Gå til innhold

Min far saboterer lån for meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PhilosopherSe7en skrev (9 minutter siden):

Vi får være enig om å være uenige.

Ut i fra hva TS har kommet med så synes jeg ikke faren er hverken slem eller kontrollerende, men har vært snill med å gi vekk en tomt. Av en eller annen grunn så vil han ikke at det skal være pant i tomten.

Kanskje faren må inviteres inn i denne tråden for å komme med utdypende informasjon om sine intensjoner i det å gi vekk en tomt han ikke vil tillate pant i 😉

Har ts skrevet at hun har fått den? Eneste jeg har lest er at han ikke får så mye for den om han selger? 
Vi er ikke bare uenige, men vi leser med forskjellige briller, du leser veldig mye ut av noen få setninger 

Endret av Forvirret23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er bare utrolig skuffa over at faren min saboterer dette for meg. Trodde foreldre hjalp barna med å oppnå ting i livet, ikke motsatt. Det føler også kontrollerende å skulle sitte å bestemme hva vokse barn skal gjøre med livet ditt.

 


Du ser det på helt feil måte, faren din saboterer ikke for deg, men dersom han signerer så mister han prioritet hvis det skulle bli behov for å selge eiendommen ved f.eks. mislighold, tvangssalg, eller betale lån etc.  Banken vil stå først i rekkefølgen, og han blir da nødt til å gjøre opp bankens krav før han kan benytte seg av forkjøpsretten, 

 

Anonymkode: c3952...2a4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå sier han det ja. Men det har ikke vært en betingelse (tinglyst) ved overtakelse av tomt at jeg ikke får lov til å ta opp lån. Lær deg å skille begrepene. 

Anonymkode: b3aa1...431

Lær deg å skrive så det går an for folk å forstå hva du lurer på. Hva er det egentlig du lurer på her, sånn helt konkret?

Anonymkode: 18a24...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lær deg å skrive så det går an for folk å forstå hva du lurer på. Hva er det egentlig du lurer på her, sånn helt konkret?

Anonymkode: 18a24...289

Kanskje du heller burde lære deg å lese? 🙃 

Anonymkode: d4128...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lær deg å skrive så det går an for folk å forstå hva du lurer på. Hva er det egentlig du lurer på her, sånn helt konkret?

Anonymkode: 18a24...289

Flere andre forstår tydeligvis problemet, så det sitter nok hos deg 

Anonymkode: b3aa1...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):


Du ser det på helt feil måte, faren din saboterer ikke for deg, men dersom han signerer så mister han prioritet hvis det skulle bli behov for å selge eiendommen ved f.eks. mislighold, tvangssalg, eller betale lån etc.  Banken vil stå først i rekkefølgen, og han blir da nødt til å gjøre opp bankens krav før han kan benytte seg av forkjøpsretten, 

 

Anonymkode: c3952...2a4

Nei, TS ser det ikke på feil måte. Det er du som ikke har skjønt problemstillingen. 
 

Hvis TS hadde ferdigstilt boligen nå, uten og låne penger, så kunne han valgt å selge boligen i morgen! Da ville TS fått på plass en verdivurdering av boligen (kanskje også kjørt en budrunde), og dersom faren hadde ønsket å benytte seg av forkjøpsretten så måtte han mest sannsynlig betalt langt mer enn et lån til kun VA og EL-arbeider. 

Forkjøpsretten forsvinner ikke selv om banken har prioritet. Tror du at forkjøpsrett betyr at TS må gi boligen sin gratis tilbake til faren dersom TS ikke ønsker bo der mer? 

Anonymkode: d4128...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...