Gå til innhold

Barnevernet ringte….

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke ped.leder som melder fra barnehagen? Det er det styrer som gjør....

Anonymkode: 18a27...41c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må bare spørre, hva gjør du med barnet og bhg nå ts? Har du tillit til å sende barnet dit? Jeg bare lurer på hva man gjør i en slik situasjon, for jeg ser for meg at jeg aldri ville latt dem/den ped-lederen håndtere barnet mitt igjen.

Anonymkode: 97079...38b

Nei det er jo det som er dilemma da. Barnevernet oppfordrer oss til å ha dem der til saken er over. Men i mellomtiden kan jo min datter fortsette å si hun er lei seg og jeg er lei meg osv osv. hun kan jo sende flere bekymringsmeldinger.. Så jeg er ikke komfortabel med å la de være der, men jeg gjør det fordi bv sier det. Etter st saken er henlagt, kommer vi til å bytte tilbake til den gamle bhg. Selvom det er et ekstra stykke å kjøre. Der kjenner de oss godt, de kjenner barna. 

Anonymkode: 9c5e5...134

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, og vold mot far av meg. 

Det var mye vold basert på at folk er lei seg. Ville det ikke vært mer nærliggende å spørre de foresatte om det har vært dødsfall eller om de voksne strever i forholdet eller med helsa? Andre nære relasjoner? 

Anonymkode: 5b620...907

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De skal gjøre det slik om det er mistanke om vold.

Anonymkode: 0849a...41c

Vår datter hadde sagt hun var lei seg og at mamma var streng, og pappa gråt, etter en uke i bhg. Da skulle bhg ha kommet til oss først, da de ikke kjenner barnet godt nok. De skulle ha tatt oss til side og spurt hvorfor hun er lei seg. Ikke melde rett til bv. Det er ikke grunnlag nok. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var mye vold basert på at folk er lei seg. Ville det ikke vært mer nærliggende å spørre de foresatte om det har vært dødsfall eller om de voksne strever i forholdet eller med helsa? Andre nære relasjoner? 

Anonymkode: 5b620...907

Ja helt riktig. Som jeg skriver under her, det hadde vært naturlig å spørre ut oss først, da de første kommentaren kom om at hun var lei seg og pappa var streng osv. Og det har de ikke gjort. Hun snakker om blåmerker i ansiktet på far, ved henting. Han hentet ikke den dagen, det er alltid jeg som henter pga jobb, han har ikke et eneste blåmerke på bildene tatt den samme datoen eller dagen etter. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, og vold mot far av meg. 

Utfra det barnet har sagt, om at du er streng, barnet er lei seg og pappa gråter? Gud bedre for en fri fantasi mennesket har.. 

Anonymkode: f81df...a1f

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja helt riktig. Som jeg skriver under her, det hadde vært naturlig å spørre ut oss først, da de første kommentaren kom om at hun var lei seg og pappa var streng osv. Og det har de ikke gjort. Hun snakker om blåmerker i ansiktet på far, ved henting. Han hentet ikke den dagen, det er alltid jeg som henter pga jobb, han har ikke et eneste blåmerke på bildene tatt den samme datoen eller dagen etter. 

Har pedagogisk leder diktet opp at far har blåmerker i ansiktet ved henting, når han ikke en gang henter??

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utfra det barnet har sagt, om at du er streng, barnet er lei seg og pappa gråter? Gud bedre for en fri fantasi mennesket har.. 

Ja! At hun kan sette sammen alle disse tingene til at det er vold i familien. Skjønner ikke at det går ann. Hun har jo fortsatt og spurt, og lagt ord i munnen på datteren våres. Da har hun fått «ja» svar eller «mm». En er og et halvt åring, er ikke utviklet nok til å kunne svare på hva og hvordan spørsmål. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har pedagogisk leder diktet opp at far har blåmerker i ansiktet ved henting, når han ikke en gang henter??

Ja…. Helt vanvittig! Det er flere ting i meldingen, som er helt normale ting, men som hun har klart å vende til å være noe negativt og i sammenheng med vold! Jeg er helt i sjokk. En annen ting, jeg skjønner ikke at styrer har latt seg gÅ med på dette. Det står i papirene, bare ped.leders navn. Virker nesten som st hun har meldt personlig, og ikke gjennom bhg. 

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo typisk ung, nyutdannet ansatt som har antennene ute - men styrer burde stoppet henne.

Jeg ville spurt styrer om mulighet for å unngå samarbeid med pedleder frem til saken var ferdig behandlet. 

Husk at barnehagen har jo flere ansatte, og alle er nok ikke enig i pedleders vurdering.

Anonymkode: 1d976...d9c

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja…. Helt vanvittig! Det er flere ting i meldingen, som er helt normale ting, men som hun har klart å vende til å være noe negativt og i sammenheng med vold! Jeg er helt i sjokk. En annen ting, jeg skjønner ikke at styrer har latt seg gÅ med på dette. Det står i papirene, bare ped.leders navn. Virker nesten som st hun har meldt personlig, og ikke gjennom bhg. 

Selv jeg, som ikke en gang har unger eller har satt fot i en barnehage på xx år, man skal være veldig forsiktig med å stille spørsmål og i allefall ledende spørsmål til små barn. De svarer jo helt tilfeldig, når tantebarna mine var små sa de at jeg var slem og hatet dem, og når de ble spurt om jeg var glad i de sa de nei. Etterpå var jeg verdens beste tante lissom. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med at en ting er spørmål og ledende spørsmål, men hun har rett ut løyet om ham og blåmerker, det er ganske alvorlig. Det er nesten rart bv ikke bare kom og hentet ungene ut av det blå, de gjorde det jo før i allefall, ved mistanke om vold bare omplasserte de barna. Det kunne skjedd her om de hadde en i bv som var like rask i konklusjon som ped.leder

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei det er jo det som er dilemma da. Barnevernet oppfordrer oss til å ha dem der til saken er over. Men i mellomtiden kan jo min datter fortsette å si hun er lei seg og jeg er lei meg osv osv. hun kan jo sende flere bekymringsmeldinger.. Så jeg er ikke komfortabel med å la de være der, men jeg gjør det fordi bv sier det. Etter st saken er henlagt, kommer vi til å bytte tilbake til den gamle bhg. Selvom det er et ekstra stykke å kjøre. Der kjenner de oss godt, de kjenner barna. 

Det her er min erfaring med enkelte bhg, tror blindt på barna sine ord. Den barnehagen der kommer til å få refs fra barnevernet, det skjedde her. 

Har i etterkant hørt at den bhg er glad i å melde folk, den som barnet mitt gikk i. Det var en stooor barnehage med utrolig mange barn, sentrumsnært en mindre by. De hadde meldt en familie ågs mongolske flekker. Ei som jobber der har bpd, men vært frisk i 20 år og null fravær, hun ble meldt bare hun flyttet fra mannen/eksen sin. En familie ble meldt pga moren sleit med hørsel. En ble meldt for mistanke om rus (basert på rykter.)

De har alle byttet bhg og bare fått skryt, bhg har fått refs hver gang. Jeg har fått høre at i den bhg kaller de seg for barna sine advokater. En tidligere ansatt fortalte meg mye. Altså, barnas advokater - som om det er mistillit til alt av foreldre. 

Anonymkode: cfb1c...5ab

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

En av tingene som sto i bekymringsmeldingen på meg fra lignende barnehage var mor er dårlig kledd. Jeg gikk mye med joggebukser som gravid. Mor bytter bil ofte - vi hadde mange å velge i. 

Jeg husker så godt ansiktsuttrykket til bv ansatte da hn leste dette, det ble avfeid tvert. Men slikt la den bhg merke til som negativt.

Får meg nesten til å tenke at dette er samme bhg. I så fall er det et bra bv i den byen og ts er trygg. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Selv jeg, som ikke en gang har unger eller har satt fot i en barnehage på xx år, man skal være veldig forsiktig med å stille spørsmål og i allefall ledende spørsmål til små barn. De svarer jo helt tilfeldig, når tantebarna mine var små sa de at jeg var slem og hatet dem, og når de ble spurt om jeg var glad i de sa de nei. Etterpå var jeg verdens beste tante lissom. 

Et av mine barn hadde en gang fortalt barnehagen at mamma kræsjet og at de så blod og at noen hadde vondt i armen. Vi ble jo spurt om dette. Jo, 6 mnd tidligere hadde bilen min sklidd ut av veien. Barna var ikke med i bilen, men fikk høre om det etterpå. Ingen ble skadet, kun en liten bulk på fronten. Så hvor de har resten fra er jo fantasi.

Fantasi er ganske normalt.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En av tingene som sto i bekymringsmeldingen på meg fra lignende barnehage var mor er dårlig kledd. Jeg gikk mye med joggebukser som gravid. Mor bytter bil ofte - vi hadde mange å velge i. 

Jeg husker så godt ansiktsuttrykket til bv ansatte da hn leste dette, det ble avfeid tvert. Men slikt la den bhg merke til som negativt.

Får meg nesten til å tenke at dette er samme bhg. I så fall er det et bra bv i den byen og ts er trygg. 

Det er jo helt hinsides, har det blitt helt slutt på å snakke sammen og spørre folk? Eller bruke sunn fornuft? Akkurat det med joggebukse og gravid bør man vel koble fort, bilen kunne man spurt om dersom en vil vite. Men slike ting oppstår ofte lett av folk som VIL misforstå, gjerne liker å slenge om andre. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Var det ikke du som var streng, det skrev du tidligere. Og pleier du å ta bilder av far daglig altså?

Tar ikke helt denne tråden for god fisk, vi vet bare ts sin versjon. Det pleier å ligge mer bak enn dette enn bare uheldige utsagn fra barnet.

Anonymkode: 07e77...175

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det her er min erfaring med enkelte bhg, tror blindt på barna sine ord. Den barnehagen der kommer til å få refs fra barnevernet, det skjedde her. 

Har i etterkant hørt at den bhg er glad i å melde folk, den som barnet mitt gikk i. Det var en stooor barnehage med utrolig mange barn, sentrumsnært en mindre by. De hadde meldt en familie ågs mongolske flekker. Ei som jobber der har bpd, men vært frisk i 20 år og null fravær, hun ble meldt bare hun flyttet fra mannen/eksen sin. En familie ble meldt pga moren sleit med hørsel. En ble meldt for mistanke om rus (basert på rykter.)

De har alle byttet bhg og bare fått skryt, bhg har fått refs hver gang. Jeg har fått høre at i den bhg kaller de seg for barna sine advokater. En tidligere ansatt fortalte meg mye. Altså, barnas advokater - som om det er mistillit til alt av foreldre. 

Det var like før jeg meldte fordi jeg trodde barnet hadde blåmerker,som viste seg å være mongolse flekker. Jeg jobber ikke i barnehage.

Anonymkode: 1e255...f52

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Var det ikke du som var streng, det skrev du tidligere. Og pleier du å ta bilder av far daglig altså?

Tar ikke helt denne tråden for god fisk, vi vet bare ts sin versjon. Det pleier å ligge mer bak enn dette enn bare uheldige utsagn fra barnet.

Anonymkode: 07e77...175

Det går knapt en dag uten at jeg får snap fra min bror og/eller svigerinne med bilde/video av ungene deres. Gjerne flere daglig. Jeg vet at de autolagrer alle snaps de sender. Ofte er minst én av foreldrene også med på bilde/film. 

Noen tar veldig mye foto av hverdagen, så det er ikke usannsynlig at TS har bilder av far fra nettopp den dagen (og de fleste andre dager).

Anonymkode: 7506c...f87

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at det går an, men jeg tror det skjer mye av dette. I dag pepres alle som jobber med barn om at det er så mye mishandling,vold og overgrep der ute. At man skal være en hauk og følge med. Man skal kjenne etter i magen.

Da ender det ofte opp slik som det gjør her.

Det skulle vært kun politiet som skulle ha snakket med barn om det var slike misstanker. Å spørre feil kan være katastrofalt. Alt bør tas opp på lydbånd. 

Ett godt eksempel på dette er den grove overgrepssaken som går i Bergen nå. Der har både beredskapshjem og barnevernet snakket mye med barna,og stilt feil spørsmål. Nå er ekspertene uenig i om noe av det kan være falske minner. Helt utrolig om dette skulle komme i de sikta sin favør, om de likevel har gjort alt.

Enda verre om det fengsler uskyldige. 

Anonymkode: 842d7...66e

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...