Gå til innhold

Fortapt ung mann.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i slutten av 20-årene men ser mye yngre ut ennå. Har slitt ekstremt mye med psyken helt siden 12 årsalderen. Etter å ha tatt en pause siden vinter er jeg på datingapp igjen. Jeg er en som til tross for depresjon holder meg i form og har en helt grei vanlig stil, og passelig høyde. 

Vært bevisst på å ikke sveipe på de såkalt peneste/populære jentene, siden konkurransen er enorm. 
Så jeg fikk etterhvert et tosifret antall matcher med de litt mer "oppnåelige" eneste røde tråden er at de fleste er normalvektige. Jeg har ikke noe imot de som er overvektige som mennesker, men jeg kjenner som regel veldig lite tiltrekning og er ikke interessert i å "fikse problemene" forbundet med det. Og vil ikke ta til takke med noen, da dør jeg heller ensom.

Så til poenget. Noen av jentene har skrevet tilbake, både yngre/eldre enn meg. Fint det, de er kanskje litt interessert da. Jeg er ikke noen chad men tror jeg klarer å selge profilen min på en helt ok måte. 

Men, oh boy. Klarte å finne some profilen til noen matcher som jeg kommuniserte med. Gikk kjapt opp for meg at det ikke er noen vits å prøve videre, siden vi har totalt forskjellig bakgrunn/liv. Majoriteten har tilsynelatende mye mer enn meg. Sosial status, venner, familie, respekt, opplevelser, karriere-nettverk. 

Ingenting har derimot funket for meg i livet siden ungd. skolen. Er skoledum, sitter bare inne alene og spiser alltid middag for meg selv. Nye venner er vanskelig å få nå og særlig rundt andre unge menn. Er tvunget til å feire jul og nyttår alene, igjen. Har intet social proof og er egentlig en stor taper. Ingen som bryr seg om meg og tja, trodde alltid det ville bli tilfellet óg.

Det eneste positive med i år er at jeg tok en jobb som nattevakt (slavearbeid) og har vært smart med penger, har 1 mill+ i investeringer men det kan vokse seg mye større hvis jeg, for engangsskyld i livet er heldig.

Så faktum er at jeg føler meg sjanseløs på å få til noe møte med én/flere av matchene pga. de ser taperen i meg med én gang. Problemet er ikke det at jeg ikke tror det kan endres. Men at jeg kunne være 4 år eldre og sitte der med en så -fattig fortid-. Kan ikke kjøpe en tidsmaskin heller. 
Vet ikke hva jeg skal gjøre. Fremtiden ser unektelig mørk ut og livet litt føles over før det hadde startet… opplevde ingenting av det ungdommer opplever, med å være godt likt/russefeiring/fester/forhold/sosial etc. 

Har ødelagt livet mitt.

Og vil helst ikke ta til takke med noen. Så da må jeg liksom finne en jente som er lik meg. Omtrent umulig å finne.

Jeg er bare en sær gammel fyr nå, en freak. 

Anonymkode: 7ae84...76a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har et bedre utgangspunkt enn 70% av kvinner og menn i din alder. Du har oppspart kapital, du får matches med slanke, normale average damer. Hva er problemet egentlig, vis-a-vis dating? Vil heller si at problemet er manglende karriere og sosialt fellesskap. Konsentrer deg om det i stedet.

Anonymkode: 4c1f0...3df

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva betyr chad?

Anonymkode: 33218...334

Veldig attraktive menn, eller vanlige menn med stort sosial kapital. Ofte begge deler. Noe ala han her

YQ48UnS0pi2m9k3v8hNS_M.JPG

De kan "slaye på Tinder" som det så fint heter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i gokk? Eller bor du i en by?

Anonymkode: cb24a...6e3

Jeg vokste opp i bygda, bor nå i en av storbyene så det kan brukes som en unnskyldning, på at miljøet rundt ikke var helt på topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig attraktive menn, eller vanlige menn med stort sosial kapital. Ofte begge deler. Noe ala han her

Det er en kjekk mann, jeg har ikke noe å utsette på det. Samtidig må du forstå at det kun er èn kvinne som får han. Da ser plutselig at du har mange å velge mellom igjen. Det kommer til å ordne seg 😊

Anonymkode: cb24a...6e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En modell-pen mann? Det er veldig få menn som er modell-pene, og de fleste kvinner vil ikke ha en sånn mann i utgangspunktet. Vi har ulike preferanser alle sammen vet du.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har et bedre utgangspunkt enn 70% av kvinner og menn i din alder. Du har oppspart kapital, du får matches med slanke, normale average damer. Hva er problemet egentlig, vis-a-vis dating? Vil heller si at problemet er manglende karriere og sosialt fellesskap. Konsentrer deg om det i stedet.

Har ett stort hull i CVen pga. depresjon og er bakpå med studiepoeng og hele pakken.

70%, really? alt jeg vet er at 2/3 av de på min alder i dette landet får hjelp av foreldrene til å kjøpe bolig. Jeg er en av de 1/3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En kjekk mann ja, okey... Ytterst få menn har kinn- og kjeveben som en modell. Jeg tror du kommer til å klare deg helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fremdeles ung, og har masse tid til å finne en du faller for. Men du virker selvsentrert og det er overhodet ikke attraktivt.

Se utover, begynn å bry deg om andre mennesker.

Dessuten har du incel-språk og en måte å vurdere jenter på som ikke gjør deg noen tjenester for å få et godt liv med et annet menneske. Det er jo et menneske du skal falle for, ikke en kropp, eller et objekt. Personligheten er det primære hvis du skal ha det ordentlig bra med noen.

Anonymkode: 6d4bc...ef6

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller hvis du tenkte på resten av verden? Ja, da er jeg nok kanskje topp 30% i egenkapital, men flere av disse har familie og venner rundt seg. Noe jeg ikke klarer å ha. Penger er viktig det, men livet mitt er i denne byen og kan ikke relatere til folk i India akkurat. 

1 mill er ingenting spesielt for en i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

eller hvis du tenkte på resten av verden? Ja, da er jeg nok kanskje topp 30% i egenkapital, men flere av disse har familie og venner rundt seg. Noe jeg ikke klarer å ha. Penger er viktig det, men livet mitt er i denne byen og kan ikke relatere til folk i India akkurat. 

1 mill er ingenting spesielt for en i Norge.

De fleste mellom 25-30 har ikke positiv egenkapital selvom de ikke har tatt opp boliglån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å jobbe med psyken din før du tenker på å etablere deg.

Anonymkode: 99aa3...0a5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke går på tinder, så kam det jo fortsatt gå. Kanskje du skal gå veien nå? Være litt føau forran noen damer, kanskje tråkker du feil, men opparbeider sosiale minner. Så en dag vil du også ha et rikere sosialt liv, noen flauser, noen gode ting.

Kanskje treffer du kjæresten, kanskje ikke. Men du er langt ifra fortapt, så fremt du klarer å tenke at det er mer håp. Kanskje bli litt mindre kritisk mot både dem og deg. Ikke tenke, den er best, den er dårligere. Livet er ikke egentlig en konkurranse.

Anonymkode: 53fee...e5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt beste tips er å jobbe med psyken din før du tenker på å etablere deg.

Anonymkode: 99aa3...0a5

Vil nok ikke ha barn… men ville gjerne hatt en dame så jeg ikke er alene alle dagene. Problemet er at psyken blir aldri bedre av å fortsette å forbli alene og ikke få noe kontakt med andre mennesker, får ikke dekket viktige behov for å fungere normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men, oh boy. Klarte å finne some profilen til noen matcher som jeg kommuniserte med. Gikk kjapt opp for meg at det ikke er noen vits å prøve videre, siden vi har totalt forskjellig bakgrunn/liv. Majoriteten har tilsynelatende mye mer enn meg. Sosial status, venner, familie, respekt, opplevelser, karriere-nettverk. 

Sosiale medier viser løgner og glansbilder. Å sammenligne seg selv med det er oppskriften på nedtur.

Sitat

Det eneste positive med i år er at jeg tok en jobb som nattevakt (slavearbeid) og har vært smart med penger, har 1 mill+ i investeringer men det kan vokse seg mye større hvis jeg, for engangsskyld i livet er heldig.

Flott. Du er enda ung. Fokuser på deg selv. Bygg kapital. Ta vare på kroppen din. Bygg venne-nettverk. Ikke bli desperat og ikke bli bitter.

Anonymkode: 0b7ae...109

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok ikke ha barn… men ville gjerne hatt en dame så jeg ikke er alene alle dagene. Problemet er at psyken blir aldri bedre av å fortsette å forbli alene og ikke få noe kontakt med andre mennesker, får ikke dekket viktige behov for å fungere normalt.

Er enig i det, veien til bedre psyke må gåes i møte med omverdenen. Men håper ikke du har en psyke som gjør det vanskelig for noen i en nær relajson, du vet, alvorlige greier. 

Mange mentalt psyke som er i gode forhold 😊 Jeg sliter og har hatt et langt fint forhold bak meg, men har ikke et kranglete voldsomt vesen. Er ikke paranoid rundt mennesker. Så fremst det ikke er en skummel lyd på natta, men hvem er ikke redd da?

Anonymkode: 53fee...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er selvsentrerte menn som også synes synd på seg selv. Det lyser det av i hi. 

Jobb med deg selv og ha troen på deg. Jeg pleier å si at du skal prøve å selge et produkt. Dvs deg i datingmarkedet. Hvis du ikke tror på produktet du selger, hvordan skal da andre være interessert i det da?

Meld deg inn i noe lagidrett eller en hobby der man må være sosial. Hvor er vennene dine fra barneskolen, ungdomsskolen eller vgs?

Anonymkode: 23845...89c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...