Gå til innhold

Bryllup man ikke har råd til

Fremhevede innlegg

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Jeg er enig. Det gir en følelse av at brudeparet skal sole seg i glansen av mange venner, og at vennene er heldige som får være der og se de bli gift. Jeg skal kun ha de nære vennene i bryllupet mitt, hadde følt at det hadde vært upersonlig og flaut å dele noe så personlig med bekjente og venner jeg ikke kjenner godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo ikke sikkert brudeparet dere var invitert i bryllup til trodde dere var mennesker som ikke ønsket å komme og feire sammen med dem heller... Har du tenkt på det?

Og jo du kan si du ikke kan komme. Trenger ikke gi noen grunn engang... Bare si dere har lovet dere bort til en annen tilstelning. Om det går ut på å gå på kino eller sitte hjemme på ræva og tenke på de som har det gøy på fest tror jeg den dagen er ravende likegyldig for brudeparet.....

Skrevet
Leo du er min heltinne.  :bukke:

Leo du er min heltinne også!

Forøvrig skal jeg selv gifte meg i sommer, men skal ikke ha et "prinsesse for en dag" bryllup. Vi skal gifte oss utenlands, uten at familie/venner skal være med.

Men når vi er hjemme igjen skal vi invitere til en "uformell fest" hvor vi selvfølgelig serverer både mat og drikke.

Noen synes sikkert at dette er skikkelig kjedelig, men for oss er det drømmebryllupet.

Forvørig tror jeg mange bruder er mer opptatt av selve bryllupsdagen enn av ekteskapet. Det har kanskje noe med alder å gjøre.

Skrevet
Ps.. håper ikke jeg ere i nær slekt eller vennekrets med deg... *kremt*

Vel, er du en nær slektning eller venn av meg er det jo ikke noe problem... Da vil jeg jo være overlykkelig over å bli invitert i ditt bryllup. Det var jo nettopp hele poenget mitt: At de jeg var i bryllupet til IKKE var nær slekt eller gode venner av oss...

Gjest Rhoswen
Skrevet

Sånn ja, nå kjenner jeg mer igjen KG-spiriten :ler:

Men hvor er de skikkelig forbanna Bridezillaene hen?! *venter spent*

Skrevet

:ler:

Jeg kan være en av dem når jeg vil, men det er ikke alltid jeg orker å bli skikkelig forbanna heller.. Som nå, selv om jeg tror at meningene mine kommer godt nok frem som de gjør da...

Det er skikkelig gøy da å se hvor mange forskjellige meninger som er ute og går...

Skulle egentlig noen ganger ønsket at det var et eget forum for de som virkelig skal gifte seg der man i stedet for å krangle kunne utveksle erfaringer og ideer for å få til et best mulig bryllup...

Skrevet
Skulle egentlig noen ganger ønsket at det var et eget forum for de som virkelig skal gifte seg der man i stedet for å krangle kunne utveksle erfaringer og ideer for å få til et best mulig bryllup...

Det gjer vi da også!

Krangle-trådane er alt anna enn overveldande her inne, syns eg..

Det er ingen som har vondt av å sjå ting frå andre synsvinklar innimellom.. ;)

Skrevet

- og der må alle som ikke skal gifte seg innen en viss tid holde seg unna.

.. og dagen etter giftemålet er det rett ut. Ingen andre må få lov til å mene noe - det er klart.

La oss også få et forum for de som har født - der de som bare er gravide ikke har noe å gjøre osv. Og et for barn/familie - der de som ikke har født egne barn ikke har lov til å mene noe.

Ofte er det vel veldig greit å få tilbakemeldinger fra folk som ikke er helt nedgrodd i samme tankegang - det kan innimellom kanskje gi noen ye vinkler til problemstillingene.

Skrevet

1. ser absolutt ikke poenget mer store brylluper

2. synes det bør oppgis på forhånd dersom folk må belage seg på å ta med lommeboka

3. kan ikke skjønne at det skal være en "plikt" å holde folk med masse alkohol utover kvelden (på jobbens julebort, f.eks, er det vin til maten og ikke noe mer.. men det er nok for meg.. det å kjøpe noe etterpå er nemlig FRIVILLIG!)

Skrevet

Tilbakemeldinger er en ting. Å bli pepret med kjeft fordi man mener noe annet enn noen andre er en helt annen ting.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Det er jo det vi har, og man må da tåle å høre at hvis man planlegger å gjøre noe på en måte at noen synes det er dumt

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Tilbakemeldinger er en ting. Å bli pepret med kjeft fordi man mener noe annet enn noen andre er en helt annen ting.

Hvem har blitt peppert med kjeft?

Skrevet
Det er jo det vi har, og man må da tåle å høre at hvis man planlegger å gjøre noe på en måte at noen synes det er dumt

Det er jo opplagt forskjellige tradisjoner på hvordan man skal gjøre ting - og det kan være greit å høre at det "du" er vant til ikke nødvendigvis er den eneste måten som er akseptabel å gjøre ting på.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Det er jo opplagt forskjellige tradisjoner på hvordan man skal gjøre ting - og det kan være greit å høre at det "du" er vant til ikke nødvendigvis er den eneste måten som er akseptabel å gjøre ting på.

enig men i tilegg må det være lov å si hvis man synes noen er helt ute på vidda. Når det kommer til bryllup er det mange som her det og reagerer mange brukere her inne er se veldig sannsynelig at noen av gjestene reagerer også

Skrevet
enig men i tilegg må det være lov å si hvis man synes noen er helt ute på vidda. Når det kommer til bryllup er det mange som her det og reagerer mange brukere her inne er se veldig sannsynelig at noen av gjestene reagerer også

:enig:

Godt poeng!

Skrevet

Må man drikke så forferdelig mye alkohol for å ha det hyggelig? Jeg har da vært i bryllup helt uten alkohol og det har da vært flotte bryllup for det om ikke alle er ravende fulle. I bryllup er det ofte også barn tilstede og jeg tror ikke det blir så hyggelig for dem dersom alle de voksne skal drikke så forferdelig mye. Jeg hadde aldri forventet å få ubegrensede mengder med gratis alkohol av vertskapet.

Skrevet
Nå er det jo ikke sikkert brudeparet dere var invitert i bryllup til trodde dere var mennesker som ikke ønsket å komme og feire sammen med dem heller... Har du tenkt på det?

Og jo du kan si du ikke kan komme. Trenger ikke gi noen grunn engang... Bare si dere har lovet dere bort til en annen tilstelning. Om det går ut på å gå på kino eller sitte hjemme på ræva og tenke på de som har det gøy på fest tror jeg den dagen er ravende likegyldig for brudeparet.....

Fy, jeg hadde blitt sur hvis de jeg inviterte ikke ga noen som helst begrunnelse for at de ikke kommer.... Og hvis man sier at man er lovet bort til en annen tilstelning, må man (som jeg skrev i tidligere innlegg) lyve. Og det liker jeg ikke. Får det rett og slett ikke til... Hvor mange andre typer tilstelninger planlegger man så mange måneder i forveien egentlig???

Selvfølgelig tenkte de at vi ville sette pris på invitasjonen. Og det gjør man jo også..... Jeg etterlyser bare litt bedre vurdering av kostnad for den enkelte i forhold til interesse for eventen. Det er viktig når man inviterer til bryllup å ikke lulle seg inn i en fantasi om at alle venner og familie (perifert eller nært) vil mene at ditt bryllup blir årets happening.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Det kunne ikke falle meg inn å la gjestene betale for noe som helst under festen. Nå er det kanskje lett for meg å si siden jeg aldri har drømt om noe stort bryllup, og vi skal kun ha nærmeste familie (10 stk) med på bryllupet og ha middagen på en fin restaurant, men det er likevel en selvfølge at vi betaler for alt.

Gjest Markblomsten
Skrevet

Vårt bryllup er min happening for året, men jeg er fullstendig klar over at det ikke er det for mange av gjestene. Like fullt mener jeg at de som har fått invitasjon av oss, ikke har noen grunn til å bli "sure" fordi de "må" bruker penger på gave/klær/overnatting etc. De kan rett og slett si at de er forhindret fra å komme, uten nærmere forklaring enn det. Holder det for oss. Kan så klart bli litt skuffa, men det har jo så klart ingen rett til. De vi inviterer er invitert fordi vi har god kontakt med disse menneskene og oppriktig tror at de kan ha det hyggelig sammen med oss på bryllupsdagen. Så selv om vi har mange gjester betyr det ikke dermed at alt av fjernt og perifert er invitert ;)

Skrevet
Må man drikke så forferdelig mye alkohol for å ha det hyggelig? Jeg har da vært i bryllup helt uten alkohol og det har da vært flotte bryllup for det om ikke alle er ravende fulle. I bryllup er det ofte også barn tilstede og jeg tror ikke det blir så hyggelig for dem dersom alle de voksne skal drikke så forferdelig mye. Jeg hadde aldri forventet å få ubegrensede mengder med gratis alkohol av vertskapet.

Det argumentet har jeg ventet på.... :roll:

Nå tror jeg faktisk ikke at det er et spørsmål om penger når man mener at det er underlig å skulle betale egne drinker i et bryllup; de fleste har nok råd til et par drinker. Ei heller tror jeg at de fleste voksne mennesker går i bryllup for å gå gratis på fylla. Jeg har faktisk sett svært få, om noen, overstadig berusede mennesker i de etterhvert mange bryllupene jeg har vært i (der alle har hatt fri bar).

Det er mer et spørsmål om prinsipp - inviterer man gjester til bryllup eller hva det nå måtte være, så synes jeg at man har et ansvar for å ta seg best mulig av dem. Dessuten ville det gitt meg en følelse av å være i en hvilken som helst bar om jeg skulle stå med lommeboka i hånda for å kjøpe meg en drink, det ville ikke oppleves som den stemningsfulle opplevelsen jeg innbiller meg at de fleste ønsker at et bryllup skal være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...