hvem jeg er. Jeg valgte å vokse på hver erfaring og jeg valgte å se etter løsninger og finne andre dører når en dør stengte. Jeg var til tider antisosial, og jeg har aldri hatt et stort behov for et stort nettverk. En håndfull med gode venner er nok. Fant meg en hobby som krevde at jeg var åpen og sosial og klarte også å lage en liten næring av den. I dag er jeg sammen med verdens fineste mann, jeg og ungen er lykkelig og jeg har en liten, men veldig nær vennekrets. Til neste år skal jeg og typen kjøpe hus sammen. Viljen er en heftig og mektig ting. Du kan bestemme deg for at du vil bli lykkelig med den du er og det du har. Og når du gjør det vil du bli glad i deg selv og finne en indre trygghet. Den positiviteten vil lyse ut i energien og utstrålingen som omgir deg. Og DET vil trekke til seg mennesker og potensielle partnere. Anonymkode: 8e977...9da 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #44 Skrevet 8. desember 2024 Jeg synes ikke du framstår som "skoledum", til det skriver du alt for godt. Har du vurdert å kikke utover landegrensene? Anonymkode: 12a79...a1a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #45 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Damer vil ha en mann med høyere status enn seg selv. Anonymkode: 7ae84...76a Hva er staus? Jeg har PhD, mannen har fagbrev, jeg tjener mer. Burde jeg ikke ville hatt den flotte fyren i livet mitt? Han som smiler når han ser meg, som alltid har fått meg til å føle meg hjemme, trygg og elsket? Som er jordet nok til å ikke føle seg truet over at jeg drar over Atlanteren på møter, men som heller er stolt over det jeg oppnår? Jeg har opplevd SÅ mange ganger gjennom livet at jeg har vert på en fest, kommet i prat med en hyggelig fyr som har fått meg til å le. Så spør han hva jeg gjør, så blir han stille og går. Det er selvsabotasje. Finn noen du er på bølgelengde med, drit i alt det ytre status greiene. Anonymkode: 327da...cb2 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #46 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ett stort hull i CVen pga. depresjon og er bakpå med studiepoeng og hele pakken. 70%, really? alt jeg vet er at 2/3 av de på min alder i dette landet får hjelp av foreldrene til å kjøpe bolig. Jeg er en av de 1/3. Anonymkode: 7ae84...76a Særlig at 2 av 3 får hjelp av foreldre med boligkjøp 🤣🤣🤣 Offerrolle, much? Hvorfor er du nødt til å få deg dame og familie da? Du vet at psykiske lidelser er sterkt arvelig, ønsker du virkelig å oppdra barn som garantert kommer til å slite minst like mye psykisk som deg selv? Anonymkode: 16ca0...37d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #47 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes ikke du framstår som "skoledum", til det skriver du alt for godt. Har du vurdert å kikke utover landegrensene? Anonymkode: 12a79...a1a Tenker du da på de sure, tøffe østblokk-damene eller de fattige postordrebrudene fra Thailand som sender mesteparten av mannens lønn til familien i hjemlandet? Anonymkode: 16ca0...37d
Irak Skrevet 8. desember 2024 #48 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Damer vil ikke ha en mann som snakker sånn som dette. Legg det fra deg med en gang. Ordet chad også. Bort med det der. Anonymkode: 459a3...d68 Kunne ikke vært mer enig 🥳🥳🥳🥳 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #49 Skrevet 8. desember 2024 Ut i fra det du skriver så virker det som du bare stopper deg selv på grunn av dine egne antakelser og ideer du lager deg oppe i hodet ditt. Du er langt fra fortalt du må bare ut av offerrollen. Også må du slutte å være sæ selvsentrert og heller jobbe med å få en ekte interesse for andre mennesker. Jentene merker om fu bare er opptatt av deg selv og ser på dem som en form for tilbehør i livet ditt ( som du syns synd på deg selv for qt du ikke har). Du bør også slutte å tenke på det å arbeide som slavearbeid, det er bare tull. Det er en helt vanlig jobb, mange har slike jobber. Anonymkode: 8a550...534 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #50 Skrevet 8. desember 2024 Mange råder deg til å unngå sosiale medier, ord som «chad», influensere som Tate, eller tanker om «hva kvinner vil». Jeg er uenig. Dvs, det er mange fallgruber i alle ovennevnte, og det er uheldig å bli for snever. Men det betyr ikke at alt er feil eller at du tar skade av enhver omgang med det. Det er fullt mulig å stemme på Høyre-siden og å ha meninger om kjønnsroller og dating som avviker fra det feministene står for og likevel ha en meningsfull relasjon med en kvinne. Du må heller finne ut hva du står for enn å jage etter det kvinnene sier at du bør stå for. Anonymkode: 0b7ae...109 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #51 Skrevet 8. desember 2024 Fortsett å investere og spar penger. Ikke gamble dem bort. Invester i Nvidia og kunstig intelligens. Tenk langsiktig. Damene kommer når du har bygd opp nok kapital. Anonymkode: 69573...0a7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #52 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobb klarer jeg ikke når jeg alltid kommer hjem til en liten hybel alene. Venner er vanskelig å skaffe seg i alderen min, prøver gjennom treningene men er ikke så lett at noen vil finne på noe utenom. Jeg vet ikke helt, men etter jul skal jeg være skikkelig seriøs på kostholdsendringer og søvn. Anonymkode: 7ae84...76a Du må innse at trivsel er noe vi finner i flere ting enn bare kjæreste. Det er i andre relajsoner, aktiviteter, steder. Uansett hvor. Prøv å se mer positivt på det som er, ellers vil du heller ikke bli en det er noe trivelig å leve med. Jeg vet, det er skikkelig tungt sted å være. Føles sikkert håpløst. Men det krever ikke egentlig så mye, å du må bare stole på at du vil bygges opp av å gjøre og være litt mer åpen for hva omgivelsene bringer. Å det er ikke sånn at ingen damer ikke tåler en litt sursild av en mann. Venner er vanskelig, men det er ikke umulig. Kjenner noen som i ny tid har fått flere venner. Han er lik alder med deg. Men han har ikke gått å tenkt at det vil være vanskelig i en helehet, men vanskelig med de det er vanskelig med. Han bare sier ja, og tar selv initiativ om det faller seg naturlig der å da. Det er fordi han har lyst og liker å henge med andre og liker å prate når det er noe der å prate om. Det er i musikk miljøet det har åpnet seg for han. Gamer gjør han å, å det er et ypperlig sted å finne kompiser. Trening skal jo gå det også. Fortsett å prøv litt og litt, ikke gi opp 😊 Vær en gjenganger. Kosthold endringer og søvn er bra tiltak 😊 Om det er du som skriver sånnt, ikke tro alle damer ser etter noen bedre enn seg. Det eder er bare tull. Det stemmer for noen damer, men langt ifra alle. Vi er en verden fyllt med mye forskjellig på godt og vondt. Anonymkode: 53fee...e5a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #53 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men du har fått noen? Er det noen flere du vet om, noen du spesifikt har lyst å bli venn med? Dyrk de vennskapene du har, tenk over hva du setter pris på ved dem. Lag en liste. Ting ER ikke bare sånn. Du skal ikke tenke at i dag er sånn det kommer til å fortsette å være. Ting endrer seg, men det krever praksis og refleksjon. Har selv vært bitter, og en dag var jeg ute av det. Livet mye lettere da. Anonymkode: 459a3...d68 Ja 👏 Godt å høre det går bedrede deg 😊 Anonymkode: 53fee...e5a 1
Bålkaffe Skrevet 8. desember 2024 #54 Skrevet 8. desember 2024 La meg bare si noe med en gang, for det trengs å sies: Man må gjøre jobben for å kunne bli ett bedre menneske, det er ubehagelig, nytt, vanskelig og kan virke umulig, men det er ikke farlig. Selv når man ikke har motivasjon, kan man gjøre jobben og forsøke å få til endringer i livet sitt. Jeg ser at du ikke legger skylda på andre, du legger skylda på deg selv. Og i noen tilfeller kan jo det fungere som en motivasjon i seg selv, men til slutt blir det en negativ spiral hvor du bare sitter å forteller deg selv at du har ødelagt livet ditt og det kan ikke gjøres noe med, og det er der jeg tror du sitter fast akkurat nå. Da må du bare gjenta til deg selv "Ok, sånn er ståa, men nå må jeg videre". Og når det kommer til sånne endringer du som trenger, så er det mye refleksjon som må til, mesteparten av jobben må skje i huet og det vil ikke skje av seg selv. Du må sette deg ned og begynne å tenke over aspekter i livet ditt du er misfornøyd med, tenke på hva som kan gjøre deg mer fornøyd med de tingene og gjøre research for å kunne komme med løsninger på hvordan. Du har en hobby som gir deg litt, men ikke nok. Du kan jo fortsette med samme hobby, men kanskje endre litt på den? Eller er den fullstendig fastlåst til den gruppa du er med? Er det andre hobbyer du kan gå inn i som kan gi deg større muligheter til å finne en vennegjeng? Det er sånne ting du må sette deg ned å reflektere over. Også vil jeg si at jeg anerkjenner at du sliter psykisk og at det ofte kan være en ganske stor greie å deale med ved siden av alt annet du sliter med, men da er det også en jobb å gjøre der: Hva er det som kan gjøre at du blir bedre fra det psykiske? Er det mulig eller er det det at du må begynne å ta medisiner, ha rutiner, bli kjent med deg selv igjen og hvordan din psykiske sykdom opererer og heller bygge deg opp rundt den på en måte som gjør at du kan mestre livet, men på en litt annen måte enn du gjør nå? 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #55 Skrevet 8. desember 2024 Jeg vil bare kort og godt påpeke en sannhet mange tydelitvis glemmer: Det er lov å være blid! Det er veldig tiltrekkende å være mer opptatt av det man er glad og takknemlig for, enn det man ikke har. Vi er mange på kloden som mangler ett og annet av ressurser, i kropp og sjel eller materielt, men som lever gode og lykkelige liv. Lykke kommer an på forventningene man har, og evnen til å være fornøyd med det man har. Anonymkode: 6d4bc...ef6 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #56 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Mange råder deg til å unngå sosiale medier, ord som «chad», influensere som Tate, eller tanker om «hva kvinner vil». Jeg er uenig. Dvs, det er mange fallgruber i alle ovennevnte, og det er uheldig å bli for snever. Men det betyr ikke at alt er feil eller at du tar skade av enhver omgang med det. Det er fullt mulig å stemme på Høyre-siden og å ha meninger om kjønnsroller og dating som avviker fra det feministene står for og likevel ha en meningsfull relasjon med en kvinne. Du må heller finne ut hva du står for enn å jage etter det kvinnene sier at du bør stå for. Anonymkode: 0b7ae...109 Dette er riktig. Men det er ord som chad og andrew tate som er snever. Ellers kjenner vi alle til effekten av sosiale medier. Og damene her anbefaler ham nettopp å være seg selv, eie seg selv, bygge selvfølelse og selvtillit. Men ikke falsk selvtillit og selvfølelse. Det handler ikke om at han skal bli attraktiv for damer. Det er bare en bonus. Det handler om at han trenger å få det bedre med seg selv. Og å få det bedre med seg selv inkluderer som oftest å ha et etisk syn på mennesker og ønske dem den samme friheten som man ønsker seg selv. Å utvikle seg selv uten en genuin etikk, ser ofte ikke bra ut, verken for menn eller kvinner. Det gjør en ofte selvsentrert og mindre lykkelig det også. Anonymkode: 459a3...d68 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #57 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det eneste positive med i år er at jeg tok en jobb som nattevakt (slavearbeid) og har vært smart med penger, har 1 mill+ i investeringer men det kan vokse seg mye større hvis jeg, for engangsskyld i livet er heldig. Anonymkode: 7ae84...76a Det er bra AnonymBruker skrev (7 timer siden): J Ingenting har derimot funket for meg i livet siden ungd. skolen. Er skoledum, sitter bare inne alene og spiser alltid middag for meg selv. Nye venner er vanskelig å få nå og særlig rundt andre unge menn. Er tvunget til å feire jul og nyttår alene, igjen. Har intet social proof og er egentlig en stor taper. Ingen som bryr seg om meg og tja, trodde alltid det ville bli tilfellet óg. Så faktum er at jeg føler meg sjanseløs på å få til noe møte med én/flere av matchene pga. de ser taperen i meg med én gang. Problemet er ikke det at jeg ikke tror det kan endres. Men at jeg kunne være 4 år eldre og sitte der med en så -fattig fortid-. Kan ikke kjøpe en tidsmaskin heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Fremtiden ser unektelig mørk ut og livet litt føles over før det hadde startet… opplevde ingenting av det ungdommer opplever, med å være godt likt/russefeiring/fester/forhold/sosial etc. Anonymkode: 7ae84...76a Jobb med deg selv før du i det heletatt begynner å date. Din mentale innstilling vil skinne igjennom og damer er utrolig flinke på å plukke opp de vibbene. Anonymkode: 5add6...22e 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #58 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er bra Jobb med deg selv før du i det heletatt begynner å date. Din mentale innstilling vil skinne igjennom og damer er utrolig flinke på å plukke opp de vibbene. Anonymkode: 5add6...22e Man kan jobbe med seg selv og drive med andre ting samtidig. Man jobber ikke med seg selv i ensomhet og isolasjon. Anonymkode: 459a3...d68 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #59 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva betyr chad? Anonymkode: 33218...334 Det er et utrykk incels bruker. Anonymkode: e178e...ca7 1
got2go Skrevet 8. desember 2024 #60 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er i slutten av 20-årene men ser mye yngre ut ennå. Har slitt ekstremt mye med psyken helt siden 12 årsalderen. Etter å ha tatt en pause siden vinter er jeg på datingapp igjen. Jeg er en som til tross for depresjon holder meg i form og har en helt grei vanlig stil, og passelig høyde. Vært bevisst på å ikke sveipe på de såkalt peneste/populære jentene, siden konkurransen er enorm. Så jeg fikk etterhvert et tosifret antall matcher med de litt mer "oppnåelige" eneste røde tråden er at de fleste er normalvektige. Jeg har ikke noe imot de som er overvektige som mennesker, men jeg kjenner som regel veldig lite tiltrekning og er ikke interessert i å "fikse problemene" forbundet med det. Og vil ikke ta til takke med noen, da dør jeg heller ensom. Så til poenget. Noen av jentene har skrevet tilbake, både yngre/eldre enn meg. Fint det, de er kanskje litt interessert da. Jeg er ikke noen chad men tror jeg klarer å selge profilen min på en helt ok måte. Men, oh boy. Klarte å finne some profilen til noen matcher som jeg kommuniserte med. Gikk kjapt opp for meg at det ikke er noen vits å prøve videre, siden vi har totalt forskjellig bakgrunn/liv. Majoriteten har tilsynelatende mye mer enn meg. Sosial status, venner, familie, respekt, opplevelser, karriere-nettverk. Ingenting har derimot funket for meg i livet siden ungd. skolen. Er skoledum, sitter bare inne alene og spiser alltid middag for meg selv. Nye venner er vanskelig å få nå og særlig rundt andre unge menn. Er tvunget til å feire jul og nyttår alene, igjen. Har intet social proof og er egentlig en stor taper. Ingen som bryr seg om meg og tja, trodde alltid det ville bli tilfellet óg. Det eneste positive med i år er at jeg tok en jobb som nattevakt (slavearbeid) og har vært smart med penger, har 1 mill+ i investeringer men det kan vokse seg mye større hvis jeg, for engangsskyld i livet er heldig. Så faktum er at jeg føler meg sjanseløs på å få til noe møte med én/flere av matchene pga. de ser taperen i meg med én gang. Problemet er ikke det at jeg ikke tror det kan endres. Men at jeg kunne være 4 år eldre og sitte der med en så -fattig fortid-. Kan ikke kjøpe en tidsmaskin heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Fremtiden ser unektelig mørk ut og livet litt føles over før det hadde startet… opplevde ingenting av det ungdommer opplever, med å være godt likt/russefeiring/fester/forhold/sosial etc. Har ødelagt livet mitt. Og vil helst ikke ta til takke med noen. Så da må jeg liksom finne en jente som er lik meg. Omtrent umulig å finne. Jeg er bare en sær gammel fyr nå, en freak. Anonymkode: 7ae84...76a Har du noen hobbyer da? Meld deg inn i noen form for gruppesport, f.eks kickboxing eller klatring. Enklere å finne noen da 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå