Gjest Tears in heaven Skrevet 13. juli #341 Skrevet 13. juli hjärterdam skrev (6 timer siden): Ikke sant, mener hun til og med teksta "sleep over med tre barn under to år" eller noe i den duren. Hadde nok vært bedre for både henne og minien om hun ble til dagen etter. Ja hun gjorde det.så dårlig dømmekraft og håper hun har lært.
Mot88 Skrevet 13. juli #342 Skrevet 13. juli Tears in heaven skrev (5 timer siden): Ja hun gjorde det.så dårlig dømmekraft og håper hun har lært. Tydeligvis ikke! Samma leksa i dag også… Hvorfor dra med seg en 1,5 åring på Slottsplassen bare fordi mamma har tidenes FOMO?! Det er langt over leggetid for den ungen, og nå går ikke t-banen hun skal ta heller.. Jada, så kan det sikkert forsvares med at det her er stort og bla bla bla, men det her er bare enda en dråpe i et allerede fullt glass.. Både hun og ungen hadde hatt godt av en rolig dag eller to hjemme! Ingen så små barn bør være så mye på farten som de er.. 4
Gjest Tears in heaven Skrevet 13. juli #343 Skrevet 13. juli Mot88 skrev (1 minutt siden): Tydeligvis ikke! Samma leksa i dag også… Hvorfor dra med seg en 1,5 åring på Slottsplassen bare fordi mamma har tidenes FOMO?! Det er langt over leggetid for den ungen, og nå går ikke t-banen hun skal ta heller.. Jada, så kan det sikkert forsvares med at det her er stort og bla bla bla, men det her er bare enda en dråpe i et allerede fullt glass.. Både hun og ungen hadde hatt godt av en rolig dag eller to hjemme! Ingen så små barn bør være så mye på farten som de er.. Ja jeg så det.Stakkars unge,hun er ikke 2 år engang.Den dama stresser så sykt.Hun er ikke så god mamma som hun fronter med den dømmekraften
J.. Skrevet 14. juli #344 Skrevet 14. juli Lurer litt på hvordan det blir når barnet starter i barnehage,da må man jo være hjemme å ha barnet i seng til en gitt tid. Noe i seg selv jeg ikke tror blir et problem,men lurer på hva hun selv skal fylle dagene og kveldene med da,da det virker som hun tåler dårlig å være hjemme "for mye",da er det heller ikke så lurt å velge å få barn alene.. 1 1
mereo Skrevet 14. juli #345 Skrevet 14. juli J.. skrev (10 timer siden): Lurer litt på hvordan det blir når barnet starter i barnehage,da må man jo være hjemme å ha barnet i seng til en gitt tid. Noe i seg selv jeg ikke tror blir et problem,men lurer på hva hun selv skal fylle dagene og kveldene med da,da det virker som hun tåler dårlig å være hjemme "for mye",da er det heller ikke så lurt å velge å få barn alene.. Man må jo ikke det, men det er sterkt å anbefale. Det er ett helt annet tempo for de små i barnehagen enn det er å være hjemme med foreldre. (Stort sett.) 1
erbaremeg Skrevet 26. juli #346 Skrevet 26. juli Enkelt&Komplisert skrev (På 23.1.2025 den 21.54): Den klesstilen hennes er jo bare til å le av...eller gråte😭 Når jeg ser henne i dag, så tenker jeg at ordtaket "den smukke kler alt", blir veldig feil i noen situasjoner. Ikke bare henne men jeg personlig mener at man bør kle seg etter hvilken kropp man har. Dette er bare min personlige mening og ikke noe vondt ment for noen, da jeg selv har vært veldig kraftig og ikke kledde meg etter hvordan jeg såg ut....men lærte noe av det etter jeg såg bilder av meg selv i ettertid. 4 2
erbaremeg Skrevet 26. juli #347 Skrevet 26. juli Mot88 skrev (På 13.7.2026 den 22.34): Tydeligvis ikke! Samma leksa i dag også… Hvorfor dra med seg en 1,5 åring på Slottsplassen bare fordi mamma har tidenes FOMO?! Det er langt over leggetid for den ungen, og nå går ikke t-banen hun skal ta heller.. Jada, så kan det sikkert forsvares med at det her er stort og bla bla bla, men det her er bare enda en dråpe i et allerede fullt glass.. Både hun og ungen hadde hatt godt av en rolig dag eller to hjemme! Ingen så små barn bør være så mye på farten som de er.. De er jo ute hele tida......tror nesten ikke jeg har sett hun har vært hjemme en eneste dag og bare vært mamma og rosinen. Hun er og i mot skjermbruk til barn, men når hun fløy til island i går eller dagen før så satt ungen i flygelet og såg på Tom & Jerry på flyets små skjermer. Snakker till mot seg selv nå. Jeg synes at hun også begynner å bli ekkel...måten hun svarer folk på er usmakelig innimellom siden hun vet alt og andre vet ikke noe. Slenger også til det med at "nyere forskning viser at".....på alle kommentarer hun får. I tillegg er det jo dildoreklame og mye rart for tida. Har ikke noe imot det, men ikke særlig smakelig på kanaler der det dreier seg om livet som alenemamma etc. Men sånn har SoMe blitt alt må dokumenteres på alle måter og lite vi får gjort . 5 1
Ellenn Skrevet 26. juli #348 Skrevet 26. juli erbaremeg skrev (1 time siden): De er jo ute hele tida......tror nesten ikke jeg har sett hun har vært hjemme en eneste dag og bare vært mamma og rosinen. Hun er og i mot skjermbruk til barn, men når hun fløy til island i går eller dagen før så satt ungen i flygelet og såg på Tom & Jerry på flyets små skjermer. Snakker till mot seg selv nå. Jeg synes at hun også begynner å bli ekkel...måten hun svarer folk på er usmakelig innimellom siden hun vet alt og andre vet ikke noe. Slenger også til det med at "nyere forskning viser at".....på alle kommentarer hun får. I tillegg er det jo dildoreklame og mye rart for tida. Har ikke noe imot det, men ikke særlig smakelig på kanaler der det dreier seg om livet som alenemamma etc. Men sånn har SoMe blitt alt må dokumenteres på alle måter og lite vi får gjort . Jeg ser ikke helt hvordan det å være i mot skjermbruk for barn og å la barnet se på en skjerm på en flytur er å snakke i mot seg selv. Barnet flyr vel ikke daglig, og det er ikke noe rart i å bryte med prinsippene sine for å gjøre flyturen mer behagelig for barnet, seg selv og alle medpassasjerene. 3 8
Advocadomama Skrevet 28. juli #349 Skrevet 28. juli Ellenn skrev (På 26.7.2026 den 16.37): Jeg ser ikke helt hvordan det å være i mot skjermbruk for barn og å la barnet se på en skjerm på en flytur er å snakke i mot seg selv. Barnet flyr vel ikke daglig, og det er ikke noe rart i å bryte med prinsippene sine for å gjøre flyturen mer behagelig for barnet, seg selv og alle medpassasjerene. Hun bruker skjerm hjemme også ved musikk videoer, er jo skjerm det å! Så hu snakker mot seg 1
erbaremeg Skrevet 29. juli #350 Skrevet 29. juli Ellenn skrev (På 26.7.2026 den 16.37): Jeg ser ikke helt hvordan det å være i mot skjermbruk for barn og å la barnet se på en skjerm på en flytur er å snakke i mot seg selv. Barnet flyr vel ikke daglig, og det er ikke noe rart i å bryte med prinsippene sine for å gjøre flyturen mer behagelig for barnet, seg selv og alle medpassasjerene. KV Har et prinsipp om at rosinen kun får se på skjerm sammen med henne som f.eks en kosekveld hjemme. Det er greit. Men synes hun snakker litt imot seg selv når hun hater andre mødre og fedre lar barna se på tlf eller skjer på buss,trikk osv. Da gjelder samme prinsippet på fly også. Hun selv såg jo på noe helt anna. Samme for meg, men blir bare litt dumt. Men nå gjelder jo aldri regler for henne selv erfarer vi jo stadig vekk....for nyere forskning viser at......! Det er jo et uttrykk hun konstant bruker når hun hakker løs på alle andres oppdragelse av barn. Hva hun gjør når folk ikke ser er jo en ting, men blir litt kleint å si en ting i over et år å så gjør hun det plutselig . Men for all del.... 5 1
Basil Skrevet 29. juli #351 Skrevet 29. juli erbaremeg skrev (9 minutter siden): KV Har et prinsipp om at rosinen kun får se på skjerm sammen med henne som f.eks en kosekveld hjemme. Det er greit. Men synes hun snakker litt imot seg selv når hun hater andre mødre og fedre lar barna se på tlf eller skjer på buss,trikk osv. Da gjelder samme prinsippet på fly også. Hun selv såg jo på noe helt anna. Samme for meg, men blir bare litt dumt. Men nå gjelder jo aldri regler for henne selv erfarer vi jo stadig vekk....for nyere forskning viser at......! Det er jo et uttrykk hun konstant bruker når hun hakker løs på alle andres oppdragelse av barn. Hva hun gjør når folk ikke ser er jo en ting, men blir litt kleint å si en ting i over et år å så gjør hun det plutselig . Men for all del.... De aller fleste førstegangsforeldre har en tanke/formening om hvordan ting skal gjøres. De aller fleste møter seg selv i døra på ett tidspunkt. Hun som er alene med barnet, kommer mest sannsynlig til å slække litt på enkelte ting hun var rigid på før. En ting kan være lett når barnet er under året, den samme tingen kan være helt grusomt vanskelig å holde på når barnet er eldre. Av og til må man fire på egne krav og holdninger for å klare seg gjennom hverdagen. Dette gjelder både alenemødre men også de som har en partner å støtte seg på. 1 5
mereo Skrevet 30. juli #352 Skrevet 30. juli En ting er skjerm i form av å se på den, hvordan påvirker det barnet at mor konstant snakker til en skjerm lurer jeg på? 3 1 4
Klump Skrevet fredag kl. 13:19 #353 Skrevet fredag kl. 13:19 Synes det er lite å ta henne på. Synes hun virker som en veldig god mor for datteren sin. Interessert, nysgjerrig og opptatt av å tilbringe mest mulig tid med henne…. I motsetning til veldig mange andre i samme verden. 4
erbaremeg Skrevet søndag kl. 02:14 #354 Skrevet søndag kl. 02:14 Basil skrev (På 30.7.2026 den 1.14): De aller fleste førstegangsforeldre har en tanke/formening om hvordan ting skal gjøres. De aller fleste møter seg selv i døra på ett tidspunkt. Hun som er alene med barnet, kommer mest sannsynlig til å slække litt på enkelte ting hun var rigid på før. En ting kan være lett når barnet er under året, den samme tingen kan være helt grusomt vanskelig å holde på når barnet er eldre. Av og til må man fire på egne krav og holdninger for å klare seg gjennom hverdagen. Dette gjelder både alenemødre men også de som har en partner å støtte seg på. Ja altså jeg skjønner det og det er ikke det som er problemet mitt med henne. . Flere har vært og er i den situasjonen. Det plager meg mest hvor forbanna nedlatende hun kan være(og stort sett er), når hun svarer folk... for hun vet best fordi ditt og datt. Himler så mye med øya at man kan bli svimmel av mindre når folk kommer med spm, fordi alle andre enn hun er virker stokk stein dumme virker det som. Sier ikke at det er det hun mener men tonen er ekstremt nedlatende 🙂👍 3 1
erbaremeg Skrevet søndag kl. 02:16 #355 Skrevet søndag kl. 02:16 mereo skrev (På 30.7.2026 den 14.52): En ting er skjerm i form av å se på den, hvordan påvirker det barnet at mor konstant snakker til en skjerm lurer jeg på? Du sier noe der.
Vegglampe Skrevet søndag kl. 17:46 #356 Skrevet søndag kl. 17:46 erbaremeg skrev (15 timer siden): Ja altså jeg skjønner det og det er ikke det som er problemet mitt med henne. . Flere har vært og er i den situasjonen. Det plager meg mest hvor forbanna nedlatende hun kan være(og stort sett er), når hun svarer folk... for hun vet best fordi ditt og datt. Himler så mye med øya at man kan bli svimmel av mindre når folk kommer med spm, fordi alle andre enn hun er virker stokk stein dumme virker det som. Sier ikke at det er det hun mener men tonen er ekstremt nedlatende 🙂👍 Jeg er litt delt. Jeg skrev til henne i forhold til noe de drev med som kunne føre til alvorlig skade. Skrev saklig og informativt. Fikk hyggelig svar tilbake, hvor hun takket for informasjonen og skrev at hun ikke var klar over det. Jeg opplevde henne som hyggelig og helt forventet høflig respons. Jeg tror absolutt hun får mye rare kommentarer, hvor flere absolutt ikke er ålreite. Og tror nok piggene blir litt ute da. 2
Mot88 Skrevet søndag kl. 22:13 #357 Skrevet søndag kl. 22:13 erbaremeg skrev (19 timer siden): Ja altså jeg skjønner det og det er ikke det som er problemet mitt med henne. . Flere har vært og er i den situasjonen. Det plager meg mest hvor forbanna nedlatende hun kan være(og stort sett er), når hun svarer folk... for hun vet best fordi ditt og datt. Himler så mye med øya at man kan bli svimmel av mindre når folk kommer med spm, fordi alle andre enn hun er virker stokk stein dumme virker det som. Sier ikke at det er det hun mener men tonen er ekstremt nedlatende 🙂👍 Jeg er enig! Det er hennes måte å være foreldre på som er den eneste rette, og sånn er det! Hun er direkte ufin i måten hun svarer mange på, himler med øynene og gjeiper (ikke få meg til å starte på hvor grusomt barnslig det er med den gjeipen!!) til folk hun mener tar feil.. Jeg syns hun var direkte stygg da hun kritiserte foreldrene til barnet som så på skjerm på t-banen… Å henge ut noen på den måten når du ikke aner noe om bakgrunnshistorikken eller kjenner personen syns jeg er skikkelig ufint! Tenker det er greit at jenta begynner i barnehagen og får litt ro og rutine rundt dagene sine… De var ikke hjemme mange minuttene før de var på farten igjen… 2 2
erbaremeg Skrevet tirsdag kl. 20:46 #358 Skrevet tirsdag kl. 20:46 Vegglampe skrev (På 2.8.2026 den 19.46): Jeg er litt delt. Jeg skrev til henne i forhold til noe de drev med som kunne føre til alvorlig skade. Skrev saklig og informativt. Fikk hyggelig svar tilbake, hvor hun takket for informasjonen og skrev at hun ikke var klar over det. Jeg opplevde henne som hyggelig og helt forventet høflig respons. Jeg tror absolutt hun får mye rare kommentarer, hvor flere absolutt ikke er ålreite. Og tror nok piggene blir litt ute da. Hun får nok ymse i kommmentarfeltet sitt. Det er jeg fullstendig enig i. Egentlig så gjør jo hun det hun mener er best. Såpass okay skal jeg faktisk være. Vi vil jo alle det beste for våre egne uansett. Enige er vi jo ikke alltid. Men jeg legger meg flat her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå