Gå til innhold

Barnevernet ringte….

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker det bunner i at vi kanskje har kranglet eller hatt en diskusjon, eller flere for den saks skyld, også har hun fått det med seg. Jeg selv har vært i en litt «down» periode med jernmangel osv, så har grått litt osv. hun har også sikkert fått med seg dette. Hun er også full av fantasi og veldig «dramatisk» av seg. Hun sier også hjemme noen ganger at hun er lei seg, så sier hun. Nå er jeg glad. Som sagt. Ped.leder har stilt MANGE ledende spørsmål. Så flere av utsagnene hennes er ikke riktig. Jeg kjenner barnet mitt, jeg kjenner språket til barnet mitt. Hun kjenner henne knapt. Men vi forstår at man selvfølgelig tar barnet på alvor, det er jo super flott at man gjør det. Men her har alt blitt dratt ut av proposjoner og kontekst. Far er veldig lei seg selvfølgelig, han vil jo bare til bunns i dette. Vi står jo totalt uforstående til hele opplegget. Vi VET jo med oss selv at vi bare gjør det beste for barna våres og gir de all kjærligheten vi kan❤️ 

Anonymkode: 9c5e5...134

Må også si at vi er veldig åpne med følelser i vår familie. Her i hus er det lov å gråte, det er lov å vise følelser. 

Men kanskje du kan ta inn over deg at gråting og krangling virker dramatisk og skremmende for et lite barn? Selv om du ser på det som «lov å vise følelser»?

Anonymkode: 059ec...777

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men kanskje du kan ta inn over deg at gråting og krangling virker dramatisk og skremmende for et lite barn? Selv om du ser på det som «lov å vise følelser»?

Det bør være innafor å gråte foran barn? Her gråter vi stadig vekk. For noe på tv, fordi katten er avlivet, fordi vi savner hunden vi avlivet i fjor, fordi vi savner bestemor som er på ferie, fordi vi ser en vakker solnedgang,  fordi vi er sliten og overveldet etter en lang dag. 

Hvorfor er det problematisk?

Anonymkode: e1eb2...6af

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 12.51):

Ja, syns det er veldig rart.. og syns det er rart at de ikke har tatt oss til side først?.. Ja hun sier jo ja til alt! Hun prater og skravler om alt og ingenting.. Jeg er jo ikke bekymret, for vi vet jo at vi ikke har gjort noe galt.. Er bekymret for at vi får et dårlig forhold til barnehagen.. vil også si at de går i ny barnehage.. de kjenner verken oss eller barna så godt.

Dersom barnet har hatt uttalelser om vold eller overgrep tas det ikke med foreldrene først.

Anonymkode: a300d...b67

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, satt i går kveld som sagt over her, sammen med flere ped.ledere og barnevernsansatte i familien, hvor vi fant store avvik i meldingen hennes. Det er så sykt mye som er tatt ut av kontekst, ting som er sagt av barnet som ikke stemmer med handlingene til barnet, nei det er så mye rart her at etter at dette er henlagt, saksøker vi bhg. De har virkelig starter en røre som har påført mye tårer, stress og klump i magen på samtidige i familien! Dette er IKKE greit. Og jeg lover at jeg skaø gjøre alt i min makt, som mor, for at sånne glipper ikke skjer igjen. Jeg gir meg ikke så lett. Har fått en styrke i dette som overvinner alt føler jeg akkurat nå!

Saksøker barnehagen faktisk. Det er nok ikke slik det foregår  Norge, det er ikke USA tendenser her. Så må du nesten bestemme deg for alderen på barnet. Du skriver 2 år i HI, men endrer det til nesten 2, så er hun 1,5 år. Det er ganske stor forkjell på en på 1,5 år kontra en på 2. 

Og at du samlet hele familien av ped og bv ansatte etc hjemme i går tror jeg neppe på. Om barnet deres oppfatter situasjonen som hun gjør, så er det bra barnet har følt seg trygg til å ta dette i barnehagen. Du bær jo se på egen oppføsel foran såpass små barn, uansett hva en sliter med. Krangler ikke foran barna og heller ikke heftige diskusjoner slik at barnet reagerer. 

Alt dette er nok ikke svada

Anonymkode: df70f...370

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det bør være innafor å gråte foran barn? Her gråter vi stadig vekk. For noe på tv, fordi katten er avlivet, fordi vi savner hunden vi avlivet i fjor, fordi vi savner bestemor som er på ferie, fordi vi ser en vakker solnedgang,  fordi vi er sliten og overveldet etter en lang dag. 

Det er ikke et problem å vise følelser foran barn, men det handler mer om hvordan og hvorfor det skjer. Barn kan lære mye av å oppleve ulike emosjoner, men det er viktig at det ikke er skremmende eller for overveldende. F.eks. ved emosjonelt sammenbrudd, kan det skape frykt, og da er det en selvfølge at man skjermer barna.

Anonymkode: bb841...f6f

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Josephine skrev (19 timer siden):

Da har pedagogisk leder brutt mange retningslinjer, ved mistanke om omsorgssvikt skal man ikke ta egne samtaler/gjøre egne undersøkelser.

Det virker veldig merkelig å trekke konklusjoner om vold dersom barnet kun spesifikt har sagt "lei seg".

Godt å høre at du føler deg rolig. Når saken har blitt avsluttet tenker jeg en oppvask med styrer og pedagogisk leder er på sin plass. 

Josephine skrev (18 timer siden):

Uff, ikke bra!🤎 Jeg husker at en jeg ga råd sa det sånn en gang: "Det er ikke mange som har papirer på at de er gode foreldre, men det har vi" etter endt barnevernssak.

Det unnskylder selvfølgelig ikke det marerittet dere må gjennom, men barneverntjenesten kjenner igjen gode og engasjerte foreldre. 

Mitt beste tips er: pust med magen. Ta fokuset bort fra den pedagogiske lederen og fremstå undrende når du diskuterer saken. Etterspør barneverntjenesten sin faglige begrunnelse for å åpne sak. Det er lett å gå i forsvar, men vis at dere setter barna først, samtidig som dere selvfølgelig skal sette spørsmålstegn ved sannhetsgehalt og motiv. 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ped lederen bør miste jobben!

Anonymkode: 30b21...aed

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette er jo helt vanvittig! Hva i all verden er galt med den ped lederen???

Anonymkode: 867f4...d12

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Såpass, denne udugelige ped.lederen bør miste jobben og stemples som ubrukelig i tilsvarende arbeid for all tid! Ta saken videre til alt og alle som har noe å si i slike saker, dette bør ikke få skje uten følger for den ansvarlige.

Anonymkode: e4585...ee0

Nå har vi kun ts sin historie så veldig merkelig å ha så bastante meninger.

Anonymkode: 77c14...8ee

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Saksøker barnehagen faktisk. Det er nok ikke slik det foregår  Norge, det er ikke USA tendenser her. Så må du nesten bestemme deg for alderen på barnet. Du skriver 2 år i HI, men endrer det til nesten 2, så er hun 1,5 år. Det er ganske stor forkjell på en på 1,5 år kontra en på 2. 

Og at du samlet hele familien av ped og bv ansatte etc hjemme i går tror jeg neppe på. Om barnet deres oppfatter situasjonen som hun gjør, så er det bra barnet har følt seg trygg til å ta dette i barnehagen. Du bær jo se på egen oppføsel foran såpass små barn, uansett hva en sliter med. Krangler ikke foran barna og heller ikke heftige diskusjoner slik at barnet reagerer. 

Dette! Er mye som skurrer i ts historie. Og hvorfor rådførte hun seg ikke med alle disse fagpersonene de vist nok har for hånden når bv ringte og informerte om bekymringsmeldingen?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå er dere helt tullete. Det er lett å si 2 når barna er små bare for å runde opp. Det at hun kjenner pedagogiske ledere og barnevernansatte som ikke var der før hun visste innholdet i bekymringsmeldingen betyr ingenting. Det var jo først etter at det ble viktig å se gjennom. Og hvordan i alle dager er det merkelig å ha bastante meninger? Man har lov til å mene akkurat det man vil. Like ille som den der ped.lederen dere, trekker konklusjoner ut fra løse luften

Anonymkode: e759c...9a4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå har vi kun ts sin historie så veldig merkelig å ha så bastante meninger.

Vel, når man svarer på et innlegg her, må man ta utgangspunkt i det vedkommende skriver. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vel, for meg høres det voldsomt ut - og ikke det jeg forbinder med trygge og stabile voksne. Når du i tillegg snakker om å saksøke barnehagen, så forsterker det inntrykket av en dramatisk anlagt personlighet.

Hvorfor er det problematisk, spør du. Men poenget er jo at barnet ditt reagerer på all denne gråtingen og kranglingen i en såpass stor grad at hun har snakket en del om det i barnehagen. Vi voksne skal være trygge havner som hjelper barn å regulere følelsene sine. Ikke skremme dem med våre egne følelsesutbrudd.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er dere helt tullete. Det er lett å si 2 når barna er små bare for å runde opp. Det at hun kjenner pedagogiske ledere og barnevernansatte som ikke var der før hun visste innholdet i bekymringsmeldingen betyr ingenting. Det var jo først etter at det ble viktig å se gjennom. Og hvordan i alle dager er det merkelig å ha bastante meninger? Man har lov til å mene akkurat det man vil. Like ille som den der ped.lederen dere, trekker konklusjoner ut fra løse luften

Anonymkode: e759c...9a4

Selvsagt betyr det noe, for om hun hadde tilgang på de er det veldig rart at hun ikke konfererte med de slik at de kunne fortelle henne at ved mistanke om overgrep eller vold har barnehage plikt til å melde og de skal ikke prate med foreldrene på forhånd. Og det er stor forskjell på å si at man synes historien skurrer versus å komme med bastante meninger om ped.leder å trekke konklusjoner deretter 

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerangrep.

Rhodiola, adm.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, satt i går kveld som sagt over her, sammen med flere ped.ledere og barnevernsansatte i familien, hvor vi fant store avvik i meldingen hennes. Det er så sykt mye som er tatt ut av kontekst, ting som er sagt av barnet som ikke stemmer med handlingene til barnet, nei det er så mye rart her at etter at dette er henlagt, saksøker vi bhg. De har virkelig starter en røre som har påført mye tårer, stress og klump i magen på samtidige i familien! Dette er IKKE greit. Og jeg lover at jeg skaø gjøre alt i min makt, som mor, for at sånne glipper ikke skjer igjen. Jeg gir meg ikke så lett. Har fått en styrke i dette som overvinner alt føler jeg akkurat nå!

Veldig merkrlig  historie, du fikk altså samlet masse folk i går kveld for å se på papirene dine, tenker som noen andre at dette dr diktet opp 

Enig 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Godt skrevet 

Anonymkode: 9762b...4e9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, for meg høres det voldsomt ut - og ikke det jeg forbinder med trygge og stabile voksne. Når du i tillegg snakker om å saksøke barnehagen, så forsterker det inntrykket av en dramatisk anlagt personlighet.

Hvorfor er det problematisk, spør du. Men poenget er jo at barnet ditt reagerer på all denne gråtingen og kranglingen i en såpass stor grad at hun har snakket en del om det i barnehagen. Vi voksne skal være trygge havner som hjelper barn å regulere følelsene sine. Ikke skremme dem med våre egne følelsesutbrudd.

Du blander ab koder. Jeg er ikke ts. Her tror du mue om en familie du kun vet det jeg skrev i ene innlegget om. Du synser. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ped.leder har brutt flere regler her, de har anklagd oss for ganske alvorlige ting, uten noe hold. Hadde du lest bekymringsmeldingen, så hadde du skjønt det. 

• Liker 6
Skrevet

Det vet jeg aldeles godt. Det er ikke sånn at det krangles og gråtes opp og ned i mente her! Det har hendt et par ganger at jeg har vært lei meg, og at hun har trøstet og sagt det går bra. Da har vi snakket om at voksne også er lei seg noen ganger og at det er ok å gråte om man er lei seg.

• Liker 4
Skrevet

Vi har også en ped. leder i barnehagen som er kjent for å melde folk til barnevernet. H*n er også av typen som skal blande seg inn i private saker, og sette diagnoser på barna. Det er en stor barnehage, men vi har god kontakt med flere av foreldrene som forteller det samme. Vi ble også meldt, en måneds tid etter at foreldrene til nabogutten ble meldt. Vi har to barn som I løpet av et år, har stått opp før vi har gjort ved et par anledninger. Storebror syntes det er veldig gøy å lage "magisk" frokost til minstemann. Med magisk mener jeg : en asjett, med krem, strøssel og frukt. Gjerne også en er veldig rar kombinasjon av pålegg på brødskiva. Vi har avventet å gå opp når de har gjort dette, fordi de har det så gøy. Dette har vært deres tid for å bonde litt ekstra. Barnehagen derimot, tok det som at eldstemann hadde alt for mye ansvar for sitt yngre søsken. At jeg og far drev med omsorgssvikt. Vi ble mildt sagt sjokkert når vi leste dette i bekymringsmeldingen. Det gjelder alt det andre som stod skrevet også. De har god fantasi i barnehagen, og klarer å vri og vende på det meste for å få det til å høres ut som at vi er dårlige foreldre. 

Anonymkode: ca039...662

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det vet jeg aldeles godt. Det er ikke sånn at det krangles og gråtes opp og ned i mente her! Det har hendt et par ganger at jeg har vært lei meg, og at hun har trøstet og sagt det går bra. Da har vi snakket om at voksne også er lei seg noen ganger og at det er ok å gråte om man er lei seg.

Toåringen må trøste deg? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Toåringen må trøste deg? 

Helt vanlig at barn trøster og gir klem hvis noen gråter. Det er læring i empati, men betyr ikke at barnet blir ilagt hele byrden for at den voksne skal bli glad igjen.

Anonymkode: 1afa6...a36

• Liker 6
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Toåringen må trøste deg? 

Mine barn er en trøst for meg ja. Gråter ikke i hytt og pine. Og som skrevet over her, hun tar ikke noe byrde, men det er fint å se at voksne også kan væte lei seg. Det er ingen forbrytelse. Nå slutter jeg å svare denne tråden, det er så mye usaklig her. Takk til alle dere som har støttet og ønsket oss lykke til, vi vet dette kommer til å bli henlagt og at sannheten skal komme frem❤️

• Liker 2
  • Hjerte 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...