AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #41 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Barna er 5 og 7 år. Anonymkode: 67607...fa3 Hadde de vært yngre hadde jeg forstått deg godt. Har selv en far som stadig skulle ordne ditt og datt når de passet så da bare gikk han fra ettåringen ved trapper og alt mulig. Så funket ikke at han han passet alene rett og slett. Men barn på 5 og 7 år skader seg jo ikke i eget hjem selv om de ikke blir sett på hvert sekund. Har det skjedd noe når hun har passet? Du kan jo minne henne på å sjekke på ungene jevnlig. Har barna sagt at det er kjedelig? Jeg kan jo forstå at når man endelig har besøk av mormoren sin så er det ganske stusselig om hun heller vil vaske vinduer enn å være sammen med barna, altså sett fra barnas perspektiv. Skjønner det mer om hun passer i lenger tid eller dere sees veldig ofte. Er man med besteforeldre et par timer feks så er det jo hyggelig å faktisk gjøre noe sammen. Anonymkode: 65fbd...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #42 Del Skrevet 3 timer siden Tror kanskje du hadde fått litt mer hyggelige svar TS om du ikke vinklet det som at du var redd for sikkerheten til så store barn men mer tilknytningen til mormor? Folk er utrolig raske til å rakke ned på det de oppfatter som foreldre som passer ekstra på barna eller er "for mye" med barna sine her på KG. Hvor mye er dere sammen ellers og hvor ofte passer hun? Hva har barna sagt? Anonymkode: 65fbd...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #43 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Da har jeg fokus på barna. Som mange andre gjøres husarbeid når de er lagt. Anonymkode: 67607...fa3k Kan du utdype? Leker du med barna hele dagen (utenom barnehage/skole åpenbart)? Hva finner dere på? Anonymkode: c3f4a...659 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #44 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Barna er 5 og 7 år. Anonymkode: 67607...fa3 De har absolutt ikke behov for konstant ovevåking med mindre de har særskilte behov. Og baking og matlaging, husarbeid, hva i alle dager er i problemet ditt?? Er du konstant på ungene dine? GJør du ikke noe annet når de er våkne? Du vet at ungene må se for å lære? Monkey see monkey do. Ungene må fra de er små tas med i husarbeid, matlaging, saging, gå i butikk og alt annet man gjør i livet for å at de skal lære hvordan man gjør det, hvordan man oppfører seg for å lære alt dette. Og de bør også gjøre dette. Din oppgave som foreldre er å lære barna å gjøre dette, de skal lære å leve livet uten deg der. Om du har problemer med at barnavakta gjør dette, ja da er det du som har problemet. Ingen andre. Anonymkode: eea76...a67 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 3 timer siden #45 Del Skrevet 3 timer siden Ts Så dine barn ser deg aldri lage mat? Rydde? Vaske klær? Støvsuger? Bake? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #46 Del Skrevet 3 timer siden monican94 skrev (9 timer siden): hææ, dette må være tull.. hva tror du husmødre før i tiden og ikke minst alenemødre gjør hver eneste dag ? Ja, det tror jeg også. Trolleinnlegg for å trykke ned dagens foreldregenerasjon. Anonymkode: 65691...901 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #47 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Barna er 5 og 7 år. Anonymkode: 67607...fa3 😂😂😂 Da gikk jeg hjem alene fra skolen og lagde mat. Og dine trenger et øye på seg konstant? Da er det noe alvorlig glatt med dine barn eller oppdragelsen. Hvordan skal du få det til å gå rundt om du blir alene med dem? Når i alle dager skal du lære dem p bli selvstendige og ikke minst DELTA i husarbeidet? På den tid skal de ha faste oppgaver og ansvar, ikke folk som behandler dem som skjøre babyer 😂😂😂 Dette er bare helt sykt 😂😂 Anonymkode: ab751...7df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #48 Del Skrevet 3 timer siden Du har ingenting å være skuffet over. Moren fin høres ut som en fantastisk bestemor. Det er sunt for barna å lære at oppgaver må gjøres i et hjem. Her er det nok du som har alt for høye forventninger. Anonymkode: 6974f...d1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #49 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan admin dele denne på fb siden til kg???? Anonymkode: 590ef...a25 Hvorfor promotere slike åpenbare trolleinnlegg? Anonymkode: 65691...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #50 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Barna er 5 og 7 år. Anonymkode: 67607...fa3 Da trenger de ikke å holdes i hånden hele tiden. Anonymkode: 1b79f...797 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #51 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Da har jeg fokus på barna. Som mange andre gjøres husarbeid når de er lagt. Anonymkode: 67607...fa3 Høres ut som om moren din har en mer fornuftig tilnærming til barneoppdragelse enn deg. Så store barn har bare godt av å se at husarbeid må gjøres, de lærer masse av det. I tillegg trenger de å lære seg at de ikke er senter av universet hele tiden. Selvfølgelig skal de få oppfølging, kjærlighet, tilsyn og oppmerksomhet, men ikke hele tiden. De har veldig godt av å aktivisere seg selv også. Da blir de forhåpentligvis velfungerende mennesker utenom familen også. Anonymkode: 66954...b8a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #52 Del Skrevet 3 timer siden Høres utrolig koselig ut at bestemor baker og gjør ting. Når du selv blir bestemor er det vel mobilen som får all oppmerksomhet i tilsvarende tilfelle, ikke fullt så hyggelig Anonymkode: 02b76...154 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #53 Del Skrevet 3 timer siden Ts; prøv deg på tilnærmingen om å ikke gjøre noe når barna sover som kan gjøres mens de er våkne, og involver barna i daglige gjøremål som husvask og opprydding. Jeg lover, du får det lettere og mer harmonisk på sikt. Anonymkode: 4c3c2...d3e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #54 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er usikker på om min mor skal fortsette å ha barna på overnatting eller sitte barnevakt. Hun er snill og god, men hver gang hun er her med ungene, eller ungene hos henne, så gjør hun så mye annet enn å passe på de. Hun kan finne på å bake, vaske vinduer eller være på kjøkkenet og lage mat. Jeg ønsker at siden jeg spør henne om å passe barna, så forventer jeg at hun skal det, og ikke gjøre mange andre ting. Er dette normal adferd for den generasjonen som er besteforeldre i dag? Eller forstår ikke den generasjon hvor fort barna kan skade seg? Anonymkode: 67607...fa3 Du er virkelig hysterisk. Stakkars barn sier nå jeg. Ikke pga bestemor, men pga hvor hysterisk du er Anonymkode: d8a4c...0ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #55 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor? Anonymkode: 19b26...6ca Fordi de er på skole og barnehage i hverdagene, og jeg ønsker å se de mest mulig når de er våkne. Og når da bestemor skal passe de, så trodde jeg det var for å tilbringe tid med barna. Anonymkode: 67607...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #56 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi de er på skole og barnehage i hverdagene, og jeg ønsker å se de mest mulig når de er våkne. Og når da bestemor skal passe de, så trodde jeg det var for å tilbringe tid med barna. Anonymkode: 67607...fa3 Man tilbringer tid med barna. Det er snakk om å dele hverdagen med dem. Jeg hang mye i skjørtene til mor (eller min bestemor) mens de gjorde husarbeid. Det var "tid med barna" det også. Ikke rart barn i dag blir bortskjemte og tror de er verdens navle hvis man skal slippe alt man har i hendene og bare fokusere på dem hvert våkent minutt. Det er mye læring i at små barn ser hva som må til for å drifte en familie og at de etterhvert kan bli med og gjøre husarbeid. Først som lek når de er små og så etterhvert som en del av deres plikter når de blir eldre. Anonymkode: b16a4...d1c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 timer siden #57 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi de er på skole og barnehage i hverdagene, og jeg ønsker å se de mest mulig når de er våkne. Og når da bestemor skal passe de, så trodde jeg det var for å tilbringe tid med barna. Anonymkode: 67607...fa3 Hun tilbringer jo tid med barna...eller hl du at hun skal sitter mange timer å holde deci hånden og leke med de? De må tåle å finne på andre ting selv...og dette må begrunnes hjemme hos deg. Du burde lære av din mor 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #58 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): 😂😂😂 Da gikk jeg hjem alene fra skolen og lagde mat. Og dine trenger et øye på seg konstant? Da er det noe alvorlig glatt med dine barn eller oppdragelsen. Hvordan skal du få det til å gå rundt om du blir alene med dem? Når i alle dager skal du lære dem p bli selvstendige og ikke minst DELTA i husarbeidet? På den tid skal de ha faste oppgaver og ansvar, ikke folk som behandler dem som skjøre babyer 😂😂😂 Dette er bare helt sykt 😂😂 Anonymkode: ab751...7df Dette er jo helt ekstremt i andre skalaen og ikke normalt i dag. Ikke greit heller synes jeg. 5-åringer går i barnehagen, de skal ikke gå hjem alene og lage seg mat, ærlig talt. Skjønner at det er gøy å le høyt av at TS ønsker at bestemor skal tilbringe litt tid med barna men er det nødvendig å overdrive så innmari? Anonymkode: 65fbd...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #59 Del Skrevet 2 timer siden Har tenkt på det samme selv. Barnas mormor er så opptatt av å holde orden konstant at jeg føler det går utover samværet med barna. Hadde vært mer glad for å komme hjem til at de satt og tegnet eller spilte brettspill, enn ren kjøkkenbenk og barn foran tv - som er leie av kritikk av at de ikke er ryddige nok. Anonymkode: 64366...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #60 Del Skrevet 2 timer siden Herregud da. Hun gjør husarbeid, noe som er helt normalt. Skal hun sitte og glo på dem hele tiden de er der? Det går helt fint å gjøre husarbeid selv om en har unger i hus. Snakker om helinopterforeldre 🙄 Anonymkode: f0a29...8c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå