Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #161 Skrevet 24. februar 2006 Så jeg ble provosert av innlegget ditt Leo, fordi du drar alle over en kam. Og jeg ble også provosert fordi du får det til å høres ut som om brudepar gifter seg pga gjestene og ikke pga kjærligheten til føler for hverandre!!!! ← Du, jeg tror ikke det var meningen å dra alle under en kam. Selv om alle synes det er morsomt når folk lar seg provosere, enten de har grunn til det eller ei.
Prinsesse på erten Skrevet 24. februar 2006 #162 Skrevet 24. februar 2006 Det var litt uomtenksomt av meg å sikte til en spesiell bruker og bruke "gjestzilla" i samme setning. Sorry. Jeg leste faktisk hele innlegget ditt, og skjønner at det kan være vanskelig, men hvis du ikke ville i dette bryllupet så er det lov å takke nei. ← Det er tydeligvis mange som synes det er helt greit å "takke pent nei" til bryllupsinvitasjoner.... Det skal jeg merke meg. Sånn at neste gang en liten overraskelse venter på meg i posten, så jeg kan ta det helt med ro og tenke at jeg ikke MÅ dra. Noen flinkere på hvite løgner enn meg som kan dra noen gode unnskyldninger for hvorfor man ikke kan komme.... For å bare ringe og si at man ikke kan, er jo det samme som å si at man ikke vil..... Kanskje løsningen på hele dette problemet er å benytte den amerikanske varianten av invitasjoner der man legger ved svarkort. Da kan man bare krysse av for at man ikke kan delta og ferdig med det...
Susan Sto Helit Skrevet 24. februar 2006 #163 Skrevet 24. februar 2006 Noen flinkere på hvite løgner enn meg som kan dra noen gode unnskyldninger for hvorfor man ikke kan komme.... For å bare ringe og si at man ikke kan, er jo det samme som å si at man ikke vil..... ← Hvis dette er folk man kjenner så dårlig at man ikke egentlig har et ønske om å komme i bryllupet deres, kan man da ikke ha så god kontakt at man har problemer med å komme opp med en liten hvit løgn? F.eks. Vi har desverre allerede planer denne datoen/ Vi er nok desverre på ferie akkurat da/ Vi får besøk... Ett eller annet klarer man vel å komme opp med. Ellers er det kun vanlig høflighet å besvare skriftlige innbydelser skriftlig, så hva med et lite brev som sier "Tusen takk for innbydelsen, men vi kan desverre ikke komme"? Regner da ikke med at brudeparet ringer og spør om begrunnelsen?
Replica Skrevet 24. februar 2006 #164 Skrevet 24. februar 2006 (endret) Skal man la være å gifte seg fordi man ikke har råd til å ha et svært bryllup?? Nei, da velger man vel heller en billigere versjon! Det er da jaggu forhåpentligvis ikke for selskapet at folk gifter seg.... ← Det har jeg da aldri sagt, Lassie Selv om det virker som om enkelte er mer opptatt av å ha et enormt bryllup med drøssevis med gjester for å kunne skryte av det etterpå, enn å fokusere på hvorfor man faktisk gifter seg, som forhåpentligvis er for sin egen del. Jeg mener at man får ha et slikt bryllup som lommeboken tillater og ikke forventer at andre skal hjelpe en å finansiere bryllupet. Kort sagt: Skal man gifte seg får man ta seg av utgiftene selv. Endret 24. februar 2006 av Replica
Gjest Piper Skrevet 24. februar 2006 #165 Skrevet 24. februar 2006 Det er tydeligvis mange som synes det er helt greit å "takke pent nei" til bryllupsinvitasjoner.... Det skal jeg merke meg. Sånn at neste gang en liten overraskelse venter på meg i posten, så jeg kan ta det helt med ro og tenke at jeg ikke MÅ dra. Noen flinkere på hvite løgner enn meg som kan dra noen gode unnskyldninger for hvorfor man ikke kan komme.... For å bare ringe og si at man ikke kan, er jo det samme som å si at man ikke vil..... Kanskje løsningen på hele dette problemet er å benytte den amerikanske varianten av invitasjoner der man legger ved svarkort. Da kan man bare krysse av for at man ikke kan delta og ferdig med det... ← Jeg har ingen som helst problemer med å skrive tilbake at det ikke passer, og spesielt om det er personer vi nesten ikke har kontakt med. Hva vi skal gjøre den dagen har ingne noe med, for man behøver faktisk ikke forlare seg til noen. Brudeparet må faktisk akseptere at ikke alle er så opphengt i deres dag, og de fleste aksepterer nok et nei for et nei.
Gjest Piper Skrevet 24. februar 2006 #166 Skrevet 24. februar 2006 Skjønner henne godt, jeg. Virker jo som om mange her hater brylluper. Da tenker man at mange i vennekretsen kanskje tenker det samme? Selv tror jeg oppriktig (håper i hvert fall!) at alle mine gjester gleder seg til bryllupet vårt - ikke fordi vi er så fantastisk interessante, men fordi det blir en knallbra fest med masse hyggelige folk! Vi er bare 60, da, så ingen ukjente ansikter der i gården (ingen ukjente kjærester og sånt!) ← Helt alvorlig talt, har man invitert eller har planer på å invitere alle de nærmeste, forstår jeg ikke at man plutselig skal fjerne noen fordi enkelte her inne har sterke meninger. Man kan ikke være så usikker, at man velger å styre avgjørelsene sine på bakgrunn av hva noen har sagt her inne. Vi diskuterer, og i diskusjonene kommer det frem mange sterke meninger. Men det bør da virkelig ikke venner og familie bli straffet for, for det er jo det man da gjør. Beklager, men kanskje en ikke er klar for å gifte seg, om en lever seg sånn inn i dataens verden at man velger bort gjester på bakgrunn av hva noen her inne har sagt. Eller så er det rett og slett slik, at man ikke kjenner sine gjester godt nok, og hvorfor da invitere de? Alle har sine meninger, men et bryllup er personlig og brudeparet bestemmer hva de ønsker å gjøre. Uansett hvor sterke meninger noen har her inne.
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2006 #167 Skrevet 24. februar 2006 Dersom irritasjonen over at man må betale for ting rundt bryllupet er større enn gleden ved å få komme, ville jeg anbefalt at man takket nei! Det er ikke dette inntrykket brudeparet vil dere skal sitte igjen med uansett. Send et kort, eller kanskje en liten gave istedenfor å komme, så vet de at dere tenker på dem på deres store dag! ← Jeg tror overhodet ikke brudepar synes det er greit at gjestene pent takker nei til invitasjonen. Sjekk for eksempel disse trådene: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=132441&hl= http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=128637&hl= Om brudeparet ikke tar det ille opp følelsesmessig skaper det uansett praktiske problemer. Så jeg synes ikke det "bare" er å takke nei, selv om jeg ikke liker meg i store bryllup. Jeg er forøvrig helt enig med Leo. For meg var selve det å bli gift det viktige, vite at det er "mannen min", at vi har valgt hverandre. Rammen rundt bryllupsdagen spilte ikke så stor rolle.
Gjest Piper Skrevet 24. februar 2006 #168 Skrevet 24. februar 2006 Jeg tror overhodet ikke brudepar synes det er greit at gjestene pent takker nei til invitasjonen. Sjekk for eksempel disse trådene: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=132441&hl= http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=128637&hl= Om brudeparet ikke tar det ille opp følelsesmessig skaper det uansett praktiske problemer. Så jeg synes ikke det "bare" er å takke nei, selv om jeg ikke liker meg i store bryllup. Jeg er forøvrig helt enig med Leo. For meg var selve det å bli gift det viktige, vite at det er "mannen min", at vi har valgt hverandre. Rammen rundt bryllupsdagen spilte ikke så stor rolle. ← Selv om enkelte brudepar reagerer på at enkelte ikke kan komme, har jeg faktisk min fulle rett til å takke nei om jeg ikke ønsker å være der. Selvfølgelig er det sårt når mange melder avbud, men vi kan aldri tvinge noen til å komme.
Prinsesse på erten Skrevet 24. februar 2006 #169 Skrevet 24. februar 2006 (endret) Jeg har ingen som helst problemer med å skrive tilbake at det ikke passer, og spesielt om det er personer vi nesten ikke har kontakt med. Hva vi skal gjøre den dagen har ingne noe med, for man behøver faktisk ikke forlare seg til noen. Brudeparet må faktisk akseptere at ikke alle er så opphengt i deres dag, og de fleste aksepterer nok et nei for et nei. ← Enig i at brudeparet egentlig ikke har noe med hvorfor man velger å ikke komme. MEN, og jeg må tydeligvis gjenta meg i det uendelige her...., man ønsker jo ikke at brudeparet skal få inntrykk av at man ikke har LYST til å komme. Når man må gi tilbakemelding på telefon, som er det jeg har mest erfaring med, blir det veldig vanskelig å la være å begrunne hvorfor man ikke kommer. Har du noen gang takket nei til en invitasjon, Piper? Eller er du kanskje litt bråkjekk nå når du hevder at det er en lett sak? Endret 24. februar 2006 av Prinsesse på erten
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2006 #170 Skrevet 24. februar 2006 Selv om enkelte brudepar reagerer på at enkelte ikke kan komme, har jeg faktisk min fulle rett til å takke nei om jeg ikke ønsker å være der. Selvfølgelig er det sårt når mange melder avbud, men vi kan aldri tvinge noen til å komme. ← Det er klart du har det Det jeg reagerer på, er ressonementer som "liker de ikke opplegget, så er det jo bare å la være å komme", mens det i neste omgang oppstår skuffelse når folk faktisk velger å ikke komme.
Susan Sto Helit Skrevet 24. februar 2006 #171 Skrevet 24. februar 2006 Enig i at brudeparet egentlig ikke har noe med hvorfor man velger å ikke komme. MEN, og jeg må tydeligvis gjenta meg i det uendelige her...., man ønsker jo ikke at brudeparet skal få inntrykk av at man ikke har lyst til å komme. Når man må gi tilbakemelding på telefon, som er det jeg har mest erfaring med, blir det veldig vanskelig å la være å begrunne hvorfor man ikke kommer. Har du noen gang takket nei til en invitasjon, Piper? Eller er du kanskje litt bråkjekk nå når du hevder at det er en lett sak? ← Jeg skjønner godt at det ikke er lett å ike begrunne pr. tlf... Men hvis du er blitt overrasket med en invitasjon i posten, bør ikke brudeparet bli overrasket over et ubegrunnet nei, desverre, jeg kan ikke i posten hos seg. At mange ønsker å legge til rette for gjestene sine, og derfor leter etter ting de kan gjøre for å få nettop deg til å komme, bør jo egentlig være en hyggelg ting for deg å vite da! (Synes forøvrig det er beder med ingen begrunnelse enn en dårlig begrunnelse. Det siste lyser jo "jeg vil ikke komme")
Gjest Varg-Menja Skrevet 24. februar 2006 #172 Skrevet 24. februar 2006 Finnes det folk som serverer lapskaus og i tillegg på papptellerken i bryllupene sine da? ← Jeg har vært i ett bryllup hvor vi fikk servert fiskesuppe i papptallerkener ihvertfall. Og det var fri alkohol, men i plastglass. Det var slik de måtte løse det for å få råd til alle de gjestene de ønsket å invitere, og festen var en suksess og det var ingen sure miner. Og jeg er enig med dem, jeg hadde også priortert maten fremfor serviset dersom jeg skulle gifte meg. Og det er vel noe av poenget i denne tråden?
Susan Sto Helit Skrevet 24. februar 2006 #173 Skrevet 24. februar 2006 Jeg tror overhodet ikke brudepar synes det er greit at gjestene pent takker nei til invitasjonen. Sjekk for eksempel disse trådene: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=132441&hl= http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=128637&hl= Om brudeparet ikke tar det ille opp følelsesmessig skaper det uansett praktiske problemer. Så jeg synes ikke det "bare" er å takke nei, selv om jeg ikke liker meg i store bryllup. Jeg er forøvrig helt enig med Leo. For meg var selve det å bli gift det viktige, vite at det er "mannen min", at vi har valgt hverandre. Rammen rundt bryllupsdagen spilte ikke så stor rolle. ← Jeg har ingen problemer med at gjester takker nei! (Nå har de fleste allerede takket ja...men...) Har jeg vært dum og forventet at folk har mer lyst til å komme enn det de egentlig har, så får jeg heller ha færre gjester. Er glad for de gjestene som kommer, og kommer ikke til å invitere fler hvis vi får mye frafall. De som betyr noe er spurt, kan/vil de ikke så er det ingenting jeg kan gjøre med det! Festen blir like bra uansett! Vi regner da ikke med å fra positivt svar fra alle heller! Det kan da alltid være noe som gjør at folk ikke kan!
Gjest Piper Skrevet 24. februar 2006 #174 Skrevet 24. februar 2006 Enig i at brudeparet egentlig ikke har noe med hvorfor man velger å ikke komme. MEN, og jeg må tydeligvis gjenta meg i det uendelige her...., man ønsker jo ikke at brudeparet skal få inntrykk av at man ikke har LYST til å komme. Når man må gi tilbakemelding på telefon, som er det jeg har mest erfaring med, blir det veldig vanskelig å la være å begrunne hvorfor man ikke kommer. Har du noen gang takket nei til en invitasjon, Piper? Eller er du kanskje litt bråkjekk nå når du hevder at det er en lett sak? ← Jeg har takket nei flere ganger, for det er ikke alle bryllup jeg syns jeg passer inn i. Som for eksempel til kusiner jeg ikke har møtt på mange herrens år, og som jeg da føler jeg ikke har noe til felles med. Jeg har både gitt avslag på telefon og i brev, og selv om det ikke er det gøyeste jeg gjør, velger jeg heller den løsningen enn å gå i et bryllup jeg ikek vil være i. Min begrunnelse har som regel vært: vi har annet å gjøre, og beklageligvis så passer det ikke alltid.
Gjest Piper Skrevet 24. februar 2006 #175 Skrevet 24. februar 2006 Det er klart du har det Det jeg reagerer på, er ressonementer som "liker de ikke opplegget, så er det jo bare å la være å komme", mens det i neste omgang oppstår skuffelse når folk faktisk velger å ikke komme. ← Det er jeg enig i
Prinsesse på erten Skrevet 24. februar 2006 #176 Skrevet 24. februar 2006 Jeg har ingen problemer med at gjester takker nei! (Nå har de fleste allerede takket ja...men...) Har jeg vært dum og forventet at folk har mer lyst til å komme enn det de egentlig har, så får jeg heller ha færre gjester. Er glad for de gjestene som kommer, og kommer ikke til å invitere fler hvis vi får mye frafall. De som betyr noe er spurt, kan/vil de ikke så er det ingenting jeg kan gjøre med det! Festen blir like bra uansett! Vi regner da ikke med å fra positivt svar fra alle heller! Det kan da alltid være noe som gjør at folk ikke kan! ← Du er beinhard, du Sensommerbrud... :klø: Jeg er nå så "menneskelig" at jeg hadde blitt litt trist om noen bare sa "nei, takk" uten god begrunnelse... Og det gjør nok mange andre også. Se bare linkene Cruel hadde funnet... Du må ha vært tidlig ute med invitasjonene du... En sensommerbrud som allerede har fått svar fra de fleste...???
Seigdama Skrevet 24. februar 2006 #177 Skrevet 24. februar 2006 Det kommer vel kanskje an på hvem det er som takker nei også? Er det bestevenninnen så er vel det mer trist enn om det er en kusine man aldri har kontakt med ellers?
Gjest Piper Skrevet 24. februar 2006 #178 Skrevet 24. februar 2006 Det kommer vel kanskje an på hvem det er som takker nei også? Er det bestevenninnen så er vel det mer trist enn om det er en kusine man aldri har kontakt med ellers? ← Akkurat
Floja Felíz Skrevet 24. februar 2006 #179 Skrevet 24. februar 2006 Tror hun mente at det å måtte kjøpe kjole når du er invitert i bryllup er en ting du velger å gjøre selv. Vil du gå i bryllupet, og synes det er hyggelig å bli invitert, så kjøper du en kjole og går. (Uansett om det er litt irriterende å måtte kjøpe en kjole du ellers ikke har bruk for.) Hvis du synes dette at du må kjøpe en kjole for å gå i bryllupet er så mye mer irriterende enn hyggen ved å være invitert, så takker du da pent nei takk... Da har du nok ikke egentlig lyst til å gå uansett? ←
Susan Sto Helit Skrevet 24. februar 2006 #180 Skrevet 24. februar 2006 Du må ha vært tidlig ute med invitasjonene du... En sensommerbrud som allerede har fått svar fra de fleste...??? ← Annonserte bryllupet ved hjelp av innbydelsene vi... Mange som ringte litt overrasket dagen etter, og SELVFØLGELIG ville komme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå